Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUJEN VIIKKO 30

24.07.2006 |

Moi.

Jäin eilen miettimään tuota äityliinin76? tilannetta ja sanon vaan että ei kannata niiden lasten takia yhteen jäädä miehen kanssa. Oma onni on myös tärkeää. En halua enempää puuttua asioihisi enkä tätä pahalla sano mutta järki käteen. Ihastumisia tietysti on kaikissa parisuhteissa mutta kannattaa silti miettiä nykyistä elämäntilannetta ja onko kaikki ihan hyvin...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitokset, Liinuksi, kiitoksista! Eli laittakaa vaan linkkiä mulle/tänne aina kun tulee vanha pino vastaan.

Meillä on taas ollut jännä viikko. Karppuli nousi seisomaan Pori-jatseilla. Mieheni ei nytkään ollut paikalla, hän on aina poissa, kun jätkänpätkä tekee saavutuksia, mies varmaan luulee, että se " äithikin" on mun mielikuvituksen tuotetta... Se on hassua, että kun uusi taito tulee, niin vanha jää sivuun hetkeksi. Kare esimerkiksi sanoi tuon maagisen " äithin" yli kolme viikkoa sitten, tarkalleen ottaen 2.7., mutta se muuttui ättäksi ja sitten ties miksi, mutta äithi on kuulunut vain pari kertaa. No, ehkä mun päässä todella viiraa...

On niin pakahduttavaa katsoa näitä muutoksia, jotka eivät kaikki suinkaan ole mitenkään isoja. Ilmeet muuttuvat, valpastuvat, tutkimusmatkat suurentuvat ja esineitä tutkitaan yhä monipuolisemmin. Sydän suli, kun näin viime viikonloppuna Karen ja hänen parhaan kaverinsa Venlan, tasan 1 v, leikkivän yhdessä. Siinä oli todellista interaktiota mukana, Karekin siis otti! Tyypit jopa heittivät palloa keskenään, mikä oli aivan mieletöntä! Ja nyt hän katsoo kaikkia vauvoja sillä silmällä, pian alan sanoa, että " Katso, vauva" eikä " katso, toinen vauva" .

Hassua, Kare oli pikkuvauvana tosi rauhallinen, nukkui paljon eikä hötkyillyt, liikkumisen kanssa tai muutenkaan. Ja nyt on NIIn utelias ja pyörii kuin väkkärä noin 10 tuntia päivässä.

Liinuksi, minusta koirasi ei kuulosta pahalta tapaukselta. (Pahoistahan meillä on karvaita kokemuksia. Koiramme Sulo hyökkäsi 6-päiväisen Karpun kimppuun, mutta minä olin tiellä. Vauvalle ei siis käynyt kuinkaan, mutta sektiohaavani aukesi ja jouduin jatkamaan sairaala-aikaa 2 vrk. Lopputulos: Sulo asuu miehen ex-vaimon kanssa toisessa kodissa ja on edelleen ongelmakoira, mutta kuitenkin vähän rauhoittunut yhdestä kodista.)

Kun olin raskaana, meillä oli " koiraterapeutti" , jonka linjana oli, että kannattaa yhsitää ongelma johonkin positiiviseen asiaan. Eli aina kun oleskelet vauvan kanssa koiran lähellä, heitä hänelle kunnon kourallinen makupaloja. Pikkuhiljaa koira tajuaa, että vauva=kiva asia. Namut voivat olla mitä vain, jopa vaikka koirannaksuja, kunhan ovat muuta merkkiä kuin ruoaksi annetut. Kissanraksutkin käyvät.

Mitäs vielä? Semmoista vaan, että sydän, tai ainakin minun sydämeni, on altis ihastumaan toiseen, kun suhteessa on jotain vialla. Näin kävi edellisessä pitkässä suhteessa. Mutta meidän perimmäinen ongelma oli kommunikaation täydellinen puute; ei olisi auttanut yhtään mikään, koska asioista keskustelu rehellisesti on kyllä edellytys suhteen jatkamiselle. Toivottavasti te, äityliini, saatte keskusteltua!

Orava ja Kare, 7,5 kk

Vierailija
2/20 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpäs ole pitkään aikaan ollut tällä foorumilla. Meillä kanssa neiti nousi pystyyn 6kk ja nyt 7kk:n iässä kävelee jo tukea pitkin. Eilem roikkui pelkkien käsien varassa 10 sekuntia, että voitte kuvitella, mikä perässä juokseminen tässä on ollut. Sitten kun neiti ei vielä tajunnut, että käsiä ei kannata päästää irti, jos seisoo. Nyt alkaa neidillä olemaan jo vähän itsesuojeluvaistoa:)

Luin, että äityliinillä oli jotain parisuhdeprobleemaa. Enhän yhtään teitä tunne, enkä tiedä koko asiasta, mutta itse olen sitä mieltä, että ihastuksen ei kannata antaa pilata hyvää parisuhdetta. Mutta en tiedä rakastatko miestäsi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mä en viiti täällä enää meijän asioita ruotia mutta tässä on nyt aikalailla kaikenlaista ollut,mun ja miehen ja sen ihastuksen kanssa,hyvää ja pahaa,jospa tää pian selkeytyisi johonkin suuntaan,alan olla jo aivan hermoheikko!!!

Rakastan mä mun miestä...

Koitan jaksaa mutta aika helvetillistä tää on ja huomaan hermostuvani helposti mikä johtuu stressistä...

Juho kävi ekaa kertaa hammaslääkärissä,täällä kun käynnit alkaa jo 8kk iässä.

Kaksi pientä hampulia alhaalla edessä on,muita ei näy eikä tunnu vielä.

Tosi lujaa Juho kierii joka paikkaan,pääsee kullä useisiin paikkoihin niinkin.

Yrittää nousta istumaan,ÖIN ja päivin*haukotus*

äityliini ja Juho liki 8kk

Vierailija
4/20 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätkänpätkä mönkii ympäriinsä niin en ehdi kovin kauaa kirjuuttaa,kun pitää katsoa koko ajan perään:)

vau,osa joulukuisista jo nousee seisoo ja jopa kävelee tukee vasten!!! ei meillä vaan vielä,mikä toisaalta on ihan hyvä,tuo ryömiminen/konttaaminen vaatii jo kaiken seurannan,kun poika menee joka paikkaan,vaihtaa huonetta tosi nopeeta ja menee syömään koiran ruuat (YÖK!!).

tuosta liikkumisesta mulla olikin gallupin poikasta.. elikkäs.. oletteko tehneet kotinne jotenkin lapsiturvallisemmaksi,onko tullut pehmustettua kulmia,nostettua tavaroita ylemmäs jne? itse tuota olen vasta pohtinut,kun ei ole haavereita nyt sattunut,tuota tavaroiden nostelua olen katsellut tänään,mutta vielä en oo..

ja sitten vielä toinen kysely.. en muista,onko sitä täällä jo tosin kysytty,mutt kuitenkin.. eli,oletteko jo siirtyneet housuvaipppoihin vai käykö vielä normaalit? mun oli pakko ostaa noita housuversioita,kun jätkä ei kertakaikkisesti ole hetkeekään paikoillaan,et saisin ne vaipat jalkaan ja sitten vielä aukaisi ne tarrat sivuilta.. pissat oli koko ajan ihan jossain muualla kuin vaipassa..

niin... eilen käytiin lääkärissä ja korvatulehdushan se kassumassulla oli.. ei siis ollut kuumetta,nuhaa ym. ainoastaan rämppäs korvaansa ja nukkui tavallista huonommin.. mummo on sairaalassa,ilmeisesti jokin veritulppa,tukos (mikä se sana on,ihan sekaisin kun olen..) päässä oli ja nyt sitä on yritetty liuottaa pois,ettei vaan tule halvausta tai mitään pahempaa.. pitää odotella vaan,et lääkkeet tepsii...

nauttikaahan auringosta ennen kuin syksy voittaa!

-annukka ja kasimir huomenna 7kk-

Vierailija
5/20 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oo koskaan kulmia pehmustanut,pistorasioissa onkin jo vuosia olleet suojat,liesisuojaa en muuten saanutkaan enää uuteen hellaan laitettua,harmittaa,pitäis olla saman levynenkin mutta en vaan saa.

Tytön pieniä tilpehöörileluja koitan keräillä ja nostella sata kertaa päivässä vaikka koitan tytölle sanoo että Juho saa kaiken nyt,älä jätä niitä.

Tosi pahasti otti kun kerran Juho ehti repiä hänen lehdestään sivun.

Kierien ja peruuttaenkin pääsee.

ONKO MUITA JOTKA EI ETEENPÄIN VIELÄ MENE?

Meillä kova halu olis eteenkin päin vaan ei keksi miten.

Juho on niin kiukkuinen että tällä mammalla nousee savu päästä ja klo on 14 eikä päiväunia oo nukuttu,nytkin huutaa sängyssään..varapäreitä,kiitos!!!

Vierailija
6/20 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsun vaan kaikille! Mies on lomilla ja olen entistä enemmän sekaisin päivistä. Kohta onkin taas neuvola pitkästä aikaa... Paino on ainakin noussut tosi huimasti. Voi, kun mun haba olis kasvanut samaan tahtiin. Mites teijän laihikset muuten? Vieläkö ne jatkuu vai onko kesätauko meneillään vai ootteko kaikki jo tavoitteissanne? Mun olis nyt ihan pakko alottaa, kun on yks kaks kertynyt 5-6kg ylimääräistä. Olo on muuttunut tukalammaksi ja maha on tiellä.

Meidän tyttö ei liiku eteenpäin ja hermo meinaa kanssa mennä! Kokoajan sais olla keksimässä jotain viihdykettä ja antamassa tavaroita käden etäisyydelle. Ne kun tahtoo aina lentää liian kauas. Hän kyllä osaa kieriä, mutta se ei ole sellaista määrätietoista menemistä jonkun esineen luokse..

Syöttötuolissa hän " harrastaa" jotain ihmeellistä pungertamista. Harras ilme naamalla hän noja taaksepäin, pitää kaksin käsin kiinni ja oikoo kinttujaan. Ollaan miehen kanssa ihmetelty sitä, harmi kun toinen ei osaa sanoa et miksi niin tekee. Olis mielenkiintoista saada tietää...

Yöt ovat olleet jotenkin levottomia ja viime yö oli ihan outo. Tyttö heräsi klo 1 ja oli parituntia hereillä. Välillä itki ja muutoin vaan oli hereillä ja potki jaloillaan ja huiski käsillään. Toivon, että ensiyö olisi parempi...

Jaahas, saisi tämä helle jo hellittää. Tai muuten mun kärsivällisyys loppuu kokonaan. Ja muksun suojaaminen auringon paisteelta on varsin haasteellinen tehtävä. On harsoa ja varjoa ja vaikka mitä virityksiä ja aina tuuli vie ne... Vaaleat ohuet vaatteet ovatkin toimineet parhaiten. Hatut revitään päästä ja aurinkolasit samoin, vaikka en niitä laseja olekkaan niin kauheasti vaunuissa käyttänyt.

Kotia ei olla viel oikeestaan edes " sillä silmällä" katsottu. Voisikin tänään vielä katsoa kaupoista pistorasioihin niitä suojia. Ja eikös laatikoihinkin saa jotain " toppareita" . Yksi kirjahyllyn laatikko kun sattuu olemaan täynnä sellaista pientä sekalaista sälää...

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!!

Tähti ja tyttö 121205

Vierailija
7/20 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko tossa komenteli,etten taas ala näin myöhään kirjoitteleen mitään romaania,mutta alanpas...¨

Alkaa olemaan tämä meidän eläme aikas touhukasta näiden vauvojen kanssa.Konttaus vielä menee,mutta ylösnouseminen saikin aikaan melkoisen vahtimisen.

Meidän Aada on muutenkin ollut tosi känkkäränkkä viimepäivät.Kaikki hoitotoimenpiteet,syömisestä ja nukkumaanmenosta puhumattakaan on mahotonta taistelua.Alkaa jo äipänkin hermoja välillä koettelemaan tämä touhu.

Annukka kyselikin housuvaipoista ja meillä on nyt toinen paketti menossa.Pikkusen pienemmällä taistelulla selviää,kun voi vaipan vauhdissa sujauttaa eikä tarvitse teippien kanssa tapella.Aada kun ei suostu olemaan hetkeäkään paikallaan selällään.

Pitkään on jo ollut tarkoitus koittaa vähän karsia tätä kotia turvallisemmaksi,mutta vielä kun on pärjätty vahtimisella.Johtoja tuntuu ainakin olevan joka paikassa.Ostin kyllä sen konttauskypärän,että pehmentäisi vähän kolhuja,mutta se on armottomasti liian iso,eikä typsy sitä suostu päässään pitämään.

Koiranruokakipot siirrettiin kylppäriin piiloon,kun ne tuntuu olevan vauvan mielestä kovin kivat.Tosin eipä niissä koskaan pysy,kun vesi.Ruuat häviää heti kun laittaa.Mutta eipähän tarvi hurtan kytätä sitäkään.

Tähti kyseli laihiksista,ei onnistu täällä.Painoa on yli kymmenen kiloa enemmän,kuin synnytyksen jälkeen.Eli täällä ei niitä raskauskiloja ole,vaan sen jälkeisiä.Ja olihan niitä reippaasti jo ennestäänkin.

Motivaatio on kyllä siihen puuhaan ihan nollassa,valitettavasti.

N.orava: muistankin,kun kerroit siitä hurjasta koiran hyökkäyksestä.Oli kyllä ikävä tapaus. On nuo elukat niin arvaamattomia.

Ehkäpä sen koiraterapeutin neuvot tulee meillä siinä toteen,että koira saa herkutella pilttipurkin jämillä.Ja niitähän tulee,kun niin tosi huono syömään nyt tuo typsy.

Meillä ei Aadalle ole vielä sopivan ikäistä leikkikaveria.Toinen on vasta 3kk ja toinen syntyi juuri viimeviikolla.Ihanaa,kun sattumoisin pari kaveria sai vauvat näin lähekkäin ja vielä tyttöjä.

Yks ilta tuli telkkarista joku ohjelma,missä oli vauvoja.Kerrankin Aada istui sylissä hiljaa ja katseli hyvin kiinnostuneena.

Mun täytyy nyt myöntää olevani vissiin ihan poikkeus,mutta en ole minkäänlaisia väristyksiä saanut kenestäkään miehestä ainakaan neljään vuoteen.Sen aikaa ollaan tän ukkelin kanssa oltu yhessä.Siis tietty omaa kohtaan tunteita on,mutta ei onneks ole osunut kohdalle ketään muuta kiinostavaa,mikä sekottaisi pään.No,syykin siihen voipi olla se,etten ole 4-vuoteen käynyt yksin missään baarissa tms.

Ja meidän suhde nyt on mitä on,en sanois kovinkaan hyväksi.

Enkä toivokkaan,että tulis sellaista ihastusta,olisi se vaan niin sekottava tilanne.Olen tuttavapiirissä sellaista seurannut ja kamalaa on.Minkä siinä sitten tunteilleen tekee......

Kyselisin teiltä nyt sellaista,että onko teidän vauvat herkkiä ruuassa oleville palasille.Ja oletteko jotenkin koittanut saada tottumaan niihin.

Kamalaa myöntää,mutta tämän kökkö ongelman takia meidän aada on ihan kaupan purkkiruoka lapsi.En saa mistään omatekosesta niin hienoa,että menisi alas.Jopa puurot on niitä valmiita.Esim.semperin ruuat on jo sen verran paksua tavaraa,että oksentaa ne ulos kun on pieniäkin sattumia.

Mitenkähän tästä ongelmasta pääsee pois.Kun kohta pitäis alkaa ne 8kk ruuat ja nehän on jo aika karkeeta tavaraa..Melkoinen hienokurkku siis meillä.

Koitettu myös antaa käsipaloiksi kurkkua,porkkanaa,kuivaa ruisleipää ja näkkäriä.Ei kelpaa nekään,vaan ne inhottaa ihan kamalasti.

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille mammoille!!!

Terkuin:Liinuksi+Aada 7kk ja risat

Vierailija
8/20 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeastaan mitään asiaa, kunhan tulin pinoa pidentämään...

Ihmekös tuo,jos painoa tulee lisää, kun tänäänkin on roskaruualla menty koko päivä. Jätskiä ja karkkia ja vähän vielä jätskiä... Kohta parannan tapani, jos vaikka heti huomenna?..

Oltiin tytön kanssa kaverilla kylässä. siellä oli 2kpl 1-vuotiaita tyttöjä. On se jännä, miten äkkiä ne on saman kokoisiksi kasvaneet. Tosin hieman touhukkaampia ne isommat tytöt olivat ja veivät meidän tytöltä kaikki lelut... No kohta se meidänkin muksu painaa mukana!

Kyllä oli nälkä ja väsymys, kun kotia tultiin. Söi lautasellisen puuroa ja maidot päälle ja sammahti samantein sänkyynsä.

No tässäpä ne meidän kuulumiset ;)

Hyvää yötä!

Vierailija
9/20 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehistä(taas...) me ollaan miehen kanssa tunnettu 10,5 vuotta ja virallista yhdessäoloa 10v ja risat ja mä olen EKAN KERRAN ihastunut toiseen eli omaa miestä olen kaikki nää vuodet vaan aatellut ja siksikin tää tilanne on niin kauhee ja outo,miksi musta tullut tämmöinen=/

mutta meillä on ollut jo kauan tämmöistä liian tavallista tallaamista ilman tunteiden näyttöä ym.Mulle vaan tuli nyt mitta täyteen...haluisin muutosta mutta en tiiä tuleeko.

Tai sitten mulla on 3-kympin kriisi=)

Juho:aloitettiin hampaiden(2) pesu,hyvähän se olis jo tottua harjaan.

Kyljellään köllöttely uutta taitoa.Ei millään keksi miten eteenpäin voisi mennä mutta kierii ja peruuttaa kyllä ympäri taloa.

Jahas,pojan kylpyaika...äiti saa siis kastua,roiskiiko muut vauvat hurjasti kylpiessään??

äitiliini ja Juho iso poika=) 281105

Vierailija
10/20 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAIHIS:-15 kg paino pudonnyt synnytyksen jälkeen(8kk),nyt se on kauan junnannut samassa kiitos oman mässäämiseni=( olin 3kk kevyellä ruokavaliolla ja koitan jatkaa,nyt se lipsunut=/

syksyllä tehotreeni,mä lupaan!!

6kg vielä pudotettavaa!!

KOKKAREISTA RUOASSA:Juhohan kakoo niitä hulluna ja oma ruoka ei kelpaa siis ite tekemä=(

ainoastaan mansikkakiisseli pojalle maistui.

8kk ruokaa kokeilin,en kokeile,enää ,se oksensi ja kakoi sitä niin=(

Vierailija
11/20 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihis kaik on hävinny? No juu, kait kesällä on muutakin tekemistä...

Tyttö ei oo mistään ruuasta milloinkaan totaallisesti kieltäytynyt. Maissinaksuja hän ensin irvisteli ja liiskasi ne pöydän pintaan, mutta tänään puputti hiljaa hartaasti melkein koko naksun. Riisipuuro mustikoilla kyllä tökki ja osa jäi lautaselle. Muuten on menny heti kaurapuurot hienontamatta ja itse tehdyt rakeisemmat ruuat ja kaupan hienot soseetkin. Niin no, olihan niissä kaupan ruuissakin se yks perinteinen liha juttu jossa oli tilliä se tökki kanssa.

Mä kyllä olen ollut hieman laiska noiden itse tehtyjen kanssa. Nyt on ollut kyllä ihanaa, kun saa tuoreita suomalaisia vihanneksia käyttää!

Kylpy ei ole ollut meidän neitin lempipuuhia koskaan. Nyt olen saanut sen parina viimeisenä kertana hieman rentoutumaan. Laitoin ammeen pohjalle muovisen suojan, ettei olisi liian liukasta ja vain hieman vettä. Tänään sitten tyttö roiskutteli oikein kunnolla ensimmäisen kerran.

Olikos vielä jotain? On se kumma, kun alan kirjoittaa, nii pää tyhjenee. Noh palailen sitten myöhemmin...

Vierailija
12/20 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Viivi alkoi eilen konttaamaan ja pääsee aina pari metriä eteenpäin ja sit mahalleen ja taas uudelleen, konttausasennossa siirtyy myös sivullepäin. Ryömiminen tais jäädä peruutusvaiheeseen ellei vielä opettele sitäkin eteenpäin.

ruoka maistuu ja hyvin nukkuu, iloinen neiti kaikinpuolin.

Tämä mamma menee huomenna taas lääkäriin polven kans, kepit on vielä kehissä :(

Liili ja Viivi

Vierailija
13/20 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas...

Onko tämä joku vaihe tai kausi, kun meijän neiti komentaa ja nostaa ihan hirveen metelin, jos ei heti välittömästi saa mitä haluaa. Vai olemmeko jo ehtinyt hemmotella tytön piloille? Rupesin jo ressaan, et jääkö hän tollaseks kiukkupussiksi. Ennen hän oli niin hymyilevä ja rauhallinen ja iloinen. Nyt tuntuu et on nassu väärin päin suurimman osan ajasta. Olen koittanu rauhoitella itseäni, et kyllä se siittä kun tyttö pääsee liikkumaan, jos nyt on vaan jotenkin tylsää...

Ja tänään olisi sitten aika siirtää tyttö omaan huoneeseen. Olisi ehkä kannattanut tehdä se aiemmin, mutta kun ei olla saatu aikaseksi laittaa huonetta kuntoon. Mitäköhän siitäkin tulee, kun viimeyönäkin oli taas tosi paljon kitinöitä. Olen kyllä lukenut täältäkin, että usein ne yöt saattavat rauhoittua.

No , nyt menen antamaan lounasta. Ihanaa, kun mies on lomalla niin voi käydä keskellä päivää purkamassa pääkopan sisältöä tänne...

Mukavaa päivää!

Vierailija
14/20 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä hetki...Täytyy taas lähteä kauppaan,kun vaan neiti herää päikkäreiltä.Ihan mahotonta kaupassa kulkemista.Vaikka kuinka koitan tehdä muistilappua ja ostaa enemmän kerralla,niin seuraavana päivänä huomaa jo monta asiaa mitä puuttuu.Aina joku loppu.Tuntuu,että kaikki rahansa saa kantaa kauppaan...

Meillä nuo kylpyhetket alkaa olemaan kanssa aika mellastusta.Roiskitaan kovasti,mutta pääasiassa Aada nousee pystyyn ja koittaa ängetä vannasta pois.Mielummin käytetäänkin suihkussa.Se on iskän hommaa.Siellä istuvat suihkun lattialla,Typsyllä suihku kädessä ja naurua kuuluu piisaavan.

Löysin vihdoin niitä maissinaksuja.Ekan kerran menikin heti kaksi putkeen.Ilmeisesti sulivat suuhun sen verran nopeasti,ettei kerinnyt kököt ällöttämään. Alkuinnostuksen jälkeen ne ei sitten niin kovasti maitakkaan.Ihme kyllä,maistuu ne ihan samalle,kun Aadan himoitsemat sanomalehdetkin...

Tähti: Tuota komennusta ja meteliä löytyy täältäkin.Onneksi niitä aurinkoisia hymyhetkiäkin on vielä paljon,mutta kiukkusuus on lisääntynyt ihan mahottomasti.

Tosin olen laittanut sen hampaitten piikkiin,kun niitä nyt kovasti puhkeilee.Aada on alkanut heräilemään öisinkin itkeskelemään.

Kovasti toista korvaansa hieroo,täytyy nyt seurailla onko mentävä lääkärissä käymään.Ajateltiin kyllä että jos hampaitten teko tuntuu korvassakin.Mutta jollainhan siellä oli kanssa ollut korvatulehdus ilman mitään räkätautia.

Kokeillaan nyt miten suppo vaikuttaa ja tuleeko enemmän huutoja.

Nyt kuuluukin sängystä leikkimellastusta,täytyy alkaa valmistelemaan kylille lähtöä.

Hyvät viikonloput! Terkuin:Liinuksi+Aada 7kk 3vko

Vierailija
15/20 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa yrittäisin edes pikaisesti kertoa kuulumisia ja vastailla kyssäreihin. Niitä olikin monta...

Laihdutus: Pieleen on menny koko kesä. En ole kyllä jaksanut yrittääkään. Ens viikolla koittais kova arki taas, kun on tarkoitus taas laiharia jatkaa. 10kg on liikaa. Kaikki raskausaikana tulleita. :(

Kodin suojaus/Liikkuminen/Vaipat: Ei ole mitään vielä ainakaan tehty. Milja ei kyllä hirveästi liikukaan. Peruuttaa ja pyörii navan ympäri, mutta älyttömiä matkoja ei tee. Sen verran jo kattelen, ettei lattialla ole roskia tai isoja murusia tai vaippoja tai vastaavaa josta vois olla vaaraa. Kummoisia suojaustoimenpiteitä en varmaan aiokaan tehdä, mutta terävät esineet ja vaaralliset aineet ylös (tämä on kyllä tehty jo ajat sitten siskontyttöjen takia)... Tietty tilanteen mukaan. Jos Miljasta tulee kunnon rämäpää, niin sitten voi olla pakko jotain keksiä... :D Milja kovasti on jo konttausasennossa ja heijaa siinä itteään, mutta ei vielä osaa mennä eteenpäin. Jotenkin tuntuu, että ryömiminen saattaa jäädä väliin ja neiti lähtee konttaamaan sitten joskus... Vaippoina meillä on Lidlin Cienit tai Pampersin Active Fitit ja ne on hyviä. Eli ei ainakaan tässä vaiheessa ole tarvetta housuvaipoille. Ja Milja on ihan kohtuullisesti paikoillaan vaippaa laitettaessa...

Milja on aikamoinen vesipeto. Tai nyt on hieman rauhoittunut. Vielä jokin aika sitten miehen piti riisua itseltään lähes kaikki vaatteet pois ettei kastuis ihan läpimäräksi, niin kovasti Milja räiskytteli. Nyt on hieman rauhoittunut. Olisiko räiskytellyt niin paljon nenään vettä, että ei enää sitä halua? Tykkää kyllä kylpemisestä kovasti.

Milja syö hyvin sekä kaupan että omatekemiä soseita. Ei olla vielä alettu harjoittelemaan palasia ruoan seassa, mutta omatekoinen sapuska ei ihan sileää ole ja hyvin uppoaa. Tavallinen puuro yökkäytti kamalasti vielä jokin aika sitten ja olen antanutkin nyt vain vauvapuuroa. Tänään taas testattiin tavallista kaurapuuroa hieman hienonnettuna) eikä enää yökkäyttänyt. Eli aletaan harjoittelemaan sitä nyt joka aamu (illalla suosiolla vauvapuuroa, että nukkuu koko yön), josko vielä joskus ;) voitaisiin syödä vaan sitä. :D

Nyt on pakko alkaa hieman järkkään paikkoja. Kaveri tulee kylään ja kämppä on kuin pommin jäljiltä. Oikein mukavaa viikonloppua!

Äippä ja Milja melkein 7kk

Nyyh! Miehen loma on nyt lomailtu. Tänään alkaa työt. Miksei aina voi olla loma??? ;)

Vierailija
16/20 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tule sadetta vieläkään! maa on jo niin kuivaa,et täällä on jo kaikki kuollutta..

käytiin keskiviikkona pojan neuvolassa,pituutta on nyt 68,2cm ja painoa n.8,5kg,pituutta oli tullut lisää peräti yli 2cm,mutt painoo vaan reilu 100g. terkkari sanoikin,et johtuu juuri tuosta liikkeelle lähdöstä,ettei paino oo noussut,eikä vielä oo tarvetta huolestua. lisäsi vielä,että kun tuo meidän jätkänpätkä on/oli tukevampaa tekoa,niin ei haittaa yhtään,jos hieman hoikistuukin :) lisäsi vielä,et niillä vauvoilla,jotka on jo valmiiks tosi hoikkia lisä laihtuminen onkin sitten hankalampi homma.. muuten olikin sitten kaikki ok.mittautin oman hempankin,kun on pyörryttänyt jo nyt melkein kolmen viikon ajan ja silmissä hämärtää toisinaan.. ei ollu siinä vikaa --> 136 ;)

eipä tänne sen kummempia.. mummo joutuu ens viikolla sinne leikkaukseen sen vatsasyövän takia ja äidilläkin todettiin olevan kaulassa pahalaatuinen kasvain.. hieman masentaa,kun eipä tuo mutsikaan ole kuin 43-vuotias, ja mummokin " vaan" 64... no,jospa ne saadaan leikattua vielä kuntoon.. minä kun olen sitä stressaavaa sorttia,että murehdin kaikesta jo etukäteen...

ukkeli söi äsken vesimelonia aika innokkaasti,niin et oli punainen itsekin ja loput tiputti koiralle :) on oppinut hienosti syömään jo paloja, eikä mun tarvii enää esim. pienentää puurohiutaleita vaan annan ihan niitä tavallisia hiutaleita,keitän vaan hiukan kauemmin,et pehmenevät kunnolla.kurkkua ja juuri tuota vesimelonia voi antaa jo ihan hyvin paloina ja syö sitten niitä,ei kakoile..

nyt taas löysi koiran luun.. täytyy mennä!

hyvää viikonloppua kaikille!

-annukka-

Vierailija
17/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa pinoa vielä viikonlopuksi.Josko syksymmällä taas alkaisi enmmän ilmestyä kirjoittajia,vai onkohan sitä siirryytty jonnekkin muualle höpöttelemään...

Rutina yö oli taas ja aamupäiväkin kiukuttelua.Nyt meni Aada päikkäreille,saa vähän lepoa korville :)

Ei nyt sitten sen kummempia.Ensi viikkoon...

t.Liinuksi+Aada 7kk3vko

Vierailija
18/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoittelin pitkät pätkät ja sitten viestin lähettäminen ei onnistunut :( Nyt uusi yritys.

Eli reissusta ollaan kotiuduttu ja hyvin meni reissu. Asuntovaunuiltiin pitkin suomea ja Eetu opetteli liikkumisen iloja asuntovaunun metri kertaa metri alueella:) Kannatti harjoitella, sillä nyt ryömitään kovaa kyytiä. Olin aivan varma, että alkaa suoraan konttaamaan, kun konttausasennossa on heijaillut jo pitkän aikaa, mutta niin vain ensin kuitenkin lähti ryömimään. Konttaus onnistuu taaksepäin, mutta eteenpäin vielä harjoitellaan. Luultavasti kyllä ryömimisvaihe jää vähälle jas kohta kontataan tyylillä eteenpäin.

Ensimmäinen hammaskin puhkesi viime yönä. Lähdin pitkästä aikaa kavereiden kanssa vähän iltaa istumaan ja mies jäi lasten kanssa kotiin. Tunnin päästä lähdettyäni mies soittaa ja sanoo, että voisitko tulla käymään vielä kotona, Eetu oli huutanut täyttä huutoa koko tunnin ja mies oli yrittänyt laittaa suppoa, mutta oli onnistunut sulattamaan kolme käsiin , eikä saanut poikaa hiljaiseksi. ei kyllä hevillä soita perään, että tosi oli kyseessä. Kävin sitten vielä kotona ja laitoin supon, syötin pojan, sitten raukka nukahtikin tyytyväisenä. Yön nukkui hyvin ja aamulla alhaalla pilkotti ensimmäinen, kauan tehty hammas:) koville otti!

Nyt pizzan syöntiin!!

T Meimi79+Eetu7½kk

Vierailija
19/20 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntaita!

Voiko tosiaan olla etten ole pinoutunut näin moneen päivään,huomaa että a)mies on lomalla b) mun elämä on sekaisin c)en tiiä mikä muu syy...

Juho valvoi yöllä paljon,oon aivan uupunut...=/

Tota joo,sanotaan nyt näin yleisesti(en haluu yksityiskohtaisesti kertoo täällä) että sekaisin olen vielä.Mies on ollut poiskin pari päivää,ei siis tän takia mutta kuitenkin ja ootan sitä kotiin kyllä vaikka oon aika sekaisin kaikesta,toisesta...

Juholla huomenna 8kk neuvola-lääkäri,on pojalla taitoja,toivottavasti tarpeeksi,eteenpäin ei osaa mennä.

että näin,eilen mäkin muuten kävin uimassa,koitin tyttöäkin opettaa vähän.se kun tykkää vaan loiskutella ja istua rantavedessä=)

äityliini ja Juho 8kk 2pv

Vierailija
20/20 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikasesti kattoon vieläkö porukka on koossa, taas ollaan oltu nettipimennossa. Nyt ollaan kotona, minä ja muksut jäädään tänne, isäntä joutuu vielä palaamaan pariksi kuukaudeksi Englantiin.

Niklas oli keskiviikosta lauantai aamuun kuumeessa ja nyt on yläkroppa täynnä näppylää, eli vauvarokko taitaapi olla. Ja siihen sitten kaks päivää matkustamista päälle, ei ole kovin virkeä poikuliini nyt. Eikä tuo isompikaan, kitisee tuolla sohvalla.

Meillä ei mitään suuria kehitysmuutoksia ole nyt ollut, hampaita on 6 ja poika ryömii edelleen. Pystyyn yrittää kovasti, ja kiipeää joka paikkaan. Jerseyn asunnossa meillä oli 3 rappua keittiön ja olkkarin välissä, ja ne pääsi jo näppärästi ylös, alaspäin ei mennyt ihan niin sujuvasti... Komeesti istuu, mutta ei tajua vielä itse nousta. Joskus vaihtaa asentoa lattialla niin että käy välillä istumassa, mutta ei jää koskaan istumaan. Neuvola meillä vasta viikon päästä (viimeksi käytiin 5kk ikäisenä).

Ja nyt pyykkien kimppuun, kolme koneellista pesty, vielä olis pari jäljellä. Koitan jossain välissä vähän lueskella muiden kuulumisia, niin pääsen taas juoneen mukaan.

T:Emppu & Nilkas 7kk ja reilu viikko