Rahasta viis, minkä kokoinen asunto olisi parisuhteellesi ihanteellinen?
Ei nyt oteta kantaa hintaan, sijaintiin tai sisustukseen, vaan ihan siihen minkä verran tilaa kukin tuntee tarvitsevansa, jotta parisuhteessa saa riittävästi tilaa sekä parisuhdeasioille että omilleen.
Itse asun kyllä ihan hyvän kokoisessa talossa, lapsille on omat huoneensa ja meillä on jopa ylimääräinen vierashuone, jossa myös kuntoillaan ja katsotaan joskus telkkaria, ja jonne periaatteessa voisi vetäytyä omiin ajatuksiinsakin. Huomaan kuitenkin kärsiväni siitä ettei ole mitään ihan ihan kokonaan omaa paikkaa.
Raha ei tuo itsessään onnea, mutta uskon että täydellisessää maailmassa asunto jossa olisi jokaiselle perheenjäsenelle oma huone yhteisten lisäksi tekisi elämästä vielä onnellisempaa.
Kokevatko muut samoin, vai ovatko muut onnellisimmillaan kun viettävät mahdollisimman paljon aikaa kahdestaan samassa huoneessa?
Kommentit (24)
Meidän parisuhde on voinut hyvin 40 neliössä, 80 neliössä ja nyt 160 neliössä. Aina on ollut tilaa olla yksin halutessa (pienin kämppä oli kaksio, siinäkin siis mahdollisuus olla eri huoneissa). Meillä ei siis kämpän koko vaikuta parisuhteeseen, en kaipaa sitä, että pitäisi saada olla ihan yksin jossakin tilassa, vaikken nyt toisen kyljessä koko ajan kyhjötäkään. Perheen kannalta olisi kiva, jos olisi järkevämpää varastotilaa kaikille harrastusvälineille. Vaikka neliöitä on, ne on aika älyttömiä tässä talossa. Ja se askarateluhuone olisi kiva, en ole ainoa joka askartelee vaan lapset myös, mutta saisi ne sotkut sinne selkeesti samaan paikkaan....
Mukavaa olisi, jos olisi aina varaa pitää yhtä ylimääräistä huonetta työ-/vierashuoneena, toisi sopivasti väljyttä muihin tiloihin kun sinne saisi musavehkeet, ompelupöydän ym.
Toinen mukavuutta lisäävä asia olisi niin tilava kodinhoitohuone, että sinne mahtuisi parikin pyykkitelinettä pesutornin, pyykinkeräyspisteen, siivousvälineiden ym lisäksi.
Kolmanneksi olisi vielä ylipäätään väljät neliöt huoneissa, esim olohuoneeseen mahtuisi myös ruokailyryhmä. En siis kaipaisi lukuisia pieniä huoneita vaan mieluummin pienemmän määrän suurempia huoneita.
Saunan yhteyteen myös vielä pieni pukuhuone/vilpola/mikälie, ei siis varsinainen asuinhuone/isompi oleskelutila mutta pieni oma tila saunan yhteyteen.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:27"]No joku 1000000 neliötä ehkä riittäis, suurin osa neliöistä vois koostua käytävästä, joka erottaa mun +lasten puolen miehen puolesta. Sais siellä rauhassa mököttää, raapia munia ja hotkia ruokaansa suu auki melkein lautasella maaten. Me lasten kanssa nautittaisiin elämästä :)
[/quote]Sanoittätä samaa toisessa kin ketjussa. Mietin jo siell, miksi kuvittelet, ettei mies nauti elämästään ihan yhtä paljon.
[/quote]
Täh, en oo kyllä mihinkään toiseen ketjuun mitään sanonut, sekoitatkohan mut johonkin toiseen? Mikä ketju?
Minä haluaisin meille paritalon: minulle toinen asunto ja miehelle toinen, lapsi voisi siinä kätevästi ravata edes-takaisin. En haluaisi nähdä miehen sotkuja missään kotonani - enkä kyllä itse asiassa koko miestäkään, jos rehellisiä ollaan.