Seinän maalaus itse, kustannukset noin suurinpiirtein?
Juu toki riippuu monesta asiasta, mutta olisiko jotain arviota, mitä tulisi maksamaan? Eli kyseessä yksi pienen makkarin seinä, sen kittaus parista kohtaa, hiomapaperit, maalaustarvikkeet + maali, suojapaperi yms., mitä muuta? Kyseessä valkoinen seinä, joka olisi tarkoitus maalata harmaaksi.
Kiitos etukäteen tietäville!
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
joo oota ihan kohta lasken sun puolesta kustannukset
No en nyt tätä odottanutkaan, ajattelin jos jollakin on vaikka tehtynä hiljattain ja joku muistijälki olisi.
Tikkurilan sivuilla on mitatkulutus. On eri maalilajeille eri. Olen itsekin aikeissa maalata seinää, niin vastikään sitä tutkin, kun värikarttoja hain.
Aiotko pestä seinät ensin kristallisoodalla ?
Nuo kustantavat maalin määrästä ja laadusta riippuen satasen pari. Sitten kun seinä on pilalla ja joudut kutsumaan oikean maalarin korjaamaan jäljet pompsahtaa hinta helposti lähes tonniin.
Riippuu siitä, joudutko ostamaan kaikki tarvikkeet (myös telat ja muut maalaustarvikkeet).
Mutta yhteen seinään taitanee riittää joku n. litran purkki maalia (me maalattiin kaksi seinää kahteen kertaan tämän kokoisesta), olisiko kolmisen kymppiä. Kitti maksaa ehkä n. kympin - 15 € / tuubi (osta mahdollisimman pieni, koska kittiä kuluu vähän). Telapakkaus kympin luokkaa, mahdolinen jatkovarsi kympin luokkaa ja rajaustela alle kympin lisäksi. KIttaukseen tarvitset levityslastan. Lisäksi maalarinteippiä ja suojapaperia.
Sanoisin, että saatat hyvinkin päästä jopa satasella, mutta 150 € ainakin pitäisi riittää.
Katsot sen haluamasi maalin hinnan sieltä mistä meinaat sen ostaa?
Telasetti, filleri ja hiomapaperi maksanee pari kymppiä yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kustantavat maalin määrästä ja laadusta riippuen satasen pari. Sitten kun seinä on pilalla ja joudut kutsumaan oikean maalarin korjaamaan jäljet pompsahtaa hinta helposti lähes tonniin.
miten ees aloittelija voi PILATA seinän maalaamisen ja vielä jos oma seinä kyseessä niin eiköhän sitä saa olla ihan tyytyväinen mitä itse saa aikaiseksi:D
Kiitos, eli 100-200 on kohtuullinen arvio. Tämä riittää. :)
ap
Hesareita vaan. Älä tuhlaa suojapapruun.
150-200, osta myös reunoille rajauslaite
Huh. Olipa hyvä, että joku tiesi. Luulin, että parikymppiä. Haaveilin kanssa makkarin seinän maalaamisesta, mutta tuohon hintaan ei mulla ole mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
150-200, osta myös reunoille rajauslaite
Maalarinteippi ja rajaustela riittää.
Se maalarinteippi pitää tosin vaan muistaa repiä pois ennen, kuin maali ehtii kuivua.
- vuosi sitten kämpän kaikki seinät maalannut
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Hesareita vaan. Älä tuhlaa suojapapruun.
Kantapään kautta opittua.
joo oota ihan kohta lasken sun puolesta kustannukset