Tekisikö kenenkään muun mieli joskus nukkua 8 tuntia yössä?
Olenko vain laiska vai onko muillakin samanlaisia mielihaluja? Pitäisi jaksaa olla aikuinen, mutta olisi ihanaa nukkua joskus vaikka aamuseitsämään tai edes kuuteen ja ilman yöherätyksiä. Ehkä sitten kun lapset ovat aikuisia ja itsellä loma...
Kommentit (61)
Ap:n ongelma on kyllä niin itse aiheutettu, ja sitten vielä hirmu valitus. Mene aikaisemmin nukkumaan, ja mies hoitaa aikaisin herääjän joka toinen aamu, niin saat nukkua helposti joka yö sen 8 tuntia.
Tekisi. Herään kortisonilääkityksen vuoksi puolentoista tunnin välein.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:17"]
Täälä kohtalotoveri. 3 vee menee nukkumaan 21 ja herää 6. Ei auta vaikka laittaisi myöhemmin nukkumaan herää silti 6. Itse pääsen nukkumaan n23 aikaan kun vauvan saan vihdoin nukahtamaan. Vauva nukkuu yöt tississä kiinni ja herää heti kun otan tissin pois suusta eli nukun sellaisia 1-2h pätkiä. [/quote]
Kannattaisiko tehdä asialle jotain ennen kuin tilttaat totaalisesti?
[/quote]
Pitäis varmaan mutta ei tosiaan huvita puhua kenellekään kun olen jo saanut tarpeeksi kommentteja "nii" "ai" "mitäs panit" "voi voi" onhan sitä aika väsynyt mutta olen sisäistänyt kommentit ja yritän ajatella että "itseppähän olen itseni tähän tilanteeseen hommannut"
[/quote]
Minkälaisia ihmisiä sun lähipiiriin oikein kuuluu, jos vastaukset on tuota luokkaa?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:17"]
Täälä kohtalotoveri. 3 vee menee nukkumaan 21 ja herää 6. Ei auta vaikka laittaisi myöhemmin nukkumaan herää silti 6. Itse pääsen nukkumaan n23 aikaan kun vauvan saan vihdoin nukahtamaan. Vauva nukkuu yöt tississä kiinni ja herää heti kun otan tissin pois suusta eli nukun sellaisia 1-2h pätkiä. Mies lähtee aamulla töihin 6.30 joten ei voi jäädä nukkumaan vaan pitää olla 3 veen kanssa. Päivällä ei voi nukkua kun isompi ei nuku päikkäreitä enää. Kenellekään ei voi puhua kun ihmisten kommentit tai ilmeet on juuri tuota "itseppähän lapsesi olet tehnyt"
[/quote]
Meillä asia ratkaistiin niin, että mies laittoi töihin lähtiessään isommalle dvd:n pyörimään. 3-vuotias jaksaa varmasti jo katsoa ja viihtyy itsekseenkin. Samalla tavalla järjestin itselleni toisinaan vapaan hetken päivälläkin vauvan nukkuessa, jos isompi ei viihtynyt omissa leikeissään. Meillä lapset 2,5 vuoden ikäerolla ja vauva heräili myös tiheästi tissille.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:17"]
Täälä kohtalotoveri. 3 vee menee nukkumaan 21 ja herää 6. Ei auta vaikka laittaisi myöhemmin nukkumaan herää silti 6. Itse pääsen nukkumaan n23 aikaan kun vauvan saan vihdoin nukahtamaan. Vauva nukkuu yöt tississä kiinni ja herää heti kun otan tissin pois suusta eli nukun sellaisia 1-2h pätkiä. [/quote]
[/quote]
Pitäis varmaan mutta ei tosiaan huvita puhua kenellekään kun olen jo saanut tarpeeksi kommentteja "nii" "ai" "mitäs panit" "voi voi" onhan sitä aika väsynyt mutta olen sisäistänyt kommentit ja yritän ajatella että "itseppähän olen itseni tähän tilanteeseen hommannut"
[/quote]
Minkälaisia ihmisiä sun lähipiiriin oikein kuuluu, jos vastaukset on tuota luokkaa?
[/quote]
Ihmisiä jotka ei itse ole ollut samassa tilanteessa ja eivät siis voi ymmärtää. Enkä ole ruikuttamalla ruikuttanut vaan ohimennen kertonut kun väsyttää kun ei saa ikinä nukkua. Mies nyt on tollanen perus suomalainen örisiä joka ei ota kantaa tai yrittää vääntää asian vitsiksi. Ja ennenkuin alatte miestäni haukkumaan niin hän on ihana mies ja hyvä isä.
Viimeistään kouluikäiselle lapselle voi opettaa, että vanhempia ei tulla aamulla herättämään, jos ei ole hätä. Voi katsoa aamupalan valmiiksi jo illalla lapsen kanssa ja sopia, että saa muovailla, piirtää, katsoa telkkaria hiljaisella tms. Aikuinen ihminen todellakin tarvitsee normaalisti ainakin tuon 8 tuntia yössä unta. Itse olen valvonut vauvijen ja taaperoiden kanssa todella paljon, mutta aikanaan sekin loppui.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:17"]
Täälä kohtalotoveri. 3 vee menee nukkumaan 21 ja herää 6. Ei auta vaikka laittaisi myöhemmin nukkumaan herää silti 6. Itse pääsen nukkumaan n23 aikaan kun vauvan saan vihdoin nukahtamaan. Vauva nukkuu yöt tississä kiinni ja herää heti kun otan tissin pois suusta eli nukun sellaisia 1-2h pätkiä. Mies lähtee aamulla töihin 6.30 joten ei voi jäädä nukkumaan vaan pitää olla 3 veen kanssa. Päivällä ei voi nukkua kun isompi ei nuku päikkäreitä enää. Kenellekään ei voi puhua kun ihmisten kommentit tai ilmeet on juuri tuota "itseppähän lapsesi olet tehnyt"
[/quote]
Meillä asia ratkaistiin niin, että mies laittoi töihin lähtiessään isommalle dvd:n pyörimään. 3-vuotias jaksaa varmasti jo katsoa ja viihtyy itsekseenkin. Samalla tavalla järjestin itselleni toisinaan vapaan hetken päivälläkin vauvan nukkuessa, jos isompi ei viihtynyt omissa leikeissään. Meillä lapset 2,5 vuoden ikäerolla ja vauva heräili myös tiheästi tissille.
[/quote]
3 vee ei tykkää piirretyistä. Koneelta kattoo YouTubesta autovideoita mutta kun siinä tulee niitä mainoksia välissä (jotka jotkut kestää 20 min) eikä osaa hiirellä vielä ohittaa niitä ja alkaa huutamaan äitiä apuun.
Mä olen viimeiset 3.5v nukkunut huonosti. Poika herää vieläkin muutaman kerran yössä ja könyää viereen nukkumaan.. ehkä se joskus opii ja sitä aikaa odotellessa.
klo 20:00 alotetaan iltapuuhat ja noin 20:40 lapsi rupeaa nukkumaan (satu luettu yms.) ja sitten onkin äidin "omaa" aikaa, eli siivoa, katso aamuksi vaatteet yms. lapsille valmiiksi, passita koululaiset sänkyyn yhdeksältä yms. ja kuinkas ollakkaan kellon on puoli 10 kun tilanne rauhoittuu. Siinä sitten pitäisi heti jaksaa viihdyttää miestä ja jos ei jaksa niin mies nukahtaa sohvalle ennen kymmentä.. jee. Ja itse yleensä painelen pehkuihin viimeistään 22:30. Aamulla herään töihin 5:45.
Eipä siinä paljon arkena muuta ehdi. Mutta viikonloppuisin tehdään niin että kun tuo ipana herää siinä heti kuuden jälkeen niin lauantaina minä jatkan unia ja mies nousee ja sunnuntaina toisinpäin.. Vaikka kyllä se ipana käy välillä kyselemässä että äiti koska sä heräät :)
Ja voi niitä ihania viikonloppuaamuja kun pikkumies on mummolassa yökylässä niin saatan nukkua jopa yhdeksään.. pidempään en enää nykyään osaa.
Miten paljon teidän lapsi nukkuu vielä päivällä ? pitäisikö päiväunia vähentää jos se lisäisi edes tunnin tuonne yöuniin. ?
3v ei tykkää piirretyistä? Joopa joo.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:09"]3v ei tykkää piirretyistä? Joopa joo.
[/quote]
No ei tykkää. Laitan aina aamuisin piirretyt pyörimään kakkoselta. Joskus kattoo alku tunnarit yleensä ei niitäkään.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:17"]
[/quote]
[/quote]
3 vee ei tykkää piirretyistä. Koneelta kattoo YouTubesta autovideoita mutta kun siinä tulee niitä mainoksia välissä (jotka jotkut kestää 20 min) eikä osaa hiirellä vielä ohittaa niitä ja alkaa huutamaan äitiä apuun.
[/quote]
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/adblock-edge/ Jos firefox niin iske toi. (kaiken lisäksi lisää sulle valmiiksi 2 suodatuslista joten ei tarvitse osata sen kummempia säädellä), Chromeen löytyy myös (operasta yms ei tietoa). Jos IE niin poista ja hanki selain joka toimii.
Toi blokkaa mainokset youtubesta eikä tarvii 3v rääkyä vanhempia joka aamu poistamaan niitä mainoksia. Säästyt myös mainoksilta muilla sivustoilla.
Ei kestä kiittää. :)
Siis väsyneet äidit viihdyttää miestä!? Voi luoja millaisia miehiä ja parisuhteita olette hankkineet! Minä menen nukkumaan heti kun lapset nukkuvat, vaikka sitten klo 20. Jos on muutama hyvä yö takana ja edes 3tunnin yhtenäsiä unipätkiä niin saatan valvoa pidempään. Työssä käyvä mies saa nukkua yönsä mutta viikonloppuisin on hänen vastuullaan herätä lasten kanssa aikaisin ainakin toisena aamuna jotta minä saan nukkua.
Nukun joka yö 8-10 tuntia. Olen lapseton.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:08"]
Totta kait ja nukunkin vähintään 9 tuntia.
[/quote]
Miten tuo mahdollista lasten/työn ohessa? Ap:n lapset heräävät aina viim. 5.15, yleensä vähän vaille 5. Mies haluaa illalla seuraa kun lapset ovat nukkumassa joten ei voi kummastakaan päästä venyttää unia.
[/quote]
lapset ovat nyt isoja, mutta kun olivat pieniä oli meillä "hoitovuorot". Viikonloppuna ja lomilla sovimme kumman vuoro on aamulla nousta lapsia viihdyttämään ja sitten toinen tosiaan sai nukkua sen 8-9 tuntia rauhassa. Oli hyvä systeemi myös siksi, että lapset saivat aikaa toisen vanhemman kanssa eli tehtiin jotain erityiskivaa. Iskän kanssa tekivät lettuja, äiskän kanssa täytettiin ja tyhjennettiin pyykki- ja tiskikonetta :)
Totta kait tekee mieli nukkua ja nukunkin jopa 10 tuntia. Ihme kysymys ap.
Arkisin miehen kanssa molemmat nukkumaan viimeistään kymmeneltä. Viikonloppuisin sitten voi valvoa ja nukkua aamulla vaikka puolille päivin. Ei ongelmaa.
Onko ap sinulla joku ongelma? Ihmettelet toisten muka ilkeitä vastauksia. Eikö tuo sinun kysymyksesi ole tyhmä?
Tottakai tekee. Siksi menen juuri nukkumaan.
Mä nukun joka ikinen päivä 12-14 tuntia.
Onnistuu. Minulla on lapset jotka on opetettu nukkumaan yöllä. Kaikki neljä nukkuu yönsä ja hyvin.
Mulla kuusi lasta joista nuorin nyt 8kk. Nukun joka yö n. 8t putkeen ja yleensä siitä sitten vielä jatkan unia ainakin tunnin kun isommat on lähteneet kouluun ja nuorin vielä jatkaa uniaan. Vauva tosin menee aika myöhään nukkumaankin, vasta joskus kymmenen aikaan, mutta nukkuu sitten yhdeksään tai joskus jopa kymmeneen asti aamulla.
Jos omat lapseni heräisivät joka aamu klo 5 niin todellakin menisin aiemmin nukkumaan ja jättäisin vauvan nukuttamisen miehelle. Kyllä sitä päivälläkin seurustella ehtii. Ja intiimeitä puuhia varten voisi sitten satunnaisesti valvoa myöhempään, mutta ei kai sitä nyt joka ilta tarvi saada jos kerran väsyttää.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:17"]
[/quote]