Voisitko rakastaa ilman seksiä?
Kommentit (109)
Niin luulin, mutta nyt olen tässä tilanteessa. Tai kun seksiä oli aiemmin ja rakastui, niin ei se rakkaus niin vain kuole vaikkei seksiä enää ole... Kyllähän tää on ihan tuskaa, mutta kun ei mies anna niin minkäs teet...
voisin olla, ja romanttisessa mielessä rakastaa, mutta ilman seksiä en suostu olla. eli jos ei saa kumppanilta, niin joltain muulta sitten.
- cis-mies
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan rakkaus ja seksi on kaksi täysin eri asiaa, vaikka seksi on kyllä kivempaa rakastetun kanssa. Mutta ei ne liity välttämättä toisiinsa ollenkaan.
Ei välttämättä liity. Seksiä voi olla ilman rakkautta mutta toisin päin ei. Aivan kuten ilman hauskaa voi olla viinaa mutta ilman viinaa ei voi olla oikeasti hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
voisin olla, ja romanttisessa mielessä rakastaa, mutta ilman seksiä en suostu olla. eli jos ei saa kumppanilta, niin joltain muulta sitten.
- cis-mies
Juuri näin.
N31
Tuohan olisi minulle täydellinen kuvio! En pysty seksiin, terapiassa selvitellään syytä mutta en usko että tilanne tulee muuttumaan - eipä juuri ole halujakaan. Ikäkin ajanut jo ohi.
Todellakin. Läheisyyttä voisin haluta, seksi on merkityksetöntä, etenkin jos olisi symbioottista rakkautta. Usein seksi ja kiima jopa pilaa kaiken.
Olen parisuhteessa elävä ihminen, joka ei koskaan elämässään ole kokenut minkäänlaista seksuaalista kiihottumista tai tarvetta. En ymmärrä yhtään miksi seksistä edes vouhotetaan ja miksi se olisi mikään juttu. Ei se estä välillä uhrautumasta toisen hyväksi, mutta ideaalin tilanne olisi olla täysin ilman seksiä.
Pari vuotta seksistä rakastamani ihmisen kanssa ja rakastan edelleen. En edes halua rakastaa, mutta en voi sille mitään.
Voin. Rakastan kyllä miestäni, siitä ei ole epäilystä, mutta seksiä ei tee mieli hänen tai kenenkään muunkaan kanssa. En ole koskaan oikein pitänyt seksistä, sillä en saa siitä juuri nautintoa. Mies kyllä saa puolestani hankkia seksiä muualta. Ja minultakin saa pyytämällä, mutta ei häntäkään näytä enää kiinnostavan.
Ihmisiä on monenlaisia, ja tärkeintä lienee löytää se itselle sopiva/samanlainen.
Hyvin voisin.
En itse ymmärrä seksistä vouhkaamista ollenkaan.
Voin rakastaa ilman seksiä, ja rakastankin. Tällaisia ihmisiä kutsun ystäväkseni.
Minulla ei ole kuitenkaan mitään kiinnostusta parisuhteeseen, jossa ei ole seksiä. Jos seksi loppuu, loppuu suhdekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos parisuhderakkaudesta puhutaan, niin en ymmärrä miksi pitäisi? Poikkeuksena tietysti, kuten joku sanoikin, jos seksittömyys johtuu sairaudesta tms.
Silloinkin olisi kohtuullista sen sairaan osapuolen sallia vieraissa käynti.
Miksi? Sairastuminen ei ole oma valinta, miten fyysisesti sairastuminen kuolettaa tunteet/rakkauden toista kohtaan?
Parempi sitten erota, eikä esittää marttyyria ja seistä sairaan puolison rinnalla, mutta hyppiä ”luvalla” vieraissa.
Olen hyvin seksuaalinen ihminen, ja tarvitsen kumppanin, tai kumppaneita siihen. Ei satunnaisia kumppaneita, vaan mieluiten pitkäaikainen luotettava. Tykkään bdsm:stä, ja siinä keskinäinen luottamus ehdottoman tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos parisuhderakkaudesta puhutaan, niin en ymmärrä miksi pitäisi? Poikkeuksena tietysti, kuten joku sanoikin, jos seksittömyys johtuu sairaudesta tms.
Silloinkin olisi kohtuullista sen sairaan osapuolen sallia vieraissa käynti.
Miksi? Sairastuminen ei ole oma valinta, miten fyysisesti sairastuminen kuolettaa tunteet/rakkauden toista kohtaan?
Parempi sitten erota, eikä esittää marttyyria ja seistä sairaan puolison rinnalla, mutta hyppiä ”luvalla” vieraissa.
Sairaan ihmisen ei ole mikään pakko suostua minkälaisiin sääntöihin tahansa, että saisi pitää suhteensa. Itse varmaan mieluummin eroaisin ja olisin yhteiskunnan taakkana loppuaikani kuin pitäisin kumppanin, joka haluaa sekstailla muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin seksuaalinen ihminen, ja tarvitsen kumppanin, tai kumppaneita siihen. Ei satunnaisia kumppaneita, vaan mieluiten pitkäaikainen luotettava. Tykkään bdsm:stä, ja siinä keskinäinen luottamus ehdottoman tärkeää.
Kunnioitan näkemystäsi, mutta mulle hyvinkin raju ja vä.kivaltainen seksi on ollut sitäkin jännittävämpää juuri siksi, että kumppani on uusi ja vieras. Sitomista en tekisi mutta siitä en intoile muutenkaan. Onhan tuo vähän riskialtista, mutta elämä on.
Kyllä voisin.
Minun päässäni seksi ei tarkoita rakkautta.
Kyllä. Parisuhteessa miestäni sekä perheenä lapsiani. Ei se muna ole syy rakkauteen
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Olen hyvin seksuaalinen ihminen. Tällä palstalla on tietysti mainittava tilanne jos esimerkiksi sairaus vie kyvyn seksiin, silloin pystyisin.
Olen mies.
Minulle ei kyllä ole sinällään mitään merkitystä, onko seksittömyyden syy haluttomuus, sairaus vai vaikkapa etäisyys, jos tilanteeseen ei ole odotettavissa pikaista korjausta. Jos suhde ei vastaa molempien parisuhdetarpeisiin, sillä ei ole mitään oikeutusta olla olemassa. Suhteet eivät ole hyväntekeväisyyttä, eikä pelkkä rakkaus ikinä riitä.