Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä kevyttä toppatakkia. Milloin sitä pitäisi käyttää? Nyt se on jo liian kylmä,

Vierailija
23.10.2020 |

mutta kuukausi sitten olisi ollut vähän hassua kulkea kevyessä toppatakissa. Ostin viime vuonna netistä toppatakin, jonka kuvittelin olevan paksu - mutta se olikin kevyt. Nyt se roikkuu käyttämättömänä ripustimessa.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt vasta aloittanut kevyttoppatakin (tai no kevytuntuvatakki) käytön tälle syksylle. Aiemmin on ollut sille liian lämmin, ja minä olen vielä aika vilukissa.

-oululainen (eli en edes asu etelässä)

Vierailija
42/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Uniqlon kevytuntsikkaa lähinnä välikerroksena. Sen mukana tuli säilytyspussi, joka on kätevä ottaa laukkuun mukaan. Kesällä viileinä iltoina takki menee farkkutakin alle tai sellaisenaan, jos mukana ei ole takkia tai neuletta. Samoin välikausina ulkoillessa takin voi laittaa ulkoilutakin alle lisäkerrokseksi. Nyt käytän päällystakkina avonaista tekoturkistakkia, jonka alla kevytuntsikka lämmittää mukavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttoppatakki sitten pakkasella, muuten tulee kuuma liikkuessa. Nyt +10 ja hupparikeli, jos ei sataisi, pakko pistää siis kuoritakki. Softshelliä sitten nollakeleillä. En tapaa seisoskella ulkona paikoillani vaan liikun koko ajan ja tulee helposti kuuma. Viime talvena en käyttänyt toppatakkia kertaakaan, hyvin riitti kuori ja softshell.

Vierailija
44/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on tosi lämmin?! Eristää niin että hiki tulee jopa talvella!

Riippuu myös siitä mitä sulla on siinä alla?

Aivojanne! Käyttäkää aivojanne!

Aivojanne, mikä ihana nimi pojalle!

Vierailija
45/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä asuu. Turussa on noin +10 astetta. Minusta ihan sopiva keli kevyttoppatakille.

Mä käytän vasta kun 0 astetta. Tossa lämpötilassa kesätakki.

Itse olen aika vilukissa niin itse käytän myös plussakeleillä. Varsinkin kun täällä tuulee aika usein lujaa.

Vierailija
46/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kevyttoppista käyttänyt nyt ainakin kuukauden, ellen parikin. Kevyttoppis on huippuhyvä takki jostain +10 noin nollaan, sen jälkeen tarvitaan jo toppatakki.

Vierailija
47/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja vastauksia täällä. Takkina pitäisi jonkun mielestä talvellakin olla mahdollisimman ohut anorakki, jonka alle pitää tunkea pitkähihainen ja fleece (??). Mulla ei edes ole mitään fleeceä. Ulkoilupukeutuminen on muutenkin eri asia kuin töihin, opiskeluun tai juhliin pukeutuminen. Esim. töihin pukeudun sillä ajatuksella, että olen siellä sisätiloissa siististi pukeutuneena. Päälle esim. ohuehko mekko, jossa on 3/4 hihat. Helpointa on tällaisen asun päälle laittaa tarpeeksi lämmin takki, jolla pärjää ilman mitään välikerroksia. Ei jotain ulkoiluun tarkoitettua anorakkia tai kuoritakkia.

Vierailija
48/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttoppikselle on täällä rannikolla vielä liian kuuma, mutta se on oikein hyvä sitten, kun lämpötila pyörii siinä vähän yli nollassa, eli täällä päin ison osan talvesta. Jos asuu paikassa, jossa lämpötilanvaihtelut ovat jyrkempiä, kannattaa valita omaan ilmanalaan ja omalle kropalle sopivampi takki.

Vierailija
49/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi viime talvena pärjäsi hyvin kevyttoppatakilla. Tänään olen ollut liikkeellä kesätakissa.

Vierailija
50/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyttoppikselle on täällä rannikolla vielä liian kuuma, mutta se on oikein hyvä sitten, kun lämpötila pyörii siinä vähän yli nollassa, eli täällä päin ison osan talvesta. Jos asuu paikassa, jossa lämpötilanvaihtelut ovat jyrkempiä, kannattaa valita omaan ilmanalaan ja omalle kropalle sopivampi takki.

Mä olen ainakin käyttänyt sellaista jo pitkään etelärannikolla. Jossain alle +10 lämpötilassa ihan sopiva mulle, kun yleensä aina tuulee jonkin verran.

Vierailija
51/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttoppatakkia pitää käyttää silloin kun keski-ikäinen haluaa näyttää nuorekkaalta. Ei tuolla mitään muuta kriteeriä ole.

Vierailija
52/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Espanjassa ja Portugalissa, kun vietän siellä talvikauden. Sopivat Välimeren rantakadulle loka-maaliskuussa. Meillä Suomessa elo-lokakuun kylmiin iltoihin/päiviin: alle riittää toppi tai T-paita.

Vierailija
53/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan käyttämään sitä kun kelit laskee alle nollan. Näillä keleillä menee vielä mukavasti pitkällä poololla + merinohupparilla. Sateella ohut kuoritakki tarvittaessa päälle, vaikka merino on kyllä ihan lämmin pienessä sateessakin.

Vierailija
54/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttoppis on ihana ja juuri nyt on sen parhainta aikaa! Jos menee autolla vaikka kaupoille, t-paita alle ja on sopiva, ei liian kuuma. Kun lähtee koiran kanssa lenkille, villapaita alle niin on just passeli. Kun lämpötila on 0-15 C°, on kevarille käyttöä. Aika usein siis, ja ostan toisen erivärisen milloin kohdalle osuu.

Vierailija
55/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kevytuntuvatakkia 0- +12 lämpötiloissa kun on kuiva sää. Sillon ei tarttee laittaa alle mitään lämpökerrosta. Alle nollan kun menee niin siirryn jo villakangastakkiin ja ohueen villapaitaan.

Vierailija
56/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin käyttänyt sellaista jo pitkään etelärannikolla. Jossain alle +10 lämpötilassa ihan sopiva mulle, kun yleensä aina tuulee jonkin verran.

Niin me ihmiset olemme erilaisia, minä en vielä tarvitse takkia ollenkaan tässä +10 asteen säässä, paitsi jos tulee tosi kovaa, ja silloin pitää etsiä joku ohuempi vaihtoehto. Kevyttoppiksen aika on sitten kylmemmällä ilmalla. Mutta eikö olekin hyvä juttu, etr meille kummallekin löytyy sopiva vaihtoehto, joka pitää juuri sopivan lämpimänä.

Vierailija
57/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyttoppatakkia pitää käyttää silloin kun keski-ikäinen haluaa näyttää nuorekkaalta. Ei tuolla mitään muuta kriteeriä ole.

No miksi niitä sitten nuorillakin on?

Vierailija
58/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi viime talvena pärjäsi hyvin kevyttoppatakilla. Tänään olen ollut liikkeellä kesätakissa.

Kesätakissa? Mä en käytä kesällä takkia ollenkaan.

Vierailija
59/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kevyttoppaan vielä edes siirtynyt, En edes villapuseroon.

Vierailija
60/79 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö miten untuvat saadaan takkiin? Nyhdetään elävistä eläimistä. En koskaan pystyisi pitämään untuvatakkia,samat tyypit kai kävelee pakkasilla turkki päällä?