kyykkyjä tekolonkalla?
Minulla on vaihdettu tekolonkka 3v sitten ja treenaan säännöllisesti salilla.Olen mies. Onko kellään kokemuksia siitä kuinka paljon pakkaan saa laittaa painoa ettei tekonivel pullahda pois paikaltaan. Tämä siis pelkona. Tietoa paljon lihakset tukevat lonkkaa?
Kommentit (5)
Lääkäri ei asiasta tiedä ja fyssarille aika vasta kuukauden päästä. Ajattelin että jos ihmisillä on kokemusta sitä ennen. Ja se liikuttaa suo miten missä kyselen? Ja koska sulla varmaan löytyy joku naseva vastaus tähän ni jätä vaan suosiolla väliin. Ja kyllä olen sen verran aikuinen että osaan kyllä seuloa vastauksista toimivat.
Yli 90 asteen kyykky on varmasti riski, kun on vielä lisää painoja päällä oman vartalon painon lisäksi. Suosittelen käymään fysioterapeutin kans turvalliset liikkeet läpi. Kysele omalla salillasi, onko siellä fyssaria, koska epäilen, et tk:n fysioterapeutilla ei ole kokemusta ja valmiuksia ohjata tavoitteellisempaan salitreeniin liittyvissä asioissa.
Moro!olen 58v mies taustalla monipuolista urheilua lapsesta asti,myös kamppailu-urheilua kansainvälisellä tasolla.Lonkka leikattu noin kaksi vuotta sitten peijaksessa ja laitettu niin sanottu keraaminen malli.tänään salilla kyykätty 100kg kympin sarja niin sanottu syväkyykkynä.Lonkka niin hyvä kuin olla voi eikä mitään rajoituksia,en kuitenkaan lenkkeile.
Ajattelit sitten että täältä saa paremman vastauksen kuin lääkäriltä tai vaikka fyssarilta