Lomamatkamme maksoi 10 000 €
Paljonko teidän perhematkat yleensä maksavat? Siis lennot ja hotelli 2 viikkoa.
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:22"]
Kuka hullu maksaa yhdestäkään kanarian matkasta. Siellä natiivitkin puhuvat suomea ja viikko syödään lihapullia. Jee
[/quote]
Köyhää on elämä jos et löydä Kanarialta muuta kuin lihapullia ja suomenkieltä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:26"]
Mä en ole kertaakaan syönyt ulkomaanmatkalla lihapullia, vaikka halppismatkoilla olenkin ollut. Mun mielestä on ihanaa, kun pääsee ulkomaille kokemaan erilaisia asioita, maistelemaan aivan uudenlaisia makuja ja näkemään erilaista kulttuuria.
Hotellit on aina ok. Googlaan muiden mielipiteitä, enkä lähde mihinkään torakkahotelliin, vaikka halvalla haluankin matkustella. Enkä todellakaan halua mitään täyshoitoa ulkomailla, samassa paikassa, samojen kokkien valmistamia ruokia ja maata uima-altaalla koko lomaa.
Elämä on tehty elettäväksi. Koko ajan. Vuoden ympäri nautittavaksi.
[/quote]
Komppaan tätä:) Me saatamme ajaa 80km hyvän ravintolan perässä, testaamme Mich* ja nousevia herkkupaikkoja - niissä on paras hinta-laatusuhde. Ja tietenkin koluamme Italiassa ja Ranskassa jokaisen pikkukylän tavernan, ne on ihan järjettömän upeita välillä:D Yleensä 3-5 ruokalajia + juomat 3 hengelle saa 60-130€:lla. Majoituksessa en kaipaa luksusta sillä en ole huoneessa kuin yön.
60
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:08"]
Ettekö te ymmärrä että ihmiset kukin tavallaan?? Jostakin on äärettömän kiva leuhkia täällä kalliilla matkalla ja hotellilla yms., ja toisesta on parasta mennä niin halvalla kuin mahdollista, sille omatoimimatkalle vaikka reppureissaamaan? Vaikka säästä joka vitun sentin siitä Lidlin ostoksista. Kukaan teistä ole toisia parempia. Perkele ku vituttaa lukee tän tasoisia vastauksia!!
[/quote]
No, minunkin mielestä aloitus oli leuhkimistä ja lisäksi pidän melko vajakkina sellaista, joka makselee 10000€ matkustamisesta.
Kuka hullu maksaa yhdestäkään kanarian matkasta. Siellä natiivitkin puhuvat suomea ja viikko syödään lihapullia. Jee
[/quote]
Ootkos koskaan käynyt kanarialla ? Toiset kaipaa lomalta eri asioita kuin sinä. Mun kanarianmatka koostuu uimarannasta, uusista ruokapaikoista, vesipuistosta, eläinpuistosta, huvipuistosta ja auringosta ja lämmöstä ja siitä ettei tartte kokata ja siivota ja tiskata. Lapset tykkää ja kun on jokusen kerran käynyt siellä niin tuntuu kuin "kotiin" menisi ja asiat sujuvat helposti ja jouhevasti. ps. olen matkustellut muuallakin kuin kanarialla mutta sinne aina palaa muutaman vuoden välein viettämään helppoa lomaa :)
Ap, sä käytät yhteen matkaan koko mun vuosibudjetin. Mulle tuli tosi paha mieli nyt =/ :( =/ :( =( Tätäkö halusit tällä aloituksella, ap, VASTAA!
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:37"]
[/quote]
Ootkos koskaan käynyt kanarialla ? Toiset kaipaa lomalta eri asioita kuin sinä. Mun kanarianmatka koostuu uimarannasta, uusista ruokapaikoista, vesipuistosta, eläinpuistosta, huvipuistosta ja auringosta ja lämmöstä ja siitä ettei tartte kokata ja siivota ja tiskata. Lapset tykkää ja kun on jokusen kerran käynyt siellä niin tuntuu kuin "kotiin" menisi ja asiat sujuvat helposti ja jouhevasti. ps. olen matkustellut muuallakin kuin kanarialla mutta sinne aina palaa muutaman vuoden välein viettämään helppoa lomaa :)
[/quote]
tuon kaiken löytää muualtakin:)
Mulla on se käsitys että Kanarialla harvoin on kivat kelit (tai no maaliskuussa ehkä jo ok) - ainakin tänätalvena on ollut kylmää, sateista ja tuulista. Mä en kaipaa sellaista lomaa, sitä saa Suomessa ilmaiseksi 12kk/vuosi.
Helposti menee 10 000 e perheeltä 2 viikon lomaa malediiveillä. Me meinattiin miehen kanssa lähteä sinne, mutta ollaan sen verran toimeliasta porukkaa ,että kaksi viikkoa "autiolla" saarella ois ollut liikaa. Oltiin indonesiassa sekä tokiossa yhteensä 16 päivää. Matkat + hotellit maksoi yhteensä 6000 e / henkee. Tämän lisäksi rahaa paloi 1500 e ruokiin/huvituksiin/ostoksiin. Ollaan kumpikin opiskelijoita+ käydään osa-aikatöissä. Lainaa tosta summasta oli 1000 e. Säätettiin 10 kk matkaan.
Nyt iski jo uus matka kuume ja ens syksynä tarkotus lähtee nykii pariks viikkoo :)
Kun ei ole elätettävänä kun ittemme niin helposti tuon säästi eikä edes tarvinnu tinkiä oikeestaan mistään.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:46"]
Minusta ap:n summassa ei ole mitään ihmeellistä. Oletan että kyseessä on 2 aikuista ja 1-2 lasta. Malediiveille maksaa juuri tuon verran. Kaikki eivät todellakaan halua matkustaa jonnekin kanarialle, se on so last century.
[/quote]
Tietenkään kaikki eivät halua matkustaa johonkin tiettyyn kohteeseen.
Kanarialla on monenlaisia kohteita, on kännäävälle roskaväelle omansa ja kunnon ihmisille omansa-
meillä menee yleensä 150 e junalippuihin mummolaan (2 aikuista ja kolme lasta 3-15 v). Muita lomia ei ole aikaa eikä mahdollisuutta pitää.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:47"]
[/quote]
[/quote]
Mulla on se käsitys että Kanarialla harvoin on kivat kelit (tai no maaliskuussa ehkä jo ok) - ainakin tänätalvena on ollut kylmää, sateista ja tuulista. Mä en kaipaa sellaista lomaa, sitä saa Suomessa ilmaiseksi 12kk/vuosi.
[/quote]
No mä olen ollut Kanrialla, Joulukuussa, Helmikuussa, Maaliskuussa ja Huhtikuussa. yhteensä 6 kertaa ja aina on ollut aurinkoista ja 20-24 astetta lämmintä. Onhan ne saaret aika tuulisia mutta en mä palellut ole kun vertaa Suomen tuon ajankohdan pakkasiin :) Tämä on kuitenkin kohde mihin talvella kannattaa lähteä kun on vaan viikko talvilomaa. Jos olisikin 2 viikkoa lomaa niin kaukoitä kutsuisi...
Minua ei ihmetytä kymppitonnin käyttäminen matkailuun vaan se, miten vähän jotkut saavat sillä kymppitonnilla. Tuolla pääsee moneksi kuukaudeksi reissuun, jos osaa suunnitella matkat kunnolla.
Elää ja antaa toisten elää. Vaikea taito, miksiköhän.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No mä olen ollut Kanrialla, Joulukuussa, Helmikuussa, Maaliskuussa ja Huhtikuussa. yhteensä 6 kertaa ja aina on ollut aurinkoista ja 20-24 astetta lämmintä. Onhan ne saaret aika tuulisia mutta en mä palellut ole kun vertaa Suomen tuon ajankohdan pakkasiin :) Tämä on kuitenkin kohde mihin talvella kannattaa lähteä kun on vaan viikko talvilomaa. Jos olisikin 2 viikkoa lomaa niin kaukoitä kutsuisi...
[/quote]
Mä kyllä etsin talvilomastakin parannusta Suomen kesään verrattuna! Eli 30+ on ihan ok lämpö talvilomalla! Samalla lentoajalla pääsisit jo Dubaihin. Tykättiin kovasti kun vuosi sitten oltiin - 7 henkeä käyttörahoineen reilu 7000€ (nuorison shoppailut tuohon päälle)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:14"]Paljonko teidän perhematkat yleensä maksavat? Siis lennot ja hotelli 2 viikkoa.
[/quote]
Niin, tota...
Meillä maksoi 4 PÄIVÄÄ (to-su) äkkilähdölläkin 7 000€, Romassa.
Pitäisikö 2viikosta ja 10 000€ olla ihmeissään?
[/quote]
Jatkuu...
Siis kahdestaan miehen kandsa. Lennot hotelli ruuat taxit hevosajelut
[/quote]
Tuolla summalla olisit voinut hankkia itsellesi koulutusta ja oppia kirjoittamaan.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:12"]
Minua ei ihmetytä kymppitonnin käyttäminen matkailuun vaan se, miten vähän jotkut saavat sillä kymppitonnilla. Tuolla pääsee moneksi kuukaudeksi reissuun, jos osaa suunnitella matkat kunnolla.
[/quote]
Tai tyytyy vähän huonompaan tasoon, eikös? Jotkut tykkää asua viiden tähden hotelleissa ja ne maksaa, vaikka kuinka hyvin suunittelisi. Ei me kaikki olla reppureissaajia, katsos.
Meillä on perheessä 2 aikuista ja 1 lapsi ja kyllä parin viikon reissuun menee tuollainen 8 - 10 t eur helpostikin. Plus käyttörahat, tietty. Viimeeksi oltiin Mauritiuksella ja tänä vuonna ainakin Dubaissa ja Thaimasssa joulun aikaan. Joulu nyt on niin kallis, että varmaan tuo 10 t eur menee pelkkään reissuun.
Milloin ap menette Malediiveille?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:26"]
[/quote]
Tai tyytyy vähän huonompaan tasoon, eikös? Jotkut tykkää asua viiden tähden hotelleissa ja ne maksaa, vaikka kuinka hyvin suunittelisi. Ei me kaikki olla reppureissaajia, katsos.
[/quote]
Tuo on vain huonoa rahankäyttöä. Viiden tähden hotellit eivät ole juuri koskaan rahan arvoisia. Erinomaisia hotellejakin löytyy, kun hyödyntää tarjouksia.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:26"]
[/quote]
[/quote]
Kökitte siellä hienossa hotellissa kun on niin kallis ja fiini ettei raaski pois lähteä? Toki minäkin varaan parasta mitä tietyllä ennalta varaamallani majoitusbudjetilla per päivä saa (välillä 3* välillä samalla rahalla 5*) mutta ei se ole mulle itseisarvo. Enemmän merkitsee sijainti ja se mitä muut matkustajat on sanoneet hotellista. Joskus se kallein voi olla ihan paska mutta onhan se hienoa maksaa;D Oikeasti mä vaan yövyn ja peseydyn hotellissa, en muuta.
Me ei harrasteta tuollaisia lomia vaan vuokrataan mieluummin villa isommalla porukalla tai tehdään road tripejä tai lyhyempiä kaupunkilomia. Näihin palaa rahaa todella vaihtelevasti, halvimillaan villalomasta selvitään reilulla tonnilla (matkat ja majoitus, road tripin hinta riippuu kohteesta, matkan pituudesta ja vuokra-autosta. 5000-20000 sanoiisin.
Ollaan siis 2 aikuista ja 1 lapsi.