Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko rakastaa ilman seksiä?

Vierailija
23.10.2020 |

Ja olla parisuhteessa?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti voisin ja voin. Meillä on paljon rakkautta; hellyyttä, lämpöä ja uskollisuutta. Tämä on elämän pituinen liitto.

Vierailija
42/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, rakastan nytkin minulle tärkeitä ihmisiä joiden kanssa ei seksuaalinen kanssakäyminen kiinnosta. Parisuhteessa olen toki eri ihmisen kanssa ja hänen kanssaan harrastamme seksiä. En sanoisi, että rakastan häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, rakastan nytkin minulle tärkeitä ihmisiä joiden kanssa ei seksuaalinen kanssakäyminen kiinnosta. Parisuhteessa olen toki eri ihmisen kanssa ja hänen kanssaan harrastamme seksiä. En sanoisi, että rakastan häntä.

Et rakasta kumppaniasi? Mikset?

Vierailija
44/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos parisuhderakkaudesta puhutaan, niin en ymmärrä miksi pitäisi? Poikkeuksena tietysti, kuten joku sanoikin, jos seksittömyys johtuu sairaudesta tms.

Silloinkin olisi kohtuullista sen sairaan osapuolen sallia vieraissa käynti.

Miksi? Sairastuminen ei ole oma valinta, miten fyysisesti sairastuminen kuolettaa tunteet/rakkauden toista kohtaan?

Parempi sitten erota, eikä esittää marttyyria ja seistä sairaan puolison rinnalla, mutta hyppiä ”luvalla” vieraissa.

Sairaan ihmisen ei ole mikään pakko suostua minkälaisiin sääntöihin tahansa, että saisi pitää suhteensa. Itse varmaan mieluummin eroaisin ja olisin yhteiskunnan taakkana loppuaikani kuin pitäisin kumppanin, joka haluaa sekstailla muiden kanssa.

Minä en ikinä huolisi kumppania, joka vaatii minua lopettamaan seksin harrastamisen vain siksi, että hän ei itse halua tai pysty seksiä harrastamaan. Ei sovi ollenkaan käsitykseeni hyvästä, vastavuoroisesta suhteesta.

Kylmää menoa!

Kai varoitat potentiaalista kumppania heti alussa?

Jotta tietää ettei rakkaudesta ole kyse.

Vierailija
45/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin.

Vierailija
46/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin. Rakastan mun miestä niin valtavan paljon, että mulle riittäisi ihan sekin, että rakastaisimme toisiamme pelkästään henkisellä tasolla:) Mulle olisi pääasia, että olisimme yhdessä.

Vierailija
47/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihminen jota rakastan ja ihminen jonka kanssa harrastan seksiä

Vierailija
48/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi, en seksuaalis-romanttisessa mielessä. Ystävänä voin toki rakastaa, mutta eroottinen rakkaus kuihtuu, jos kuvioissa ei ole seksiä.

Vierailija
49/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en edes ymmärrä miten rakkaus ja seksi liittyvät toisiinsa. Siis toki ne voivat liittyä toisiinsa, mutta eihän ne automaattisesti liity toisiinsa.

Seksiä on vaikka kuinka paljon ilman rakkautta ja rakkautta taas ilman seksiä. Ei ne ole mitenkään periaatteessa yhteydessä toisiinsa.

Vierailija
50/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna en edes ymmärrä miten rakkaus ja seksi liittyvät toisiinsa. Siis toki ne voivat liittyä toisiinsa, mutta eihän ne automaattisesti liity toisiinsa.

Seksiä on vaikka kuinka paljon ilman rakkautta ja rakkautta taas ilman seksiä. Ei ne ole mitenkään periaatteessa yhteydessä toisiinsa.

Tässä kysyttiin myös, voisitko olla parisuhteessa, johon seksi ei kuulu. Useimmat varmaankin vastaavat siihen. Ei kenellekään ole epäselvää, että vaikkapa omia vanhempia tai sisaruksia voi rakastaa, vaikka seksi ei liity aiheeseen mitenkään.

Vierailija
51/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan kovin kauaa. Pitkissä suhteissa saattaa tulla jaksoja, jolloin seksi vähenee tai sitä ei ole lainkaan, mutta asialle tulisi tehdä jotain. Parisuhteeseen kuuluu seksi.

En itse ole mikään aseksuaali, mutta alapeukutin viimeisen lauseen takia. Jokainen määrittelee itse oman parisuhteensa, jollain siihen ei välttämättä kuulukaan seksi ja se on ihan yhtä lailla parisuhde sekin.

Vierailija
52/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välitän hänestä ja hänen kanssaan olen onnellisempi kuin yksin. Samoin hänkin on onnellisempi kanssani kuin yksin. Rakkaus on kuitenkin tunne jota ei voi valita ja sitä en vain ole koskaan häntä kohtaan tuntenut. En pysty sanomaan miksi.

Vierailija
53/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mutta seksi pitäisi sit hakea muualta.

Vierailija
54/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välitän hänestä ja hänen kanssaan olen onnellisempi kuin yksin. Samoin hänkin on onnellisempi kanssani kuin yksin. Rakkaus on kuitenkin tunne jota ei voi valita ja sitä en vain ole koskaan häntä kohtaan tuntenut. En pysty sanomaan miksi.

Hmm, voi että. :/ Sinänsä tuossa ei ole mitään pahaa, ja olen ilman muuta sitä mieltä, että parisuhteilta odotetaan nykyisin aivan hirveän paljon verrattuna vaikka parin sukupolven takaiseen tilanteeseen. Parisuhde voi palvella molempia sisältämättä mitään tunteen paloa. Mutta jotenkin silti olen vähän pahoillani puolestasi, vaikka ei varmaan pitäisi.

Vierailija
55/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun täällä peukutellaan toisten omia mielipiteitä. Jokaisella on oma käsityksensä parisuhteesta, seksistä jne. Nämä on ihan henkilökohtaisia asioita eikä näihin ole olemassakaan mitään oikeita eikä vääriä vastauksia. Tärkeintä on, että parisuhteen osapuolet ovat itse molemmat samoilla linjoilla asioissa esim. Seksin ja muidenkin asioiden suhteen.

Vierailija
56/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Olen hyvin seksuaalinen ihminen. Tällä palstalla on tietysti mainittava tilanne jos esimerkiksi sairaus vie kyvyn seksiin, silloin pystyisin.

Olen mies.

Minulle ei kyllä ole sinällään mitään merkitystä, onko seksittömyyden syy haluttomuus, sairaus vai vaikkapa etäisyys, jos tilanteeseen ei ole odotettavissa pikaista korjausta. Jos suhde ei vastaa molempien parisuhdetarpeisiin, sillä ei ole mitään oikeutusta olla olemassa. Suhteet eivät ole hyväntekeväisyyttä, eikä pelkkä rakkaus ikinä riitä.

Tästä olen samaa mieltä. Toista voi rakastaa ja kunnioittaa ja hänestä voi pitää kovastikin ihmisenä, mutta ei se tarkoita, että hänen kanssaan kannattaa välttämättä olla parisuhteessa. Parisuhde edellyttää, että molemmat saavat siitä niitä asioita, joiden vuoksi parisuhde on heidän mielestään parempi tila kuin sinkkuus.

Vierailija
57/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rakastamaan koska se ei mielestäni vielä seksiin itsessään liity ettei voisi ihmiseen rakastua.

En kuitenkaan voisi parisuhteeseen ryhtyä jos tietäisin etten voisi koskaan harrastaa seksiä kyseisen henkilön kanssa. Itsellä parisuhde perustuu romanttisen vetovoiman lisäksi myös seksuaaliseen vetovoimaan. Mielestäni tässä ei korvaisi joku erillinen seksikumppani sitä etten koskaan voisi harrastaa seksiä oman kumppanin kanssa.

Vierailija
58/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska joku tulee kuitenkin pätemään, että eikö kannattaisi etsiä parisuhteeseen ihminen jota rakastaa, niin lisään, että he joihin olen ollut rakastunut romanttisessa mielessä, eivät ole rakastaneet minua. Kaikille ei vain romanttinen rakkaus ole mahdollista. Nykyinen tilanteeni on paras saatavilla oleva vaihtoehdoistani. Siksi näin.

Vierailija
59/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rakastamaan koska se ei mielestäni vielä seksiin itsessään liity ettei voisi ihmiseen rakastua.

En kuitenkaan voisi parisuhteeseen ryhtyä jos tietäisin etten voisi koskaan harrastaa seksiä kyseisen henkilön kanssa. Itsellä parisuhde perustuu romanttisen vetovoiman lisäksi myös seksuaaliseen vetovoimaan. Mielestäni tässä ei korvaisi joku erillinen seksikumppani sitä etten koskaan voisi harrastaa seksiä oman kumppanin kanssa.

Onko sinusta olemassa romanttista vetovoimaa irrallaan seksuaalisesta vetovoimasta? Miten kuvailisit tuota eroa?

Vierailija
60/109 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä mielenkiintoista. Minun ei olisi missään tapauksessa mahdollista rakastua ihmiseen, jonka kanssa en ole harrastanut seksiä. Ei auta, vaikka kuinka juteltaisiin syvällisiä, jos sitä yhteyttä seksuaalisuuden kautta ei ole syntynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän