Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä on tänään ruokana?

Vierailija
30.01.2014 |

Ja jos on jotain muuta kuin perusnakkisoppaa, niin laitatko reseptin myös.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeittoa ja kananmunia ajateltiin tehdä.

Vierailija
2/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto on kiehumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun jälkeen on lapsilla ensin visiitti ystävän luokse (Hän pitää "tuikitavallinentammitorstai"-juhlat, mikä on mielestäni hauska idea) ja sen jälkeen taidekerho. Menee melkein seitsemään ennen kuin ollaan kotona joten ajateltiin että ukko hakee kiinalaisesta ravintolasta valmisruokaa sillä aikaa lapset kerhoilevat ja minä käyn salilla.

Mutta huomenna minä pidän etäpäivän eli olen ajoissa kokkaamassakin. 

Joten voin satsata ja tuota ajattelin kokeilla: http://www.alko.fi/ruoka--juoma/etiketti/ruoan-ja-juoman-liitto/suosittelemme-paahdettua-ankkaa-farangin-tapaan/ eli paahdettua ankkaa Farangin tapaan (mikä ihme se farangi sitten onkaan!)

Vierailija
4/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lounaaksi on itsetehtyä tonnikalapizzaa, teetä (tomaattisosetta, tonnikalaa, sipulia, tomaattia, juustoraastetta, mausteita) jäätelöä jälkkäriksi.

päivälliseksi kokonainen maustettu broileri, curry&mango salsa, muussi, herneitä ja maissin tähkä, salaattia, vettä

Vierailija
5/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Couscousia ja vihanneswokkia pavuilla.

Vierailija
6/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta carbonaraa, eli: paista pekoni oliiviöljyssä miedolla lämmöllä ja lisää pannulle loppuvaiheessa valkosipuli. Sekoita kypsän pastan (meillä tänään tuorepastaa) joukkoon kaksi kananmunan keltuaista, mustapippuria ja merisuolaa, lisää vielä pekoni ja valkosipuli. Valmis!

Vierailija
7/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:51"]

päivälliseksi kokonainen maustettu broileri, curry&mango salsa, muussi, herneitä ja maissin tähkä, salaattia, vettä

[/quote]

Tähän päivällispöytään ottaisin mielelläni kutsun.

AInoa mikä mietityttää (ja myös kuolaannuttaa) on maissi. Itse en "uskalla" sitä tähän aikaan vuodesta ostaa.Miellän kesäruoaksi ja pelkään, että on jotenkin "puisevaa" tms. Ilmeisesti olen turhaan ennakkoluuloinen?

Vierailija
8/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi oli uuniriisipuuro, päivälliseksi broilerin pihvejä, riisiä ja vihersalaattia.

Vierailija
9/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaan kaksi lasta saa koulussa, mies syö sen töissä. Minä ja nuorimmainen syödään puuroa. Päivälliseksi tehdään sitten lihakeittoa.

Vierailija
10/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisgratiinia, makaronia ja jauhelihaa.

Vierailija
12/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi oli aamiaismöttösiä (munia, juustoraastetta, kinkkusuikaleita, tomaattia, tilkka kermaa, rkl kookosjauhoja, mausteita. ainekset sekaisin ja muffinsivuokiin, paistetaan 200 asteessa jonkin aikaa) ja salaattia. Päivälliseksi niinkin tylsää kuin karjalanpaistia, perunoita ja porkkanaraastetta.

Vierailija
13/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivälliseksi tomaattikeittoa, sämpylöitä sekä hedelmäsalaattia.

Vierailija
14/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön päivällä eilistä kasvisgratiinia ja savustettua lohta. Lasten kotiuduttua varmaan spagettia ja jauhelihakastiketta tai jotain muuta jauhelihasta=)

Vierailija
15/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhelihamureketta ja perunoita

Vierailija
16/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi oli tonnikalavihersalaattia. Illaksi luulen, että teen kanaa, couscousia ja höyrytettyä kukka- ja/tai parsakaalia, ehkä.

Vierailija
17/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanawokkia, helppoa, nopeaa ja ihan hyvää :) Pikku tujaus chilikastiketta vielä mukaan.

Vierailija
18/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku- ja savuporokiusausta, punajuurisalaattia ja maustekurkkuja. Kiusauksen ihan perusohjeella, toisessa käytetty Kotasavun kylmäsavupororouhetta.

Vierailija
19/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:51"]

[/quote]

Tähän päivällispöytään ottaisin mielelläni kutsun.

AInoa mikä mietityttää (ja myös kuolaannuttaa) on maissi. Itse en "uskalla" sitä tähän aikaan vuodesta ostaa.Miellän kesäruoaksi ja pelkään, että on jotenkin "puisevaa" tms. Ilmeisesti olen turhaan ennakkoluuloinen?

[/quote]

Kiitos :)  "Suomalaisen maissin" mausta en osaa sanoa kun asumme välimerellä ja täällä ainakin on todella hyvää maissia näin talvellakin.

Vierailija
20/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelisalaatti ja kiinalaisittain tehty sienimunakas, jossa tosin sienet ovat ihan suomalaisia kuivattuja torvisieniä. Salaatissa on nuudelien lisäksi jääsalaattia, leipäjuustoa ja kurkkua. Munakkaan tarjoan leveiksi suikaleiksi leikattuna salaatin päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan