hesari on muuttunut yksipuoliseksi:(
Harmittaa kun hs:n pitkäaikaisena tilaajana joudun harkitsemaan tilauksen lopettamista. Mielestäni ek ja muutenkin vahvat oikeistolaiset mielipiteet ovat turhan vahvasti esillä. Luulen että potkujen pelossa toimittajat joutuvat tuomaan enemmän esille "omistajan ääntä" ja se tietysti sitten näkyy lehden sisällössä. Mitä mieltä olette?
Kommentit (55)
Oikeistolaiset mielipiteet? Lehtihän on niin kukkahattuinen kuin olla ja voi.
HS on todella oikeistolainen. On ollut jo vuosia. Kyllä vain omistajan kannat näkyvät sisällöissä. Itsekään en tykkää :(
HS on todella oikeistolainen. On ollut jo vuosia. Kyllä vain omistajan kannat näkyvät sisällöissä. Itsekään en tykkää :(
Lehden linja on mennyt jo monta vuotta alaspäin. Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota siihen, että kulttuuriosasto on kuihtunut. Syvälliset analyysit puuttuvat. Sitä paitsi tabloid-uudistus ei ollut onnistunut.
Järkyttävää kuraa.
Paperilehden tilaamisen olen lopettanut jo vuosia sitten. Nettisivujenkin lukemisen kun taannoin muuttui 5 ilmaista/viikko -tyyliseksi. Nyt kävin ajankuluksi vilkaisemassa pitkästä aikaa... ei hyvänen aika. Täynnä kaiken maailman höttöä ja muutamat 'vakavista' aiheista olevat uutiset niin törkeän värittyneitä, ettei viitsinyt loppuun lukea. Kyllä toi homma on taputeltu.
Minä ainakin osaan suodattaa kaikenlaiset mielipiteet uutisista ja olen tyytyväinen tilaaja jo vuosikymmenien ajan. Muutamat typerät viihdeuutiset ovat nostaneet karvani pystyyn.
Lehdestä puuttuu lämpö ja inhimillisyys. Kovat arvot pinnassa.
Hesari on ihan tässä vuoden sisällä muuttunut sensaatiohakuisaksi, heikon kieliopin taitajaksi. :( Uutiset ovat pintaraapaisuja ja kolumnit liikaa "mutua".
Noloin juttu vähään aikaan taisi olla toimittajan oma käännös ranskalaisesta runosta, joka oli käännetty suomeksi jo aikoja sitten + olipa se käännös nähty mm. Kaurismäen elokuvassakin..!
Kyllä Hesari on aivan puhtaan vihervasemmistolainen ollut jo pitkään. Alkoi silloin kun lehti tuki Halosta presidentiksi vuoden 2000 vaaleissa. Toimittajakunta on täynnä lähinnä Tampereen punayliopiston tiedotusopin laitoksen tuotoksia, jotka johdonmukaisesti muokkaavat uutisia omaa punavihreää maailmankuvaansa tukeviksi. Nykyään jopa Iltalehti on luotettavampi uutislähde, jossa ei esim. rikollisten kansallisuuksia jätetä kertomatta toistuvasti kuten Hesari tekee.
Hesari on muuttunut uuden hallituksen pj:n myötä juuri EK:n ja suurien yritysten ja rikkaisen pää-äänenkannattajaksi. Tästä minulla on ihan henkilökohtaisia kokemuksia ja koska noita on joitakin niin en jaksa enää uskoa sattumaan. Itsekin olen hyvätuloinen ja Ek työssäni tärkeä kumppani, joten tuo ei minua suuresti henkilökohtaisesti haittaa mutta ihmetyttää tiettyjen asioiden yksipuolinen uutisointi. Taitaa mainosrahat olla tiukassa ja niitä asiakkuuksia ei voi menettää.
En suostu enään tilaamaan Hesaria.
Tämä johtuu juuri tuosta lehden vahvasta puolueellisuudesta kirjoittaa lehtenä kannottuneena, kun yleisesti median tulee olla puolueeton asian esille tuova media.
Tuosta syystä voi sanoa että Hesari EI OLE uutislehti. Ja siksi sitä ei enää tule meille.
T. M.42
Harmillista kun olen aiemmin pitänyt hessua laajan näkökulman lehtenä. Nyt kapea oikeistolehti.
Taso laski huomattavasti samalla kun formaatti pieneni. Tuntuu, että paljon karsittiin samalla pois. Harkitsen myös tilauksen lopettamista. Hinta-laatu-suhde on erittäin huono.
Hesari on kuitenkin suomen paras lehti, ja kyllä aioin edelleen lukea sitä. Paljon omia uutisia ja mielenkiintoista lukemista.
Paska on muuttunut ripuliksi. Rehellisyydestä ei voi Pravdan kohdalla puhua lainkaan. Poliittista valtapeliä ja manipulointia ja nykyään yhä enemmän IS-uutisointia eli pelkkää paskaa löysässä muodossa.