Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään muuta, jota tympii ihan älyttömästi asumispaikka?

Vierailija
26.01.2014 |

Mua vituttaa ihan järjettömästi. Ei vaan kertakaikkiaan totu tähän paikkaan.

Erosin 5 vuotta sitten ja muutin lapsineni työpaikkani takia pieneen tuppukylään, jossa ei ole ketään tuttuja. Eikä ole tullut. Ensinnäkään siksi, että aluksi en voinut harrastaa mitään, koska lapset olivat pieniä. Olisi pitänyt hankkia lapsenvahti, mutta se oliis ollut liian iso ponnistus. Ei vaan jaksanut.

Nyt pääsisin ihmisten ilmoille, mutta ei jaksa kiinnostaa yhtään. Ei tipan tippaa innosta lähteä mihinkään ryhmäliikuntaan, koska a) mikään ei kiinnosta b) joka paikassa on lasten kavereitten vanhempia tai asiakkaita. Yksinään kyllä hiihdän, juoksen jne.

En vaan ole pikku paikkojen ihminen. Kaipaan koko ajan jonnekin kaupunkiin. Siellä on sentään ihmisiä vaikka luisteluradalla tai kauppakeskuksissa. Kuolen tähän sisäänpäinkääntyneeseen ilmapiiriin. Olen yrittänyt ajatella hyviä puolia, mutta ei tällä luonteella vain onnistu.

Pitäisi myydä asunto ja hakea töitä muualta. Ei ole kovin helppo homma, kumpikaan. Lisäksi palkka on nyt niin hyvä, että elämme kivasti. Kaupungissa olisi paljon kalliimpaa. Varaa olisi pienempään asuntoon. Silti. Vituttaa vaan aina vaan yhä enemmän. Tunnen olevani ihan häkissä ja jumissa. Käyn ulkomailla muutaman kerran vuodessa, mutta arki ahdistaa ihan hulluna silti.

Oisko kellään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, minusta ei ole mielenkiintoista vaan surullista :(

Vierailija
22/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä ostin asunnon Helsingin kantakaupungista heti kun suinkin pystyin. En aio koskaan muuttaa täältä pois, koska takaisin pääseminen olisi varmasti vaikeaa juuri ap:n mainitsemista syistä. Kärsin mieluummin esim. liian pienestä asunnosta kuin sosiaalisessa autiomaassa elämisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:16"]

Arvaan, että AP tai nro 4 asuu Hämeenlinnassa! Kannattaa muuttaa pois, kyllä helpottaa. Suomen sisäänkääntynein kaupunki..

[/quote]

Vain Kerava on pahempi!

Vierailija
24/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:29"]

Yksi elämä. Niin. Lapsillani on yksi lapsuus, minkä vuoksi olen täällä asunut.

[/quote]

Jos haluat uhrata oman onnellisuutesi siksi, ettei lasten tarvitsisi muuttaa, se on tietenkin oma valintasi. Mutta turha syyttää sitten olosuhteita. -11

Vierailija
25/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tympii. Asun Espoossa eräällä alueella ja tää on niin tylsä paikka. No, Sello ja sen palvelut on ihan kivenheiton päässä, mutta siellä on tylsä shoppailla verrattuna Hkin keskustaan - ja tietysti valikoima on rajatumpi. Eikä täällä ole mitään samanlaista tunnelmaa kuin Helsingissä esimerkiksi. Ravintolat on huonoja, kahviloita ei juuri ole ja ketjupaikkoja lähinnnä. Sellon kirjasto on surkea, todella vähän kirjoja. Ympäristö täällä on yhtä kivaa koiranulkoiluituspaikkaa lukuun ottamatta roskaista, ja monet ihmiset on resuisen näköisiä. Hehheh, en ymmärrä miksi Espoosta puhutaan jotain rikkaiden ihmisten asuinpaikkana, kyllä täällä huono-osaisuus näkyy. Vituttaa seisoa aamulla kusenhajuisella dösärillä. Muutin pienemmästä uusimaalaisesta kaupungista, jota ei pidetä minään rikkaana, mutta siellä ei ikinä ollut näin likaista eikä näin paljon epämääräistä porukkaa kadulla. Lisäksi käyn koulua Helsingin puolella, joten vituttaa maksaa hirveät summat matkakortista.

Vierailija
26/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tympii. Asun Espoossa eräällä alueella ja tää on niin tylsä paikka. No, Sello ja sen palvelut on ihan kivenheiton päässä, mutta siellä on tylsä shoppailla verrattuna Hkin keskustaan - ja tietysti valikoima on rajatumpi. Eikä täällä ole mitään samanlaista tunnelmaa kuin Helsingin keskustassa esimerkiksi. Ravintolat on huonoja, kahviloita ei juuri ole ja ketjupaikkoja lähinnnä. Sellon kirjasto on surkea, todella vähän kirjoja. Ympäristö täällä on yhtä kivaa koiranulkoiluituspaikkaa lukuun ottamatta roskaista, ja monet ihmiset on resuisen näköisiä. Hehheh, en ymmärrä miksi Espoosta puhutaan jotain rikkaiden ihmisten asuinpaikkana, kyllä täällä huono-osaisuus näkyy. Vituttaa seisoa aamulla kusenhajuisella dösärillä. Muutin pienemmästä uusimaalaisesta kaupungista, jota ei pidetä minään rikkaana, mutta siellä ei ikinä ollut näin likaista eikä näin paljon epämääräistä porukkaa kadulla. Lisäksi käyn koulua Helsingin puolella, joten vituttaa maksaa hirveät summat matkakortista.

Vierailija
27/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tymmi. Onks tuo suomea?

Vierailija
28/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on tietysti itse aiheutettua asua täällä ja olla tyytymätön. vaihtoehto on muuttaa johonkin: lapsilla pitempi matka isänsä luokse --> aiheuttaa minulle lisää työtä ja kustannuksia kuljettaa heitä. Työpaikka menee tai saan pätkätöitä --> elämä köyhempää ja epävarmempaa. Paraneeko elämänlaatuni ihan varmasti pienemmässä asunnossa ja mahdollisesti jopa työttömänä? Miltä tuntuu luopua työpaikasta ja sen antamasta ammatillisista haasteista. luopuisin siis ainoasta yhteisöstä, johon kuulun. Toki voisin muuttaa. Luulen kuitenkin, ettten olisi yhtään tyytyväisempi.

Vituttaa nytkin ihan hirveästi. Jos vitutus vaan lisääntyisi muutosten jälkeen, olisin aika masentunut :( Mieluummin ehkä kärsin tämän ainoan elämäni niin, että on edes työpaikka kuin menetän tuloni ja mahdollisuuteni elättää lapseni.

On vain kestettävä, että elän väärässä paikassa.

ap

Vierailija
29/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut Espoossa Lepuskissa tai Kilossa, et kyllä ole nähnyt kuin pienen osan Espoota. Sulla on siinä junarata vieressä ja pääset 10 minuutissa Helsinkiin keskustaan. Junat kulkevat muutaman minuutin välein. Ei paha.

Mutta ruma se Öepuskin keskusta on. Heti paranee, kun kiipeät Postipuuunmäelle tai Lintikseen.

Vierailija
30/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä alkuunkaan. Ihan itse aiheutettu ongelma. Jos ei lähde talostaan ulos, ei järjestä lapsenvahtia, ei osallistu mihinkään, missä voisi tavata/tutustua uusiin ihmisiin, niin on aika turha valittaa, ettei ole oppinut tuntemaan ketään ja tuntee itsensä ulkopuoliseksi.

t. Tuppukylään ulkopuolelta muuttanut hyvin viihtyvä.

Vierailija
31/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:18"]

Jos asut Espoossa Lepuskissa tai Kilossa, et kyllä ole nähnyt kuin pienen osan Espoota. Sulla on siinä junarata vieressä ja pääset 10 minuutissa Helsinkiin keskustaan. Junat kulkevat muutaman minuutin välein. Ei paha.

Mutta ruma se Öepuskin keskusta on. Heti paranee, kun kiipeät Postipuuunmäelle tai Lintikseen.

[/quote]

No niin, mutta en tiedä onko se, että täältä pääsee helposti ja nopeasti pois, riittävän hyvä peruste asua täällä, kun itse paikassa ei juuri ole mitään hyvää :) Tarkoitatko Lintiksellä Lintuvaaraa vai mitä?

Vierailija
32/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulla on sellanen tunne että ap on nyt vaan masentunut tai ammattivalittaja joka ei osaa tyytyä mihinkään.

Kaikkea ei voi saada.

Kerroit että et olisi kuitenkaan tyytyväisempi kaupungissa pienemmässä asunnossa?

Mitä sä siis itseasiassa nyt oikeen haluat.

Tarviiko kavereita olla samalta paikkakunnalta. Voithan viettää vapaa-aikaa muualla. Jos sulla kerran on hyvä työpaikka ja hyvä palkka niin älä ihmeessä lähde.

En tiiä yhtään missäpäin suomea asut mutta etkö vois välillä vaikka lähteä Helsinkiin vkl.

Kuulostaa kyllä siltä että sulla ei asenne ole ihan kohdillaan kun ei mikään kiinnosta.

Vierailija
33/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:16"]

Arvaan, että AP tai nro 4 asuu Hämeenlinnassa! Kannattaa muuttaa pois, kyllä helpottaa. Suomen sisäänkääntynein kaupunki..

[/quote]

Ehei, rannikolla ollaan, tämä paikka on vielä Hämeenlinnaakin hirveämpi! Hämeenlinna on sentään kaunis ainakin paikoitellen toisin kuin tämä betonielementtikaupunki. Olen maalta kotoisin, joten pikkukylä ei sinänsä minua haittaisi, ja opiskellut ja työskennellyt useammassa kaupungissa, joten kaupunkilaiselämäkin on tuttua. Tämä nykyinen kotikaupunki vain on jotain aivan kaameaa!

t. 4

Vierailija
34/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:18"]

Niin, on tietysti itse aiheutettua asua täällä ja olla tyytymätön. vaihtoehto on muuttaa johonkin: lapsilla pitempi matka isänsä luokse --> aiheuttaa minulle lisää työtä ja kustannuksia kuljettaa heitä. Työpaikka menee tai saan pätkätöitä --> elämä köyhempää ja epävarmempaa. Paraneeko elämänlaatuni ihan varmasti pienemmässä asunnossa ja mahdollisesti jopa työttömänä?

[/quote]

Aloita työnhaku, asuntotarjonnan seuraaminen ja muut valmistelut. Kun saat työtarjouksen, voit toimia nopeasti. -11

Vierailija
35/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 4 asuu kotkassa

Vierailija
36/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, että mitä ap valittaa, kun ei sanomansa mukaan ole edes yrittänyt kotoutua paikkakunnalle. Olisikohan aikuisen ihmisen jo aika ottaa vastuu omista teoistaan. Että jos haluat kotiutua sinne paikkakunnalle, niin teet asian eteen jotain. Jos et halua, niin älä syytä paikkakuntaa, sillä sinussahan se vika silloin on.

Sinuna tosiaan kysyisin itseltäsi, että mikä sua oikeasti vituttaa. Kun en vaan usko, että se oikeasti on tuo paikkakunta.

Vierailija
37/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:18"]Jos asut Espoossa Lepuskissa tai Kilossa, et kyllä ole nähnyt kuin pienen osan Espoota. Sulla on siinä junarata vieressä ja pääset 10 minuutissa Helsinkiin keskustaan. Junat kulkevat muutaman minuutin välein. Ei paha.

[/quote]Minä taas olen syvästi juurtunut Lepuskiin 20 vuoden aikana ja käyn Turussakin useammin kuin Helsingin keskustassa.

Vierailija
38/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en asu missään kaupungissa. Asun Itä-Suomessa muutaman tuhannen asukkaan kunnassa, mistä lähimpään oikeaan kaupunkiin on 100 kilometriä. Enkä ole täältä kotoisin. Sukulaiseni asuvat Turussa, Rovaniemellä ja Seinäjoella. Olen täällä kaukana kaikista.

Olen kyllä asunut muuallakin ja aina saanut hyvin ystäviä. Minulla on laaja ystäväpiiri. Muualla! Ystäväni ovat noissa kaupungeissa, jotka mainitsin yllä. Minä en kotiudu tänne. Töissä on noin 20 ihmistä, jotka ovat kaikki täältä kotoisin ja joilla on jo oma ystäväpiiri. Lapseni harrastavat pianon soittoa ja huilua musiikkiopistossa. Lisäksi toinen harrastaa jalkapalloa ja toinen tanssia. Olen siis viisi vuotta tavannut harrastusten merkeissä lasten kavereiden vanhempia. Kukaan ei kustu kylään. Kukaan ei halua tutustua. Näillä ihmisillä täällä on jo ystäväpiirit. Ovat tunteneet toisensa jo kouluajoilta. Vauvakerhoista sun muista on ystävyydet solmittu. Minua ei kiinnosta asiakkaiden kanssa harrastaa. Olen terveydenhoitoalalla.

Asenteessani on korjaamisen varaa! Jos pystyisin korjaamaan sen, korjaisin!!! Sehän tässä onkin suru, että olen tällainen pikku paikkoihin tyytymätön kiittämätön paskiainen. En viihdy täällä. Inhoan tässä junttituppukylässä asumista. Olen yrittänyt sujuttautua tänne tai olla edes neutraalisti.

En jaksa lähteä viikonloppuna Hkiin, sinne on satoja kilometrejä. Vien lapset isälleen klo 18. Sen jälkeen en jaksa ajaa Hkiin. En vaan jaksa. Haluan olla kotona. Nukkua ja ulkoilla. Teen töitä, jotka ovat viikolla jääneet tekemättä, koska olen yh kaikki arjet. Arki on täysin minun käsissäni. Olen viikonloppuisin niin poikki, etten jaksa lähteä mihinkään. Siinäkin on jo, kun ajan saatanan pieniä kärryteitä lapsia 100 km isälleen ja takaisin. Kello on 20, kun olen kotona. Syön, käyn saunassa ja nukun. Lomilla sitten lähden jonnekin, mutta en voi lähteä viikonloppuisin. Joskus käyn hotellissa, mutta ei sekään kiinnosta. Olen yöpynyt niin paljon hotelleissa, ettei siinä ole mitään hohtoa. Haluan olla kotona. Piipahtaminen missään on niin vaikeaa, ettei voi piipahtaa. On joko mentävä vklopuksi hotelliin tai oltava kotona. Joka tapauksessa joudun perjantaina ajamaan 200 km ja sunnuntaina 200. Ei ihan hirveästi kiinnosta lauantainakin ihan huvikseen ajella. Kaksi yötä hotellissa on aika kallista. Lisäksi silloin jää kaikki kotihommat ja työt tekemättä. Kyllä, asenteessani on vikaa. Elämäni ei tyydytä minua. Mutta kyten sanoitte, tuskin tyydyttäisi vaihtoehtokaan, joka on realistisesti todennäköisin tämän jälkeen.

Tässä olen, enkä muuta voi. Muutan sitten kun lapset ovat isoja. Sitten on vaan itseni elätettävänä.

Vierailija
39/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 18:46"]

Minäkin ihmettelen, että mitä ap valittaa, kun ei sanomansa mukaan ole edes yrittänyt kotoutua paikkakunnalle. Olisikohan aikuisen ihmisen jo aika ottaa vastuu omista teoistaan.

[/quote]

Joskus tekee hyvää, kun saa vaikka vaan anonyymina valittaa ja purkautua. ei siinä tilanteessa välttämättä edes haeta konkreettista ratkaisua.

Minusta on hyvä, että ap ajattelee välimatkaa lasten isään. Eikö se ole vastuullista aikuisuutta? Nykyaikana kannattaa pitää vakituisesta työpaikasta kiinni.

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
40/66 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole kahvilaa, leffateatteria, harrastusmahdollisuuksia tai muutakaan tekemistä. Ihan paska paikka

54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi