Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisikö kenenkään muun mieli joskus nukkua 8 tuntia yössä?

Vierailija
29.01.2014 |

Olenko vain laiska vai onko muillakin samanlaisia mielihaluja? Pitäisi jaksaa olla aikuinen, mutta olisi ihanaa nukkua joskus vaikka aamuseitsämään tai edes kuuteen ja ilman yöherätyksiä. Ehkä sitten kun lapset ovat aikuisia ja itsellä loma...

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin nukkua vaikka 12 tuntia yössä jos tahon, meillä 3 vuotias nukkuu klo 21-09 :) ei se ees suostu nousee aikasemmin :) itse nukun 7 tuntia :) kotona hoidan niin ei ole aikaisia herätyksiä :)

Vierailija
22/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä vastauksia täällä. Lapsi nyt vain herää silloin, eikä vähän myöhempään nukuttaminen auta, on kokeiltu. Lapsi nukahtaa yleensä puoli yhdeksältä illalla ja herää tosiaan viideltä. Mies herää lapsen kanssa aamuisin silloin kun itsellä aamuvuoro ja töissä pitää olla jo kuudelta. Koululainen menee yhdeksältä nukkumaan ja sitten voi olla hetken rauhassa ennen nukkumaanmenoa. Taidan tosiaan vain olla laiska paska kun en jaksa valvoa kuten te muut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:52"]Ärsyttäviä vastauksia täällä. Lapsi nyt vain herää silloin, eikä vähän myöhempään nukuttaminen auta, on kokeiltu. Lapsi nukahtaa yleensä puoli yhdeksältä illalla ja herää tosiaan viideltä. Mies herää lapsen kanssa aamuisin silloin kun itsellä aamuvuoro ja töissä pitää olla jo kuudelta. Koululainen menee yhdeksältä nukkumaan ja sitten voi olla hetken rauhassa ennen nukkumaanmenoa. Taidan tosiaan vain olla laiska paska kun en jaksa valvoa kuten te muut.

ap

[/quote]

Kannattiko tehdä lapsia? Turhaan vikiset..

Vierailija
24/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein lapset onneksi nuorena. 3 lasta alle 4 vuodessa takas vähäiset ja katkonaiset yöunet. Nyt olen lähes 40 v. ja todellakin tarviin ne 8 tunnin yöunet ja jos mahdollista niin pidemmätkin. Olen aivan sekaisin ja väsynyt, jos en saa nukuttua tarpeeksi.

Vierailija
25/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:52"]

Ärsyttäviä vastauksia täällä. Lapsi nyt vain herää silloin, eikä vähän myöhempään nukuttaminen auta, on kokeiltu. Lapsi nukahtaa yleensä puoli yhdeksältä illalla ja herää tosiaan viideltä. Mies herää lapsen kanssa aamuisin silloin kun itsellä aamuvuoro ja töissä pitää olla jo kuudelta. Koululainen menee yhdeksältä nukkumaan ja sitten voi olla hetken rauhassa ennen nukkumaanmenoa. Taidan tosiaan vain olla laiska paska kun en jaksa valvoa kuten te muut.

ap

[/quote]

Kaikkea ei voi saada. Kyllä muutkin menee yhdeksältä vaikka nukkumaan jos tarve vaatii.

Se että laittaa miehen viihdyttämisen oman unentarpeen edelle on oma valinta.

Vierailija
26/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

No mitä ihmettä?? Miten mä laskin että sulle jää 8h aikaa nukkua ja silti valitat, että tekee mieli nukkua 8h yössä?

Vierailija
27/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:52"]Ärsyttäviä vastauksia täällä. Lapsi nyt vain herää silloin, eikä vähän myöhempään nukuttaminen auta, on kokeiltu. Lapsi nukahtaa yleensä puoli yhdeksältä illalla ja herää tosiaan viideltä. Mies herää lapsen kanssa aamuisin silloin kun itsellä aamuvuoro ja töissä pitää olla jo kuudelta. Koululainen menee yhdeksältä nukkumaan ja sitten voi olla hetken rauhassa ennen nukkumaanmenoa. Taidan tosiaan vain olla laiska paska kun en jaksa valvoa kuten te muut.

ap

[/quote]

Tai olet ihan vaan tyhmä, kun et tajua että kaikkien lapset ei herää aamuviideltä.:D

Meillä tuo 1-vuotias menee nukkumaan n. 18.30-19.00 aikaan ja herää 7.30. Kyllä siinä ajassa ehtii itekin nukkua vaikka kuinka. Kunhan menee ite ajoissa nukkumaan.

Vierailija
28/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Ja marttyyrikin kaiken lisäks. Ja nainen joka ei vissiin osaa päättää omista asioistaan? Että koska MIES vaatii seuraa niin ollaan sitten nukkumatta ja itketään asiaa aihevapaalla ja kun ei saa "voi sua rassukkaa" -vastauksia niin heittäydytään maailmanmurjomaksi marttyyriksi.

Yksinkertaista: mene nukkumaan aikaisemmin. Miehenviihdyttäminen nyt toki on tärkeää, mutta mies kestää kyllä jos olet häntä varten vain vaikka pari iltaa viikossa.

Vierailija
29/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kohtalotoveri. 3 vee menee nukkumaan 21 ja herää 6. Ei auta vaikka laittaisi myöhemmin nukkumaan herää silti 6. Itse pääsen nukkumaan n23 aikaan kun vauvan saan vihdoin nukahtamaan. Vauva nukkuu yöt tississä kiinni ja herää heti kun otan tissin pois suusta eli nukun sellaisia 1-2h pätkiä. Mies lähtee aamulla töihin 6.30 joten ei voi jäädä nukkumaan vaan pitää olla 3 veen kanssa. Päivällä ei voi nukkua kun isompi ei nuku päikkäreitä enää. Kenellekään ei voi puhua kun ihmisten kommentit tai ilmeet on juuri tuota "itseppähän lapsesi olet tehnyt"

Vierailija
30/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:26"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:22"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:10"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:08"]

Totta kait ja nukunkin vähintään 9 tuntia.

[/quote]

Miten tuo mahdollista lasten/työn ohessa? Ap:n lapset heräävät aina viim. 5.15, yleensä vähän vaille 5. Mies haluaa illalla seuraa kun lapset ovat nukkumassa joten ei voi kummastakaan päästä venyttää unia

Helposti. Menee nukkumaan viimeistään 22.30, yleensä 22. Ja herää 7-8, riippuen miten lasten koulu alkaa. Mitä ihmeellistä tuosss on?

[/quote]

Meinaat että jätän 2-vuotiaan yksin oleilemaan pariksi tunniksi aamuisin ja jatkan unia? Viimeistään klo 5 on pakko herätä.

ap

En minä ole sinun nukkumisista puhunut, vaan omistani. Sitähän sää kysyit. Ei se ole minun ongelma jos pentusi ei nuku.

Vierailija
31/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:26"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:22"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:10"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:08"]

Totta kait ja nukunkin vähintään 9 tuntia.

[/quote]

Miten tuo mahdollista lasten/työn ohessa? Ap:n lapset heräävät aina viim. 5.15, yleensä vähän vaille 5. Mies haluaa illalla seuraa kun lapset ovat nukkumassa joten ei voi kummastakaan päästä venyttää unia

Helposti. Menee nukkumaan viimeistään 22.30, yleensä 22. Ja herää 7-8, riippuen miten lasten koulu alkaa. Mitä ihmeellistä tuosss on?

[/quote]

Meinaat että jätän 2-vuotiaan yksin oleilemaan pariksi tunniksi aamuisin ja jatkan unia? Viimeistään klo 5 on pakko herätä.

ap

En minä ole sinun nukkumisista puhunut, vaan omistani. Sitähän sää kysyit. Ei se ole minun ongelma jos pentusi ei nuku.

Vierailija
32/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:59"]

ap

[/quote]

No mitä ihmettä?? Miten mä laskin että sulle jää 8h aikaa nukkua ja silti valitat, että tekee mieli nukkua 8h yössä?

[/quote]

Eli 22.30/23.00-4.45/5.15 välinen aika onkin 8 tuntia. Tosiaan, nninpä onkin, mitenköhän laskin tuon noin väärin...

ap jolla selkeästi on muista poikkeava unentarve...

Vierailija
33/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 06:21"]

Olenko vain laiska vai onko muillakin samanlaisia mielihaluja? Pitäisi jaksaa olla aikuinen, mutta olisi ihanaa nukkua joskus vaikka aamuseitsämään tai edes kuuteen ja ilman yöherätyksiä. Ehkä sitten kun lapset ovat aikuisia ja itsellä loma...

[/quote]

En tiennytkään, että aikuisuus on kiinni siitä kuinka kauan/myöhään nukut?

Vierailija
34/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:59"]

ap

[/quote]

[/quote]

Eli 22.30/23.00-4.45/5.15 välinen aika onkin 8 tuntia. Tosiaan, nninpä onkin, mitenköhän laskin tuon noin väärin...

ap jolla selkeästi on muista poikkeava unentarve...

[/quote]

Itse sanoit, että koululainen menee yhdeksältä nukkumaan ja vauva herää viideltä.. 21-05 on mielestäni kyllä 8h. Sinun matematiikasta en nyt mene enää ihan takuuseen....

Vierailija
35/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kohtalotoveri. 3 vee menee nukkumaan 21 ja herää 6. Ei auta vaikka laittaisi myöhemmin nukkumaan herää silti 6. Itse pääsen nukkumaan n23 aikaan kun vauvan saan vihdoin nukahtamaan. Vauva nukkuu yöt tississä kiinni ja herää heti kun otan tissin pois suusta eli nukun sellaisia 1-2h pätkiä. Mies lähtee aamulla töihin 6.30 joten ei voi jäädä nukkumaan vaan pitää olla 3 veen kanssa. Päivällä ei voi nukkua kun isompi ei nuku päikkäreitä enää. Kenellekään ei voi puhua kun ihmisten kommentit tai ilmeet on juuri tuota "itseppähän lapsesi olet tehnyt"

[/quote]

Jos ap olisikin kirjoittanut näin asian kuin sinä, niin tässähän ei ole mitään. Olen itsekin lasten kanssa valvonut paljon ja noussut aikaisin. Mutta tuo ap:n ruikuttaminen on vaan naurettavaa. Kun mies tahtoo ja mies tahtoo....!

Ja tuo otsikko, joka on ihan idiootti, niin ap kysyy "et tahtooko". No porukkahan on vaan vastannut, että nukkuu niin ja niin pitkään ja sit ap alkaa vaan vaahtoamaan miehestä ja miten jättää lapsi yksi jne.

JOs olisi tosiaan kirjoittanut yhtä järkevästi kuin sinä, niin olisin varmasti vastannut, et "koita jaksaa" "ja kyllä se siitä, nimimerkki itsekin kuusi vuotta huonolla unella."

Vierailija
36/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menet nukkumaan heti kun koululainenkin eli silloin klo 21, niin ehdit nukkua.

Minäkin ennen valitin väsymystä. Sitten lopetin valittamisen ja menin nukkumaan heti kun viimeinenkin lapsi oli nukahtanut. Omaa aikaa ei enää ole, mutta väsymys on poissa ja virkeä olo tilalla. Suosittelen! :)

Vierailija
37/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, edes yhden kerran vielä tässä eämässä.

Olen kärsinyt unettomuudesta 30 vuotta, 2. lapseni heräili 5-7x yössä enkä sen jälkeen ole koskaan nukkunut yli 5 tuntia.

9/10 yötä nukun siten että ensin 2-3 h ja sen jälkeen tunnin pätkiä (näin esim viimeyönä). Sitten yhden yön ehkä niin että yhtäjaksoista unta tulee 4-5 tuntia ja sen jälkeen tunnin pätkiä. Ja saatan välillä olla hereillä parikin tuntia yössä.

Rankkaa, unilääkkeet ei auta - niillä nukun edelleen sen pari tuntia ja sitten olen seuraavan päivän sekaisin. Melatoniini on auttanut parhaiten - sen avulla tuo 4-5 tuntia on saavutettu  lopultakin tänätalvena:)

Vierailija
38/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään töihin 5.15 ja menen nukkumaan arkisin ainakin klo 21. Luen sängyssä hetken, mutta olen unten mailla 21.30 mennessä yleensä aina. Näin saan sen melkein 8 tuntia unta joka yö. En ymmärrä miksi ap:n mies tarvitsee seuraa joka ilta?! Viikonloppuisin minäkin sitten valvon vähän pidempään ja olen miehen seurana. Meillä lapset ovat aina olleet aamuvirkkuja, joten ymmärrän ap:n tuskan kun lapsi herää viideltä (nyt kun lapset ovat 4 ja 8 niin nukkuvat jo seitsemään), mutta silloin on vaan mentävä itse ajoissa nukkumaan, jos mielii kunnon unet nukkua, ja uhrattava se aika jostain muusta!

Vierailija
39/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:17"]

Täälä kohtalotoveri. 3 vee menee nukkumaan 21 ja herää 6. Ei auta vaikka laittaisi myöhemmin nukkumaan herää silti 6. Itse pääsen nukkumaan n23 aikaan kun vauvan saan vihdoin nukahtamaan. Vauva nukkuu yöt tississä kiinni ja herää heti kun otan tissin pois suusta eli nukun sellaisia 1-2h pätkiä. [/quote]

Kannattaisiko tehdä asialle jotain ennen kuin tilttaat totaalisesti?

Vierailija
40/61 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kyllä tekisi mieli vedellä sikeitä kahdeksan tuntia, mutta herään ilman mitään herätystä kuuden-seitsemän nukutun tunnin jälkeen enkä enää sen jälkeen saa unta. Usein en kuitenkaan jaksa vielä tuolloin nousta vuoteesta, koska ei tarvi, joten makoilen herättyäni peiton alla suunnilleen tunnin verran.

Ei se mitään - enpähän ainakaan nuku koskaan pommiin.