Missä teillä menee ns. roolit päinvastoin miehen kanssa?
Meillä esim. mies föönaa hiuksiaan (irokeesi) ja käyttää muotovaahtoa ja lakkaa, minä en.
Huvittaa jos joku ystäväni vaikka kysyy, että saako lainata hiuslakkaani, niin vastaan että lainaa vaan mutta se on kyllä miehen. :D
Muilla mitään vastaavia?
Kommentit (51)
Minä olen IT-konsultti, mies päivittäistavarakaupan alalla.
Miehelläni ei ole ajokorttia, joten jos autolla ollaan johonkin menossa niin minä ajan.
Pidän kyllä huolta ihostani ja hiuksistani ja meikkaan, mutta meidän vessan kaapit ovat pullollaan miehen putiloita ja purnukoita. Omani vievät vain yhden hyllyn. Lisäksi, jos olemme lähdössä jonnekin, minä olen aina ensimmäisenä valmis.
Mies hoitaa meillä pyykit, koska minä "en osaa" lajitella niitä enkä edes taitella tyynyliinoja oikein. Tämä siis hänen mielipiteensä, vaikka koko tähänastisen elämäni aikana en ole yhtäkään vaatekappaletta värjännyt tai muutenkaan pesukoneessa pilannut.
Minä juon kaljaa, mies viiniä. Eli röhnötetään sohvalla niin, että mulla kädessä oluttölkki ja miehellä jalallinen punkkulasi.:) Tosin kyllä mieskin joskus olutta juo ja minä vinkkua, mutta yleensä näin mennään.
Mies kokkaa suurimman osan ruuista.
Minä en yleensä huomaa, jos mies on käynyt parturissa tai jos hänellä on joku uusi vaate tai jos hän on vaikka ajanut parran kokonaan pois.
Olen nopeammin lähtövalmis kuin mieheni.
Mies nipottaa. Valittaa tyyliin mun sukista lattialla ja tekemättömistä kotitöistä. On itse varsinanen martta siivouksessa :D!
meillä mies on siivoomisen kanssa tarkempi, ainakin siis sen suhteen että tavaroiden pitää olla oikeassa paikassa ja nalkuttaa mulle jos erehdyn jättämään jotain väärälle paikalle. Itse taas huolehdin siitä että on puhdasta, mies ei edes huomaa jos lattiat on likaiset tai pitää imuroida/pyyhkiä pölyjä. Mies ostaa aina tuoreita kukkia kotiin koristukseksi ja ostaa uusia koriste-esineitä kotiimme. Tykkää myös shoppailusta paljon enemmän kuin minä, se voisi viettää kaupoilla tuntikausia ja itse saan olla hoputtamassa että mennään jo pois.
Meillä silitysrautaa ja -lautaa käyttää oikeastaan vain mies. Hän käyttää töissä pukua ja silittää lähes päivittäin itselleen paidan. Itse inhoan silittämistä ja vaikka itsekin joudun jakkuja töissä pitämään, yritän ostaa trikoo- tms. toppeja, joita ei joudu silittämään.
Olen miestäni kaksi vuotta vanhempi. Minulla on ajokortti, miehellä ei. Autoa ei tosin tälllä hetkellä ole. Vastaan enemmän laskuista, vakuutuksista ja muista vastaavista, mutten ehkä miellä näitä perinteisen miehekkäiksi asioiksi.
Minä olen diplomi-insinööri, mies puolestaan ravintola-alan asiakaspalvelija. :) Hän myös tekee taloudessamme ruoat ja hoitaa yleensä pyykkäyksen, sillä on paljon tarkempi ja vaativampi siinä. Nipottaa myös oikeanlaisesta lakanoiden viikkauksesta jne. Minä olen meistä myös ainoa, jolla on ajokortti. Yleensä lähtiessämme johonkin minä olen aina ensimmäisenä valmiina ja joudun odottelemaan miestäni.
Mitään vikaahan mielestäni näissä meidän "rooleissamme" ei ole, mutta nyt haluttiin vain vertailla vanhanaikaisiin miehen ja naisen malleihin.
Meillä mies tekee 95 % ruuista. Minä ihan joskus, koska en osaa laittaa kuin muutamaa eri ruokaa.
Minä ajan aika usein autoa, kun yhdessä lähdetään jonnekin.