Siteet vai tamponi, kumpia käytät?
Mä tamppareita, iljettää siteet kun tuntee kun vuotoa tulee ja tulee heti fiilis et nyt tulee läpi. Miksi käyttää siteitä kun tampparit keksitty ja miljoona kertaa käytännöllisempiä, ei paljon menkat menoa haittaa =)
Kommentit (44)
Mulla on kanssa sen verran niukkaa vuotoa, että tamponin paikalleen laittaminen/pois vetäminen sattuu. Laitankin siihen aina vähän liukkaria, jotta asettaminen on mukavampaa.
Niin ja tamponia käytän päivällä siksi, että sen kanssa unohdan, että minulla on edes kuukautiset. Siteen kanssa on sellainen olo, että takapuolessa rahisee ja hautoo.
Yöllä sidettä siksi, että alapää saa "levätä".
kaikesta muusta vuotaa ohi. Ja teen sen kyllä ympäristönkin takia.
Minulla on niin niukat kuukautiset, että melkein pärjäisin pikkuhousunsuojilla.. Tympeää tunkea emättimeen mitään ylimääräistä.. Ainoastaan uidessa käytän tampoonia.
...käytän kestositeitä.
Muulloin (kolme päivää) kuukuppia.
emättimessä ja se on hankala vetää pois. Siksi käytänkin sidettä tai pikkuhousunsuojaa.
Ja vielä 36 vuoden ikäisenä käytän siteitä. Emättimeen tungetut jutut( Paitsi pippeli) ahdistaa.
tässä hätätilanteessa tuli käytettyä taas Mooncupia:-). Eli ei koskaan tamponia tai kertakäyttösidettä, kestositeitä käytin jossain välissä ja niitä on kotona valmiina. Sieni on minusta se paras juttu!
Päivällä kotona joko sidettä, pikkuhousunsuojaa tai tamponia, kodin ulkopuolella tamponia. Mulla olis Kuukuppikin, mutta en oo oppinut harjottelusta huolimatta käyttämään. Sen laittaminen sattuu, sen tuntee sisällä ja poistaminen sattuu:(
En ole KOSKAAN (!) käyttänyt tamponeja. Eikä ole siteiden kanssa tullut ohivuotoja tai "läpimenoja".
on niin niukat, ettei edes se normaaliside täyty pahimpana päivänä, toki niitä silti vaihtelen hygieniasyistä, mutta en näe tarvetta tamponeihin tai kuppiin kun siteillä pärjää hyvin.
Välillä lisänä varmistuksena pikkarinsuojaa.
minäkin yleensä käytän tamppooneja. Ne ovat käytännöllisempiä ja mielestäni jotenkin myös mukava käyttöisempiä:)
siteitä. En tykkää tunkea mitään ylimääräisiä esineitä sisääni, ja siksi en ole koskaan voinut käyttää tamponeja enkä varsinkaan kuukuppia (kokeillut olen!).
ihmisten ilmoille pahimpaan vuotoaikaan. Tamponin laittaminen ja poisottaminen sattuu, eikä niihin voi luottaa koska mulla on aika runsaat kuukautiset. Joten sidettä on pidettävä joka tapauksessa jos vuoto yhtäkkiä käykin runsaammaksi. Lisäksi tamponi jotenkin "tuntuu" sisällä.
Käytän molempia mutta en koskaan tunkisi tamponia yön ajaksi sisääni, hyi kamalaa.
Lisäksi tamponi jotenkin "tuntuu" sisällä.
Jotkut väittää, ettei tamponia voi tuntea, jos se on oikein asetettu, mutta kyllä se vaan tuntuu. Ikää on 26 vuotta ja olen synnyttänyt ja siltikin se tamponi tuntuu sisällä ikävästi. En todellakaan voi "unohtaa" kuukautisia tamponin kanssa!
ja kuukuppi minulla käytössä.. miksi ostaa joka kuukausi uusia suojia kun vanhat voi pestä ja käyttää ja pestä ja käyttää...... :)
Tosin nyt olen raskaana eikä tarvii käyttää mitään vähään aikaan.