Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Formaldehydittömiä terveyssiteitä..?

Vierailija
26.01.2014 |

Tietääkö kukaan, onko kukaan sattunut bongaamaan markettien hyllyistä muita formaldehydittömiä terveyssiteitä kun ne vuokkosten bio siteet?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen yösiteeeksi Pirkka-yösidettä. On pumpulimainen ja paksumpi, mutta ainoa, joka ei riko ihoa. Yöllä siteen paksuus ei ainakaan minua haittaa.

Vierailija
62/103 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös formaldehydiallerginen, mutta en kyllä todellakaan oo tiennyt, että sitä käytetään tällaisissa tuotteissa. Kun allergia todettiin, lääkäri neuvoi mm. pesemään kaikki vaatteet ja vuodevaatteet ennen käyttöönottoa, sillä formaldehydillä saadaan niissä aikaan rypistymättömyyttä, jotta vaatteet näyttäisivät paremmilta kaupassa. Joskus oon unohtanut jotkut housut pestä ennen käyttöön ottoa, ja sen kyllä huomaa sitten iholla järkyttävänä kutinana.

Kiitos tästä informaatiosta, nyt alankin kiinnittämään asiaan huomiota näidenkin tuotteiden osalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös formaldehydi toimi myös sukupuolihormonien sekoittajana? Tai siis vaikuttaa esim. (mies)hormoniin ja sitä kautta kehitykseen ja mahdollisiin lapsettomuus- ja hormonihäiriöihin? Juuri tästä oli juttua joskus, että yhä enenevissä määrin syntyy lapsia, joiden sukupuolta ei voida heti selvittää, koska heillä on epäselvät sukupuolielimet syntyessään.

Mielenkiintoista olisi myös tutkia, miksi kohtusyöpä tai endometrioosit ovat niin yleisiä?

(Tämähän ei tietenkään kiinnosta tutkimusaiheena, vaikka puolet väestöstä tästä kärsiikin, samahan se on e-pillereilläkin...)

Vierailija
64/103 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
65/103 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tämän keskusteluk innoittamana ostamassa noita vuokkosia. Iso pettymys :(. Ei mitään liimapintaa siteissä! Laitoin housuihin, kävin vessassa ja side lähti siivistä huolimatta irti ja tippui lattialle. Sama paketin muissakin siteissä, saa tosissaan pelätä millon tippuu. Onko kukaan muu huomannut samaa?

Vierailija
66/103 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:37"]

Soitin sekä Pirkan että Procter & Gamblen asiakaspalveluun (johon soittaminen muuten maksaa). Kysyin heiltä sisältävätkö heidän tamponinsa formaldehydiä. Eivät osanneet suoralta kädeltä sanoa. Sanoivat, että aikovat selvittää asiaa. Molemmat tamponilaadut valmistetaan ulkomailla. Olen ennenkin soittanut Pirkan asiakaspalveluun ja kokemus on ollut miellyttävä. Kun taas jostain syystä aina näiden suuryritysten asiakaspalvelusta tulee sellainen olo, että tää on joku kusetus. En tiedä miksi. 

Jatkoa seuraa.

[/quote]

Procter&Gamble'n asiakaspalvelusta tuli sähköpostilla vastaus:

Hei ja kiitos kärsivällisyydestäsi!

Sain nyt vastauksen kysymykseesi.

Missään tuotteissamme, mukaanlukien Tampax-tamponit, ei käytetä formaldehydia. 

Kuitenkin jotkin valmistamamme tuotteet sisältävät sellaisia säilöntäaineita sekä raaka-aineita (esimerkiksi DMDM Hydantoin ja Quaternium 15), jotka tappavat bakteereita ja jotkin näistä aineista saattavat vapauttaa pieniä määriä formaldehydia. Tämän vuoksi me emme suosittele, että henkilöt, jotka ovat formaldehydille herkkiä, käyttävät tuotteita.

Jos sinulla on muuta kysyttävää tai palautetta, otathan meihin uudelleen yhteyttä.

Ystävällisin terveisin 
Krista 
PROCTER & GAMBLE, KULUTTAJAPALVELU

Eli hyvästi tampaxin tamponit. Mitä minä nyt käytän?

[/quote] kuukuppia. En halua profiloitua kuppihulluhipiksi mutta en ole käyttänyt mitään muuta suojaa opeteltuani käyttämään kuppia 16 vuotiaana, 5 vuotta sitten, lukuunottamatta jotain hätävaratamppooneja. Halpa, ei kuivata limakalvoja, ei tss riskiä ja ennenkaikkea tarvii tyhjentää tosi harvoin suurellakin vuodolla ja vessassakäynti kupin kanssa ihan normaalia poiskin ottamatta. Jos pieni emätin kannatta

Vierailija
67/103 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:37"]

Soitin sekä Pirkan että Procter & Gamblen asiakaspalveluun (johon soittaminen muuten maksaa). Kysyin heiltä sisältävätkö heidän tamponinsa formaldehydiä. Eivät osanneet suoralta kädeltä sanoa. Sanoivat, että aikovat selvittää asiaa. Molemmat tamponilaadut valmistetaan ulkomailla. Olen ennenkin soittanut Pirkan asiakaspalveluun ja kokemus on ollut miellyttävä. Kun taas jostain syystä aina näiden suuryritysten asiakaspalvelusta tulee sellainen olo, että tää on joku kusetus. En tiedä miksi. 

Jatkoa seuraa.

[/quote]

Kuitenkin jotkin valmistamamme tuotteet sisältävät sellaisia säilöntäaineita sekä raaka-aineita (esimerkiksi DMDM Hydantoin ja Quaternium 15), jotka tappavat bakteereita ja jotkin näistä aineista saattavat vapauttaa pieniä määriä formaldehydia. Tämän vuoksi me emme suosittele, että henkilöt, jotka ovat formaldehydille herkkiä, käyttävät tuotteita.

Jos sinulla on muuta kysyttävää tai palautetta, otathan meihin uudelleen yhteyttä.

Ystävällisin terveisin 
Krista 

[/quote] kuukuppia. En halua profiloitua kuppihulluhipiksi mutta en ole käyttänyt mitään muuta suojaa opeteltuani käyttämään kuppia 16 vuotiaana, 5 vuotta sitten, lukuunottamatta jotain hätävaratamppooneja. Halpa, ei kuivata limakalvoja, ei tss riskiä ja ennenkaikkea tarvii tyhjentää tosi harvoin suurellakin vuodolla ja vessassakäynti kupin kanssa ihan normaalia poiskin ottamatta. Jos pieni emätin kannatta

[/quote]

Kuukupitkin sisältävät flataatteja. Kestosife on ainoa oikeasti myrkytön.

Vierailija
68/103 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:37"]

Jatkoa seuraa.

[/quote]

Ystävällisin terveisin 
Krista 

[/quote]

Kuukupitkin sisältävät flataatteja. Kestosife on ainoa oikeasti myrkytön.

[/quote] oikeasti!? Olen superallerginen kaikelle mutta ainakaan lunette ja mylona ei ole aiheuttaneet mitään allergiaa

Vierailija
69/103 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:41"]Täällä joku väitti että kuukupit ovat kumia/muovia. Ne ovat lääketieteellistä silikonia, eli yliherkkyyttä niille ei pitäisi olla. MUTTA tietenkään ne eivät ole sama kuin terveysside. Käytän itse kuukuppia silloin kun jaksan säätää sen kanssa (ei mielestäni ole kovin helppokäyttöinen kuitenkaan), saan 12 tunnin ajan "vapaata" koko menkoista, mutta sitten taas pitää säätää. Jos vuoto on runsasta tai olen epävarma asennuksen onnistuneisuudesta, käytän lisäksi sidettä tai pikkuhousunsuojaa.

Joku taas sanoi että turha valittaa kun on niitä myrkyttömiäkin siteitä. No, ei ilmeisesti kovin montaa ja minua ainakin huvittaa valittaa koska kuulen nyt ensimmäistä kertaa että niissä on myrkkyä. Varsinaisia terveystuotteita nuo terveys-siteet.

[/quote]

Säätäminen vähenee, kun käyttää liukuvoidetta kupin asentamiseen, solahtaa mukavasti paikoilleen. Öljyjä tms. ei MUISTAAKSENI kannata käyttää tähän...

Vierailija
70/103 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 23:04"]Näissä olisi jutunaihetta toimittajile. Asia koskettaa kuitenkin aika isoa osaa väestöstä.

[/quote]

Noora Shingler on tehnyt jutun tästä Kuningaskuluttajaan vuosia sitten. Löytyy varmasti infoa googlettamalla...

Vierailija
71/103 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
72/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:38"]

Tampooni on paras

[/quote]

No ei se silloin ole jos siinä on formaldehydeä. Onko formaldehydittömiä tampooneita olemassa? Jossain ekokaupoissa, ruohonjuuressa kenties? Tietääkö joku?

Vierailija
73/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 19:02"]

Natracare-merkkisiä tamponeja saa ekokaupoista, ainakin jotain pahisainetta niissä ei ole, en formaldehydistä tiedä.

Itse en ainakaan jaksa käyttää kuukautiskuppia, vielä vuosien harjoittelun jälkeen sen laittaminen oli tosi hankalaa ja teki kipeää. Ja mulla se painoi jotenkin rakkoa ja suolta niin, että olisi pitänyt ottaa pois joka kerta vessassa käydessä. Lisäksi ohivuotoja tuli ihan yllärinä, vaikkei kuppi olisikaan ollut läheskään täynnä. Jos tuo sopisi omalle anatomialle, se olisi hyvä keksintö!

[/quote]

Komppi. Olen muutenkin vissiin normaalia herkempi ihminen tuntoaisteilta. Asiat jotka ei toisista välttämättä tunnu miltään, voivat itsestä tuntua järjettömän kovalta kivulta.

Jännä tämä väittely aina kuukuppien käyttäjien kanssa. Itse käsitän täysin että olemme erilaisia ja se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi taas toiselle. Kuukuppien käyttäjien kalloon tämä harvoin mahtuu. Miksi? :/

Vierailija
74/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku onko ob-tamponeissa formalehydiä?

Vierailija
75/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:24"]

Tietääkö joku onko ob-tamponeissa formalehydiä?

[/quote]

Laitoin juuri asiasta tiedustelua o.b.n asiakaspalveluun. Tulen kertomaan tähän ketjuun vastauksen jahka sellainen kuuluu :)

Vierailija
76/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 10:45"]

Mä kävin tämän keskusteluk innoittamana ostamassa noita vuokkosia. Iso pettymys :(. Ei mitään liimapintaa siteissä! Laitoin housuihin, kävin vessassa ja side lähti siivistä huolimatta irti ja tippui lattialle. Sama paketin muissakin siteissä, saa tosissaan pelätä millon tippuu. Onko kukaan muu huomannut samaa?

[/quote]

Joo niissä on aivan surkea liima. Allways on ainut mun käyttämä, jossa on kunnon liima. En mä siteitä tosin käytäkään nykyään, mutta nuorempana käytin ja sekä Vuokkosten että Libressen ongelma oli tuo, että liima on huono.

[/quote]

Mulla pysyy vuokkosten biot aivan hyvin puuvillaisissa pikkareissa mutta ei tekokuidusta valmistetuissa. Olen ratkaissut ongelman käyttämällä kuukautisten aikaan puuvillaisia :-)

Vierailija
77/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 23:04"]Näissä olisi jutunaihetta toimittajile. Asia koskettaa kuitenkin aika isoa osaa väestöstä.

[/quote]

Lisää pitäisi tästä asiasta tiedottaa. En nimittäis usko, että valtaväestö tietää tästä :/

Noora Shingler on tehnyt jutun tästä Kuningaskuluttajaan vuosia sitten. Löytyy varmasti infoa googlettamalla...

[/quote]

Vierailija
78/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 11:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oho, meni kommentti lainatulle alueelle :/ Mutta siis pitäisi ehdottomasti lisää tästä asiasta tiedottaa, keskustella. En nimittäis usko, että valtaväestö tietää tästä :/

Vierailija
79/103 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa myös tuloksetta etsinyt. Toistaiseksi tuo on ilmeisesti ainut vaihtoehto jos haluaa olla myrkyttä.

Vierailija
80/103 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs vika vuokkosissa on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä