Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko rakastaa ilman seksiä?

Vierailija
23.10.2020 |

Ja olla parisuhteessa?

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 vuotias ja parisuhteeni on kestänyt liki 25 vuotta. Tässä ajassa on ollut erilaisia aikoja, esimerkiksi kolme raskautta, imetysaikoja ja pikkulapsiaikoja, masennusta, burnout, sairauksia ja stressiä, jolloin seksiä ei ole paljoa ollut.

Seksiä huomattavasti tärkeämpää on kuitenkin ollut läheisyys ja tärkeistä asioista keskustelu.

Olisimme varmasti eronneet vuosia sitten, jos keskustelua ja läheisyyttä ei olisi ollut, mutta seksin puutteen takia emme ole eronneet.

Vierailija
62/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46 vuotias ja parisuhteeni on kestänyt liki 25 vuotta. Tässä ajassa on ollut erilaisia aikoja, esimerkiksi kolme raskautta, imetysaikoja ja pikkulapsiaikoja, masennusta, burnout, sairauksia ja stressiä, jolloin seksiä ei ole paljoa ollut.

Seksiä huomattavasti tärkeämpää on kuitenkin ollut läheisyys ja tärkeistä asioista keskustelu.

Olisimme varmasti eronneet vuosia sitten, jos keskustelua ja läheisyyttä ei olisi ollut, mutta seksin puutteen takia emme ole eronneet.

Stressi vähentää toisten haluja, ja toisten haluja se lisää, kun seksiä käytetään keinona rentoutua ja hakea turvallisuuden tunnetta. Niin kauan kuin molemmat ovat samaa tyyppiä, ongelmaa ei muodostu. Mutta jos jokin hankala elämäntilanne saa toisen halut kuolemaan hetkellä, jolloin se toinen tarvitsisi seksiä kaikkein eniten, se ei lupaa hyvää.

Yhteensopivuuskysymys tämäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rakastamaan koska se ei mielestäni vielä seksiin itsessään liity ettei voisi ihmiseen rakastua.

Tämäpä mielenkiintoista. Minun ei olisi missään tapauksessa mahdollista rakastua ihmiseen, jonka kanssa en ole harrastanut seksiä. Ei auta, vaikka kuinka juteltaisiin syvällisiä, jos sitä yhteyttä seksuaalisuuden kautta ei ole syntynyt.

Osa ihmisistä on vielä libidovetoinen liskoaivo-tasolla, mutta kehitystä tapahtuu kaikille. Etenkin nyt, kun maailmaan ei lisääntymistä enää todellakaan tarvita. Näin ollen, hiljalleen, poistuvat sekä sukupuolet että seksuaalisuus. Androgyynit ❤️

Vierailija
64/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Yritän vähän avata.

Olen todella seksuaalinen ihminen. Saan seksiä joka päivä, mutta onanoin silti vähintään kerran päivässä, yleensä paljon enemmän. Haluan miestäni valtavasti. Minun on mahdotonta olla hänen lähellään tuntematta todella vahvaa seksuaalista halua. Läheisyyden ei aina tarvitse johtaa seksiin (tietenkään), mutta en kiellä, etteikö se kävisi mielessä joka kerta. Vapaapäivinä saatamme viettää tuntikausia sängyssä, tai niin, että palaamme sinne aina uudelleen (tai missä ikinä harrastammekaan seksiä, "sänky" on tässä vain sen takia, että saatte ajatuksesta kiinni). Rakastan seksiä. Ja rakastan miestäni, ja olen häneen aivan hulluna.

Tosiaan, rakastan häntä. Jos hän ei jostakin syystä haluaisi enää kanssani seksiä, se olisi aivan helvetin vaikea paikka minulle, koska itse haluan häntä niin, että olen lähes sekopäinen. Mutta silti, jos hän ei harrastaisi kanssani seksiä eikä hyväksyisi minun hakevan seksiä muualta (en edes tiedä, haluaisinko), niin sitten tyytyisin omaan käteen. Jos senkin kieltäisi, tekisin sen salaa. Minun on aivan pakko saada laueta usein.

En voi muuta kuin toivoa, ettemme koskaan ole siinä tilanteessa, ettei hän halua seksiä kanssani. Lähtökohtaisesti sanon, että voisin rakastaa ilman seksiä, mutta se olisi minulle hyvin vaikeaa elämää.

Vierailija
65/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksi on näin monelle näin merkityksetöntä, miksi sitten juuri fyysinen pettäminen on niin ylitsepääsemätön ja kauhea asia niin monille? Tälläkin palstalla on ollut lukuisia ketjuja, joissa pettäjät rinnastetaan suunnilleen murhamiehiin.

Vierailija
66/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Mielestäni ne jotka ei erota rakkautta seksihaluista, eivät ole koskaan olleet aidosti rakastuneita.

Vierailija
67/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Mielestäni ne jotka ei erota rakkautta seksihaluista, eivät ole koskaan olleet aidosti rakastuneita.

Tässä on oikeastaan koko asian ydin.

Vierailija
68/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rakastamaan koska se ei mielestäni vielä seksiin itsessään liity ettei voisi ihmiseen rakastua.

Tämäpä mielenkiintoista. Minun ei olisi missään tapauksessa mahdollista rakastua ihmiseen, jonka kanssa en ole harrastanut seksiä. Ei auta, vaikka kuinka juteltaisiin syvällisiä, jos sitä yhteyttä seksuaalisuuden kautta ei ole syntynyt.

Osa ihmisistä on vielä libidovetoinen liskoaivo-tasolla, mutta kehitystä tapahtuu kaikille. Etenkin nyt, kun maailmaan ei lisääntymistä enää todellakaan tarvita. Näin ollen, hiljalleen, poistuvat sekä sukupuolet että seksuaalisuus. Androgyynit ❤️

Aa, liskoaivoista jankkaava palsta-aseksuaali on löytänyt ketjun.

Vierailija
69/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivosi eivät toimi normaalilla tavalla, ja sen vuoksi kuulut n. 2 % vähemmistöön. Aikuisten maailma on varmaan sinulle aika stressaava paikka, kun joudut pahaa oloa purkamaan jatkuvaan provoiluun.

Vierailija
70/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos seksi on näin monelle näin merkityksetöntä, miksi sitten juuri fyysinen pettäminen on niin ylitsepääsemätön ja kauhea asia niin monille? Tälläkin palstalla on ollut lukuisia ketjuja, joissa pettäjät rinnastetaan suunnilleen murhamiehiin.

Mitäs ajattelisit? Jos on sovitti avoin liitto, ei se ketään koskettaisi. Olisikohan se se luottamuksen rikkominen mikä sattuu? Jos on pakko saada seksiä, voi sen kai myös sanoa suoraan? ”Olen yhä näin alkeellinen elukka, on pantava vaikka en enää edes lisäänny.”

Vierailija
71/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Niin me ollaan erilaisia.

Minulle parisuhderakkauteen/romanttiseen rakkauteen kuuluu erottamattomana osana myös seksuaalisuus, ja romanttiseen rakastamiseen seksuaalinen halu.

Vierailija
72/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Minulle parisuhderakkauteen/romanttiseen rakkauteen kuuluu erottamattomana osana myös seksuaalisuus, ja romanttiseen rakastamiseen seksuaalinen halu.

Ihanteellista olisi, etteivät näin ääripäämielipiteitä edustavat päätyisi koskaan parisuhteeseen keskenään, mutta niin sitä vaan jatkuvasti käy. :/

Vierailija
73/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Niin olemme. On naisia, jotka pystyvät jostain syystä olemaan ilman seksiä (ei ole normaalia mutta eivät pysty myöntämään sitä edes itselleen) ja sitten on miehiä, jotka eivät pysty olemaan ilman seksiä (tämä on normaalia biologiaa).

Vierailija
74/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Niin olemme. On naisia, jotka pystyvät jostain syystä olemaan ilman seksiä (ei ole normaalia mutta eivät pysty myöntämään sitä edes itselleen) ja sitten on miehiä, jotka eivät pysty olemaan ilman seksiä (tämä on normaalia biologiaa).

Miksi koet noin?

Naisten haluttomuudesta puhutaan mediassakin aivan jatkuvasti. Miesten haluttomuudesta aletaan arasti puhua.

Vierailija
75/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kivempaa keskustella, jos ette poistelisi vastakkaisen mielipiteen edustajan asiallisia viestejä. Pitäkää tunkkinne.

Vierailija
76/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi parisuhteet ovat täysin vapaaehtoisia. Jos suhde ei toimi sinulle, eikä asia tunnu korjaantuvan, olet vapaa lähtemään. Ei ole mitään järkeä olla suhteessa, joka ei vastaa omiin tarpeisiin.

Vierailija
77/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Miksi koet noin?

Naisten haluttomuudesta puhutaan mediassakin aivan jatkuvasti. Miesten haluttomuudesta aletaan arasti puhua.

Ei hän ”koe” noin, vaan hänellä on tuollainen päällimmäisenä aggressiivisena _tunnetilana_. Tästä sitten laadittu subjektiivinen totuus. Perin säälittävää, mutta kovin inhimillistä.

Vierailija
78/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Otin eron seksittömästä suhteesta, kun oli ikävä tulla aina torjutuksi. 

Vierailija
79/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivosi eivät toimi normaalilla tavalla, ja sen vuoksi kuulut n. 2 % vähemmistöön. Aikuisten maailma on varmaan sinulle aika stressaava paikka, kun joudut pahaa oloa purkamaan jatkuvaan provoiluun.

Länsirannikon tuheronvainoaja aloitti kiusaamisen. Hohoijaa.

Jep. Mätisäkkiruhoinen pyrkyrinarsistikousaakasetämies.

Ilmeisesti aivojesi poikkeavuus ulottuu myös siihen osaan, joka vastaa sivistyneestä käyttäytymisestä.

Vierailija
80/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin elää ilman seksiä (yhdyntöjä), mutta en ilman läheisyyttä. Lusikka-asento ja suutelu ja halailu on sellaisia, mistä en missään nimessä omasta puolestani luovu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan