Miksi Lidlissä on aina niin huono asiakaspalvelu? Työntekijöitä paikalla?
Työntekijät eivät tervehdi. Eivät vastaa mitään ja mulkoilevat vihaisesti. Harvoin myös hymyilevät eivätkä muutenkaan vaikuta kovin iloisilta. Jotkut yrittävät esittää iloista, mutta näkee kuinka väkinäistä se on eikä hymy näytä tulevan, vaikka yrittäisivät. Onko työntekijällä tosi huonot työolosuhteet vai mistä johtuu?
Kaupassa asioinnin jälkeen jää vain olo, että anteeksi käynnistäni. En tule toiste.
Kommentit (63)
Onko s-ryhmän epätoivo jo tällä asteella?
Järkyttävä kiire, koska työntekijöitä pidetään niin vähän per vuoro. Monia asioita pitäisi tehdä yhtä aikaa. Kassaa ei saa pitää ns. turhaan auki, käydään purkamassa pahin ruuhkahuippu (eli kassa auki parin asiakkaan ajaksi) sitten juostaan tekemään seuraavaa hommaa, sieltä taas parin minuutin päästä purkamaan ruuhkaa kassalle, sitten taas toiseen hommaan.
Olen samaa mieltä, että lidlissä on tullut keskimäärin enemmän vastaan töykeitä kassoja ja tosiaan työntekijät eivät tervehdi käytävällä, MUTTA silti käyn lidlissä koska siellä on halvempaa, parempi laatuista ruokaa ja ulkomaalaisia hyviä tuotteita (esim saksalaisia). Välillä on hyvä kassa välillä huonompi.
On kyllä jäänyt mieleen kerran sellainen nuori hyvin ylimielinen nainen joka katsoi mua nokanvartta pitkin kun kävin maskin ja suojalasien kanssa kaupassa.
Onko liiterissä millainen työkulttuuri?
Samantapainen kuin meillä, että pomo mesoaa suu vaahdossa, " jee jee meillä on kaikilla tosi iloinen fiilis!", ja samalla säästetään ja tingitään lähes kaikesta?
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä kiire, koska työntekijöitä pidetään niin vähän per vuoro. Monia asioita pitäisi tehdä yhtä aikaa. Kassaa ei saa pitää ns. turhaan auki, käydään purkamassa pahin ruuhkahuippu (eli kassa auki parin asiakkaan ajaksi) sitten juostaan tekemään seuraavaa hommaa, sieltä taas parin minuutin päästä purkamaan ruuhkaa kassalle, sitten taas toiseen hommaan.
Tuon olen huomannut, että kassoja tosi vähän. Yksi yleensä auki, jos sitäkään.
Lidlissä takuujutut hoidetaan esimerkillisesti: No bullshit questions asked. Todella hienoa
Meillä päin Lidleissä kyllä tervehditään ja hymyillään asiakkaalle ja ylipäätään palvelu on ollut ihan asiallista ja jopa hyvää. Ihan niinkuin muissakin kaupoissa. Ehkä, se on myös asiakkaan asenteesta kiinni, miten asiakaspalvelija suhtautuu? Jos naama norsunvaginalla meet kauppaan, niin saattaa se kohtelu olla sun oman asenteen mukaisa.
Lidl kilpailee hinnalla, ei palvelulla.
Olen varmasti useammassa Lidlissä vieraillut kuin ap ja ei ole eroa muiden kauppaketjujen palveluihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että lidlissä on tullut keskimäärin enemmän vastaan töykeitä kassoja ja tosiaan työntekijät eivät tervehdi käytävällä, MUTTA silti käyn lidlissä koska siellä on halvempaa, parempi laatuista ruokaa ja ulkomaalaisia hyviä tuotteita (esim saksalaisia). Välillä on hyvä kassa välillä huonompi.
On kyllä jäänyt mieleen kerran sellainen nuori hyvin ylimielinen nainen joka katsoi mua nokanvartta pitkin kun kävin maskin ja suojalasien kanssa kaupassa.
Lidl:iin mennään hei ostoksille, eikä hakemaan huomioo. Sua ei oo kukaan kattonu mitenkään ylimielisesti, ehkä katto susta jopa ohi, nobody.
Jaa, kyllä tässä meidän lähiLidlissä on ihan tosi mukavia myyjiä ja hyvä palvelu. Eiköhän tuo nyt ole sentään myymäläkohtaista, eikä niin että koko Suomen Lidleissä on paska palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin Lidleissä kyllä tervehditään ja hymyillään asiakkaalle ja ylipäätään palvelu on ollut ihan asiallista ja jopa hyvää. Ihan niinkuin muissakin kaupoissa. Ehkä, se on myös asiakkaan asenteesta kiinni, miten asiakaspalvelija suhtautuu? Jos naama norsunvaginalla meet kauppaan, niin saattaa se kohtelu olla sun oman asenteen mukaisa.
Asiakas on valitettavasti oikeassa. Kaupan työntekijöiden tulisi piristää tällaisen ihmisen päivää esim toivottamalla hyvää päivänjatkoa tai sanomalla että mukavaa kun valitsit meidän kaupan kauppapaikaksesi.
Lidl on palvelultaan paras. vain kkauppojen kalatiskeiltä löytyy yhtä hyvää
Ainut kauppa, missä oon nähnyt myyjän istuvan pää likomärkänä hiestä kassalla.
Eikä se kyllä yhtään krapulaiselta näyttänyt :D.
Minä olen vuosia käynyt Lidlissä (Hki),
enkä kertaakaan ole tavannut töykeää myyjää tai kassaa.
Päinvastoin!
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin Lidleissä kyllä tervehditään ja hymyillään asiakkaalle ja ylipäätään palvelu on ollut ihan asiallista ja jopa hyvää. Ihan niinkuin muissakin kaupoissa. Ehkä, se on myös asiakkaan asenteesta kiinni, miten asiakaspalvelija suhtautuu? Jos naama norsunvaginalla meet kauppaan, niin saattaa se kohtelu olla sun oman asenteen mukaisa.[
Kyllä se on sen asiakaspalvelijan tehtävä luoda asiakkaalle hyvä asiakaskokemus, oli sitten asiakkaalla millanen naama/ilme tahansa. Itse mielelläni nykyisin tilaan ruokakassin netistä tai käytän itsepalvelukassaa - hyvän asiakaskokemuksen todennäköisyys kasvaa roimasti verrattuna kassahenkilöstön kanssa asioimiseen, valitettavasti. Ei voi sanoa tietenkään kaikista, mutta yleiskokemus on tosi huono. Ei kai siinä kauaa enää mene että kassahenkilöstön työtehtävät on historiaa, tai sitten joku herää ja aletaan kilpailla robottien kanssa palvelun laadulla.
Lidlissä asioidessani on huvittavaa, kun kassahenkilöstö on ohjeistettu toimimaan niin nopeasti. He hirveällä vauhdilla skannaavat ostokset, lappaavat ostokset kasaan ja ärsyyntyvät, jos kysyt jotain. Heillä on aina hirveä kiire kassalla.
Teen pääsääntöisesti perheemme ruokaostokset Lidlissä, joten tulee käytyä usein. En ole törmännyt töykeään palveluun. Mutta se mikä ärsyttää on, että myyjillä on ne kuulokkeet päässä ja puhuvat usein epäkohteliaasti työkavereistaan. Eilenkin yksi haukkui jotain laiskaksi ja osaamattomaksi oli kuulemma lähettänyt kesken päivää kotiin. Eli kertoi siinä kaikkien kuullen antamistaan fuduista. Teki mieli koputtaa olalle ja sanoa, et onkin mun tuttu, kerron terveisiä.
Itse käyn nykyisin Lidlissä aamulla, myymälän auetessa 07.00. Myyjät mulkoilevat vihaisesti, kun tulen häiritsemään heidän kuorman purkamistaan. Vihaisesti joku tulee kassalle rahastamaan. Ymmärrän, että on liian vähän henkilökuntaa töissä, mutta ei kai se ole asiakkaiden vika, jos firman johto ei palkkaa tarpeeksi henkilöstöä?
Tämä Korson Lidlissä. Ainoa aika, jolloin riskiryhmäläinen voi rauhassa tehdä ostoksensa.
up