Anoppi on näköjään saanut päähänsä, ettei meillä ole riittävästi kahvimukeja
Tai sitten ei pidä noista minun ostamistani. Jouluna saatiin neljä mukia ja viime viikolla "ystävänpäivälahjaksi" kaksi. Ärsyttää, kun kaikkia astioita on kyllä ihan riittävästi ja anopille se on kerrottu.
Ärsyttää kyllä muutenkin kokoo anoppi, kamala juoruakka..
Kiitos ja anteeks, oli pakko avautua jossain.
Kommentit (12)
Vie ne jonnekin opiskelija-asuntolaan lahjoituksena köyhille opiskelijoille. Jos anoppi ihmettelee mihin ne ovat kadonneet sano että lahjoitit ne köyhälle opiskelijalle kun oli niille käyttöä hänellä mutta ei teillä. Jos ei viesti mene perille anopille niin sitten jatkat lahjoittelua.
Hirveä anoppi, antaa lahjoja. Minulla on kahdesta astiastosta 12 kuppia, kahdesta kuusi, yhdestä kymmenen ja yhdestä neljä. Varastossa on 12 kuppisarja, ja joitakin pieniä sarjoja pakattuina lapsille. Niin ja 10 joulukuppia. En osaa samaistua ongelmaasi.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 17:15"]
Hirveä anoppi, antaa lahjoja. Minulla on kahdesta astiastosta 12 kuppia, kahdesta kuusi, yhdestä kymmenen ja yhdestä neljä. Varastossa on 12 kuppisarja, ja joitakin pieniä sarjoja pakattuina lapsille. Niin ja 10 joulukuppia. En osaa samaistua ongelmaasi.
[/quote]
Ongelma on se, etten todellakaan tarvitse lisää astioita enkä varsinkaan halua tuollaisia "keräilyeriä", jotka eivät sovi omien astiastojeni kanssa yhteen. Anopille olen tästä sanonut, mutta kun ei halua ymmärtää, niin ei halua ymmärtää. -Ap
Ihmetyttää muutenkin tuo "ystävänpäivälahja". Koskaan aiemmin emme ole saaneet tai antaneet ystävänpäivänä lahjoja, mutta nyt yhtäkkiä alkaa tulla noita mukeja.. -ap
no mä osan samaistua ongelmaasi. olen minimalisti, ja inhoan sitä kun joku haluaa tuoda jotain pientä kivaa mun kämppään. mä tykkään siitä, etten omista kuin sen mitä ihan välttämättä tarvitsen. tykkään mieluummin vuokrata/lainata juttuja, joita en kokoaikaa tarvitse. tyyliin iskuporakone. ärsyttää, kun joku haluaisi antaa oman vanhan meille eikä ymmärrä kun kohteliaasti kieltäydyn. tai jotkut sisustusasiat, ne vasta pahoja onkin. en halua yhtään ainoaa maljakkoa tai koriste-esinettä. mukejakin haluan vain sen verran, että jos joku tulee kylään niin kaikille on omat. tällä hetkellä niitä on kuusi enkä halua lisää. sitten kun annan ylimääräiset keräykseen niin suututaan.
Anna eteenpäin Punaiselle Ristille.
Seiska, nuo sisustusjutut on kanssa paha. Jonkun verran anoppi tuonut myös niitä, osa hävisi muutossa jotenkin kummallisesti.. ja siis minä en ole ainoa, joka inhoaa noita anopin lahjoja, mies ei myöskään pidä niistä. -ap
Voi hyvä luoja! Minä olisin onnellinen ja iki-kiitollinen jos anoppi edes joskus näkisi vaivaa ja ostaisi meille jotakin. Sehän vain osoittaisi että hän ajattelee meitä ja haluaa osallistua meidän elämään lahjoin.
Mun anoppini ostaa mukeja toiselle miniälle, me juodaan ihan omin rahoin ostetuista mukeista.
mun äiti haluaa ostella meille kaikkea. sillä itsellään ei ole paljoa rahaa (sairauseläkkellä), joten tuntuu pahalle heittää keräykseen niitä mistä ei tykkää. kuin olisi kiittämätön. mä olen yrittänyt monta kertaa selittää, että ostais itselleen jotain jos tarttee (valittaa siitä välillä kun ei ole rahaa ostaa sitä ja tätä), että meillä on jo kaikki mitä tarvitaan ja kaikki loppu on ylimääräistä joka vaan pölyttyy kaapissa. viime kuussa toi meille jonkun vuoan, jossa oli leivottuna piirakka. ihan kiva ele, mut ei me sitä vuokaa olis haluttu, meillä on jo kaksi ennestään joita käytetään ehkä kerran tai kaksi vuodessa ja superpieni keittiö, jossa todella vähän säilytystilaa. vuoka on nyt eteisen kaapissa. lisäksi me siis ollaan työssäkäyviä ihmisiä, kyllä me itse ostetaan vuoka jos tarvitaan.
miehen äiti tykkää ostaa meille vaatteita. ostaa jostain anttilasta kun halvalla saa. mä olen aika tarkka vaatteiden suhteen, en tykkää jos vaate ei istu kunnolla ja on väärää kokoa tai kummallisen värinen. mieluummin olis ostamatta. jos jotain on pakko ostaa, niin vaikka sit leikkokukkia tai lahjakortti hierojalle tai kampaajalle, jotain mistä ei jää materiaa.
-7
Vaatteiden ostaminem aikuiselle on kyllä tosi kummallista.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 17:36"]
Voi hyvä luoja! Minä olisin onnellinen ja iki-kiitollinen jos anoppi edes joskus näkisi vaivaa ja ostaisi meille jotakin. Sehän vain osoittaisi että hän ajattelee meitä ja haluaa osallistua meidän elämään lahjoin.
Mun anoppini ostaa mukeja toiselle miniälle, me juodaan ihan omin rahoin ostetuista mukeista.
[/quote]
Olisitko tosiaan ikionnellinen, jos saisit jotain tarpeetonta viemään tilaa kaapeista?
En ole oikein koskaan käsittänyt, miksi kaikista lahjoista pitäisi olla iloinen. Yleensä, jos lahja on jotain täysin tarpeetonta, ei siinä kovin paljoa lahjan saajaa ole ajateltu.
Juoruilua se on anonyyminäkin...