Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka on omia vanhempiaan lyhyempiä?

Vierailija
26.01.2014 |

Tuli mieleen tuosta HS:n jutusta vanhoista kasvukäyristä. Taas kerran painotettiin, miten nykyään lapsista tulee vanhempiaan pitempiä. Näin sanottiin jo silloin, kun minä olin lapsi 80-luvulla. Ja silti ainakin minä jäin kumpaakin vanhempaani lyhyemmäksi, ihan ilman mitään sairauksia. En ole huomiota herättävän lyhyt vaan ihan keskipituinen suomalaiseksi naiseksi, mutta selkeästi isää ja äitiä lyhyempi. 

Miten te muut?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen vanhempiani ja kaikkia sisaruksiani lyhyempi. Äitini on 161cm, isäni 170cm, itse olen 157cm. Siskoni ovat 163cm ja 170cm, ja veljeni 173cm. Sisarusteni kohdalla tuo siis pätee että ovat vanhempiamme pidempiä, itse vain jäin lyhyemmäksi.

Vierailija
22/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans oon jäänyt lyhyemmäksi, ja tuota olen monesti miettinyt miksi. Kuulin myöhemmin että äidin äiti, jota en ole koskaan tavannutkaan, oli ollut myös tällainen lyhyt, joten sieltä suunnasta taisi tulla joku lyhytgeenisyys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minulla. Isäni on 182 cm ja äitini 171 cm. Minä 163 cm. 

Tapasin muutama vuosi sitten miehen, joka oli ollut samaan aikaan peruskoulussa. Hän oikein taivasteli, että kuinka voin olla noin lyhyt, kun hänen mukaansa olin ala-asteella luokan pisimpiä tyttöjä. Pituuskasvuni päättyi 12-vuotiaana ja silloin myös kuukautiseni alkoivat. 

Vierailija
24/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös! Olen 167 cm ja molempia vanhempiani lyhyempi. Myös veljeni on vanhempiamme lyhyempi.

Vierailija
25/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:05"]

Oma isäni 186cm ja äitini 157cm, itse olen 168cm. Tyttäreni 157cm, ja hänen isänsä 182cm. Tyttäreni saman pituinen, ja yhtä rintava kuten mummonsa, eli äitini. Minä taas olen a-kuppikerholainen, ja venynyt edes vähän isäni mukaan pituutta.. geenit jyrää...

[/quote]

No mutta sinähän olet PIDEMPI kuin äitisi, jos olet nainen. Et kai nyt sentään kuvittele, että naiset kasvaa normaalisti isiäänkin pidemmiksi!

Kun puhutaan, että lapset kasvaa vanhempiaan pidemmiksi, tarkoitetaan SAMAA sukupuolta edustavaa vanhempaa. Olisi aika epänormaalia, jos naiset kasvaisi isäänsäkin pidemmäksi. Toki tällaisiakin tapauksia on, mutta ei se ole mikään pääsääntö.

Vierailija
26/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No isäni on 173cm ja äitini 160cm. Minä olen 153cm, mutta se on kyllä ihan oma vikani. Sairastin syömishäiriötä parhaimpaan mahdolliseen kasvuaikaan. Veljeni onkin sitten reilusti isääni pidempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi