Saako teillä mies päättää sisustuksessa mitään?
Meillä niin päin, että mies on niskan päällä huonekalujen suhteen ja minä päätän lähinnä verhoista, joista mies ei perusta tippakaan. Huusholli on siis sekamelska. En välitä kovin paljoa sisustamisesta, mutta hiukan tyyliä haluaisin, että ei olisi niin sotkuisen näköistä. Nyt on olohuoneessa ihan mitä sattuu mikä ei sovi yhtään yhteen toisiinsa.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 00:26"]
Voi nyyh. Ollaan muutenkin niin kultturelleja ihmisiä, juostaan päivät pitkät konserteissa ja baleteissa, että olisi kiva tulla valkoiseen, minimalistisen skandinaaviseen kotiimme juomaan espressoja pikkurilli pystyssä, samalla lukien Dostojevskiä. Harmi kun meillä nyt on noita leluhelikoptereita (oikein KIRJAHYLLYSSÄ!) ja pelikonsoleita, menee tammisen punaviinin nautinta ihan pilalle.
[/quote]
Mielestäsi on jotenkin ihmeellistä käydä useita kertoja viikossa kulttuuritapahtumissa, sisustaa skandinaaviseen tyyliin ilman turhaa krääsää, juoda espressoa ja punaviiniä sekä lukea 1800-luvun venäläistä kirjallisuutta? Meille tuo on ainakin ihan normaalia elämää. Ei ole tullut mieleenkään, että joku voisi käyttää noita asioita sarkastisessa kommentissa.
[/quote]
Ei, mielestäni se ei ole ihmeellistä. Ihmeellistä mielestäni on se, että jos tällainen kultturelli ihminen ei voisi pitää kotonaan leluhelikoptereita ja pelikonsoleita. Ihmeellisenä koin myös sen, että minua ruvettiin haukkumaan näiden kyseenomaisten asioiden vuoksi.
Mies väittää ettei sisustus häntä kiinnosta, mutta jotenkin kummasti hän ottaa oikeuden päättää, mitä hankitaan tai ei hankita. Toki kaikesta keskustellaan, mutta kompromissit kallistuvat enemmän miehen "maun" mukaan. Miehen maku onkin toinen asia. Hän haluaa säilyttää ja nimenomaan pitää esillä kaikkea, millä on tunnearvoa. Esim.mummon virkkaamat tyynynpäälliset (kusenkellastamat varmaan, sen on näköiset), äidin maalaamat taulut (järvimaisemia, en tykkää), omatekemä kynttilälyhty (jota ei voi käyttää). Nuo taulut kyllä ymmärrän, mutta kyllä nekin häiritsee, kun tyylillisesti en pidä niistä ollenkaan. Näistä kun olen sanonut, niin verisesti loukkaantuu. Sitten kun minä ostin oman mieleni mukaisen valaisimen, niin mies haukkui vessan lampuksi.
Ei näistä silti tarvitse juurikaan riidellä, mutta aika usein mietin, että olisin paljon onnellisempi, kun koti olisi viihtyisä.
Saa. Yhdessä päätetään melkein kaikesta. Mutta kyllä minä olen se moottori ja mies on lähinnämielipideautomaatti. Ihan yksinään hän saa päättää vintin rappusista, jotka ovat täynnä HIFK-fanikamaa, niille ei ollut täällä asunnossa mitään sijaa.
Ei päätä. Kuten en päätä mäkään.
Ollaan molemmat tosi tarkkoja sisustuksen suhteen ja päätetään aina yhdessä, kodin pitää olla molempien silmää miellyttävä.
Saisi osallistua sisustamiseen, jos haluaisi. On kuitenkin jo tyytyväinen vaaleanpunaisiin verhoihin ja kukkalakanoihin, joita valitsen :)
Ei saa. Minä sisustan ja mies joko tykkää tai ei tykkää, ihan sama. Hyvin on kelvannut tähän asti. Ei miestä kiinnosta sisustaminen. On itse sanonut, että ihan sama millaiset verhot meillä on.
Ei meillä isäntää kiinnosta pätkääkään mitä rekvisiittaa kotimme sisältää. Minä aina haluan jotain ja hän ilmoittaa mihin on varaa ;)
Totta kai, onhan tämä hänenkin kotinsa. En suoraan sanottuna ymmärrä näitä, jotka eivät voi suvaita mitään miehensä tavaroita yhteiseen kotiin, esim. yllä kirjoittanut Hifk-tavarat vintillä. Kyllä meillä miehen "koriste-esineet" eli leluhelikopterit ja tykinkuulat ja mitkä lie ovat esille kirjahyllyssä, missä muutkin koriste-esineet. Samoin pelikonsolit ja tietokoneet ja vastaavat vehkeet telkkarin ympärillä olohuoneessa. Yhdessä käymme huonekaluostoksilla ja valitsemme kumpaakin miellyttävät esineet. Kankaista minun mieheni ei niin välitä, mutta hyväksytän kyllä kaikki lakana- ja verho-ostokseni hänellä.
No tietenkin saa. Onhan tämä hänenkin kotinsa.
Toisaalta meitä kumpaakaan ei yhtään kiinnosta sisustaminen joten asunto on kyllä sen näköinenkin.
Saa päättää. Onkin valinnut melkein kaikki huonekalut, tietenkin semmoiset mistä itse pidän myös. Minua ei sisustaminen kiinnosta oikeastaan lainkaan. Verhot olen kumminkin minä ostanut ilman miehen mielipidettä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:16"]
Totta kai, onhan tämä hänenkin kotinsa. En suoraan sanottuna ymmärrä näitä, jotka eivät voi suvaita mitään miehensä tavaroita yhteiseen kotiin, esim. yllä kirjoittanut Hifk-tavarat vintillä. Kyllä meillä miehen "koriste-esineet" eli leluhelikopterit ja tykinkuulat ja mitkä lie ovat esille kirjahyllyssä, missä muutkin koriste-esineet. Samoin pelikonsolit ja tietokoneet ja vastaavat vehkeet telkkarin ympärillä olohuoneessa. Yhdessä käymme huonekaluostoksilla ja valitsemme kumpaakin miellyttävät esineet. Kankaista minun mieheni ei niin välitä, mutta hyväksytän kyllä kaikki lakana- ja verho-ostokseni hänellä.
[/quote]
No tuota, niitä HIFK-kamoja on vähän vitusti, siis lippuja, pelipaitoja, jotain pieneksi jääneitä huppareita, mailoja, keikkoja, kylttejä, tarroja... Ne vievät arviolta 10 neliötä seinätilaa. Että ei nyt ihan ole miellyttävin sisustuselementti, kun emme kumpikaan oikein tykkää, että koti näyttää joltain treenikämpältä tai juntin poikamiesboxilta. Sinne vintin rappuun on ne kuitenkin saanut asetella mielensä mukaan ja kesäiltoina ne on kaikkien ihailtavana, kun vintillä jatkoja vietetään. Mies saa tuoda asuntoon ne hyvällä maullaan valitsemansa tavarat, jotka minäkin hyväksyn. Sama toimii toisin päin. Koristeesineille nyt ei juuri ole tilaa tässä kämpässä muutenkaan, eikä varsinkaan kirjahyllyssä.
Miehelläni on tarkempi maku kuin itselläni ja koska hän saa minun puolestani huonekalut maksaa, niin hänellä on aika iso osuus päätöksestä. Lastenhuoneissa mä olen tehnyt päätökset, muualla yhdessä. Takkahuoneen sisustus on oikeastaan kokonaan miehen päättämä, mä olen kyllä ollut takapiruna ja sohvien testi-istujana. Sisustuksemme on siistiä, selkeää ja uutta, kumpikaan ei välitä vanhasta ja koristellusta + roinasta.
Ei todellakaan! Miehelläni ei ole makua minkäänlaista, jos sen laittaisi esim. Ostamaan pussilakanoita, se tulisi kotiin oranssien kukkalakanoiden kanssa!
Ainut mistä sillä on mielipide on että ei mitään mäntyä, muuten sille ihan sama.
Toki saa, mutta ei hirveän kiinnostunut ole. Minä olen hankkinut - siis myös maksanut - lähes koko sisustuksen mutta kysynyt kyllä hänenkin mielipiteensä yleensä.
Valitsin miehen siten että se sopii mahdollisimman hyvin sisustukseen, valitse miehelle vaatteetkin ettei esteettinen silmäni kärsi.
Ei. Minä pidän väreistä ja kierrätyksestä. Mies halusi ostaa yli varojen tavaroita. Selitti sen sillä että oli köyhästä kodista. No niin minäkin olen mutta se ei jättänyt lommoa itsetuntooni. Erosimme ja hyvä niin, en olisi suostunut 50" telkkariin tai harmaaseen sohvaan.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:16"]
Kyllä meillä miehen "koriste-esineet" eli leluhelikopterit ja tykinkuulat ja mitkä lie ovat esille kirjahyllyssä, missä muutkin koriste-esineet. Samoin pelikonsolit ja tietokoneet ja vastaavat vehkeet telkkarin ympärillä olohuoneessa.
[/quote]
:-D Kuolisin naurusta jos mun mies raahaisi jotain leluhelikoptereita kirjahyllyyn. Kirjahyllyyn! Ja muutkin koriste-esineet kirjahyllyssä! Ja telkkarin ympärys täynnä pelikonsoleita sun muuta lelua. Varsinainen kulttuurikoti!
Minäkin haluaisin miehen jota sisustaminen ei kiinnosta. Miehellä on fiksaatioita, kirjahylly yhtä tiettyä sarjaa jota on hänellä ollut lapsuudenkodissa jne. Uutta ja vanhaa ei saa sekoittaa ja kaiken pitää olla niin puhdaslinjaista, että. Niinpä en jaksa puuttua mihinkään enkä tarkkaan ottaen juuri edes siivota. Inhoan koko asuntoamme.
ku yhteen muutettiin mies sano ettei häntä sisustus kiinnosta tippaakaan. Vaaleanpunaista ja kukkasia saa meilläkin olla ei häntä häiritse. Mies tekee itse paljon huonekaluja, hyllyjä ja kehyksiä niissä annan hänelle vapaat kädet kun itseään kerta haluaa toteuttaa, muttei hän niitä sisustamista varten tee vaan omaksi iloksi.
Alkuun kyselin häneltä lakanoita ja verhoja saanko ostaa sellaset ja sellaset nii vastaukseksi sain naurun ja mies käänty äkkiä elokuva hyllylle