Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Tuleva nukutus pelottaa.

Vierailija
28.01.2014 |

Olen menossa kohdun tähystykseen ja polyypin poistoon joka tehdään nukutuksessa. Mua ei ole koskaan nukutettu. Pelottaa, varsinkin herääminen. Olen ymmärtänyt että pää on ihan sekaisin ja voi oksettaa/oksentaa. Inhoan jos päässä pyörii ja inhoan/pelkään oksentamista.

Perun kohta koko toimenpiteen kun pelottaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee ja saat sen polyypin pois!

Vierailija
22/28 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on melkein aina oksentanut leikkausten jälkeen, joten pelottaa että on periytyvää. Täytyy pyytää sitä pahoinvoinilääkettä maksimimäärä ja vahvinta mahdollista.

Kärsin ahdistuneisuudesta ja voitte vaan arvata minkälainen olo on. Aivan karmea.

Olen ymmärtänyt, että tuo toimenpiden voidaan tehdä myös paikallispuudutuksessa. Miksi ihmisiä nukutetaan turhan takia?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nukutuksessa tehtävät toimenpiteet ovat ihania kun ne ovat niin äkkiä ohi! Samantien kun nukkumatti alkaa antaa anestesialääkkeitä ja hoitaja pitää happumaskia naamalla onkin taju jo kankaalla. Ei siitä edes ehdi tajuta mitään. Seuraavaksi jo herääkin ihan miellyttävin tuntemuksin heräämästä. Ainoat hyvin lievät miinukset ovat anestesialääkkeiden hetkellinen kirvely suonessa sekä hengitysputken aiheuttams kurkun karheus.

Vierailija
24/28 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun mut nukutettiin, niin olin nukutuksen jälkeen ikään kuin pienessä humalassa. Kaikki tuntui hirmu hauskalta ja ihastelin heräämön tiskin takana tahdissa liikkuvia hoitajia. Kunhan selvisin, tajusin että hoitajia olikin vain yksi ja olin nähnyt hänet kahtena...

Vierailija
25/28 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 20:11"]

Äitini on melkein aina oksentanut leikkausten jälkeen, joten pelottaa että on periytyvää. Täytyy pyytää sitä pahoinvoinilääkettä maksimimäärä ja vahvinta mahdollista.

Kärsin ahdistuneisuudesta ja voitte vaan arvata minkälainen olo on. Aivan karmea.

Olen ymmärtänyt, että tuo toimenpiden voidaan tehdä myös paikallispuudutuksessa. Miksi ihmisiä nukutetaan turhan takia?

Ap

[/quote]

Mua ainakin ahdistaisi hirveästi olla hereillä tuollaisessa operaatiossa. Olisin onnellinen että nukutetaan.

Vierailija
26/28 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimenpide voidaan tehdä paikallispuudutuksessa, kerro toiveesi, ei ketään pakoteta mihinkään. Kerro myös pahoinvointipelostasi. Nukutuksen aikana voidaan antaa jo pahoinvointia ennaltaehkäisevää lääkettä. 

Vierailija
27/28 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 17:59"]

Minua ei ole myöskään koskaan nukutettu ja nukuttaminen pelottaisi myös. Mitä ne lääkärit tekevät, jos nukutettu onkin vaikka allerginen nukutusaineelle ja saa jonkin reaktion? Tai vaikkapa pahoja rytmihäiriöitä kesken leikkauksen? En ole koskaan kehdannut kysyä keneltäkään näistä. 

[/quote]

Siellähän on ainakin yksi lääkäri seka anestesialääkäri pakalla. He osaavat hoitaa potilaan jos jotain komplikaatioita tulisi. Sairaalassa on aina elvytysvälineet käden ulottuvilla. Älä hermoile jos joskus joudut leikkaukseen.

[/quote]

Nimenomaan. Anestesialääkärithän juuri ovat erikoistuneita hoitamaan erilaisia peruselintoimintojen häiriöitä.

Vierailija
28/28 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 17:58"]Minut leikattiin juuri nukutuksessa.

Siinä ei ole yhtikäs mitään pelättävää. Nukahtamisen hetki oli kuin miellyttävä vaipuminen syvään uneen. Herääminen tapahtui äkkiä ja yhtään ei oksettanut.

Kun vaan olet ehdottomasti syömättä ja juomatta niin pahoinvointi vältetään.

Tuntematon pelottaa toki aina mutta voin vakuuttaa että syytä huoleen ei ole.

[/quote]

täysi komppi tälle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi