Oudoin ja tiukin periaate, jonka tiedät toisella ihmisellä olevan?
Veljeni työkaveri kävelee viisi kilometriä töihin ja takaisin joka arkipäivä, koska ei halua kulkea autolla. Hän asuu samassa taloyhtiössä kuin veljeni ja saisi tältä ilmaisen kyydin töihin ja sieltä pois. Ei tulisi yhtään ylimääräistä hiilidioksidipäästöä. Mutta periaate on periaate.
Mitä periaatteita te tiedätte?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Tätini, ei ole mikään vanhus, ei hommaa mitään kännykkää, on lankapuhelin.
Eikä hänellä pankkikorttia, vain se kortti, jolla voi nostaa rahaa.
Kyseessä on kuitenkin iloinen, seurallinen ihminen.
Missä on vielä AITO lankapuhelin? Eiköhän kaikki paikalliset puhelinyhtiöt ole lakkautettu ajat sitten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mamma säästi kaikki raejuustopurkit, "jos vaikka tarvii". Sellaista ei saanut heittää pois, mille voi vielä olla käyttöä.
Hinnan tuosta hamstraamisesta maksoimme me, jotka sen asunnon kävimme kuormalavalle tyhjentämässä. Säästämisen arvoista tavaraa oli muutama hassu laatikko.
Ei mitään järkeä tuossa. Näin minimalistina on tosi vaikea ymmärtää näitä pula-ajan traumoja.
Pula-aika ei ollut oma valinta, minimalistinen elämäntapa sen sijaan on.
Itsekin oman mummoni purkit heitin roskiin 30 vuotta sitten, mutta ymmärsin kyllä miksi hän ne oli säästänyt.
Juu, kyllä minä ymmärrän, että pula-aikana tuo oli täysin järkevää käytöstä. Mutta Suomessa on eletty yltäkylläisyyden aikaa jo monta kertaa pidempään kuin pula-aikaa. Outoa, että käyttäytyminen oli jäänyt noin pahasti päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailen vain sellaisia naisia, joiden kanssa olen harrastanut seksiä.
Mulla sama.
Ensin seksiä, sitten funtsitaan haluaako toista tavata uudelleen.Tällä kaavalla olen ollut parisuhteissa tauotta viimeiset 22v.
Näin. Suodattuu myös heti pois ne, jotka eivät ole oikeasti kiinnostuneita, tai joilla on ongelmia seksuaalisuuden kanssa.
Jos minä menisin heti sänkyyn, se viittaisi kyllä enemmän siihen, etten ole oikeasti kiinnostunut vaan haluan vain seksiä.
Ei siinä mitään pahaa ole. Kaikkein tärkeintä on, että on kiinnostunut seksistä. Sitten voidaan katsoa, olisiko aineksia johonkin muuhun. Jos ei, niin ainakin oli (toivottavasti hyvää) seksiä!
Olen ollut myös vastakkaisessa tilanteessa, jossa toinen oli erittäin kiinnostunut parisuhteesta mutta ei ollenkaan seksistä, ja sen selvittämiseen meni toista kuukautta. Ei koskaan enää tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailen vain sellaisia naisia, joiden kanssa olen harrastanut seksiä.
Mulla sama.
Ensin seksiä, sitten funtsitaan haluaako toista tavata uudelleen.Tällä kaavalla olen ollut parisuhteissa tauotta viimeiset 22v.
Näin. Suodattuu myös heti pois ne, jotka eivät ole oikeasti kiinnostuneita, tai joilla on ongelmia seksuaalisuuden kanssa.
Jos minä menisin heti sänkyyn, se viittaisi kyllä enemmän siihen, etten ole oikeasti kiinnostunut vaan haluan vain seksiä.
Tuo fraasi ei kyllä käy järkeen, millään lailla.
Jos nainen harrastaa seksiä vapaasti satunnaisten ihmisten kanssa mutta pihtaa sitä, kun etsii oikeasti parisuhdetta, hänen seksuaaliasenteensa eivät ole yhteensopivia minun kanssani. Minulle kelpaa vain nainen, jonka suhde seksiin ja nautintoon on vapaamielinen ja mutkaton eikä sisällä mitään puritaanisia säännöstelyajatuksia.
En koskaan juo alkoholia ennen klo 12.
Periaate!
Työkaveri rukoilee 5 krt/vrk.
Vaikka näyttää, että se vain pureskelee rukousmaton hapsuja. Sanoi, että kohta me muutkin teemme niin. Seurataan kehitystä.
Naapurin mielestä jouluvalot saa laittaa ensimmäisenä adventtina, ei yhtään aikaisemmin. Tämä olisi muuten ihan ok mielipide, mutta kun hän painostaa meitä muitakin asiassa, jättää lappuja postilaatikkoihin. Kaamosvalot eivät kuulemma ole mikään oikea asia.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on kuitenkin iloinen, seurallinen ihminen.
Minusta tätisi vaikuttaa ihmiseltä, joka haluaa vetää tietoisesti omat rajansa. :) Minullekin riittäisi lankapuhelin nykyaikana varsin hyvin, käteisenkin kanssa suostuisin pelaamaan.
t. kolmekymppinen nainen, jonka kolmekymppinen mies harkitsee älypuhelimesta luopumista kun ei jaksa jatkuvaa viestitulvaa ja sovellusten kanssa touhuamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on kuitenkin iloinen, seurallinen ihminen.Minusta tätisi vaikuttaa ihmiseltä, joka haluaa vetää tietoisesti omat rajansa. :) Minullekin riittäisi lankapuhelin nykyaikana varsin hyvin, käteisenkin kanssa suostuisin pelaamaan.
t. kolmekymppinen nainen, jonka kolmekymppinen mies harkitsee älypuhelimesta luopumista kun ei jaksa jatkuvaa viestitulvaa ja sovellusten kanssa touhuamista
Mitä viestitulvaa ja sovellusten kanssa touhuamista?
Minulle tulee puhelimeen ilmoituksina puhelut, tekstarit ja lähipiirin WhatsApp-viestit. Sovelluksia on asennettuna alle kymmenen, mutta ne ovat kaikki älyttömän hyödyllisiä.
Älypuhelimessa parasta on juuri se, että siihen saa ne ominaisuudet, mitä haluaa, ja loput voi ottaa pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen harrastaa seksiä vapaasti satunnaisten ihmisten kanssa mutta pihtaa sitä, kun etsii oikeasti parisuhdetta, hänen seksuaaliasenteensa eivät ole yhteensopivia minun kanssani. Minulle kelpaa vain nainen, jonka suhde seksiin ja nautintoon on vapaamielinen ja mutkaton eikä sisällä mitään puritaanisia säännöstelyajatuksia.
Tämä on nimeltään Madonna/h**ra-kompleksi. Eli naisella on kaksi erillistä roolia: rietastelija ja kumppani/äiti, mutta ne sulkevat toisensa pois. Jos etsii kumppania, ei voi olla seksuaalisesti estoton. Uskonnollisperäistä kulttuurista painolastia, jota ei tosiaan kaipaa yhdeltäkään kumppaniehdokkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä hirviöitä kirjoitti:
Kuules niitä käytetään kukkien istuttamiseen alkujen tekoon ja perunan iduttamiseen,persiljan . Myös juomamukina kotona ja mökillä. Kissan koiran ruoka annoksiin . Ei yhtään tyhmää käyttää järkeään . Monet käyttää niitä kun kastaa kampaa rullia laittaessa. Ihmiset myös ostaa toisilleen synttäri lahjoja mitkä kuuluu säilyttää . Hävytöntä toisten vähättelyä .
Voi ystävä hyvä, hommaa tarrapaplarit. T:Mummo, joka heittää viilipurkit roskiin
Hyi sua mummo! Ne purkit pitää laittaa muovikeräykseen.
Eksän periaate : keneltäkään ei saa apua pyytää tai ottaa vastaan, ettei vaan jää palvelusta velkaa.
Esim. Isäni ei saanut tulla auttamaan minua huonekalun kokoamisessa miehen ollessa työreissulla, koska voisin joutua auttamaan joskus sitten isääni. No tietenkin isä tuli auttamaan ja minä autan häntä kun tarvitsee. Niin se tukiverkko toimii..
Siinäpä on eksä nyt just niin yksin kuin on aina halunnutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä hirviöitä kirjoitti:
Kuules niitä käytetään kukkien istuttamiseen alkujen tekoon ja perunan iduttamiseen,persiljan . Myös juomamukina kotona ja mökillä. Kissan koiran ruoka annoksiin . Ei yhtään tyhmää käyttää järkeään . Monet käyttää niitä kun kastaa kampaa rullia laittaessa. Ihmiset myös ostaa toisilleen synttäri lahjoja mitkä kuuluu säilyttää . Hävytöntä toisten vähättelyä .
Voi ystävä hyvä, hommaa tarrapaplarit. T:Mummo, joka heittää viilipurkit roskiin
Hyi sua mummo! Ne purkit pitää laittaa muovikeräykseen.
En mä edes syö viiliä. Lastenlapsilla sitä on joskus eväänä. En edes tiedä, missä on lähin muovinkeräys. Ehkä mulla on tiukka periaate, etten juokse neljän viilipurkin kanssa ympäri kylää jätepistettä etsien.
Ystävälläni on siivouspäivä joka torstai, ja siivota ei voi minään muuna päivänä, joten torstaille hän ei voi ikinä sopia mitään menoja tai harrastuksia. Voitin kerran liput kahdelle musikaaliin jonka hän oli pitkään halunnut nähdä. Harmi vaan, että esityspäivä oli torstai, joten eihän hän voinut lähtä mukaan. Yritin kysyä että eikö nyt tämän kerran voisi siivota vaikka keskiviikkona tai perjantaina, mutta ei, siivous oli tehtävä torstaina, joten menin sitten katsomaan esityksen toisen ystävän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ystävälläni on siivouspäivä joka torstai, ja siivota ei voi minään muuna päivänä, joten torstaille hän ei voi ikinä sopia mitään menoja tai harrastuksia. Voitin kerran liput kahdelle musikaaliin jonka hän oli pitkään halunnut nähdä. Harmi vaan, että esityspäivä oli torstai, joten eihän hän voinut lähtä mukaan. Yritin kysyä että eikö nyt tämän kerran voisi siivota vaikka keskiviikkona tai perjantaina, mutta ei, siivous oli tehtävä torstaina, joten menin sitten katsomaan esityksen toisen ystävän kanssa.
Onkohan tämä torstaisiivoushulluus yleistäkin.
t.19
Tuntemani mormonit eivät käytä alkoholia ja tupakkaa, mutta eivät myöskään kahvia eivätkä teetä. Jos kakkureseptiin kuuluu kahvi, sitä kakkua ei voida leipoa. Tiukimmat tulkitsevat teekiellon koskevan myös kaikenlaisia yrttiteelaatuja.
Varsinkin kahvista ja teestä kieltäytyminen on Suomessa hankalaa kun tarjoilu on vieraanvaraisuutta, mutta periaate mikä periaate.
Osa mormoneista kuitenkin syö liköörikarkkeja ja kahvinpapukarkkeja, joten kaikki eivät ole yhtä tiukkoja.
Yksi kaveri vastustaa "vihervasemmistolaisia" kategorisesti, ottamatta edes selvää mistä kulloinkin on kyse. Jos ko. ryhmä kannattaisi esim lapsiin sekaantumisen rangaistuksien koventamista, tämä Einstein olisi sitä vastaan, koska "vihervassareita" ärsyttää. ÖHÖHÖ.
Nainen joka ei kelpuuta "ystävä" piiriinsä kuin kouluja käyneitä ja joilla on omaisuutta kuten asunto.