Missä teillä menee ns. roolit päinvastoin miehen kanssa?
Meillä esim. mies föönaa hiuksiaan (irokeesi) ja käyttää muotovaahtoa ja lakkaa, minä en.
Huvittaa jos joku ystäväni vaikka kysyy, että saako lainata hiuslakkaani, niin vastaan että lainaa vaan mutta se on kyllä miehen. :D
Muilla mitään vastaavia?
Kommentit (51)
Ei liene kovin tavatonta nykyään, mutta meillä mies tekee 90 % aterioista. Siis päättää, ostaa ja valmistaa. Hän vitsaileekin saavansa aina istua valmiiseen pöytään, kun ei tarvitse kuin ruuat siihen huolehtia.
Meillä mies siivoaa, minua sen sijaan ei pölypallerot nurkissa häiritse juuri ollenkaan. Ja mies "nalkuttaa" minulle siitä, kun jätän sukkia ja muita vaatteita lojumaan lattioille.
Meillä mies hoitaa pääasiassa imuroinnin ja tiskauksen, minä hoidan pienet remontit ja esim. huonekalujen kokoamiset.
Kolmonen, siis jos ajatellaan niin sanottuja perinteisiä sukupuolirooleja, jotka vielä nykyäänkin monessa perheessä pätevät ainakin jonkin verran. Eikö tuo avaukseni esimerkki riittänyt siitä mitä nyt tässä haen?
Ap
Kolmonen, siis jos ajatellaan niin sanottuja perinteisiä sukupuolirooleja, jotka vielä nykyäänkin monessa perheessä pätevät ainakin jonkin verran. Eikö tuo avaukseni esimerkki riittänyt siitä mitä nyt tässä haen?
Ap
Minä vedän röökiä ja bisseä, tykkään istua pubissa, mies imuroi ja pesee pyykit.
Mulla on auto ja ajokortti, miehellä ei. Miestä inhottaa ötökät ja mua ne vaan kiinnostaa.
Meillä mies hoitaa viikkosiivouksen yksin.
Minä hoidan ovelle tulevat kaupustelijat, mittarinlukijat ja viranomaiset, kaikki "pelottavat" ihmiskontaktit. Virastoasiat pankkia lukuunottamatta, mies hoitaa lainat ja vakuutukset.
Teen ilmalukkojen putsaukset ja muut sotkuhommat sisällä, samoin pienet pintaremontit. Mies sen sijaan putsaa räystäskourut ja muut kiipeilyhommat. Tietokoneet, fillarit ja auto kuuluvat hänelle. Autoon lisään itse vain öljyt ja ohjaustehostimen nesteet, bensat. Lamppujen kattoasennukset ja muut sähkötyöt menevät puoliksi.
Mies hoitaa enemmän lapsia silloin kun on kotona. Minä hoidan keittiöhommat ja pyykit, pihatyöt.
Mies nukkuu nalle kainalossa, minä en. (pitää käsityynynä pehmoelukkakoiraa :D )
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:17"]
Mies nukkuu nalle kainalossa, minä en. (pitää käsityynynä pehmoelukkakoiraa :D )
[/quote]
Ihana. :D
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:13"]
Minä vedän röökiä ja bisseä, tykkään istua pubissa, mies imuroi ja pesee pyykit.
[/quote]
Sama!
Mies siivoaa ja laittaa ruuat arkisin. Minä hoidan auton renkaiden vaihdot, laskujen maksutm vakuutukset ym. viranomaiskontaktit.
Meilläkin mies laittaa 90% ruuista ja 80% ideoi ne. Pesee pyykkiä puoliksi ja imuroi lähes aina.
Minä hoidan raha-asiat, laskut, viranomaiset, pankit, vakuutukset, putkimiehille/sähkömiehille tms. soitot, autohuoltovaraukset ym. ilmiskontaktit. Laitan nauloja seiniin ja kokoan pienet huonekatut/puulelut tms. pikkunikkaroinnit.
Meillä mies on siivoushullu ja minä olen se possu. Meillä mies laittaa tukkansa, kokkaa, viikkaa pyykit sotilaallisen tarkasti, vaatii mankelointia...
No mies on se tunteellisempi osapuoli ja minä taas kylmempi. Mies saattaa liikuttua minun kehuessani häntä ja hän leperteleekin useammin romanttisia ja kauniita sanoja korvaani.
Mies on vain järkevämpi joka ainoassa käytännöllisessä asiassa, oli se sitten siivousta tai lasten kasvatusta tai ihan mitä vain. Joten voisin väittää, että miehen kodinhoidollisten toimien vuoksi meillä olisi roolit "väärin päin", mutta eipä minua ole nähty vastaavasti pora kädessä heilumassa. Ainoa hyvä puoleni on, että otan opiksi, jos minua neuvotaan esim. sukkieni lattialta ylös korjailussa. T. Käsi
Meilläkin mä hoidan remontit yms. hommat, koska mies tekee ne niin huonosti sinne päin. Mies taas hoitaa ruuanlaiton ja pyykkihuollon. Siivous menee niin, että minä määräilen ja mies tekee mitä käsketään. Tosin mä hoidan esim. uuninputsaukset, ikkunoiden pesut, jääkaapin putsaamisen ja vastaavat, koska miehelle ei tulisi mieleenkään että uunista pitää myös se pinttynyt lika saada pois tai että ikkunaa pestessä se pitäisi avata ja pestä kaikki ruudut, ei vain se ensimmäinen käsillä oleva ruutu, tai että ikkunan välissä olevat kärpäsenraadot pitäisi siivota pois.
minä tienaan reippaasti enemmän ja hoidan kaikki kodin isot hankinnat, myös elektroniikan.
Mies vastaa ruokahuollosta (suunnittelee, ostaa, valmistaa) aina kun on kotona
Mies laittaa useammin ja parempaa ruokaa kuin minä. Minä ajan aina autoa, miehellä ei korttia olekaan.
Millä tavalla päinvastoin? Miten niiden roolien sitten pitäisi mennä?