Seurustelen miehen kanssa joka ei ole hyvännäköinen
Luonteeltaan todella ihana ja on muutenkin älykäs, mutta ulkonäöllisesti ei mistään komeimmasta päästä. Olenko epäreilu jos jätän pelkän ulkonäön takia, vaikka muuten on täydellinen?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asia häiritsee sinua niin lopeta suhde. Jos ei, niin mikäs siinä ollessa.
Ulkonäkö on oikeasti valtavan tärkeä asia parinmuodostuksessa. Joka muuta mussuttaa, valehtelee.
Ihan mielenkiinnosta, mikä siinä on niin vaikeaa uskoa, että kaikille ei ulkonäöllä ole erityisen suurta merkitystä parinmuodostuksessa? Miksi pitää lähtökohtaisesti syyttää toisia valehtelijoiksi sen sijaan, että hyväksyisi sen tosiasian, että ihmiset ovat erilaisia ja pitävät erilaisia asioita merkittävinä niin parinmuodostuksessa kuin muutenkin elämässä?
On vaikeaa uskoa kun tietää miten ihmisen aivot toimivat parisuhdetta muodostaessa. Ihmisen ulkonäkö kertoo terveydentilan lisäksi myös hänen geneettisestä yhteensopivuudestaan kanssasi. Yksikään ihminen ei pidä kaikkia maapallon ihmisiä puoleensavetävinä, ja sillä on oma tarkoituksensa.
Se että kokeeko itse ulkonäön muita asioita tärkeämmäksi on eri asia. Mutta merkityksetön asia se ei missään nimessä ole.
En sanonut että ulkonäköllä ei olisi mitään merkitystä, mutta ei se kaikille kuitenkaan valtavan tärkeä asia parinmuodostuksessa ole. Myöskään toisen ihmisen puoleensavetävyys ei välttämättä ole ulkonäköriippuvainen asia, vaikka sillä joku merkitys olisikin.
Minkä takia tätä ei voi vain hyväksyä syyttämättä toisia valehtelusta vain siksi, että heille muut asiat kuin ulkonäkö merkitsevät enemmän? Ihmiset ovat erilaisia eikäse tee valehtelijoita niistä, jotka ajattelevat toisin kuin sinä.
Voi. Olen aina ajatellut että ystäväni ovat kummallisia kun valitsevat miehen ensisijaisesti ulkonäön ja toissijaisesti luonteen perustella, mutta tuo on kyllä vielä pahempi. Anna miehen mennä ja etsi muuta seuraa. Ei se mies halua jäädä tuohon rooliin.
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan ole. Miksi edes aloit seurustelemaan ei hyvännäköisen kanssa?
No tämän takia se AP onkin täys idiootti. Ensimmäinen asia mikä toisestas tulee esille, niin se ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asia häiritsee sinua niin lopeta suhde. Jos ei, niin mikäs siinä ollessa.
Ulkonäkö on oikeasti valtavan tärkeä asia parinmuodostuksessa. Joka muuta mussuttaa, valehtelee.
Ihan mielenkiinnosta, mikä siinä on niin vaikeaa uskoa, että kaikille ei ulkonäöllä ole erityisen suurta merkitystä parinmuodostuksessa? Miksi pitää lähtökohtaisesti syyttää toisia valehtelijoiksi sen sijaan, että hyväksyisi sen tosiasian, että ihmiset ovat erilaisia ja pitävät erilaisia asioita merkittävinä niin parinmuodostuksessa kuin muutenkin elämässä?
Pystyt pitämään ihan minkä näköistä ja kokoista miestä tahansa seksuaalisesti haluttavana?
En pysty. Mutta noin yleisesti ottaen valtaosa suunnilleen itseni ikäisistä miehistä on minusta ihan riittävän ok näköisiä, ettei pariutuminen ulkonäköön kaatuisi. Valtaosa niistäkin, joita pidän ulkoisesti vastenmielisen näköisinä, ovat tyyliin selvästi alkoholisoituneita, likaisia, haisevia yms. Ehkä joku ihan valtava ylipaino olisi myös tällainen seikka, mutta sitten puhutaan jo tyyliin monta sataa kiloa painavista yksilöistä. Sellaisia on Suomessa kuitenkin mielestäni aika vähän.
Seksuaalista viehättävyyttä en ole koskaan osannut hirveästi ajatella ulkonäön kautta. Siihen itselläni vaikuttaa miehen käytös, katse, äänensävy yms eniten. En ole koskaan esimerkiksi fyysisesti kiihottunut pelkästään komean ulkonäön perusteella. Mies saa olla vaikka komein mies jonka koskaan olen nähnyt, mutta jos hänen käytöksensä ei viehätä minua, ei hänkään viehätä minua. Vastaavasti olen tuntenut mieletöntä seksuaalista vetoa mieheen, joka muistutti ensinäkemältä lähinnä vuorenpeikkoa, koska hänen koko persoonansa oli jollain tavalla hirveän mielenkiintoinen ja miellyttävä ja silmissä oli vekkulia pilkettä.
Jos rehellisiä ollaan, niin hyvin harva ihminen on sellainen jolle ei potentiaalisen tai oman kumppanin ulkonäöllä ole merkitystä.
Ei tarvitse olla komea, mutta joku piirre pitää olla joka miellyttää.
Jos yhtään sellaista piirrettä ei ulkonäöstä löydy mikä miellyttää niin tuskin pystyy kokemaan myöskään vetovoimaa. Tai syntyy parisuhdetta.
Luonne on tärkein-mantra ei kyllä ole kaikille totta. Luonne ei yksin korvaa jos ei tykkää kumppaninsa ulkonäöstä. Hetken aikaa voi onnistua, mutta pitemmän päälle alkaa tökkiä.
Siis suurimmalla osalla. Ainahan löytyy poikkeuksia joka asiassa,  niin tässäkin tietysti.
Mutta ei silti kannata valheeksikaan sanoa, jos itselle vuorenpeikko on rakas niin ei se ole kuitenkaan valhe jos monelle muulle ei ole. Se on silloin niille muille ihmisille totta, että ulkonäöllä on vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä miehen ulkonäössä mättää? Vartalo? Onkl ylipainoa, paljonkin? Naama? Onko akne vai rumat piirteet? Pukeutuminen? Hiukset? Ryhdittömyys?
Lihavan voi saada laihtumaan, jos innostaa liikkumaan yhdessä yms. Tyyliäkin voi oikaista. Naama on niinku Luoja loi.
Naamaankin voi kyllä vaikuttaa, esim hiusmallilla saa ihmeitä aikaan. Voi kasvattaa parran / ajaa parran pois. Aine lähtee lääkkeillä, aknearvet laserilla, luomet veitsellä. Hampaat voi oikaista ja valkaista.
Ei hirviöstä mitään ruusua saa aikaan, mutta harva meistä muutenkaan on kumpaakaan.
Lisäksi jos silmät näyttävät kuolleilta tai väsyneiltä, niin geelisilmätipat apteekista 2:sti päivässä ja ilme on kuin uusi. Myös ripset ja kulmakarvat saadaan kasvamaan, jos osaa ostaa oikeat kasvatusseerumit ja yhdistää nevanhankansan risiiniöljyyn. T. Kulmakarvansa kolminkertaistanut käytännössä luonnollisesti.
Kyllä minulle merkitsee kokonaisuus, ei pelkkä yksityiskohta. Yksityiskohtaan voin ihastua, mutta jos muut piirteet tai ominaisuudet kumoavat tai heikentävät sen niin ei onnistu.
Vaikka miehen luonne olisi miten hyvä, mitä sillä kukin tarkoittaakin, huumorintajuttomuus, tyhmyys, todella paha ulkonäkö, sosiaalinen kyvyttömyys, pikkutarkkuus, nuukuus jne. haittaisi paljon ja stoppaisi ihastuksen.
Aloittajalle sanon kuten muutkin, jos miehen ulkonäkö tökkii ja haittaa niin älä jatka.
Kyllä miehen pitää olla trendikäs, urheilullinen, söpö ja VARAKAS.
Viehättävyys on eri asia kuin kauneus / komeus / hyvännäköisyys. Viehättävyys on subjektiivista, ja siihen vaikuttavat ulkoisen olemuksen lisäksi sisäiset, henkiset ominaisuudet. Lienee mahdotonta purkaa ja eritellä kaikkia siihen vaikuttavia tekijöitä.
Olennainen kysymys ap:lle siis on, kuten on jo eri tavoin todettu tässä ketjussa: onko mies sinun silmissäsi kokonaisuudessaan viehättävä, vetävä?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
No eihän hän ole täydellinen jos ulkonäkö häiritsee. Varsinkin jos se häiritsee niin paljon, että teet asiasta aloituksen keskustelupalstalle.
Itse tietenkin päätät miten asian kanssa etenet, mutta suosittelisin miettimään ainakin sitä toista osapuolta. Haluaisitko itse olla suhteessa ihmisen kanssa, joka ei pidä sinua hyvännäköisenä? Minä en haluaisi ja siksi kokisin vääräksi ryhtyä kenenkään kanssa suhteeseen tuolta pohjalta (sen lisäksi, etten siihen muutenkaan edes pystyisi). Kumppanillasi on varmasti mahdollisuus löytää joku, joka pitää hänestä kokonaisuutena, ja sinulla mahdollisuus löytää se täydellinen, josta sinä pidät kokonaisuutena.
Kannattanee siirtyä eteenpäin; teillä eivät luonteet mätsää.
Luulosta kuvauksen perusteella kiltiltä, joten kannattaa varmaan jättää se heti.
Jätä.
Vaihtamalla paranee.
Komeakusipäänarsistipettäjäjättän ansaitset.
Karma is a b... 
En koskaan päätyisi edes sänkyyn sellaisen naisen kanssa, joka ei ole mielestäni todellinen hottis.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan päätyisi edes sänkyyn sellaisen naisen kanssa, joka ei ole mielestäni todellinen hottis.
En voi ymmärtää ihmisiä, jotka aliarvioivat fyysisen vetovoiman merkityksen. Sen pitäisi olla ensimmäinen asia, joka natsaa. Sen jälkeen katsotaan, onko aineksia seurusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää ihmisiä, jotka aliarvioivat fyysisen vetovoiman merkityksen. Sen pitäisi olla ensimmäinen asia, joka natsaa. Sen jälkeen katsotaan, onko aineksia seurusteluun.
Kai kyse on siitä, että eri ihmisille parisuhde merkitsee eri asioita. Jotkut ajattelevat, että parisuhteessa pitää olla myös fyysistä viehätystä jotta se olisi kunnon parisuhde. Sitten taas toiset ajattelevat juuri päinvastoin: että oikea parisuhde on juuri sellainen suhde, joka perustuu henkisiin seikkoihin ja jossa fyysisellä viehätyksellä ei ole ratkaisevaa merkitystä.
Minusta on kyllä tosi lapsellista, jos ei voi seurustella ei-niin-hyvännäköisen kanssa. Ymmärrän sen, jos kyse on teini-ikäisistä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kyllä tosi lapsellista, jos ei voi seurustella ei-niin-hyvännäköisen kanssa. Ymmärrän sen, jos kyse on teini-ikäisistä.
Entä seksi? Silmät kiinni ja ajatellaan isänmaata - siis jos on nainen? Ei väliä sillä, ettei haluta eikä tunne minkäänlaista intohimoa miestä kohtaan? Entä jos mies ei pidä naista haluttavana eli hänellä ei seiso?
Mä olen tapaillut yhtä miestä, joka on mukava ja kunnollinen. Ulkonäkö vaan ei miellytä, tässä tapauksessa kasvot. Halusin antaa mahdollisuuden, koska yleensä kaikki vieraat ihmiset näyttää mun silmissä epämiellyttäviltä (neofobia?) ja odotin, että jospa se menis ohi. Ei mennyt. En tunne minkäänlaista halua ko. miestä kohtaan.