Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö 800eur/kk????

Vierailija
27.01.2014 |

Ei saateri.... Paljonko työssäkäyvällä porukalla jää rahaa kun on maksettu asuntolaina, vastike, sähköt, vedet, puhelimet, vakuutukset, autolaina ja auton käyttö? 

Itsellä työelämän muutos tulossa ja karsee ahdistus iski. Perheen tulot laskevat reilun 1000 eur /kk Tuon tulon muutoksen ja edellä mainittujen menojen jälkeen olisi jäämässä vain 800 euroa /kk ruokaan ja muuhun tilipehööriin. 4 henkinen perhe olisi pidettävä hengissä tuolla rahalla.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:29"]

Jaa'a, meitä yks aikuinen ja kaksi lasta, varmaan tuo 800 jää kuussa ruokaan ja tilpetööriin, vituttaahan tää, mutta kyl täs pärjäilee.

[/quote]

Samoin meillä, kumpikin tienaaja on opettaja.

Vierailija
2/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille jää vähemmän, meitä on 5. Ei pärjätäkään, mutta sossuunkaan en halua mennä. Kulutuksesta on karsittu rankalla kädellä. Mutta.. Töitä etsitään, valoa elämään... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a, meitä yks aikuinen ja kaksi lasta, varmaan tuo 800 jää kuussa ruokaan ja tilpetööriin, vituttaahan tää, mutta kyl täs pärjäilee.

Vierailija
4/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää. Mulla jää kaiken laskjen jälkeen 400-600e kk. rahaa ja siis ei ole puolisoa mutta lapsia. Tiukalle vetää mutta hengissä ollaan.

Autoa ei ole.

Vierailija
5/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää 200€, olen opiskelija. Jos minä pärjään, pärjäätte myös tekin.

Vierailija
6/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa tulee tekemään, varmasti, mulla jää pakollisten laskujen jälkeen 300 kolmelle hengelle, yksi on vielä lukiolainen, että kirjatkin raapii kassaa...

Vierailija
7/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää vuokran ja puhelimen jälkeen 150e. Olen työtön.

Vierailija
8/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi aikuista ja kaksi teini-ikäistä lasta. 

Kyllä opiskellessa ja itsekseen pärjäsi hyvinkin vähällä, mutta nyt huolettaa kovasti, pärjääkö perheen kanssa. Opiskellessa kuitenkin päivällä sai joko ilmaisen tai hyvin edullisen ja monipuolisen ruoan oppilaitoksessa. Siitä oli iso etu ja apu taloudenpidossa.

Ensin olin helpottunut vaikeasta ratkaisustani.... Nyt laksettuani uudelleen ja uudelleen käyttöön jäävän rahan mietin öisin, että teinköhän virheen tehdessäni työni suhteen arvovalinnan tulojen kustannuksella... En enää vain voinut sulattaa työnantajani arvoja, strategiaa ja ylimielistä suhtautumista niin työntekijöitä kuin yrityksen asiakkaita kohtaan. En halua edustaa yritystä joka kohtelee asiakkaitaankin kuin kuraa... 

Halusin myös helpotusta työtaakkaan, stressiin ja vastuuseen joka seurasi ajatuksissa ympäri vuorokauden. 

ap

Vierailija
9/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää 1000 euroa viidelle hengelle. Pärjätään ihan hyvin.

Vierailija
10/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:24"]

Ei saateri.... Paljonko työssäkäyvällä porukalla jää rahaa kun on maksettu asuntolaina, vastike, sähköt, vedet, puhelimet, vakuutukset, autolaina ja auton käyttö? 

Itsellä työelämän muutos tulossa ja karsee ahdistus iski. Perheen tulot laskevat reilun 1000 eur /kk Tuon tulon muutoksen ja edellä mainittujen menojen jälkeen olisi jäämässä vain 800 euroa /kk ruokaan ja muuhun tilipehööriin. 4 henkinen perhe olisi pidettävä hengissä tuolla rahalla.

[/quote]

Meillä jää suunnilleen tuon verran laskujen jälkeen käteen ruokaan, vaatteisiin, húvituksiin yms. Keskituloinen perhe ollaan.

Vierailija
11/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän nämä ihmiset pärjäisivät jos olisi käytössä alle 200 euroa kuukaudessa? Tekisivät varmaan harakirin kun ei pää kestäisi. Huh huh.

Vierailija
12/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää noin tonni nelihenkiselle perheelle ja pärjätään ihan kivasti. Suurin osa tuosta tonnista menee ruokakuluihin, vaippoihin, vessapaperiin ja sellaiseen. Rahaa huvitukseen ei oikeastaan jää, 1-2 kertaa vuodessa tehdään pieni yön yli matka jonnekin kylpylähotelliin. Ulkomailla ei ole oltu seitsemään vuoteen.

Vierailija
13/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk. Itse pyrin siihen, että jää 800 käyttörahaa vuokran & laskujen jälkeen, ja tuo on siis vain itselleni.

Vierailija
14/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:33"]

Mitenköhän nämä ihmiset pärjäisivät jos olisi käytössä alle 200 euroa kuukaudessa? Tekisivät varmaan harakirin kun ei pää kestäisi. Huh huh.

[/quote]

Ehkäpä opiskelijalla on pienemmät menot. Lisäksi opiskelija saa alennuksia sekä ilmaisen tai halvan ruuan oppilaitoksessa. Lisäksi opiskelija voi ottaa halpaa opintolainaa, johon tarvittaessa saa helpotusta maksaessa takaisin. Voi jopa saada kokonaan anteeksi, jos elämän tilanne on siinä pisteessä.

Vierailija
15/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:33"]

[/quote]

Siis eihän ap.n perheellä jää kuukaudessa kuin 200 euroa/henkilö...

Vierailija
16/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan yhä melko rikkaita lopettakaa turha valittaminen. Etelä-Euroopan maissa peruspalkka perustyöstä esim. ravintola-ala, kassa jne. on 300-500e kuussa. Kuka pärjäisi tällä rahalla Suomessa tai hyväksyisi tämän summan palkakseen Suomessa? ei lähes kukaan, juuri sen takia Suomeen palkataan halpatyövoimaa Virosta ja Thaimaasta, koska he eivät vaadi sellaisia 2000-5000e palkkoja.

Vierailija
17/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap eikö teillä ole mitään säästöjä?? eikö ruuasta voi yhtään tinkiä?? siis jättäydyitkö töyttömäksi?? miks ennen sitä jo silmällä pitänyt uutta työpaikkaa (joo ei oo niin helppoa, mutta siltikin!)?? halvempi auto?? jos siitäkin on oikein lainaa... paljonkin?

kilpailuttakaa vaakutukset uudelleen niin mekin teimme ja siihen tulokseen tultiin että vuodeksi kannattaa vaihtaa jos säästää 200-300 ekeä! sama kun haimme isompaa asuntolainaa johon samaan yhdistettiin autolaina se tuli 70 ekeä halvemmaksi vaikka autolaina ja asuntolaina ovat tälläkin hetkellä samasta pankista!! sähkön kilpailutus??

Vierailija
18/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yksin, en maksa vuokraa, mutta puhelin, ruoka, auto, julkinen liikenne yms. 220€ kuussa tulot. Sopeutumiskysymys

Vierailija
19/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te pärjäätte. Eli jääkö sulla nyt enemmän aikaa olla kotona? Laittaa itse ruokaa, leipoa jne... korjata vähän sukkia ja housunpolvia niin ettei tarvi heti ostaa uusia tilalle?

Vierailija
20/27 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää vähän alta 60€. Olen aikuisopiskelija..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän