Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään muuta, jota tympii ihan älyttömästi asumispaikka?

Vierailija
26.01.2014 |

Mua vituttaa ihan järjettömästi. Ei vaan kertakaikkiaan totu tähän paikkaan.

Erosin 5 vuotta sitten ja muutin lapsineni työpaikkani takia pieneen tuppukylään, jossa ei ole ketään tuttuja. Eikä ole tullut. Ensinnäkään siksi, että aluksi en voinut harrastaa mitään, koska lapset olivat pieniä. Olisi pitänyt hankkia lapsenvahti, mutta se oliis ollut liian iso ponnistus. Ei vaan jaksanut.

Nyt pääsisin ihmisten ilmoille, mutta ei jaksa kiinnostaa yhtään. Ei tipan tippaa innosta lähteä mihinkään ryhmäliikuntaan, koska a) mikään ei kiinnosta b) joka paikassa on lasten kavereitten vanhempia tai asiakkaita. Yksinään kyllä hiihdän, juoksen jne.

En vaan ole pikku paikkojen ihminen. Kaipaan koko ajan jonnekin kaupunkiin. Siellä on sentään ihmisiä vaikka luisteluradalla tai kauppakeskuksissa. Kuolen tähän sisäänpäinkääntyneeseen ilmapiiriin. Olen yrittänyt ajatella hyviä puolia, mutta ei tällä luonteella vain onnistu.

Pitäisi myydä asunto ja hakea töitä muualta. Ei ole kovin helppo homma, kumpikaan. Lisäksi palkka on nyt niin hyvä, että elämme kivasti. Kaupungissa olisi paljon kalliimpaa. Varaa olisi pienempään asuntoon. Silti. Vituttaa vaan aina vaan yhä enemmän. Tunnen olevani ihan häkissä ja jumissa. Käyn ulkomailla muutaman kerran vuodessa, mutta arki ahdistaa ihan hulluna silti.

Oisko kellään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 19:45"]

Ap asuu tietenkin PORISSA, joka on tunnetusti Suomen perse...

Mutta asiaan: Ap vaikuttaa niin negatiiviselta ja aikaansaamattomalta ihmiseltä, että saa syyttää tilanteestaan vain itseään. Olen kanssa niitä, jotka mieluummin asuu pienissä neliöissä Helsingin kauniissa kantakaupungissa jugend-talossa, kuin jossain luxuslukaalissa perähikiällä. Täällä sentään tuntee että elämää on ympärillä ja kotiovelta avautuu ihan mukava maailma mahdollisuuksineen sekä minulle että lapsille. En koskaan aio muuttaa Helsingistä pois! t. Entinen perähikiän tyttö

[/quote]

Kaupunki on mennyt aivan pilalle, kun nämä perähikiän tytöt ja pojat ovat rymisseet paikalle kansoittain. Jostain syystä koko Suomen mielestä on nyt niin upean hienoa asua jugend-talossa kantakaupungissa. Niinpä stadilaisuutta ei enää ole, eikä kaupungilla tai perinteikkäilläkään kaupunginosilla ole jäljellä minkäänlaista henkeä. Sääli, että satuin epäonnekseni syntymään juuri sinne, mistä massat niin kovasti innostuivat.

t. Krunikan flikka

Vierailija
62/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asuu Raaseporissa. Kammottava paikka ja nykyisin viela paljon mamuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 19:45"]

Ap asuu tietenkin PORISSA, joka on tunnetusti Suomen perse...

Mutta asiaan: Ap vaikuttaa niin negatiiviselta ja aikaansaamattomalta ihmiseltä, että saa syyttää tilanteestaan vain itseään. Olen kanssa niitä, jotka mieluummin asuu pienissä neliöissä Helsingin kauniissa kantakaupungissa jugend-talossa, kuin jossain luxuslukaalissa perähikiällä. Täällä sentään tuntee että elämää on ympärillä ja kotiovelta avautuu ihan mukava maailma mahdollisuuksineen sekä minulle että lapsille. En koskaan aio muuttaa Helsingistä pois! t. Entinen perähikiän tyttö

[/quote]

Kaupunki on mennyt aivan pilalle, kun nämä perähikiän tytöt ja pojat ovat rymisseet paikalle kansoittain. Jostain syystä koko Suomen mielestä on nyt niin upean hienoa asua jugend-talossa kantakaupungissa. Niinpä stadilaisuutta ei enää ole, eikä kaupungilla tai perinteikkäilläkään kaupunginosilla ole jäljellä minkäänlaista henkeä. Sääli, että satuin epäonnekseni syntymään juuri sinne, mistä massat niin kovasti innostuivat.

t. Krunikan flikka

[/quote]

Kaupungin asuntotoimisto on lunastanut/perinyt kokonaisen kerrostalon Krunikasta. Talo saneerataan ja muutetaan maahanmuuttajien suurperheiden sosiaalisiksi asunnoiksi.

Alue kansainvalistyy kivasti. Itse asuisin mieluummin suomalaisten kanssa olivat nama sitten mista hyvansa kotoisin.

Vierailija
64/66 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso kyllä!    ihan hanurista  !

Vierailija
65/66 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap. Vietin itse 8 vuotta elämästäni tuppukylässä johon en sopeutunut. Miehen työn perässä muutettiin ja lapset oli silloin pieniä. Kylässä ei ollut oikeastaan mitään, yksi raitti ja kaksi pientä kauppaa. Kaverit asui monen tunnin matkan päässä ja väki oli tosi sisäänpäinlämpiävää ja kyttäävää. Kaikki tunsi toisensa ja ulkopuolisia kohtaan oltiin epäluuloisia.

Muutettiin sitten ihan muualle, keskikokoiselle paikkakunnalle. Tänne sopeuduin ihan hyvin kun on muutakin kuin metsää eikä ole ihan niin pienet piirit. Ihmisiä on moneen lähtöön.En metropolia kaipaa, mutta liian pieni ja syrjäinen paikka on aikamoinen kulttuurishokki jos jää ilman kavereita. Ehkä ponnistelet vielä seuran löytämiseksi ja sitten muutat jos tilanne jatkuu huonona.

Vierailija
66/66 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti ollut sama tilanne. Molemmilla kerroilla auttoi muutto ja elämänlaatuni pomppasi aivan huippulukemiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme