Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siteet vai tamponi, kumpia käytät?

Vierailija
02.08.2008 |

Mä tamppareita, iljettää siteet kun tuntee kun vuotoa tulee ja tulee heti fiilis et nyt tulee läpi. Miksi käyttää siteitä kun tampparit keksitty ja miljoona kertaa käytännöllisempiä, ei paljon menkat menoa haittaa =)

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollessa sidettä, muualle lähtiessä tamponi kivempi.

Vierailija
2/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytysten jälkeen tamppooni ei pidä vuotoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena vuoto niukahkoa joten tamponin laitto ja poisvetäminen tuntuivat inhottavilta.

Nykyisin side kuparikierukan vuoksi. Kuukautiset runsaat mutta riittää kuitenkin ihan tavallinen Libresse normal puolentoista tunnin välein vaihdettuna, parina kovimpana vuotopäivänä. Öisin yöside.

Mulla joka toisessa kierrossa todella paljon vuotoa ja joka toisessa ns. normaali vuoto. Mistä lie moinen johtuukin?

Parin viikon päästä aloitan viikottaisen vesijuoksun, mitähän sitä keksisi siellä käyttää vuotopäivinä.

Vierailija
4/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteet tuntuvat aina jotenkin muistuttavan olemassaolostaan ja lisäksi ne alkavat tuoksua helposti ja hiertävät ihoa pitemmän päälle. Ajatus pöpöläjästä pöksyissä ei enää kiehdo. Tamponi vaivaton ja ihan riittävä synnyttäneelllekin kuten minä.

Vierailija
5/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siteitä ja tampponeja. nyt ekaa kertaa kuukuppi sisällä ja saas nähdä mitä tästä tulee. eli jos kaikki ok niin tästä lähin kuukuppi käytössä.

Mä myös käytän tampaxeja ja sekä siteitä yöllä. Kaapissa odottaa kuukuppi vielä käyttämättömänä. Seuraavalla kerralla kokeilen sitä ja alan käyttää jatkossa jos totean sen hyväksi.

Mulla kestää menkat 9 päivää..aargh, josta ensimmäiset 3 päivää runsasta vuotoa. Saattaapi olla sit siinä välissä yksi vuodoton päivä. Hitsi kun synnytykset (3kpl) muutti menkat joka kerralla päivän pidemmäksi.

Vierailija
6/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

myooman takia todella runsas vuoto ja tulee paljon hyytymiä. seuraavana edessä kohdun poisto

Mun äidillä oli vuosia sama juttu. Hän sanoi käyttäneensä jopa kuukausia putkeen siteitä ja yhtäkkiä saattoi lorahtaa järjettömän paljon verta kerralla, että tuli läpi asti märäksi. Äidilläni oli siis kohdussa varrellinen kasvain, jota yritettiin hirttää ekaksi kohdun säästämiseksi. Kun se ei onnistunut oli ainut vaihtoehto kohdun poisto.

Vierailija
7/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi käyttää kahta tamponia yhtäaikaa? Työnnetäänkö ne sinne samaan aikaan vai miten se onnistuu?

Vierailija
8/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja just kierukan takia aloin käyttää ja pois en vaihda.

Vierailija
9/44 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis silloin kun käytän, ihana raskaustauko tällä hetkellä.

Ei ikinä enää mitään muoveja housuihin hiostamaan

Vierailija
10/44 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis silloin kun käytän, ihana raskaustauko tällä hetkellä.

Ei ikinä enää mitään muoveja housuihin hiostamaan

Vierailija
11/44 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka vei menkat. No ehkä joka kolmas kk pitää pari päivää käyttää pikkuhousunsuojaa.

Vierailija
12/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhtäläillähän siteetkin on keksitty! :D Käytän niitä vaikka tosi runsas vuoto. Kunnon imulla varustettuja kertoja.

Silloin kun on kierukka, käytän ehdottomasti sidettä. En riskeeraa tampoonin kanssa.

Vierailija
13/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotoa tulee niin kamalasti, että tamponista (suurimmalla imukyvyllä mitä olen löytänyt...) tulee läpi alle tunnissa. Yleensä joudun käyttämään kahta tamponia yhtäaikaa + sidettä, kun ohivuoto on sitten yleensä aika runsas, kun se tulee, lisäksi hyytymiä.

Olisko kuukupista apua? Vituttaa tämä vuotaminen, ja käy ihan kateeksi kaikki, joilla riittää pikkuhousunsuoja...

Vierailija
14/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siteitä ja tampponeja. nyt ekaa kertaa kuukuppi sisällä ja saas nähdä mitä tästä tulee. eli jos kaikki ok niin tästä lähin kuukuppi käytössä.

Vierailija
15/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään vain siteitä, kun on niukka vuoto, kun on ehkäisykapseli

Vierailija
16/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kuukuppia ja sidettä.

Pakko olla tuplavarmistus, koska tulee se vuoto läpi tamponeistakin.

Vierailija
17/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myooman takia todella runsas vuoto ja tulee paljon hyytymiä. seuraavana edessä kohdun poisto

Vierailija
18/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuppia minäkin. En olisi uskonut moiseen hurahtavan. Enpä vaihtaisi enää takaisin "rättiralliin". Ei ohivuotoja, jopa uinti onnistuu menkkojen aikaan :)

Vierailija
19/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muun vuodon (esim. jälkivuoto) aikana siteitä.

Vierailija
20/44 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotoa tulee niin kamalasti, että tamponista (suurimmalla imukyvyllä mitä olen löytänyt...) tulee läpi alle tunnissa. Yleensä joudun käyttämään kahta tamponia yhtäaikaa + sidettä, kun ohivuoto on sitten yleensä aika runsas, kun se tulee, lisäksi hyytymiä.

.

Side ja tamponi yhtäaikaa, kahta tampoonia samanaikaisesti en ole vielä keksinyt käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme