Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Formaldehydittömiä terveyssiteitä..?

Vierailija
26.01.2014 |

Tietääkö kukaan, onko kukaan sattunut bongaamaan markettien hyllyistä muita formaldehydittömiä terveyssiteitä kun ne vuokkosten bio siteet?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mäkään tiennyt, kauheeta. Nyt iltapäivälehdistö tai muukin lehdistö! Tehkää tästä juttua! Jaksaako joku vinkata niille....

Vierailija
42/103 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sekä Pirkan että Procter & Gamblen asiakaspalveluun (johon soittaminen muuten maksaa). Kysyin heiltä sisältävätkö heidän tamponinsa formaldehydiä. Eivät osanneet suoralta kädeltä sanoa. Sanoivat, että aikovat selvittää asiaa. Molemmat tamponilaadut valmistetaan ulkomailla. Olen ennenkin soittanut Pirkan asiakaspalveluun ja kokemus on ollut miellyttävä. Kun taas jostain syystä aina näiden suuryritysten asiakaspalvelusta tulee sellainen olo, että tää on joku kusetus. En tiedä miksi. 

Jatkoa seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloittajalle tiedon jakamisesta. En myöskään tiennyt tästä mitään.

Myös shampoot menee vaihtoon..

Vierailija
44/103 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan off-topic.. Mitenkäs deodorantit? Mikä merkki/pullo ei sisällä moista moskaa`?

Vierailija
45/103 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku väitti että kuukupit ovat kumia/muovia. Ne ovat lääketieteellistä silikonia, eli yliherkkyyttä niille ei pitäisi olla. MUTTA tietenkään ne eivät ole sama kuin terveysside. Käytän itse kuukuppia silloin kun jaksan säätää sen kanssa (ei mielestäni ole kovin helppokäyttöinen kuitenkaan), saan 12 tunnin ajan "vapaata" koko menkoista, mutta sitten taas pitää säätää. Jos vuoto on runsasta tai olen epävarma asennuksen onnistuneisuudesta, käytän lisäksi sidettä tai pikkuhousunsuojaa.

Joku taas sanoi että turha valittaa kun on niitä myrkyttömiäkin siteitä. No, ei ilmeisesti kovin montaa ja minua ainakin huvittaa valittaa koska kuulen nyt ensimmäistä kertaa että niissä on myrkkyä. Varsinaisia terveystuotteita nuo terveys-siteet.

Vierailija
46/103 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:37"]

Soitin sekä Pirkan että Procter & Gamblen asiakaspalveluun (johon soittaminen muuten maksaa). Kysyin heiltä sisältävätkö heidän tamponinsa formaldehydiä. Eivät osanneet suoralta kädeltä sanoa. Sanoivat, että aikovat selvittää asiaa. Molemmat tamponilaadut valmistetaan ulkomailla. Olen ennenkin soittanut Pirkan asiakaspalveluun ja kokemus on ollut miellyttävä. Kun taas jostain syystä aina näiden suuryritysten asiakaspalvelusta tulee sellainen olo, että tää on joku kusetus. En tiedä miksi. 

Jatkoa seuraa.

[/quote]

Jaa, mulla taas on Pirkan asiakaspalvelusta huonoja kokemuksia. Suuryritysten asiakaspalveluihin en ole ollut yhteydessä, että voihan ne olla sitten vielä ynseämpiä. Pirkalla ei yleensä tiedetä mistään mitään kun raaka-aineet kokoaa jossain päin maailmaa joku taho, kyhää niistä valmiin tuotteen ja joku taho toimittaa niitä Suomeen. Ketjua on melko haastavaa jäljittää alkulähteille, eikä Pirkalla ole kyllä kokemukseni mukaan juuri kiinnostustakaan sitä kohtaan mitä heidän tuotteensa sisältävät.

Vierailija
47/103 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:41"]Täällä joku väitti että kuukupit ovat kumia/muovia. Ne ovat lääketieteellistä silikonia, eli yliherkkyyttä niille ei pitäisi olla. MUTTA tietenkään ne eivät ole sama kuin terveysside. Käytän itse kuukuppia silloin kun jaksan säätää sen kanssa (ei mielestäni ole kovin helppokäyttöinen kuitenkaan), saan 12 tunnin ajan "vapaata" koko menkoista, mutta sitten taas pitää säätää. Jos vuoto on runsasta tai olen epävarma asennuksen onnistuneisuudesta, käytän lisäksi sidettä tai pikkuhousunsuojaa.

Joku taas sanoi että turha valittaa kun on niitä myrkyttömiäkin siteitä. No, ei ilmeisesti kovin montaa ja minua ainakin huvittaa valittaa koska kuulen nyt ensimmäistä kertaa että niissä on myrkkyä. Varsinaisia terveystuotteita nuo terveys-siteet.

[/quote]

Silikoonikin (ainakin tavallinen) voi sisältää alle raja-arvon formaldehydiä, joka joitakin allergisoi. Lue edeltä.

Vierailija
48/103 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:37"]

Jatkoa seuraa.

[/quote]

Procter&Gamble'n asiakaspalvelusta tuli sähköpostilla vastaus:

Hei ja kiitos kärsivällisyydestäsi!

Sain nyt vastauksen kysymykseesi.

Missään tuotteissamme, mukaanlukien Tampax-tamponit, ei käytetä formaldehydia. 

Kuitenkin jotkin valmistamamme tuotteet sisältävät sellaisia säilöntäaineita sekä raaka-aineita (esimerkiksi DMDM Hydantoin ja Quaternium 15), jotka tappavat bakteereita ja jotkin näistä aineista saattavat vapauttaa pieniä määriä formaldehydia. Tämän vuoksi me emme suosittele, että henkilöt, jotka ovat formaldehydille herkkiä, käyttävät tuotteita.

Jos sinulla on muuta kysyttävää tai palautetta, otathan meihin uudelleen yhteyttä.

Ystävällisin terveisin 
Krista 
PROCTER & GAMBLE, KULUTTAJAPALVELU

Eli hyvästi tampaxin tamponit. Mitä minä nyt käytän?

Vierailija
49/103 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ettei gynekologit varoittele naisia terveysiteiden ja tamppoonien vaaroista.

Vierailija
50/103 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kummaa tarkoittaa, että tuote ei sisällä formaldehydiä, mutta raaka-aineita,

jotka saattavat _vapauttaa_ formaldehydiä? o_O

Googlasin nuo sanahirviöainekset ja jaiks.

Onneksi käytössä kuppi ja kestositeet.

Vierailija
51/103 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quaternium 15 -aineen Wikipedia-kuvauksessa sanotaan esim. että se voi aiheuttaa allergisen reaktion oireita mm. etenkin herkillä ihoalueilla, kuten sukupuolielimillä.

Myös tämä Quaternium 15 toimiii formaldehydin vapauttajana.

Kiva työntää tuollaisia aineita sitten limakalvoille ja kohdunsuulle.

Vierailija
52/103 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppia

Vierailija
53/103 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up, tärkeä asia!

Vierailija
54/103 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko terveyssidepaketeissa vieläkään tuoteselosteita?

Vierailija
55/103 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tamponipaketeissa? Eivät ne näytä olevan yhtään sen puhtoisempia tässä asiassa.

En osaa tuoteselosteista sanoa, siitä on vuosia kun olen viimeksi näitä ostellut.

Vierailija
56/103 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin ens kerralla ostaa noita Vuokkosten biopikkuhousunsuojia. Kuukuppiin olen vaihtanut kokonaan, mutta tykkään käyttää runsaampina päivinä pikkuhousunsuojaa vielä varmistuksena :)

Vierailija
57/103 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan formaldehyditamponit vaikuttaa kohdunsuulla syöpää edistävästi...

Vierailija
58/103 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä olisi jutunaihetta toimittajile. Asia koskettaa kuitenkin aika isoa osaa väestöstä.

Vierailija
59/103 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kotoa löytyvissä side- ja pikkuhousunsuojapaketeissa ollut mitään tuoteselosteita.

Vierailija
60/103 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natracare-merkkisiä tamponeja saa ekokaupoista, ainakin jotain pahisainetta niissä ei ole, en formaldehydistä tiedä.

Itse en ainakaan jaksa käyttää kuukautiskuppia, vielä vuosien harjoittelun jälkeen sen laittaminen oli tosi hankalaa ja teki kipeää. Ja mulla se painoi jotenkin rakkoa ja suolta niin, että olisi pitänyt ottaa pois joka kerta vessassa käydessä. Lisäksi ohivuotoja tuli ihan yllärinä, vaikkei kuppi olisikaan ollut läheskään täynnä. Jos tuo sopisi omalle anatomialle, se olisi hyvä keksintö!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä