Arvaa jotain elämästämme tämän olohuonekuvan perusteella
Kommentit (343)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:57"]
Vanhempi asunto lattiasta päätellen, noita ei enää tehdä juurikaan. Olisin sanonut että rivari, halpa sisustus ja tylsä. Oletteko hiljan vasta muuttaneet tuonne?
[/quote]
Rivari ei osunut kohdalleen. Muut osuivat. Hienoa!
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:59"]
Jos tänne laittaa kuvia kodistaanj pyytää arvaamaan jotain. Pitää kestää negatiivinen palaute. olohuone ei mitenkään erikoinen. ihan siisti, mutta ei mitään säväyttävää. Seinille jotain sävyä? lattia uusiksi, vanha parketti ruma. itsellä sama juttu edessä..
[/quote]
Ja tässä oli arvaus ... missä kohdin?
"Ei ehkä kannata tällaiseen kyselyyn jättää kuvaan jotain, jonka muistoarvo on suuri, koska sellaiselle esineelle tuskin haluaa arviointeja."
Ja näin kätevästi nr. 58 sai käännettyä ap:n syyksi senkin, että itse kykeni lähinnä vain tekohauskaan viisasteluun ja toisen asunnon haukkumiseen. Tuhma ap, kun jätti muistoesineen näytille...
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:00"]
Olette mutkattomia ihmisiä. Ette halua ympärillenne krääsää ja "turhia" ihmisiä. :) Minä pidän kuvasta.
[/quote]
Taitaa osua aika hyvin kohdilleen. Siis se mutkattomuus ja krääsättömyys. Toisaalta me olemme aika "ihmisavoimia" ja tuttavamme kiusoittelevatkin meitä siitä, että "aina on joku uusi nurkissanneasuva, joka tuli vain käymään, mutta jäikin viikoiksi tai kuukausiksi".
Tynnyri ja arkku ovat hienot ja persoonalliset. Mä kanssa vähän ihmettelin patsasta, mutta tarina taustalla selittää sen.
Matkustelette paljon?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:00"]
Kuultokudos, kuivatut ruusut, verhot jne. kumpikaan teistä ei osaa sisustaa, mikään ei sovi yhteen toisen kanssa. Nuo muodot riitelee niin pahasti keskenään.
Ainosataan musta yhdistää, mutta se ei toimi, sorry!
[/quote]
Sanoit, ettei kumpikaan osaa sisustaa (ainoa "arvauksesi") ja se varmaankin totta. Tosin toisella on ammattikoulutus siihen, mutta samaan aikaan "väsymys" aiheeseen.
Ruusut ei muuten ole kuivattuja.
Sisustajana varmaankin huomasit sen, mutta yritit saada aikaan keskustelua?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:05"]
Veikkaisin lapsetonta pariskuntaa, ikää 30 pintaan puolin tai toisin. Ootte ostaneet ensimmäisen oman kodin, jota ootte rempanneet. Lattiaa ette oo vaihtaneet, koska se on vielä ok ja hankala repiä pois. Tykkäätte tummasta ja tunnelmallisesta sisustuksesta. Mies on roudannut kaljatynnyrin mukanaan asuntoonne aikaisemmasta elämästään. Naispuolinen asukas ilmeisesti tykkää sisustaa ja pitää kodin siistinä. Ootte keskituloisia, ehkä kaupallis/teknisellä alalla, vapaa-aikoina luette, kuuntelette musaa (no tää ei ollut enää arvaus kun kerroit).
[/quote]
Lukeminen, musiikki, keskitulo osui kohdilleen.
Ja se, että minulla (perheenäidillä) on luultavasti turhan tiukka käsitys siisteydestä. Muut meni pieleen. Pahoittelen, mutta kiitän arvauksesta. Se oli kiva.
Tynnyristä tulee mieleen lähiöpub ja se asetelma päällä vielä korostaa samaista tunnelmaa. Se tekstimatto sopisi paremmin teinin huoneeseen ja tekstit arkusta hioisin pois. Verhot ja lampun vaihtaisin. Mutta perheestänne en tiedä mitään.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:57"]
Vanhempi asunto lattiasta päätellen, noita ei enää tehdä juurikaan.
[/quote]
Erotatko muka kuvasta ettei voisi olla muovimattoa? Ikkunat paljastaa kyllä iän ja ilmeisesti hyvin matalat patterit niiden alla kun mitään ei näy.
[/quote]
Lattialämmitys eli ei ole pattereita.
Mutta mitä se mielestäsi kertoo meistä`?
VIipaleita oululaistuneesta elämästä, eikö tää tullut jo... Ihan kummallinen ketju yhä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:03"]
Arvosanan 8+ antanut jatkaa: sulla oli tällä viikolla vähän ekstrarahaa ja päätit käyttää sen hobby hallissa: sieltä tarttui matkaan bukleematto (helppohoitoinen kun on se koira - rotweiler?) ja uudet verhot. Halusit niin nopeasti tämän kyselyn av:lle, että et ehtinyt edes verhoja silittää vaan nopeasti vaan nipsut reunaan ja kiskoon.
ps. silitä nyt kuitenkin :)
[/quote]
Heh. Silitän kyllä. Vasta mallattiin ikkunoihin tuota kuvaa otettaessa.
Muut osat veikkeuksestasi menivät valitettavasti väärin.
Mutta ne olivat kuitenkin mielestäni aika hyviä (esim. ei ole koiraa ja matto ostettu vuosia sitten). Mutta voisi olla ollut noinkin. Kiitos perehtymisestäsi.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:03"]
VIipaleita oululaistuneesta elämästä, eikö tää tullut jo... Ihan kummallinen ketju yhä.
[/quote]
Hienosti stalkattu! Hämmentävä blogi kaiken kaikkiaan...
Tuon kuvan perusteella mä en osaa arvailla yhtään mitään. Siistiä on ja ihan kivan, joskin persoonattoman näköistä. Voi olla, että toisesta vinkkelistä se persoonallisuuskin tulisi enemmän näkyviin. Nyt sellainen kiva perussisustus. Mun silmiin ei kovin kodikas, mutta mä tykkäänkin vähän rönsyilevämmästä tyylistä :)
Plussaa väreistä. Mä en tykkää näistä valkoisista sisustuksista.
Sama aloitus 2+ palstalla, ja siellä sherlockoitiin jo blogikin, mistä kuvat ovat.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:07"]
Talo on -70, peruskorjattu. Siinä asuu nainen ja mies. Ensimmäinen lapsi tulossa toukokuussa, joten nainen on kohta jäämässä pois töistä. Mies tekee jotain perus duunarin hommia varmaan jotain autoon liittyvää. Nainen taas joko hoito-alalla tai lastentarhanopettaja. Parisuhdetta on kestänyt noin seitsemän vuotta josta naimisissa kaksi. Nainen on 28 ja mies 31. Pariskunnalla ei ole koiraa naisen allergian vuoksi, mutta löytyy papukaija tai undulaatti.
[/quote]
Tämä meni todella pieleen, mutta oli hauskan positiivinen. Annan superpojot kirjoittajalleen siitä, ettei lipsahtanut ilkeyksiin vaan teki aidon yrityksen.
60-70 luvun vaihteen talo (ok tai rivari) matalalla vasesokkelilla?
Ikean nojatuolit ja sohva?
Hieman alle keskitulon tienaavia (siis alle 3200€/kk), ei leikki-ikäisiä lapsia.
Ihan kivan näköistä olohuoneessa. Viihtyisin teillä kylässä :)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:42"]Miltä susta tuntuu, kun useimmat puhuvat hyvinkin negatiiviseen sävyyn sisustuksestanne ja omien sanojen mukaan sisustus on ollut ammattisi? Kotinne ei todellakaan näytä ammattilaisen sisustamalta. Musta olisi kamalaa, jos oman ammattini työn jäljestä saisin tällaisia kommentteja.
[/quote]
En ole Ap, mutta mun mielestä kertoo vain siitä, että tällä palstalla kommentoi ihmisiä, joilla ei ole sisustussilmää.