Puhuuko miehenne?
Osaako ilmaista tunnetilojaan? Kertooko ajatuksiaan? Osaako olla avoin ja kommunikoida muustakin kun säästä ja renkaanvaihdosta? Oma ukko nii jyrrikkä että pottu kasvaa kohta otsaan! Onko se nyt sitten naisten kohtalo että tollasta pitää jaksaa?
Kommentit (6)
Mieheni puhuu mistä vaan ja sujuvasti, vaikkei tietäis asiasta mitään. On irlantilainen.
Puhuu politiikkaa ym. vaikka mitä, mutta ei tunteistaan tai meidän parisuhteesta. Negatiivisia asioita minusta saa sanottua kun hetken hautuu, eipä sitten oikein mitään positiivista. Hänellä ei oikein ole sellaista kasvatusta, vanhempansa on sota-ajan ihmisiä olleet, ja eronneet ja palanneet yhteen miehen lapsuuden aikana monet kerrat, ja äiti paha suustaan, en tiedä onko isä sitten mahtanut puhua mitään, kun äiti on vaan vittuillut ja ilmapiiri on ollut kireä.
Oma mies kerto äsken tarinan miten työkaverinsa kanssa puhui moottoripyöristä ja siitä, miten työkaveri ei voi sillä ajaa kun tulee kuulemma kylmä. "Sitten mä sanoin sille että myy se pois! Heh heh". Nyökkäilin siinä ja alotin sitten vastaavan "vitsi kun me Liisan kanssa puhuttiin sen Guessin laukusta, että kun se ei sitä käytä. Sanoin sitten että myy se hyvä nainen ettei arvo laske!". Mies vähän nöksähti ja sano ettei meillä ole kuulemma sitten puhuttavaa kerta aihe ei miellyttänyt. ;)
Ei siis suorilla ymmärrä mitä juttuja itse haluaisin kuulla, ja mistä keskustella. Itse en ainakaan aloita juttuja joiden tiedän olevan miehen kiinnostuksen ulkopuolella. Että älä huoli, vähän tollanen jössikkä toikin on, vaikka kaikkein romanttisin ja ihanin minkä oonkin kohdannu.
Ensimmäiset 15 vuotta puhui paljon ja iloisesti, mutta ei enää. Nyt siis 19 vuotta takana. Tuskin kauheasti edessä. :(
Ei se ole vielä oppinut, vaikka on jo 53. Pitäskö se viedä johonkin tutkimuksiin, puheterapiaan tai jotain?
Ei