Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaalloisen ylipainoinen kertoo elämästään rehellisesti

Vierailija
27.01.2014 |

Ilman kaunisteluja. Tai no, oikeastaan olen merkittävästi lihava, mutta BMI 39 ja jotain niin kylläpä se melkein sairaalloisen lihava on. 

Eilen söi aamulla sämpylän sillillä ja juustolla, kaksi kuppia kahvia ja puolikkaan kinder buenon. Myöhemmin lisää kahvia ja toinen puoli kinder buenosta. Pari leffaa ja niiden aikana ehkä 6 palaa suklaata. Ruoaksi varmaan puoli kiloa makaronilaatikkoa. Välipalaksi klementiini. Illalla kaurapuuroa margariinilla ja sokerilla. Kahvia ja 2 palaa kääretorttua. Kävelyä poikkeuksellisesti 20 minuuttia. Liikun töissä, mutta teen vaan osa-aikaista ja vapaalla ollessa saatan olla oikeasti sisällä vaikka parikin viikkoa, lainkaan liikkumatta....

Tänään paistoin aamiaiseksi pannulla paahtoleivän, päällä cheddarjuusto. Sitten 3 palaa suklaata, 2 kuppia kahvia. Seuraavaksi broilerpastaa "normi"annos ja muutama kurkkusiivu lisäksi. Syön todella vähän kasviksia ja hedelmiä kokonaisuudessaan...

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppia ap:lle, päätä aloittaa elämänmuutos nyt (siis nyt heti eikä huomenna). Niin minäkin tein, hyvään alkuun olen jo päässyt. Painoa putoaa noin kilo viikossa tällä ruokavaliolla (BMI 29, nainen, kävelyä tunti päivässä):

Aamulla:
Maitokahvi
Ruisleipäviipale + margariinia + tomaattia ja kurkkua
Lounas:
Salaattia (salaatinkastikkeena oliiviöljy + balsamico)
Ruisleipäviipale tai hedelmä

Välipala:

Teetä
Rahkaa, jogurttia, viiliä tms. vähärasvaista / vähäsokerista

Päivällinen:

Samaa kuin muukin perhe syö, kohtuullinen yksi annos (kalaa, kanaa ja punaista lihaa vaihdellen / riisiä, perunaa, makaronia...)

Iltapala:

Hedelmä ja vihanneksia

Karkki ja alkoholi on nou nou, paitsi erityistilanteissa annan itselleni luvan nauttia. Olo on helkkarin hyvä, eikä sokeria tee mieli kun alkuun pääsee.

Vierailija
22/67 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 17 , sinä tässä olet se tyhmä. Vaan tyhmät ihmiset luulevat elämän olevan noin yksinkertaista. Monella lihavalla on erityisen herkkä mieli ja he ovat jostainsyystä oppineet lievittämään ahdistusta syömällä. Tyhmyydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyselee, että satutteko tietämään muuten blogeja joissa minun lähtökohdista oleva tekee elämäntapamuutosta? :)

Vierailija
24/67 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse aloittaa mitään rankkaa dieettiä, mutta kannattaisi pyrkiä siihen että opettelet tekemään enemmän aterioita itse ja korvaat sokeriset välipalat esim pähkinöillä ja marjoilla.

Opettele syömään kunnolla ja säännöllisesti ravitsevaa ruokaa ja voit yllättyä kun paino alkaakin laskemaan suurista ruokamääristä huolimatta.

Terv. henkilö joka suositteli vähähiilihydraattista ruokavaliota

Vierailija
25/67 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uiminen on varmasti myös hyvää liikuntaa jos niitä ylikiloja on siunaantunut. Tuo makeanhimo ja väsymys on niitä ekoja koukkuja jotka tuhoaa yleensä onnistumisen laihiksissa. Tästä vahvoja kokemuksia itsellä. Oon oikea herkkuperse. Siksi itse valitsin ton vähäenergeettisen, oon siis toi projekti-s koko kirjoittaja. Toivotaan, että sitä energiaa saat pian kehiteltyä jotenkin. Elämä menee hukkaan jos koko.ajan vain väsyttää. Tsemppiä!

Vierailija
26/67 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee yksi tai kaksi muutosta viikossa, ei yhtään enempää! Aloita esimerkiksi näistä, missä järjestyksessä haluat:

- liiku joka päivä edes vähän, esim. tuo ehdotettu 15 minuutin kävely. Kuukauden päästä lisäät tähän 15 minuuttia eli 30 minuuttia. Kun kuntosi ja olosi on jossain vaiheessa kohentunut, lisää uusia lajeja, kävelylenkin pituutta jne. ja luo oma liikuntarutiinisi, ei joka päivä tarvitse tuntia liikkua!

- lisää kasviksia ja marjoja ruokavalioosi. Jokaiselle ruoalle jotakin "vihreää"

- syö kunnollinen aamupala, joka sisältää hyviä hiilihydraatteja, proteiinia, marjoja/kasviksia ja hyviä rasvoja. Kaksi esimerkkiä: kaurapuuro, marjoja, raejuustoa, pieni kourallinen pähkinöitä TAI ruisleipä, päälle sipaisu margariinia ja vähärasvaista kinkkuleikettä, paljon kasviksia esim. salaatinlehtiä, kurkkua, tomaattia

- opettele säännöllinen ruokarytmi: syö 3-4 tunnin välein; aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala

Listaa voisi jatkaa, mutta nyt en ehdi.

Vierailija
27/67 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille :) Yksi asia, joka on voinut vaikuttaa on se, että kun yleisesti hehkutetaan miten esim. vhh:ssa tulee mahtavan energinen olo jne, mutta ei mulla tullut siinä eikä kyllä muissakaan dieeteissä mitään mullistavaa muutosta. 

Vierailija
28/67 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni syöt hyvin vähän ruokaa. Käyköhän elimistösi jotenkin säästöliekillä? Itse syön erittäin paljon enemmän (ja ylipainoakin kyllä on)

Vierailija
29/67 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saat rahaa ruokaan?

Vierailija
30/67 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:11"]

Mistä saat rahaa ruokaan?

[/quote]

Siitä mistä muutkin. Työstä :)

Vierailija
31/67 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi edelleen sairaalloisen lihava mutta vuoden mittaan reilusti yli 40 kg laihduttanut.

Nutrilettia, paljon kasviksia, liikuntaa yli tunti joka päivä, ei alkoholia, ei sokeria, ei rasvaa ja paino tippuu.

Motivaatiota se vaatii, ei muuta.

Olo on todella hyvä ja energinen ja uni maittaa.

Vierailija
32/67 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kertomuksestasi tulee vähän mieleen äitini. Hän oli ollut lähes koko elämänsä ylipainoinen, kunnes pari kymmentä vuotta sitten teki elämäntapamuutoksen. Hän ei laihduttanut, vaan vaihtoi esim. juustot ja levitteet kevyt-tuotteisiin (silloin niitä ei vielä haukuttu kuten nykyään), jätti kokonaan pois vaalean leivän ja alkoi syödä enemmän kasviksia ja hedelmiä. Karkit ja kääretortut hän tietysti jätti vain juhliin. Itse olin tällöin suunnillen 10-vuotias ja kyllä harmitti, kun kotiin ei ostettukaan enää sitä rasvaisinta Oltermannia eikä herkkullisia pullaleipiä. Mutta äitini on nyt jo pari kymmentä vuotta onnistunut pysymään normaalipainossa ja on terve ja hyväkuntoinen kohta 60-vuotias. Ei pysyvä laihtuminen ole ydinfysiikkaa, vaan pieniä ja yksinkertaisia tekoja.

Vierailija
33/67 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä ketjulla sinänsä pointtia ole, voitte lukea läskin syömisistä ja elintavoista, jos haluatte :D

Eilen söi edellä mainittujen lisäksi välipalaksi n. 3 dl lappapuuroa. Iltaruoaksi n. 4 dl kaurapuuroa sokerilla ja rasvalla. Pari palaa suklaata, kahvia ja vielä iltapalaksi lautasellisen broileripastaa. Ei liikuntaa...

Tänään mennyt vasta puolikas paahtoleipä juustolla, 2 palaa suklaata kahvin kanssa ja pieni annos broileripastaa. Syön liian epäsäännöllisestikin...

Vierailija
34/67 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No , sääliäkö keräät ? Mitä jos vaan alkaisit muuttaa sitä elämääsi.Ei noita sun syömisiä kukaan päivätolkulla jaksa lukea.Olet saanut tosi hyviä ohjeita eli nyt lekille sieltä ja tekosyyt roskiin.

Vierailija
35/67 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kuulosta sinänsä suuren suurelta tuo ap:n ruokamäärä. Makeaa on liikaa ja liikkumista liian vähän. Itse syön melko terveellisesti, mutta sorrun makeaan ja syönkin suklaakarkkeja jopa pussillisen päivässä (marianne, dumle tms.). Liikun 3 kertaa viikossa. Ja BMI:ni on 22. Olen jopa hoikahko (käytän S-koon vaatteita). Eli ap taitaa vähätellä ruokamääriä. Vai kuinka iso tuo Kinder bueno on? Eikö se ole pieni patukka? Ei kolme-viidellä suklaapalalla kai liho sairaalloiseksi... Vai laitatko puuroon kilon sokeria? Makaroonilaatikkoon toisen kilon ketsuppia?

Vierailija
36/67 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

moro, aletaanko tsemppaan toisiamme? bmi 36+++ ja tänään alkaa uusi elämä!!!!!!terv:nimim:bmi36

Vierailija
37/67 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:14"]

No , sääliäkö keräät ? Mitä jos vaan alkaisit muuttaa sitä elämääsi.Ei noita sun syömisiä kukaan päivätolkulla jaksa lukea.Olet saanut tosi hyviä ohjeita eli nyt lekille sieltä ja tekosyyt roskiin.

[/quote]

En kerää eikä ole pakko lukea :)

Vierailija
38/67 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin mä muuten eilen 3 klementiiniä. Hyvä minä! (vaikka sokeria niissäkin) Ja olen opetellut syömään rahkaakin, ennen se oli minusta ihan kauheaa. 

Vierailija
39/67 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:15"]

Minusta ei kuulosta sinänsä suuren suurelta tuo ap:n ruokamäärä. Makeaa on liikaa ja liikkumista liian vähän. Itse syön melko terveellisesti, mutta sorrun makeaan ja syönkin suklaakarkkeja jopa pussillisen päivässä (marianne, dumle tms.). Liikun 3 kertaa viikossa. Ja BMI:ni on 22. Olen jopa hoikahko (käytän S-koon vaatteita). Eli ap taitaa vähätellä ruokamääriä. Vai kuinka iso tuo Kinder bueno on? Eikö se ole pieni patukka? Ei kolme-viidellä suklaapalalla kai liho sairaalloiseksi... Vai laitatko puuroon kilon sokeria? Makaroonilaatikkoon toisen kilon ketsuppia?

[/quote]

No en kyllä vähättele ja musta on oikeasti tosi hassua, että jonkun mielestä syön vähän. Mun annoskoot yleensä ei ole mitään 200-300 g vaan lautasellista. Se on kyllä totta, että nyt olen syönyt poikkeuksellisen vähän makeaa, mutta tuo lappapuuro oli makeaa, jopa liian, samoin kaurapuurossa oli varmaan lusikallinen sokeria. 

Vierailija
40/67 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on lappapuuro ?