SQUATIT eivät toimi!!!
Olen (vieläkin) lievän ylipainon puolella, mutta salilla olen ahkerasti käynyt & syönyt suht terveellisesti. Silti peppu ei kasva (haluan ison, lihaksikkaan pepun)
Sen sijaan reidet (ongelmakohta, päärynävartalo) ovat kasvaneet :(
Mitä teen?
Kommentit (50)
Maastaveto ja kyykky leveällä asennolla ohjelmaan. Aktivoi takareisiä ja pakaralihaksia enemmän kuin normaali kyykky.
Personal trainer on tietty tosi hyvä apu, myös netistä voit googlettaa vinkkejä oikeaoppiseen asentoon. Muista myös että lihas ei kasva yhtä nopeasti kuin läski sulaa, ja muista pitää huoli että saat tarpeeksi proteiinia että lihas kasvaa. Proteiinintarve voi olla yllättävänkin korkea urheillessa, eli suosittelen jonkinlaista proteiinipirtelöä aina lihastreenin jälkeen. Whey-80 on mulla käytössä ja oon tykännyt.
Varmaan tyhmä kysymys mutta käytäthän kyykkäillessäsi myös painoja? Siis ettet kyykkäile vain "huvikseen"? Tankopaino olkapäiden päällä pään takana on aika toimiva, ja painoja sen verran että kyllä tuntuu kun kyykkää.
Kyykkyjä on erilaisia. Tutustupa hiukan niiden anatomiaan.
Syväkyykky, puolikyykky, hyppykyykky, räjähtävä kyykky, kyykky leveällä asennolla, kyykky ohuella asennolla...
Mitens nuo painot? Käytätkö? Toistojen määrä?
Ota ainakin askelkyykky ja suorin jaloin maastaveto ohjelmaan. Saat sinne takareisiinkin lihasta, kun nyt näyttää melko etureisipainoitteisilta nuo jalat.
Et voi muuttaa omaa ruumiinrakennettasi. Sulla tulee lihasta kroppaasi siten kun sitä sun rakenteisellesi tulee.
Jos olet siis liimannut itsellesi tällaisen motivaatiokuvan:
http://s2.postimg.org/p5ekyhsex/image.jpg
niin ihmisillä on tosiaan eri mallisia kroppia. Se, että alat tehdä kyykkyjä ei automaattisesti johda siihen, että ruumiinrakenteesi muuttuu samalla.
Mutta kuvasta näytti siltä, että voisit painaa jonkin verran vähemmän.
Ja sääli, jos treenaat vain ulkonäön vuoksi, mielestäni sun kannattaisi etsiä muitakin motivaation lähteitä.
Treenaa aerobista jos olet lihava. Lisäksi tee maastavetoja suorin jaloin. Muista syödä vähemmän mitä kulutat. Kuhan oikean prot määrän syöt.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 22:43"]
Mitä helvettiä minä juuri katsoin?
[/quote]
Sen tulosta, kun joku on päättänyt opetella valokuvaamaan ilman valoa.
Kyykyissä pitää muistaa aina puristaa peffalihakset kireiksi ylös noustuaan, muuten menee vaan reisiin kaikki. Mulla on toiminut ihan tosi hyvin, pyöreä ja lihaksikas on peppu!
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 11:19"]Kyykkyjä on erilaisia. Tutustupa hiukan niiden anatomiaan.
Syväkyykky, puolikyykky, hyppykyykky, räjähtävä kyykky, kyykky leveällä asennolla, kyykky ohuella asennolla...
Mitens nuo painot? Käytätkö? Toistojen määrä?
[/quote]
Yleensä painot 50-55kg 6-8 toiston sarjoja
Ap
Kuinka moni ketjun avannut ajatteli, että kyse on talonvaltauksesta?
"Yleensä painot 50-55kg 6-8 toiston sarjoja
Ap"
Jos haluat pienemmän pepun ja kiinteämmät lihakset, ovat painosi aika hurjia. Nuo ovat sellaisten pienempien junioripainijoiden voimatreenisarjoja.
Pienennä painoa, lisää toistoja. Tee välillä puolikyykkyjä (ei siis syväkyykkyjä, vaan jätä kyykky reippaasti vajaaksi). Lisää mukaan myös räjähtäviä nousuja, esim. maastavedoilla KEVYILLÄ painoilla, noin 15*3-4 toistoa. Jos teet lyhyitä sarjoja isoilla painoilla on selvää, että lihas kasvaa pyöreyttä, muttei muutu jänteikkääksi. Tästä syystä monet painonnostajatkin ovat kuin pyöreäksi pumpattuja hobitteja.
Monipuolisuus on tärkeä osa salitreeniä.
Jos ap sanoo haluavansa ison.lihaksikkaan hanurin niin on varmaan turha tulla neuvomaan miten siitä tehään pieni ja kiinteä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:29"]
"Yleensä painot 50-55kg 6-8 toiston sarjoja
Ap"
Jos haluat pienemmän pepun ja kiinteämmät lihakset, ovat painosi aika hurjia. Nuo ovat sellaisten pienempien junioripainijoiden voimatreenisarjoja.
Pienennä painoa, lisää toistoja. Tee välillä puolikyykkyjä (ei siis syväkyykkyjä, vaan jätä kyykky reippaasti vajaaksi). Lisää mukaan myös räjähtäviä nousuja, esim. maastavedoilla KEVYILLÄ painoilla, noin 15*3-4 toistoa. Jos teet lyhyitä sarjoja isoilla painoilla on selvää, että lihas kasvaa pyöreyttä, muttei muutu jänteikkääksi. Tästä syystä monet painonnostajatkin ovat kuin pyöreäksi pumpattuja hobitteja.
Monipuolisuus on tärkeä osa salitreeniä.
[/quote]
Luitko aloitusta lainkaan? Ap kirjoitti: "Silti peppu ei kasva (haluan ison, lihaksikkaan pepun)".
Toistomäärä on aivan oikea lihaksen kasvattamiselle, ei todellakaan mitään pitkiä sajoja ja kevyitä painoja. Nyt vaan liikkeet kuntoon, eli maastavetoa (tavallista leveällä asennolla ja suorin jaloin) ja leveää kyykkyä. Johan lähtee peppu kasvamaan.
Olen huomannut sen omalla kohdallani, että pitää varovasti lisäillä niitä painoja kyykätessä. Pienemmillä painoilla osaa keskittyä työskentelemään oikeilla lihaksilla, kun taas maksimipainoilla on "pakko" ottaa reidet mukaan. Jotain kyllä itsekin teen väärin, koska reidet ja varsinkin reisien sivut ottamat osumaa, mutta peffa tulee ihan jäljessä. Vaikka perseessä kipu tuntuukin treenin jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:19"]
Kuinka moni ketjun avannut ajatteli, että kyse on talonvaltauksesta?
[/quote] Minä. ja pohdiskeluja säännöistä ja eri persoonien yhteensovittamisesta :)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 22:45"]
Et selvästikään osaa tehdä niitä liikkeitä PERSEELLÄ. Sun pitää aktivoida ne perseen lihakset ja tehdä niillä se työ, eikä pelkästään reisillä. Pakko sanoa, että sulla on kyllä menny työ ihan reisille.
[/quote]
Ähh, ei selvästikään tuo amatöörikaverin kanssa treenailu ole paras mahdollinen! Kannattaisiko harkita jotain personal traineria?
[/quote]
Suosittelen. Saat muutkin tekniikat kuntoon!