~*~MARRASKUISET 2014~*~
Aloitan ketjun marraskuisesta pienokaisesta haaveileville. Tervetuloa mukaan jakamaan tuntemuksia, plussia ja miinuksia!
Tipahdin juuri lokakuisista ja mahdollinen laskettu aika olisi 1.11. Esikoinen on ollut meillä 30+pariskunnalla haaveissa kohta vuoden verran, varsinainen yritys aloitettu 3/2013. Matkan varrella on mahtunut niin iloja kuin surujakin. Isoimman henkisen kolahduksen koin keskenmenossa 8/2013. Jotenkin sitä vaan jaksaa silti nousta ja uskoa tulevaan.
Evelyn kp 1/24-28 yk11
Kommentit (459)
Huomenta!
Lalaloo: sulla onkin varsin jännät ajat nyt meneillään ja oikein lupaavalta kuulostaa nuo oireet ;) Mullakin ekan raskauden alussa oli toi karmee nälkä koko ajan.
Täällä menossa kp9, jotenkin turhauttaa odotella ovista kun on niin pitkiä nämä minun kierrot, että siihen on vielä ikuisuus aikaa. Taidan kuitenkin jättää tilauksen mammaksi.fi:lle ovistikuista..Vaikka ensin ajattelinkin, etten itseäni niillä nyt stressaa.
mimmi ja onni kp9
Huomenia! :)
Lalaloo, kuulostaa hyvältä.. Milloin meinaat testailla?
Jee, toisilla täällä on ihanat ovikset käsillä ja tuskaisen piinaviikot edessä. Toivotaan, että teillä nyt tärppäis... :)
ON: Tänään tein testin ja negaa se yllättäen näytti. Eli perjantaina odotellaan menkkoja tulevaksi.. Kait se nyt jo näkyis positiivisena, edes himmeä viiva, kun ovis oli jo 11päivää sitten? Ensi kierrossa taidan hissukseen napsia Clomifenit, ilman sen kummemmin suoden ajatusta vauvan teolle. Ja sehän varmasti onnistuu! :D
Kuulkaas siskot, mä olen tässä miettinyt et kuinka monta kertaa viikossa/kuukaudessa harrastatte miehenne kanssa seksiä? Et jos ette tikuttais ovista niin kuin todennäköisesti tärppi kävisi? Kun itse olen tikuttanut ovista vain sen vuoksi, että tiedän että tuleeko sitä ylipäänsä, muuten ei tarvetta, seksiä on muutenkin usein.. Ymmärsitteköhän mitä tarkoitan.. :D
Hei kaikille,
haluaisin liittyä seuraan jännittämään. Olen 26-vuotias, vauva toiveissa ollut jo pitkään mutta usean vuoden jankuttamisen jälkeen myös mieheen (37v) on pieni vauvakuume iskenyt ja tilaisuushan pitää heti hyödyntää ;). Mulla nyt kp19/28? Pillerit jätin pois joulukuussa-13 joten yksi normikierto takanapäin ja tämä yk1..
Jos heti tärppää, niin laskurit antavat onnenpäiväksi 14.11.
Yritimme vauvaa alulle viime kierrossa ja molemmat sillä ajatuksella että noni tästähän se tulee, ei tietoakaan mistään otollisista päivistä tai ovulaatiosta ("ai mikä hä?") eli menihän ihan mönkään kaikki puuhailut..no nyt asiasta viisastunut! Mies yhä sitä mieltä että ei niillä päivillä oo mitään väliä. :D Luen kuulemma liikaa keskustelupalstoja..vaikka kerran nähnyt mut katsomassa jotain.
Luulen, että nyt ollaan oltu oikeaan aikaan "liikkeellä" ja melko usein, ovulaation tunsin kun on voimakasoireinen, etenkin -kipuinen ja nyt jännät päivät edessäpäin. Tunsin sen kyllä viime kierrossakin mutta en osannut sitä ovulaatioksi nimetä. Toisaalta jos kuukautiset alkavat, saanpahan taas kierrostani uusia asioita selville ja ehkä varmistusta sen kestoon kun pillerivuosia monta (10) takana. Odotan kyllä enemmän sitä plussaa. :)
Tämä on myös ensimmäinen postaukseni mihinkään keskustelupalstalle, sekin jännittää. :)
Ihanaa päivää kaikille ja palataan asiaan. :)
Pahoittelut kaikille tippuneille :( saatan liittyä seuraanne piakkoin vaikka totisesti toivon ettei niin käy. Pelkään että täti karttelee mua vain koska niin kovasti sitä toivon ja tulee sitten ryminällä.
Hih, MISSMAMA.. Hyvä kysymys... :D Itsekään en peittoa miehen kaa heiluttele ainoastaan ovulaation aikaan.. Kyllä se kuuluu lähes päivittäin meidän suhteeseemme.. On se vaan niin kivaa, ja etenkin kun on maailman upein ja paras mies... :oP Muuuutta, oishan se aivan huikeeta, kun vielä joku kerta osuis sukusolut vastakkain, ja saatais se yhteinen vauva.. Yk2 kohtapuoliin alkamaisillaan... =)
heips!
lalaloo, täällä sormet ja varoaat ristissä että nyt tulee plussa ja kaikki sujuu hyvin! Oireet ainakin varsin lupaavia :)
missmama, meil seksiä on aika vaihtelevasti 1-5x viikossa, kausittain menee. Vaikka ei ovista tikuttelis niin oon huomannu, että aktiivisempaa on juuri silloin oviksen aikoihin, ite oon vähän se vähempään tyytyvä meidän suhteessa, niin mulla halut nousee aina sit sillon kun ovis tuloillaan ja mies sitten hyödyntää sen ajan, kun on varma nakki saada makkariin toimintaa.
).( oma napailuja taas.. Voi mie kyl alan toivomaan entisestään, että raskautuisin tässä pian. Tuo uusi äitiyspakkaus on nimittäin melkoisen ihana. Just mun mieleen. Tuntuu niin tuskalliselta tää odottelu kyllä, ensi viikolla ti-to välillä pitäis vissiin menkat alkaa. Lämmöt iltaisin koholla, tosin niiden varaan en laske enää mitään varmaa. Alavatsa nippailee ajoittain tai oikeastaan siitä oviksesta asti ollu pientä nippailua. Noh, rennoin mielin pitää koittaa olla, ja mielestäni ihan hyvin toistaiseksi sujunut, kun ei yöunetkaan vielä menny ;) talletteluja tulikin sit lh- huippupäivänä ja seuraavana ja vielä sillon kun oviksen tunsin, joten ainakin kaikkemme ollaan tehty et tärppäis, mutta jos ei nappaa niin eipä tuo haittaa. Sit kerkee pudottamaan painoa vielä lisää. :) tsempit muillekkin piinailijoille!
Tintti
Oon viettäny hiljaiseloa, kun ei ole ollut mitään ihmeitä tapahtunu, käyny lukemassa kuulumisianne kuitenkin päivittäin :) Onnea plussaneille ja pudonneille tsempit seuraavaan kiertoon!
Täällä tuli eilen hymynaama ovistestiin, ja saatiin tilaisuus hyödynnettyä..nyt aamullakin näytti vielä hymynaamaan joten vielä olis tänään hyvä varmistella, mutta miehellä pitkä päivä joten voi olla että jää tuon eilisen varaan. Ihmeen aikaisin se plussa tuli nyt, aina ennen bongannut vasta joskus kp 19-22 tienoilla. Siinä mielessä positiivista että luteaalivaihe ei ehkä jää nyt liian lyhkäseks.
Aiemmin oli puhetta tuosta syntymäkuukaudesta ja mikä olis hyvä aika plussata. Mulle ei mitään väliä. Esikoinen syntynyt keväällä ja olihan se ihanaa aikaa ja mukavaa kun miehellä oli paljon lomaa heti alkuun. Mutta toisaalta kesästä olis ehkä enemmän pystyny nauttimaan jos olis ollu vähän isompi vauva. Äitiysloman aikana ehtii kuitenkin ne kaikki vuodenajat kokemaan. Yhtään kiertoa en jätä sen takia väliin, etteikö joku kuukausi miellyttäis, jollain tapaa itse löydän kaikista vuodenajoista ja kuukausista jotain positiivista. Kunpa se plussa vaan tulis pian :)
-alicia
Oon viettäny hiljaiseloa, kun ei ole ollut mitään ihmeitä tapahtunu, käyny lukemassa kuulumisianne kuitenkin päivittäin :) Onnea plussaneille ja pudonneille tsempit seuraavaan kiertoon!
Täällä tuli eilen hymynaama ovistestiin, ja saatiin tilaisuus hyödynnettyä..nyt aamullakin näytti vielä hymynaamaan joten vielä olis tänään hyvä varmistella, mutta miehellä pitkä päivä joten voi olla että jää tuon eilisen varaan. Ihmeen aikaisin se plussa tuli nyt, aina ennen bongannut vasta joskus kp 19-22 tienoilla. Siinä mielessä positiivista että luteaalivaihe ei ehkä jää nyt liian lyhkäseks.
Aiemmin oli puhetta tuosta syntymäkuukaudesta ja mikä olis hyvä aika plussata. Mulle ei mitään väliä. Esikoinen syntynyt keväällä ja olihan se ihanaa aikaa ja mukavaa kun miehellä oli paljon lomaa heti alkuun. Mutta toisaalta kesästä olis ehkä enemmän pystyny nauttimaan jos olis ollu vähän isompi vauva. Äitiysloman aikana ehtii kuitenkin ne kaikki vuodenajat kokemaan. Yhtään kiertoa en jätä sen takia väliin, etteikö joku kuukausi miellyttäis, jollain tapaa itse löydän kaikista vuodenajoista ja kuukausista jotain positiivista. Kunpa se plussa vaan tulis pian :)
-alicia
Lalaloo! Muistan sun edellisistä ketjuista! Taidettiin jopa plussata jostain samasta ketjusta jos oikein muistan? Mulla on kans ollu noita varhaisia keskenmenoja (rv6 ja rv8), joten en niin kovasti jännää sitä voinko tulla raskaaksi, vaan sitä pysyykö kyytiläinen mukana. :/ Toivottavasti meillä kummallakin onnistuis tästä kierrosta!
Missmama, kyselit siitä kuinka usein peitto heiluu. Mä oon meiän suhteessa ollut aina se halukkaampi osapuoli, joten miestä saa vongata ja houkutella ja silloinkaan ei aina natsaa. Tämä on välillä ollut aika problemaattista ja monien riitojen syy. Nyt kun ollaan yritetty esikoista 2v 2kk, niin ollaan huomattu, että on parempi ettei tehdä siitä pakkopullaa, mikä pitäisi avioparille tulla luontevasti. Alussa meillä oli orjallinen "joka kolmas päivä" tahti siitä lähtien kun menkat loppu. Mut se ei sopinut meille. Sit yritin jossain vaiheessa n. vuosi sitten sitä, että en kerro miehelle milloin on ovulaatio vaan olla ihan superviettelevä silloin, että saan ukon kellistettyä. Sekään ei toiminut meillä. Nyt ollaan viime kesästä lähtien tehty niin, että ei harrasteta seksiä jos ei tee mieli, mutta hyödynnetään ainakin se päivä kun tulee ovisplussa testillä. Kaikki muu on vapaaehtoista. Ja tämä on toiminut toistaseks hyvin. Viime kesästä lähtien on kaks kertaa ollut raskaana, harmi vaan, että kesken ovat menneet kummatkin. :(
).( Kurkku kipee, kuumetta ja hain sen takia aamulla saikkua 3 päivää, vaikkakin aion kyllä todennäköisesti mennä torstaina töihin. Nyt vaan juon kuumaa ja makoilen. Piinaviikkoa vielä reilu viikko jäljellä... Peukut pystyssä kaikkien muiden puolesta!
Äh, tsorppa, tuli kahteen kertaan edellinen vastaus. Liinaloviisalle ja Lalaloolle piti sanoa että tervetuloa mukaan, ja kaikille muillekin tottakai!Heh kyl nauratti toi Liinaloovisan miehen mielipide, ettei päivillä ole väliä :D No mut mitä useemmin sen parempi, vai miten se meni. Eikä sen vauvanteon tarvii mitään vakavaa puuhaa ollakaan :)
Täällähän on ihan hirveen moni kierron viimeisissä päivissä, tulkaahan päivittämään kuulumisia! Toivottavasti Nyytikki saa pian seuraa plussanneisiin!
Ehtoota!
Jonsteri: Kyl ollaan joo plussailtu samoihin aikoihin joskus. Mulla on kans vähän sama juttu, et raskaaksi tuleminen ei taida olla
se pulma vaan ongelmia taitaa olla kiinnittymisessä ja kyydissä pysymisessä. Lähinnä nää varhaiset keskenmenot ovat olleet harmillisia ja fyysisesti ikäviä. Meillä oli jo viime kerralla puhetta lääkärin kanssa tarkemmista tutkimuksista, mutta ei vielä tahdottu niihin lähteä. Joten kun testin teen, jos teen, niin se on ennen varhaisultraa vain kaksi viivaa tikussa. Kuulostaa ehkä karulta,mutta yritän suojella itseäni henkisesti hieman. Tsemppiä kyydissä pysymiseen myös teille ja muille.
Kiitos tsemppauksesta myös muille :).
Masc: Erityis lykkyä sinne myös :).
ON: Nälkä senkuin jatkuu ja suolaista tekee mieli. Yöpissitys on nyt siirtynyt myös päiväpissitykseksi :)...Jos jaksan odottaa, niin testaan vasta perjantaina, mutta jos en niin sitten aiemmin. Tänään on myös hieman etonut, kun tulee nälkä. Jatkan siis tätä ihmettelyä.
Lalaloo kp30/24-34 yk8
Voi ei, on näemmä täältäkin ketjusta ehtinyt jo muutama pudota, mutta Nyytikille isot onnittelut :) Ja näyttäis täällä jännittäjiäkin olevan joukossa, toivotaan plussia <3
On: Se ois ovulaation aika ihan näinä päivinä. Viime kierrossa, en tiedä ovuloinko ollenkaan kun ei ollut yhtään mitään "oireita", seksikin oli melkeen vastenmielistä. Nyt on ollut pientä nippailua ja mielihalut on vähintäänkin kohdillaan ;) ehkä tätä vois pitää jo ihan positiivisena asiana. Jos vaikka tästä kierrosta tärppäis :)
Taidanpa tästä tipahtaa pian, sellaisia menkkaoireita massussa :( Sitä vaan niin jo toivois tän pitkän yrittämisen jälkeen... On tossa muutamaan otteeseen käynyt mielessä että oliskohan se kohdun ulkoinen raskaus merkki että 'lopeta jo hyvä ihminen ajoissa'. Mulla siis myös unikorninen kohtu (eli karkeesti suomennettuna puolikas kohtu), ja molemmat muksut sen takia sektiolla syntyneitä. Eli nuo kaksi rakasta pikkaraista on jo sinäänsä pieniä ihmeitä.
Toivottavasti teillä muilla tärppää! :)
Hei kaikille!
Kovasti tsemppiä ja jännittäviä testipäiviä, keille ne nyt ovat kohta ajankohtaiset! ;)
Toivotaan että Nyytikki saa mahdollisimman monta kaveriksi marraskuihin.
Peittojen heiluttelusta: minä olen myös se vähemmän aktiivisempi osapuoli, mutta kyllä aika lailla siihen 1-5 kertaan menee viikossa :) riippuen aika lailla näistä minun mielialoista. Nyt tämä viikko on ollut aika hiljaista, kun on tää väsymys imenyt kaikki mehut!
Miehet (ainakin osa) on tosiaan sitä mieltä ettei niillä "tärppi" päivillä ole väliä :D munkin mies on ihan ulapalla näistä oviksista ja lisää vain hänen stressi-tasoaan. Parempi siis kun ei puhu mitään!
On: kaikki yleisimmät menkkaoireet ovat alkaneet ihan pirun aikasin! En tiedä johtuuko jostain stressistä, vai mikä on mutta, nyt on sellanen olo että kyllä ne menkat sieltä varmaankin tulee. Nää viimeiset päivät tuntuu matelevan niin hitaasti!
No niin, tippusin marraskuisista toivottavasti joulukuisiin pääsisin :)
Peitonheilutteluista: Meillä minä olen selkeesti se passiivisempi, kaksi lasta ja 10-12 tuntiset työpäivät (olen yrittäjä) vie aikalailla mehut eikä sitten illalla enä jaksais muuta kuin laittaa vaan pää tyynyyn. Meillä tapahtuu vain n 2-5 kerta kk ja mies on tästä aika ärsyyntytnyt. Hän kyselee kokoajan että miten hän voisi olla parempi jne mutta kun hän on jo täydellinen, jaksamista jos sais vaan lisää (olen kyllä sanonut niin hänelle mutta vielä ei ole ihan mennyt perille asti :)). Mulla on selkeesti enemmän haluja siinä ovulaation aikaan (meillä ei koskaan vaan vauvatoiveiden takia harrasteta, kyllä molempien on sitä oikeesti haluttava), luonto on hauskasti niin järjestänyt että sillon himottaa...
Huomenta,
joko teillä leikitellään ajatuksella että kun vauva joskus syntyy, kumpi hoitaa nää ja nuo ja minkälaisia järjestelyjä vauvantulo elämässä/kodissa/perheessä/töissä jnejne vaatii. Meillä "kinasteltiin" eilen aiheesta voinko jäädä hoitovapaalle vielä äitiysloman jälkeen. :D Itse vauvasta, tai lähinnä raskausajasta ja siihen liittyvistä asioista muuten ollaan hiljaa, ehkä molempia jännittää tuleekohan sellaista koskaan. Lähipiirissä ikäviä kohtaloita. :(
Eilen iski kaamea juttu tajuntaan kun hokasin etten ole sairastanut vesirokkoa. Olen hoitoalalla työssä. Olen joskus pyytänyt reseptiä mutta tiukka terkkari sanoi että raskaana et saa olla ja kolmeen kuukauteen et tulla. Olisi pitänyt hakea se heti vaan, siitä olis jo useampi kolme kuukautta aikaa. Nyt myöhäistä..en tahtoisi sysätä näitä vauvasuunnitelmia kuukausiksi sivuun kun on niin kauan odottanut. Täällä alkaa siis kituviikko kohta. Jos ne menkat sieltä tulee niin harkitsen rokotteen ottamista. Onko muilla kokemusta vesirokkorokotteesta tai onko muita taudilta välttyneitä?
No nyt mie romahdan! Ainakin mun lämmöt romahti.. :( tänään vain 36.2 lämpö eli se peruslämpö mikä on. Perjantaina alkaa siis menkat.. :( itse mietin et jos huilisti pari kuukautta ja keskittyisi johonkin muuhun, mut mies haluaa et jatketaan yritystä ja aloitetaan Clomit. Pitää vielä keskutella aiheesta....
Liinaloviisa, meillä kovasti puhutaan vauvasta ja raskausajasta ja mitä tehdään heräämisten, vanhempainvapaiden, ostosten ja kaikkien muiden asioiden kanssa. Ollaan myös puhuttu siit et miltä se sitten näyttää ja minkähänlainen siitä tulee. Meilläkin on jo kinasteltu siit et kastetaanko lasta (mies haluaa, minä en) ja et monta kummia ja ketä kummeiksi. Päivittäin mies silittelee mun mahaa, et olispa siellä vauva. On hassua miten jotain, mikä ei ole vielä edes olemassa, voi rakastaa niin paljon! :'(
Ja nyt Missmama henkisesti alkaa valmistautumaan yrityskerta kasiin...
Peitonheilutuksesta, meidän täytyy kyllä "panostaa" normaalia enemmän ovisviikolla, mutta ei se olleenkaan pakko pullaa ole. Ikävä kyllä, työ, rakentaminen ja 2-v lapsi rajoittaa kertoja aika paljon. Mutta toisaalta se on nyt tämä elämänvaihe ja hellyyttä on muuten paljon suhteessa.
Täällä ei mitään uutta. Odotusta ja odotusta. Toisaalta aika nopeaan se ensimmäinen viikko kierrosta on mennyt. Ihanaa kun on niin keväinen ilma jo, jospa sitä kevään myötä muuttuisi hedelmmällisemmäksi ;)
Heippa .... täällä yksi tjottailija nyt ihan ihmeissään... viikon päästä menkkoja odottanen. Ja nyt O_O hormoninäppyjä otsa täys... ja lämmöt kohollaan. Kolme yötä mennyt nähden mitä ihmeellisimpiä unia joissa jokaisessa mulla oli vauva mahassa tavalla rai toisella. Huhhuijaa ... vähänkö tulee jännä viikko!
Huomenta!
Anis83: Hyvä, että ovia näkyi tikussa ja tuli hyödynnettyä. Itse tosiaan menin tässäkuussa ultraan omalle gynelle, kun sain kakspäivää todella vahvan lh-huipun tikutettua ja oireetkin olivat vahvat. Gyne vahvisti mallikkaan ovulaation olevan käsillä ja hyödynsimme tämän, mutta tosin vain tuolloin samana päivänä kp16. Emme halunneet ottaa stressiä tästä kuusta, kun on useampi pettymys jo takana. Tsemppiä jännäilyyn sulle ja muille.
ON: Yöllä juostiin taas vessassa tiuhaan ja muutoinkin oli levoton yö. Menkkamaista jomotusta ei ole. Normaalisti tähän aikaan kuusta jomottelisi jo vaikka olisikin plussa saatu ja tällöin on aina mennyt kesken. Hienoisen etomisen ja karmivan nälän saattelemana lähden nyt aamupalalle :). Poikkeuksellista edellisiin kiertoihin on vielä Se, että ovulaation jälkeen lämpö ei noussut vaan vasta muutama päivä sitten. Saas nähä nyt kuinka käy...
Tsemppiä kaikille!
Lalaloo kp30/24-34 yk8