Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotikokit, kertokaa mitä ruokia arkisin laitatte ja mikä tekee teillä kauppansa

Vierailija
23.10.2020 |

Millainen ruoka maistuu teille, miehelle/vaimolle ja lapsille?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikkoruuat eivät uppoa meillä jostain syystä, eikä keitot. Ne olisivat helppoja, mutta nuoriso ei syö. Joku kinkkukiusaus tai makaroonilaatikko on aivan toivotonta edes yrittää.

Ilmeisesti raaka-aineet on liian sekaisin.

Vierailija
22/54 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatikkoruuat eivät uppoa meillä jostain syystä, eikä keitot. Ne olisivat helppoja, mutta nuoriso ei syö. Joku kinkkukiusaus tai makaroonilaatikko on aivan toivotonta edes yrittää.

Ilmeisesti raaka-aineet on liian sekaisin.

Sekö se syy onkin, olen ihmetellyt kun meilläkin esim salaatti ei lapsiin uppoa, mutta jos laittaa kurkut, tomaatit ja paprikat erikseen, niin hyvin tekevät kauppansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanawokkia

Kanakasviskastike 

Jauhelihakeitto

Pizzaa

Lämpimät tonnikalaleivät

Italianpata

Jauhelihakastike

Kanafileitä paistettuna+ jotain kastiketta

Lasagne

Kalamurekepihvit+muusi (tätä teen vain itselleni, mies ei syö kalaa, siksi meillä on harvoin sitä)

Lehtipihvit+maustevoi

Karjalanpaisti

Jauhelihapihvit

Tylsää varmaan, mutta ollaan melko laiskoja kokkaamaan (ei lapsia) ja mies on tosi nirso. Ollaan aika pienituloisia, joten ei ole varaa tehdä kahta eri ruokaa kovin usein. Joskus jos innostun, teen itselleni liharuoan lisukkeeksi jotain ratatouille-tyyppistä kasvisjuttua perunan tai riisin tilalle. 

Vierailija
24/54 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenitonta ja vegaanista. Keittoja, patoja, kastikkeita, curryja, uuniruokia, wokkeja... Koko perhe syö tyytyväise ja kiittävät pöydästä noustessaan. Jotakin olen sentään tehnyt oikein.

Vierailija
25/54 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pääsääntöisesti uppoo kaikki kaikille.

Tänään teen myskikurpitsakeittoa, ja koska olen tehnyt tätä muistaakseni vain kerran aiemmin, enkä ole varma kuinka tulee lapsille maistumaan, ja siksi teen varuilta lisukkeeksi näkkäripitsoja. Nuo on siis sama kuin lämpimätvoileivät, mutta pohjalla näkkileipää.

Mutta siis niitä peruskotiruokia meillä syödään. Tällä viikolla on ollut spagettikastiketta, karjalanpaistia ja lohipyöryköitä. Tänään se kurpitsakeitto ja viikonloppuna nyhtökana-pitaleivät ja kanapastavuokaa. Yhdelle aterialle jää paistin ja kurpitsakeiton tähteet, kanavuoasta syö kahdesti.

Myskikurpitsa on nyt parhaassa sesongissa ja on todella hyvää. Paistoin itse uunissa pitkittäin lohkottuina (vähän öljyä ja mieleisiä mausteita pintaan ensin.

Vierailija
26/54 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiselle persaukiselle 2 + 2 lapsiperheelle ( toinen opiskelee, toinen vauvan kanssa kotona ), jauheliha on se ruuanlaiton kulmakivi.

Lihapullat

Lindströminpihvit

Kaalilaatikko

Jauhelihakeitto

Ruskea sås ( hyvin tehtynä aivan mahtavaa )

Kasvis-sosekeitot

Erilaiset tuliset curryt ( kana & tofu )

Kaslerista pitkään haudutettua pataa

Lenkkisoppa

Lohilaatikko ( jos lohi tarjoukessa )

Pastaa ei syödä juurikaan koskaan, aivan turha ruoka-aine.

Vierailija
27/54 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili con carne

Lihamureke

Karjalanpaisti

Stroganoff (liha, kana tai nakki)

Makaronilaatikko

Lasse joko levyistä tai nauhamakaronista

Pyttipannu

Lohi-kermakastike pastan kanssa

Paistettu lohi

Siskonmakkara-/jauhelihakeitto oikeista tuoreista keittojuureksista

Juustoinen kanakeitto

noiden monen lisukkeena menee pannulla paistetut porkkana/punajuurilohkot, keitetty kukka-/parsakaali, perunamuusi/paadetut perunanpuolikkaat

Vierailija
28/54 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chili con carne

Lihamureke

Karjalanpaisti

Makaronilaatikko

Pyttipannu

Paistettu lohi

Juustoinen kanakeitto

noiden monen lisukkeena menee pannulla paistetut porkkana/punajuurilohkot, keitetty kukka-/parsakaali, perunamuusi/paadetut perunanpuolikkaat

Haluaisitko keskustella ilmastonmuutoksesta? Vai eikö enää veri kierrä parkkiintuneissa suonissasi?

Vierailija
29/54 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lempparit:

Tonnikala- tai salamipizza

Kana Fajitakset/burritot

Lasagne liha tai kasvis

Pestopasta fetajuustolla

Tikka Masala kanaa+ riisiä

Wienerleike + lisuke

Täytetyt letut (maustettu jauhelihatäyte)

Musta-Pekka-juusto lihapata + lisuke

Vierailija
30/54 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattikeitto

Borssikeitto

Pinaattikeitto

Riisipuuro

Tortillat erilaisilla täytteillä

Karjalanpaisti ja muussi

Uunijuurekset ja lohi

Kaalilaatikko tai kaalikääryleet

Halloumsalaatti

Itsetehty pizza tai itsetehdyt hampurilaiset

Peruna ja lihakääryleet

Täytetyt paprikat

Wok-vihanneksia ja riisiä

Nuudelikasari, jossa seassa mm kebabbia/kanaa ja vihanneksia

Spaghettia ja tonnikalakastiketta

Lanttukuutioita ja kermaviilikastiketta

Jne

Vierailija
31/54 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai onnekkaassa asemassa, kun meillä lapsille kelpaa kaikki ruoat. Ei ole vielä kertaakaan yksikään lapsi jättänyt syömättä tai sanonut ruokansa olevan pahaa. Meillä aikuisilla taas on omat (vähäiset) rajoitteet. Itse en siedä juustoa, joten kaikki ruoat on meillä aina juustottomia ja toinen taas ei välitä seiti-kalasta.

Meillä arkiruoat ovat aina perunaa lihan/ kalan kanssa sekä lisänä juureksia/ salaattia. Kerran viikossa toki keittoa (kasvissosekeitto, hernekeitto, pinaattikeitto, borssikeitto).

Tällä ja viime viikolla meillä oli perunoiden ja vihannesten kanssa esim.

- uunilohta

- lammaspaistia

- possupihvejä

- kanafileitä

- jauhelihapyöryköitä

- seitiä

- sienikastiketta

Ruoanlaitossa meillä käytetään voita, kermaa yms. mahdollisimman vähän jalostettua? Eli mielellään suosin ruokaa ilman turhia lisäaineita ja tavallaan syödään sellaista mitä isovanhempani opettivat minut lapsena syömään (sieltä perunainnostus tulee), sillä tällaisella ruokavaliolla he ovat pysyneet terveinä ja eläneet pitkään.

Vierailija
32/54 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisivuotias on alkanut nirsoilemaan ja suhtautuu epäluuloisesti moneen ruokaan. Nyt hoitovapaalla kun on aikaa, olen oman kiinnostuksen vuoksi koittanut laajentaa vähän ruokalistaa, mutta aika vaikea tuolle on löytää kelpaavia.

Tonnikalapastavuoka uunissa upposi tällä viikolla hyvin, kesäkurpitsalasagne ei, ei myöskään mifuwokki, siitä en itsekään piitannut.

Hyvällä menekillä on makaronimössö, spaghetti ja jauhelihakastike, kana ja riisi, pasta carbonara vähällä pippurilla, muusi ja lohi, keitot. Eineksistä pinaattilätyt.

Vierailija
33/54 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ulkoilun jälkeen näin lauantaina menee oudotkin kasvikset.

Huokealla saa maustarnalla monenlaista vaikka perunasta ja

pavuistä.

Vierailija
34/54 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalostajan hernekeittoa. Yllättävän riittoisaa.

Vierailija
35/54 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chili con carne

Lihamureke

Karjalanpaisti

Makaronilaatikko

Pyttipannu

Paistettu lohi

Juustoinen kanakeitto

Haluaisitko keskustella ilmastonmuutoksesta? Vai eikö enää veri kierrä parkkiintuneissa suonissasi?

Ilmastonmuutos on NWO-kusetus.

Vierailija
36/54 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri väsäsin, taas, kauppalappua ja seuraavien päivien ruoat on mm lihamureke (en ole tehnyt sitä piiiitkääään aikaan), kanakeitto, lohiomeletit, ja pinaattipasta mozzarella.

Elämä on lounaiden (1 teini koko ajan kotona lounaalla, toinen sentään arkisin syö koulussa) ja päivällisen miettimistä, töitä ja Koronaa 🤔😖.

Vierailija
37/54 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pääsääntöisesti uppoo kaikki kaikille.

Tänään teen myskikurpitsakeittoa, ja koska olen tehnyt tätä muistaakseni vain kerran aiemmin, enkä ole varma kuinka tulee lapsille maistumaan, ja siksi teen varuilta lisukkeeksi näkkäripitsoja. Nuo on siis sama kuin lämpimätvoileivät, mutta pohjalla näkkileipää.

Mutta siis niitä peruskotiruokia meillä syödään. Tällä viikolla on ollut spagettikastiketta, karjalanpaistia ja lohipyöryköitä. Tänään se kurpitsakeitto ja viikonloppuna nyhtökana-pitaleivät ja kanapastavuokaa. Yhdelle aterialle jää paistin ja kurpitsakeiton tähteet, kanavuoasta syö kahdesti.

Myskikurpitsa on nyt parhaassa sesongissa ja on todella hyvää. Paistoin itse uunissa pitkittäin lohkottuina (vähän öljyä ja mieleisiä mausteita pintaan ensin.

Kyllä, pyrin ostamaan mahdollisimman paljon sesonkikasviksia. Esimerkiksi syödään syksyllä paljon kukka- ja parsakaalia niin kauan kun sitä saa kotimaisena. Nyt oli jo tullut ruotsalaista rinnalle, joten taitaa kotimaisen saanti olla lopuillaan.

Ja myskikurpitsaa olen tehnyt myös noin kuten kuvailit ja hyvää tulee myös samalla tavalla tehtynä kuin hasselbackan perunat.

Ja keitto muuten maistui yhdelle lapsista, muut irvisteli kookoskerman takia. :D Itse tykkään kookoksen mausta, niin vähän oma lehmä ojassa tein sillä.

Vierailija
38/54 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä uppoaa kaikki tavallinen ja tylsä. Kuten makaronilaatikko, perunamuussi ja lihapullat, nakkikastike jne.

Meillä nämä uppoaa lapsille, mutta ei minulle eikä miehelle. Olen niin kyllästynyt laittamaan ruokaa, josta en pidä ja jota en syö. Jos laitan oman maun mukaista, mies on ainoa joka syö ja lapset jäävät nälkäisiksi. Itse tykkään Lähi-idän ruoista ja muista aasialaisista, joissa on paljon mausteita ja tulisuutta. Myös kalasta pidän miehen kanssa, mutta lapset maistavat pienen palan ja se on siinä. Luulisi, että kun ihan pienestä lapsesta asti olen tehnyt mausteista ruokaa, olisivat oppineet syömään, mutta ei. 

Vierailija
39/54 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Igorin kana uppoaa kaikille, kylläkin jätän suolakurkut ohjeesta pois. Lempeä ja simppeli ateria. Joku pieni punainen keittiö mistä resepti löytyy.

Vierailija
40/54 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä uppoaa kaikki tavallinen ja tylsä. Kuten makaronilaatikko, perunamuussi ja lihapullat, nakkikastike jne.

Meillä nämä uppoaa lapsille, mutta ei minulle eikä miehelle. Olen niin kyllästynyt laittamaan ruokaa, josta en pidä ja jota en syö. Jos laitan oman maun mukaista, mies on ainoa joka syö ja lapset jäävät nälkäisiksi. Itse tykkään Lähi-idän ruoista ja muista aasialaisista, joissa on paljon mausteita ja tulisuutta. Myös kalasta pidän miehen kanssa, mutta lapset maistavat pienen palan ja se on siinä. Luulisi, että kun ihan pienestä lapsesta asti olen tehnyt mausteista ruokaa, olisivat oppineet syömään, mutta ei. 

Sama kokemus! Lapset ja teinit haluavat makkaraa/jauhelihaa/nakkia ja vierastavat kaikkea hyvää, kuten avokaadoja, papuja, katkarapuja, sushia, voimakkaita juustoja jne.

Siksi teen lapsille makaronilaatikkoa ja itse herkuttelen sushilla.