Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisitkö mun tilanteessa töihin huomenna?

Vierailija
28.01.2014 |

Mulla on ollut viime vuoden aikana n. 10 antibioottikuuria (lähinnä keuhkoputkentulehduksia) ja todettiin määrittämätön astma. noh joo mutta.... 2 vko sitte ma jäin saikulle kun ääni lähti ja oli veto pois... muutamapäivää myöhemmin se oliki jo keuhkoputkentulehdus... sitte maanantaina löyty streptokokki c. Sain antibiootit, jotka alotin viime ke. Eli vielä ois muutama päivä niitä syötävä. Olin pe jo töissä (melkeen 2vko olin pois) ja nyt ma olin töissä. Olo oli aika nuutunut. Nyt illalla mua särki joka paikkaan ja keuhkot tukossa ja järkyttävä yskä ja nyt lämpöö 37.1 vaik siis ab kuuri päällä... en kehtais olla huomen veke töistä :( ottaisko vaa buranaa ja sit reippaana töihin... ?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lisää sairaslomaa. Ei se olo ainakaan siitä parane, että puolkuntosena menee töihin. Parane vaan ensin rauhassa ja sitten vasta takasin töihin :)

Vierailija
2/14 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aattelin et jos menis aamuks sinne nyt ainaki ni ei ois työkaverit taas pulassa ku jonku pitäis ottaa mun asiakkaat... mua vaan ihmetyttää et miks kuume nousee ja yskä pahenee, kun on syöny jo monta päivää antibiootteja :( hävettää olla koko ajan poissa... kaikki varmaan kattoo mua ku halpaa makkaraa siellä jos taas oon poissa....etenki ku tänään olin siellä jo ihan ok:n olosena... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kroppas on tottunut kuureihin, ei enää auta. Ootko saanut astmaan lääkkeitä? Avaavaa? Jotenkin ei kuulosta normaalilta toi sun sairastelus. Onko lääkäri aina sama ja tietää historian? Jäisin kotiin ja hankkisin kunnon lääkärin.

Vierailija
4/14 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai töihin. Ei tuo ole kuumetta. Aina sairauden jälkeen nuutunut. Olo piristyy pikkuhiljaa. 

Vierailija
5/14 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on, tai ei ole kuumetta ei ole mikään aukoton kriteeri töihin menolle / saikulle.

Vierailija
6/14 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveys on tärkeintä, en menisi töihin, tilasi on myös jotenkin huolestuttava, sinun tosiaan kannattaa mennä myös toiselle lääkärille, näin paljon antibiootteja ei saa ottaa, ennen keuhkoputkitulehdusta hoidettiin sekä antibioottikuurilla ja sellaisilla pienillä pyöreillä lasipurkeilla ne kiinnitettiin selkään pitämällä palavaa tikkua purkin sisällä se ikäänkuin veti ilman pois ja purkki liimautui ihoon. 5 minuutin jälkeen purkit otettiin pois. niitä laitettiin yläselkään varomalla alaselän munuaisaluetta. Se auttoi keuhkoja paljon kun stimuloi verenkiertoa niissä. Tai sitten laitettiin sellaisia sinappijauhelappuja selälle ja rinnalle. Molemmat tavat kuulostaa ehkä kyseenalaisilta mutta ne oikeasti toimi, ja ihan lääkärillisesti todistettu että auttaa paljon. Näin on nykyäänkin Venäjällä. Ne lasipurkit Venäjällä käytettiin jo vuosisatoja. Tapa on kiinalainen. Nykyään amerikkalaiset julkkikset menee laittamaan nämä purkit itselleen "eksoottisena menetelmänä" stimuloidakseen verenkiertoa, laitetaan myös jalkoihin hoitamaan selluliittia.

Eli tarkoitan sitä että keuhkoputketulehdus hoidetaan antibioottien yhteydessä myös stimuloimalla verenkiertoa. Se nopeuttaa paranemista. Luulen että näin paljon antibiootteja heikensi immuniteettiäsi. Vähäisestä liikkumisesta ja lääkkeistä voi johtaa myös heikkouteen. Nyt otat itsestäsi kiinni, olet muuten ihan terve, kädet ja jalat löytyy. Kysy muiden lääkäreiden mielipiteitä. Huonoja lääkäreitä on yllättävän paljon. En pysähdyisi vaan hankkisin 3 eri lääkärin mielipiteitä. Voit kysyä lääkäriltä näistä apukeinoista, lasipurkeista, kokenneen lääkärin pitäisi tietää siitä. Googleta ainakin tai myöhemmin laitan linkin nyt en voi. Tsemppiä ja pikaista paranemista. Kun tunnet että olet terve ala vahvistamaan vastustuskykyäsi. Syö sitrushedelmiä, tee aluksi pienen määrän punnerruksia kotona joka päivä. Muista että mysteerinen astmasi voi yhtä helposti lähteä pois. Älä pidä itseäsi sairaalloisena. Pystyt vahvistamaan itseäsi. Aloitat hitaasti mutta säännöllisesti.

Vierailija
7/14 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasipurkkimenetelmäsi on kuppausta.

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 05:52"]

terveys on tärkeintä, en menisi töihin, tilasi on myös jotenkin huolestuttava, sinun tosiaan kannattaa mennä myös toiselle lääkärille, näin paljon antibiootteja ei saa ottaa, ennen keuhkoputkitulehdusta hoidettiin sekä antibioottikuurilla ja sellaisilla pienillä pyöreillä lasipurkeilla ne kiinnitettiin selkään pitämällä palavaa tikkua purkin sisällä se ikäänkuin veti ilman pois ja purkki liimautui ihoon. 5 minuutin jälkeen purkit otettiin pois. niitä laitettiin yläselkään varomalla alaselän munuaisaluetta. Se auttoi keuhkoja paljon kun stimuloi verenkiertoa niissä. Tai sitten laitettiin sellaisia sinappijauhelappuja selälle ja rinnalle. Molemmat tavat kuulostaa ehkä kyseenalaisilta mutta ne oikeasti toimi, ja ihan lääkärillisesti todistettu että auttaa paljon. Näin on nykyäänkin Venäjällä. Ne lasipurkit Venäjällä käytettiin jo vuosisatoja. Tapa on kiinalainen. Nykyään amerikkalaiset julkkikset menee laittamaan nämä purkit itselleen "eksoottisena menetelmänä" stimuloidakseen verenkiertoa, laitetaan myös jalkoihin hoitamaan selluliittia.

Eli tarkoitan sitä että keuhkoputketulehdus hoidetaan antibioottien yhteydessä myös stimuloimalla verenkiertoa. Se nopeuttaa paranemista. Luulen että näin paljon antibiootteja heikensi immuniteettiäsi. Vähäisestä liikkumisesta ja lääkkeistä voi johtaa myös heikkouteen. Nyt otat itsestäsi kiinni, olet muuten ihan terve, kädet ja jalat löytyy. Kysy muiden lääkäreiden mielipiteitä. Huonoja lääkäreitä on yllättävän paljon. En pysähdyisi vaan hankkisin 3 eri lääkärin mielipiteitä. Voit kysyä lääkäriltä näistä apukeinoista, lasipurkeista, kokenneen lääkärin pitäisi tietää siitä. Googleta ainakin tai myöhemmin laitan linkin nyt en voi. Tsemppiä ja pikaista paranemista. Kun tunnet että olet terve ala vahvistamaan vastustuskykyäsi. Syö sitrushedelmiä, tee aluksi pienen määrän punnerruksia kotona joka päivä. Muista että mysteerinen astmasi voi yhtä helposti lähteä pois. Älä pidä itseäsi sairaalloisena. Pystyt vahvistamaan itseäsi. Aloitat hitaasti mutta säännöllisesti.

[/quote]

Vierailija
8/14 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kysyisi, että onko kotona sisäilmaongelmaa vaan onko töissä sitä?!? Jos kuume laskee kotona ja nousee taas töissä niin vika on siellä töissä. Sairastellaanko työpaikalla muuten paljon: yskää, silmien kutinaa, äänen käheyttä, ihottumaa, nenäverenvuotoja = homealtistuksen oireita?

Jos kukaan muu töissä ei ole jatkuvasti poissa/sairaana niin tuskinpa ongelmana on työpaikka

Vierailija
9/14 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään on aivan älytöntä kysellä täällä, verkossa täysin tuntemattomilta ihmisiltä omasta töihinmenostaan!!!! Ikäänkuin hakisi hyväksyntää ja vahvistusta jo omassa mielessä tehdylle päätökselle jäädä pois töistä. Kukaan täällä kauniisti ja huolissaan terveydestäsi kommentoiva ei todellisuudessa tiedä tilanteestasi muuta kuin mitä itse kerrot! Se on vain osa totuutta ja oma näkemyksesi. Saatat olla vaikka millainen lintsari ja yrität muiden hyväntahtoisten kommenttien perusteella vakuuttaa itsellesi, että kaikki muutkin kannustavat olemaan poissa töistä...olen siis oikeasti sairas...kukaan meistä ei tiedä totuutta. Kaiken lajin erikoislääkärit ovat tutkineet ja mitään ei löydy...ongelmat psyykkisiä? Ei siis pahalla...

Vierailija
10/14 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt sit menin aamulla töihin vaikka olo oliki kamala. Käytiin esimiehen kaa keskustelua, että mitä tälle sairastelukierteelle vois oikeen tehdä, kun työssä se vika ei ole tai siellä ilmapiirissä, vaan mun kropassa. Oon käynyt vuoden aikana sisätautilääkärillä, korva-, nenä-, kurkku lääkärillä ja keuhkolääkärillä. Missään ei kuulemma oo vikaa. Olen käynyt useilla eri lääkäreillä, mut aina jokainen kirjoittaa sen ab-kuurin vaikka ne mun historian näkeekin koneelta. :( nyt lääkäri totesi, että oon saanut tän streptokokkiviruksen kylkeen vielä nyt sitten jonkun viruksen! great! t. ap

Vierailija
11/14 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset ovat elämäntapasi ? Poltatko tupakkaa ? Juotko usein paljon alkoholia ? Liikutko säännöllisesti? Syötkö terveellisesti ja monipuolisesti ? Onko kotinne kunnossa, vai onko teillä sisäilman kanssa ongelmia ?

Tuollaisessa sairauskierteessä on parantuminen myös ihmisen omalla vastuulla. Omasta fyysisestä hyvinvoinnista on pidettävä huolta, jonka avulla sairauksien mahdollisuus minimoidaan. Jatkuva antibioottien syöminen ei ole ratkaisu, jos ihminen ei pidä itsestään muuten millään tavalla huolta. 

Astman hoidossa erityisen tärkeää on säännöllinen liikunta ja tupakointi on EHDOTON EI. 

Jos elämäntapasi ovat kunnossa niin sairauskierteesi on hyvin huolestuttava..

Pikaista paranemista !

Vierailija
12/14 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista on, että sinä syöt antibiootteja, kuin näkkileipää!!! Lääkärin tehtävä olisi perehtyä tarkemmin sairauskierteen aiheuttajaan, eikä jatkuvasti määrätä kuureja. Edellinen kommentoija on oikeassa siinä, että oma terveys/jatkuva sairastelu on osittain myös omien elämäntapojen seurausta. Usein ihmiset ihmettelevät omaa huonoa vointiaan, vaikka elämäntavoissa olisi selkeästi korjattavaa ja sairauskierre saattaisi näin loppua, lääkärikin on saattanut sanoa asiasta esim. mahdollisesta tupakoinnista. Joskus oireita myös liioitellaan, koska töihin meno ei houkuta. Myös työssäkäyvät ja terveet ihmiset ovat nuutuneita ja väsyneitä, jäämättä kuitenkaan siitä syystä saikuttamaan. Itse terveydenhuollossa työskentelevänä näen todella paljon ihmisiä, jotka varsin vähäisten oireiden perusteella ovat sairaslomalla ja syyksi paljastuu muut ongelmat. Usein todellinen ongelma on tyytymättömyys omaan elämään, masennus, eikä niinkään vähäinen sairastelu, jota käytetään tekosyynä, kun todellisia ongelmia ei haluta kohdata/korjata. Koska lääkärit eivät perusteellisesta tutkimisesta huolimatta löydä mitään, voisiko kyse olla em asioista?Ne aiheuttavat myös somaattista oireilua. Kannattaa ottaa asia puheeksi lääkärin kanssa, sillä ongelmiin on mahdollista saada apua!

Vierailija
13/14 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotonasi hometta tms?

Vierailija
14/14 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kysyisi, että onko kotona sisäilmaongelmaa vaan onko töissä sitä?!? Jos kuume laskee kotona ja nousee taas töissä niin vika on siellä töissä. Sairastellaanko työpaikalla muuten paljon: yskää, silmien kutinaa, äänen käheyttä, ihottumaa, nenäverenvuotoja = homealtistuksen oireita?