Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuttuisitko jos vanhempasi testamenttaisivat kaiken vain sisaruksellesi?

Vierailija
22.10.2020 |

Mulle on nyt käymässä näin eli maatila(metsätalous) aiotaan jättää veljelleni ja siis koko muukin perintö siinä samalla. Vanhempani tekivät testamentin veljelleni eli minut on suljettu kokonaan ulos.
Vanhemmat ihmettelevät miksi kiukuttelen ja veli soitti eilen illalla ja ihmetteli mistä kiukkuan - kun saanhan sitten aikanaan vaatia lakiosaa.
Asiasta ei voi keskustella, lapsuudenkodissa ei vaan ole keskustelukulttuuria ja eritoten äitini raivostuu ja saa hirveän kohtauksen jos jostain syystä kyseenalaistan tai arvostelen jotain heidän tekemäänsä.
Äitini selitys oli tälle asialle se että veljellä on perhe ja sen takia perintö kuuluu sille, minä en tarvitse kuulemma siksi kun olen naimisissa ja mulla on mies. Vähän ontuva perustelu.

Veli on ollut aina äitini suosikki ja jo lapsuudessa veli sai kaiken (ja minä maksoin liki kaiken itse työllä ja säästöillä).

Onko tässä nyt niin että minä kiukuttelen? Tähän varmaan tulee kommenttia että vanhemmat saa tehdä rahoillaan mitä haluaa. No toki niin on mutta se oikeus ei silti poista asiaa siitä ettämun mielestä paska temppu. Myös minä olisin yhtä lailla ollut halukas ottamaan tilan.
Arvo tilalla ei ole valtava, ehkä joku 400ke plus rakennukset.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin kuseksimassa haudalle. Kaataisin kynttilät jouluna. Itkisin ja potkisin.

Vierailija
62/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin välit poikki ja vaatisin lakiosaa sitten aikanaan. Raha ei tuossa ole se juttu vaan toisen lapsen asettaminen toisen yläpuolelle. Oma isäni petasi kaiken veljeäni varten, esim. veljeni sai työpaikat isäni järjestämänä ja isäni myi hänelle myös sijoitusasuntonsa edulliseen hintaan. Tänne suuntaan ei mitään, sen sijaan kaikkea hän kyllä osaa arvostella. Voisin kuvitella, että jättää testamentistakin ulkopuolelle, mutta lakiosaa aion satavarmasti vaatia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä se kokevat, että veljesi hoitaa paremmin tilaa tai on kiinnostunut tilan hoidosta. 

Ikävää, että koet asian noin. Toki onhan se ymmärrettävää. Ihmisen suhde vanhempiinsa on jotenkin kieroutunut rakkaussuhde, jotkut asiat vaan tuntuvat hylkäykseltä, vaikkeivat ne sitä oikeasti olisikaan. 

No. Minä olen kiinnostuneempi tilan hoidosta, auttanut enemmän, ahkerampi ja työteliäämpi kuin veli. Ei tämä ole nyt ahkeruusasia vaan rakkausasia. Se veli on rakkaampi vanhemmille.

Ap

Vierailija
64/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudot oletukset monella ketjussa että veli olisi automaattisesti jotenkin parempi hoitamaan tilaa tai kiinnostuneempi. Ikäänkuin mieheys on synonyymi ahkeruudelle. Veli voi olla myös juoppo työtön laiskuri. Kiva stereotypia ja miehenpalvonta edelleen vuonna 2020.