Googlasitko oman nimesi?
Kommentit (14)
Haitalliseksi googlettaminen muuttuu, kun siitä tulee pakonomaista. Silloin se voi kasvattaa ja ruokkia patologista narsismia, Tuimala varoittaa.
Olen huvikseni googlannut mutta onneksi olenkin nobody.
Oon googlettanut ja siitä oli hyötyä, kun löysin vanhentunutta tietoa. Entisenä yrittäjänä googletan välillä, koska nimi löytyy yhä jostain palveluista, vaikka lupaa en ole antanut ja yrityksen olen lopettanut jo 7 vuotta sitten. Mutta muutama kerta vuodessa riittää. Yksi lehtijuttu on jäänyt nettiin roikkumaan ja se kyllä ärsyttää, sillä minulla ei ole tietääkseni koko suomessa kuin yksi kokonimikaima, vaikka etu- eikä sukunimeni ei ole edes mitenkään hirveän harvinainen.
No vöi vöi. Itketäänkö yhdessä, jos joku peruspertti kertoo mielipiteensä näinkin kiihottavasta asiasta ja sinä pidät sitä Totuutena.
Minä en ole niin ihmeellinen persoona, että nimitiedot saisivat aikaan jotain kylmiä väreitä tai jotain psykologin tarvetta.
Nimitiedot tuovat jotain työasiaa, yhden julkaisun kirjastossa, ja julkisten virkojen valintoihin liittyviä. Pelkkä sukunimi tarjoaa paljon mielenkiintoisempaa tietoa.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 06:08"]
Haitalliseksi googlettaminen muuttuu, kun siitä tulee pakonomaista. Silloin se voi kasvattaa ja ruokkia patologista narsismia, Tuimala varoittaa.
[/quote]
Ja niin kauan kuin sen tekee vain joskus satunnaisesti, niin se ei ole haitallista.
Mutta palstamamma varmaan istuu foliohattu päässä ettei vain vahingossa googlettaisi itseään kertaakaan
Niitä juttuja löytyy kuin haluankin. Omat nettisivut, some-profiilit, työsivut, pari kkirjoittamaani tekstiä ja haastattelu. On tutkittu, etteivät esimerkiksi potentiaaliset työnantajat katso enää toiselle tulossivulle.
Tottakai googlaan silloin tällöin. Yllätyksekseni löysin kerran kirjoittamani kannanoton nettikeskusteluun. Ja siinä oli ihan oma nimeni ja tiesin tuon tekstin kirjoittaneeni. Luulin tosin tehneeni sen anonyyminä. Kuitenkin nimeni komeili siinä alla. Onneksi aihe oli joku "villaisen peitteen pesu kotona" tai vastaava. :D
Tuntui kyllä jotenkin ikävältä, että nimeni näkyi siinä. Siksi aina vähän varon, mitä AV:lläkin kirjoitan.
Googletan, mutta en siksi, että löytäisin itsestäni mahdollisimman paljon ja upeita juttuja, vaan siksi, että voin poistattaa kaikki kuvat ja jutut. En halua olla nettipersoona.
Itse googletan säännöllisin väliajoin, mutta vain turvallisuussyistä. En halua itsestäni löytyvän kuin pakolliset (työpaikka).
Näin on kehoitettu tekemään turvallisuuskoulutuksissa.
Googlaan aina joskus, mutta en mielestäni pakonomiasesti.
Läytyy blogi, kotisivut, useampi lehtijuttu, koulujuttuja, työjuttuja ja tekstejä osallistumisesta kunnallispolitiikkaan jne.
Ihan asiallista sälää siis.
Ja sitten teitenkin palstoilla viljeltyjä haukkumaketjuja blogista, kodistani, työstäni jne. Ei mitään mikä kohahduttaisi jotenkin.
Pari kertaa huvin vuoksi. Työ asioita sieltä lähinnä löytyy.