Turvottaako kaali?
Niin. Lihota ei ainakaan, mutta aiheuttaako pöhötystä?
Kommentit (10)
Ei turvota eikä pieretä, jos et samalla syö viljaa tai sokeria.
T. jokapäiväinen kaalin syöjä, paistettuna tai raakana, eikä koskaan ole ilmavaivoja tai turvotusta. En kyllä syö valkoista viljaa enkä juuri sokeriakaan.
Kyllä kaali voi hvyinkin aiheuttaa turvotusta. Itse ymmärsin FODMAP dieetin myötä jättää raa'an kaalin pois ruokavaliosta, aiheuttaa mulla ihan valtavaa turvotusta.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:18"]
Kyllä kaali voi hvyinkin aiheuttaa turvotusta. Itse ymmärsin FODMAP dieetin myötä jättää raa'an kaalin pois ruokavaliosta, aiheuttaa mulla ihan valtavaa turvotusta.
[/quote]
Söin eilen reilusti kaalisalaattia ja nyt turvoittaa kuin olisi menkat.
t.ap
Varmaan johtuu kaalista. Mulle tulee kaalista maha kipeäksi ja ilmavaivoja, jos kaali ei ole ollut tarpeeksi kypsää.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:18"]
Söin eilen reilusti kaalisalaattia ja nyt turvoittaa kuin olisi menkat.
t.ap
Söin eilen raakaa kaalia. Vieläkin vatsaa kivistelee ja turvottaa niinkuin olisi menkat. Onko tämä edes mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Pöhötystö? Mitä ihmeen pöhötystä?
Syön päivittäin raakana eri kaaleja, kukka-, parsa- ja valkokaaleja. Eikä turvota tai pieretä. Olen niin tottunut niihin, ettei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöhötystö? Mitä ihmeen pöhötystä?
Pöhötys = turvotus
Syön välillä vähän kaalia, ja en koe sen aiheuttavan normaalia enemmän kaasua. Paprika ja omena taas aiheuttaa, pienikin määrä.
Pierettää ainakin.