Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuisitko jos vanhempasi testamenttaisivat kaiken vain sisaruksellesi?

Vierailija
22.10.2020 |

Mulle on nyt käymässä näin eli maatila(metsätalous) aiotaan jättää veljelleni ja siis koko muukin perintö siinä samalla. Vanhempani tekivät testamentin veljelleni eli minut on suljettu kokonaan ulos.
Vanhemmat ihmettelevät miksi kiukuttelen ja veli soitti eilen illalla ja ihmetteli mistä kiukkuan - kun saanhan sitten aikanaan vaatia lakiosaa.
Asiasta ei voi keskustella, lapsuudenkodissa ei vaan ole keskustelukulttuuria ja eritoten äitini raivostuu ja saa hirveän kohtauksen jos jostain syystä kyseenalaistan tai arvostelen jotain heidän tekemäänsä.
Äitini selitys oli tälle asialle se että veljellä on perhe ja sen takia perintö kuuluu sille, minä en tarvitse kuulemma siksi kun olen naimisissa ja mulla on mies. Vähän ontuva perustelu.

Veli on ollut aina äitini suosikki ja jo lapsuudessa veli sai kaiken (ja minä maksoin liki kaiken itse työllä ja säästöillä).

Onko tässä nyt niin että minä kiukuttelen? Tähän varmaan tulee kommenttia että vanhemmat saa tehdä rahoillaan mitä haluaa. No toki niin on mutta se oikeus ei silti poista asiaa siitä ettämun mielestä paska temppu. Myös minä olisin yhtä lailla ollut halukas ottamaan tilan.
Arvo tilalla ei ole valtava, ehkä joku 400ke plus rakennukset.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olisin helpottunut. Ei ainakaan vouti pääsisi käsiksi.

Vierailija
2/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki ja vaadit aikanaan lakiosan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi törkeää. Laittaisin välit poikki ja vaatisin lakiosan sitten, kun aika on. Ihan periaate, että lapsia kohdellaan samoin.

Vierailija
4/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiosan otat aikanaan. Onhan tuo entisaikojen tapa että poika vain perii. Mutta tietysti minäkin lopettaisin kaikki siihen suuntaan kun kerran tyttärensä kielsivät.

Vierailija
5/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin hyvilläni jos maatilaa hoitaisi joku muu. Ja lakiosa on tällaisia asioita varten

Vierailija
6/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä suuttuisin, jos tyttäreni kirjoittelisi nettipalstoille näin typeriä provoja.

Vierailija
7/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin vielä, että vanhemmat eläisivät 100 vuotiaiksi ja sisar hoitaisi asiat.

Vierailija
8/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä suuttuisin, jos tyttäreni kirjoittelisi nettipalstoille näin typeriä provoja.

Mitäs eläisit kuin provo? Ei kukaan käske olla idiootti.

Vierailija
9/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä veli aikanaan maksaa lakiosan? Onpa taas typerä kuvio. Otan osaa ap, luojan kiitos olen ainoa lapsi.

Vierailija
10/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilan jakamisesta on perintökaaressa omat säännöksensä sitä varten että haetaan tilanpidolle jatkajaa, lakiosaa ei kuitenkaan estä, arvostus alihintaan mahdollista.

Vierailija
11/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat eivät kohtele lapsiaan tasapuolisesti, on ihan oikeutettua loukkaantua ja katkaista välit. Mädäntykööt hel##tissä.

Vierailija
12/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä veli aikanaan maksaa lakiosan? Onpa taas typerä kuvio. Otan osaa ap, luojan kiitos olen ainoa lapsi.

Pankkilainalla, kuten maksaa perintöveron. Ei käy kateeksi.

Vierailija
13/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin hyvilläni jos maatilaa hoitaisi joku muu. Ja lakiosa on tällaisia asioita varten

Itsekin olisin todella helpottunut. En jaksaisi alkaa pitämään jotain maatilaa pystyssä. Pelkkä riesa. Metsähommat ja kaikki. Kiljuisin onnesta, jos joku sisaruksistani olisi valmis ottamaan tilan haltuunsa ja pitämään sitä pystyssä. Ostasin varmaan shamppanjapullon sen kunniaksi. Minulle riittää yksi työ ja sekin on liikaa. 

Terveisin, Tuleva maatilan perillinen. 

Vierailija
14/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei taida olla paljon lukijoita maaseudulta.

Kun ei kukaan tunnista tekstiä provoksi edes tuosta maatilan 400 000 euron arvosta... (+ erikseen vielä rakennukset)...  :D

Mutta lauseen "Arvo tilalla ei ole valtava" pitäisi kyllä saada kellot soimaan ihan joka ikisellä.  :)

Vierailija
15/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankista saa kyllä velkaa. Ja jos ei saa, sitten on jotain laitettava lihoiksi. Sellasta se elämä on. Mutta ap:lle, mä sinuna jättäisin tosiaan kaikki "pääsetkö auttamaan" -viestit jatkossa ihan huomioimatta, tai forwardoisin ne suoraan kultapojulle. Kahvilla toki voisi vanhempina luona käydä, varsinkin jos teillä on lapsia, mutta muuten voi varmaan laittaa kanssakäymisen aika vähiin. Ainakin sellaisen kanssakäymisen, missä te olette maksumiehenä.

Vierailija
16/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt testamentin, jolla jätän omaisuuteni pojalleni, toki nykyinen vaimokin saa osansa. Tyttärelle en jätä mitään, mitäs kohteli minua miten kohteli.

Vierailija
17/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sen veljen tarvitse sitä maksaa. Voi antaa lakiosan vaikka metsänä.

Vierailija
18/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei kukaan tunnista tekstiä provoksi edes tuosta maatilan 400 000 euron arvosta... (+ erikseen vielä rakennukset)...  :D

Mutta lauseen "Arvo tilalla ei ole valtava" pitäisi kyllä saada kellot soimaan ihan joka ikisellä.  :)

Mä olen perinyt metsää mutta ei mulla ole aavistustakaan paljonko metsä maksaa

Vierailija
19/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan postimerkin kokoinen metsätila Pohjois-Karjalassa. Arvo 100.000 euroa, En meinannut silmiäni uskoa, kun metsänhoitoyhdistyksestä tuli toi virallinen arvio, kun sukupolvenvaihdos vuosi sitten tehtiin. 

Vierailija
20/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt testamentin, jolla jätän omaisuuteni pojalleni, toki nykyinen vaimokin saa osansa. Tyttärelle en jätä mitään, mitäs kohteli minua miten kohteli.

Et mitään? Mites ohitit lakiosan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi