miten tietomurron kohteen oleva Vastaamo aikoo korvata
vahingon potilailleen? Avioerot, ystävyyssuhteiden katkeaminen, työpaikan saamisen vaikeutuminen, perhesuhteiden katkeaminen, its*mu*hat?
Kommentit (29)
Montako tällaista tapausta aloittaja on jo ehtinyt löytämään? Mistä?
Vierailija kirjoitti:
Montako tällaista tapausta aloittaja on jo ehtinyt löytämään? Mistä?
Eihän sitä vielä tiedä mitä on tulossa. Voihan olla ,että kaikki tiedot alkavat levitä...
Voihan olla että maailma ei tukehdu ylikansoitukseen tai että Jeesus tulee comeback keikalle. Niiden osalta ei vaan taida olla hyvät kertoimet vedonlyönnissä?
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla että maailma ei tukehdu ylikansoitukseen tai että Jeesus tulee comeback keikalle. Niiden osalta ei vaan taida olla hyvät kertoimet vedonlyönnissä?
Ymmärrätkö, että kiristäjällä on kymmeniä tuhansia tietoja, joissa on ihmisten traumoja, salaisuuksia joita ei kerrota edes puolisolle, fantasioita, jotka toteuessaan olisivat rikollisia yms? Jo näiden tietojen vuotaminen yhdelle ulkopuoliselle (kiristäjälle) on aivan mahdottoman suuri riski.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitenkään.
Mistä tieto? Tuskin sitten jatkossa kovin innolla potilaat sinne menevät.
Olen käynyt kaksi vuotta terapiassa, en ko firmassa, eikä minua haittaisi jos joku lukisi minkälainen minä olen. Se on minä, aidosti, sellainen minä olen!
Ei minulla ole mitään salattavaa.
Hieman huvittavaa jos ketään kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kaksi vuotta terapiassa, en ko firmassa, eikä minua haittaisi jos joku lukisi minkälainen minä olen. Se on minä, aidosti, sellainen minä olen!
Olet varmaan aika yksin mielipiteesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että iso osa ihmisistä esittää jotain muuta kuin he ovat. En usko.
Miehenikin on käynyt terapiassa, hän oli samaa mieltä. Ei häntäkään haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitenkään.
Mistä tieto? Tuskin sitten jatkossa kovin innolla potilaat sinne menevät.
Ei mistään, tuo on pelkkää spekulointia tai henkilön oma mielipide.
Tässä vaiheessa ei oikein voi sanoa kuka korvaa ja mitä ja kenelle. Se selviää sitten, kun vahingon laajuus ja vastuut ovat selvillä. Vastaamo tekee yhteistyötä viranomaisten kanssa ja mm. tietosuojavaltuutettu on mukana selvityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. teitä ei haittaa. Mutta psykoterapian pitää olla salassapidettävää ja luottamuksellista. Nyt se ei ole ollut. Ihmisellä on oikeus salata jopa ihan se fakta, että ylipäätään käy terapiassa. Monelle voi tulla avioero tai ihminen voi päätyä tap*ama*n itsensä jos terapiasessioiden tiedot tulevat julki.
Ai Vastaamoko tässä on syyllinen!!???
Näin ne tavalliset ihmisetkin hyysäävät törkeitä rikollisia.
Itsekukin saa perätä Vastaamolta jos katsoo aiheelliseksi, ja pystyy osoittamaan johtuneen juuri tästä, koska ovat normaaleja elämässä muutenkin tapahtuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä missään terpaiassa ole käynyt, olet vaan huomiohakuinen. Kysymykseesi: Se ei ole esittämistä, vaan selviämistä. Tietäisit sen, jos olesit terapiassa käynyt. Ja puolisosi? Sitä sinulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
On Vastaamon velvollisuus huolehtia, että potilastiedot eivät valu ulkopuolisille. Vastaamo on tässä epäonnistunut.
Korvausten maksaminen ei ole vastaamon tehtävä. Niistä päättää aikanaan käräjäoikeus ja maksajan penkillä istuu tietomurtorikollinen.
Ihanaa tämä yksityistäminen.
Kaikki menee aina kuin junan vessa :D
Vierailija kirjoitti:
Vastaamalla, kuten kaikilla muillakin organisaatioilla on lain mukainen velvollisuus huolehtia mm. henkilötietojen riittävästä suojaustasosta.
Mikäli todetaan, ettei riittävää suojausta ole toteutettu, on Vastaamo vastuussa laissa (esim. Yleinen tietosuoja-asetus ja tietosuojalaki) määrätyn mukaisesti.
Mutta toki, kiristäjä on syyllistynyt rikokseen - olipa suojaustaso sitten puutteellinen puutteellinen tai riittävä.
kandee miettiä mitä sanoo... terapeutillekin ;)
Minua kiinnostaa myös.