Kannabisko rauhan huume?
Joopa joo. Tuli taas terästettyä muistiani miksi en polttele. Yksinkertainen syy on se että kannabis saa minut ihan helvetin vihaiseksi. Olen tavallisesti rauhallinen ihminen, mutta nyt suorastaan vituttaa KAIKKI.
Vittu mä en suosittele tätä paskaa kellekkään. Suututtaa niin paljon etten saa edes unta, olen kohta 4h pyörinyt sängyssä.
Toivon todellakin ettei tätä paskaa laillisteta ei nyt eikä koskaan ettei kukaan muu mene typeryyksissään kokeilemaan ja tajua suuri osa kannabiksen polttajista on ihan vitun häiriintynyttä ja vajaamielistä porukkaa.
Vittu.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 05:11"]Minäminäminä vaadin kaikkien voimakkaitten kipukääkkeiden kieltämistä! Nehän on ihan laillisesti luokiteltu huumelääkkeiksi, haluatko nimiä? Kitukoot ja kärsikööt esim syöpäsairaat hörhöt.
[/quote]
Mä luulen, että ne jotka täällä huutelee laillistamisen puolesta ei ole niitä syöpäsairaita,
vaan NISTEJÄ.
Vitut te huolissaan ole syöpää sairastavista ja niiden kivuista ja hoidoista, vaan siitä, että nistit sais heeeelpooosti kamaaaaaaah, jos aine laillistettais
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 06:35"][quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 05:20"]
No, vaikuttaisi siltä että te hampuysit olette ihan hukassa termistönne kanssa. Minäpä autan.
"Dekriminalisoinnilla tarkoitetaan laittomaksi ja rangaistavaksi säädetyn teon säätämistä lailliseksi eli tekoa koskevan rikossäännöksen kumoamista."
Kannabiksen lisääminen lääkeaineiden listaan kun nyt vaan on täysin eri asia kuin dekriminalisointi.
Mutta hei! Nyt fiksuimmilla jo soikin kello. Kannabistahan itseasiassa ON JO MAHDOLLISTA määrätä lääkkeeksi suomessa! Sille kun vaan ei ole mitään indikaatiota kuin ääritapauksissa!
Ap
[/quote]
Moni lääkäri ei viitsi nykyisin sitä lääkkeeksi määrätä, koska pelkää leimautuvansa "hampputohtoriksi". Esimerkiksi nukahtamislääkkeeksi kannabis olisi vallan verraton ja vähähaittainen lääke.
Dekriminalisoinnin idea on vähentää haittoja. Kannabista käytetään, oli se laitonta tai ei, ja tuomioista koituu haittoja käyttäjille, joiden "rikoksella" ei ole uhria; mm. työpaikkojen ja opiskelupaikkojen menetyksiä, lasten huostaanottoja, perheriitoja. Käytöstä, pienten määrien hallussapidosta ja pienimuotosesta kotikasvatuksesta ei tulisi rangaista, vaan resurssit tulisi käyttää ongelmakäyttäjien auttamiseen, sen sijaan että pyritään tuomioilla ja rikollisiksi leimaamalla syrjäyttämään ihmisiä yhteiskunnasta. Rangaistavuus ei vähennä käyttöä tehokkaasti, tämä on jo huomattu muualla Euroopassa (esim. Saksa, Tsekit, Portugali, Espanja, Hollanti). Jos kannabiksella ei olisi "kielletyn hedelmän" asemaa, ehkä harvemmat nuoret sitä polttelisivat.
[/quote]
Meinaatko että suomessa kieltolain aikaan käytettiin enemmän alkoa kuin nyt kun sr laillista.
Paskat
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 03:27"]
Eihän sitä ollakaan laillistamassa viihdekäyttöön. Jos lääke ei sovi, niin sitten se vaihdetaan, ihan niinkuin muutkin lääkkeet.
[/quote]
Kyllä sitä nimenomaan ollaan ympäri maailmaa "laillistamassa" tai vähintään dekriminalisoimassa ihan päihdekäyttöön. Samalla toki lääkeominaisuuksien tutkiminen pääsee kunnolla vauhtiin, mistä on luultavasti hyötyä teille kaikille.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 05:11"]Minäminäminä vaadin kaikkien voimakkaitten kipukääkkeiden kieltämistä! Nehän on ihan laillisesti luokiteltu huumelääkkeiksi, haluatko nimiä? Kitukoot ja kärsikööt esim syöpäsairaat hörhöt.
[/quote]
Mä luulen, että ne jotka täällä huutelee laillistamisen puolesta ei ole niitä syöpäsairaita,
vaan NISTEJÄ.
Vitut te huolissaan ole syöpää sairastavista ja niiden kivuista ja hoidoista, vaan siitä, että nistit sais heeeelpooosti kamaaaaaaah, jos aine laillistettais
[/quote]
Eiköhän nistejä oo ihan muiden aineiden käyttäjät, kuin kannabiksen. Jännä muuten, että tollasta sanaa saa käyttää. Mennee samaan kastiin vaikka neekerin kanssa. Luuletko ihan oikeasti, että ne "nistit" ei saa helposti "kamaa" (voi luoja sun kielenkäyttöä oikeasti, ootko kattonut liikaa telkkaria). Ja ymmärräthän, että huumekauppiaat eivät halua laillistamista, koska menettäisivät työnsä.
Ja kyllä mua ihan oikeasti kiinnostaa se, että on olemassa aine, joka on alustavissa tutkimuksissa saanut syöpäsolut tappamaan itsensä niin, että ihmiset ovat parantuneet toivottoman pitkälle edistyneistä syövistä. Ja niin kauan kun lääketeollisuus ei ole ehtinyt tutkia asiaa tarpeeksi, valtava määrä ihmisiä kuolee jatkuvasti syöpiin, jotka voitaisiin ehkä parantaa näin yksinkertaisesti. Kyllä siinä toivoisi, että ihminen saisi edes itse kasvattaa kannabista ja valmistaa siitä lääkettä yrittääkseen pelastaa henkensä, ilman että yhteiskunta pitäisi sitä kiellettynä ja rangaistavana.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 03:50"]
Näistä asioista tosin EI voi puhua ilman älytöntä propagandaa "vastapuolelta", jotka tuntuvat uskovan että kannabis sopii kaikille eikä sillä ole mitään oikeita haittoja. Kyllä on, ne vain ovat tabu.
[/quote]
En ole ikinä elämässäni kuullut kenenkään väittävän, että kannabis sopii kaikille. Ei mikään maailman päihteistä sovi kaikille. Ihan naurettavaa kuitenkin joidenkin omien ongelmiensa takia ruveta kieltämään kasveja.
Häh, en oo kyllä ikinä edes kuullut sellaista ilmaisua kuin rauhan huume. Itse varmaan keksit?
Oisitko aapee polttanut vääränlaista lajiketta, liian korkea THC -pitoisuus ja ei tarpeeksi muita aineita? Kannabishan ei ole vaan yksi päihde tai yksi lääke, vaan lukemattomia erilaisia.
Tässä ketjussa taas sen näkee.
- kannabiksen dekriminalisoijat keskittyvät arvostelemaan henkilöä joka vastustaa dekriminalisointia
- dekriminalisoijat eivät vastaa asiallisesti ja toistuvasti esitettyihin kysymyksiin
- dekriminalisoijat väittävat dekriminalisoinnin tarkoittavan jotain muuta kuin päihdekäytön laillistamista
- dekriminalisoijat eivät pysty ymmärtämään että hamppua on jo mahdollista määrätä lääkekäyttöön - sille kun ei vaan ole mitään indikaatiota (ja jos on, sitä kyllä käytetään)
- dekriminalisoijat eivät ymmärrä kuinka paljon riskikäyttäjiä todellisuudessa on ja mitä se riskikäytös on -> flegmaattisuus, jonka korostuminen ei ainakaan syrjäytymisvaarassa olevia auta. miten suomesta löydetty "aggressiivisuusgeeni" toimii kannabiksen kanssa
- "helpon" ja "vaarattoman" tienaustavan vienti rikollisilta saattaa johtaa vaarallisempien tienaustapojen kehittämisen -> ihmiskauppa ja kovat huumeet yleistyvät. Ei niillä loppupään käytäjillä tule vieläkään olemaan rahaa polttaa joka siis voi johtaa kovien huumausaineiden levittämiseen
- kannabisviljelmien yleistyessä on mahdollista että kerrostalojen vesivahinkoja saattaa alkaa esiintyä enemmän. Viljelmistä johtuva hajuhaitta voi olla todella kiusallinen ja vastenmielinen naapureille. Kannabikselle vok myös olla allerginen - miten toimitaan jos naapuri saa oireita naapurin viljelmästä?
- Suomessa on lähes uniikki päihdekulttuuri. Viina on viisasten juomaa. Alkoholin laillinen status mahdollistaa nykyisen suomalaisen päihdekulttuurin. Alkoholin laillistaminen on varmasti tuonut huomattavasti enempi omgelmia kuin mitä siitä laittomana huumausaineena olisi tullut. Suomen päihdekulttuurin tuntien emme voi rinnastaa esim. Portugalin mallia omaamme.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 10:56"]
[/quote]
vaan NISTEJÄ.
[/quote]
Eiköhän nistejä oo ihan muiden aineiden käyttäjät, kuin kannabiksen. Jännä muuten, että tollasta sanaa saa käyttää. Mennee samaan kastiin vaikka neekerin kanssa. Luuletko ihan oikeasti, että ne "nistit" ei saa helposti "kamaa" (voi luoja sun kielenkäyttöä oikeasti, ootko kattonut liikaa telkkaria). Ja ymmärräthän, että huumekauppiaat eivät halua laillistamista, koska menettäisivät työnsä.
Ja kyllä mua ihan oikeasti kiinnostaa se, että on olemassa aine, joka on alustavissa tutkimuksissa saanut syöpäsolut tappamaan itsensä niin, että ihmiset ovat parantuneet toivottoman pitkälle edistyneistä syövistä. Ja niin kauan kun lääketeollisuus ei ole ehtinyt tutkia asiaa tarpeeksi, valtava määrä ihmisiä kuolee jatkuvasti syöpiin, jotka voitaisiin ehkä parantaa näin yksinkertaisesti. Kyllä siinä toivoisi, että ihminen saisi edes itse kasvattaa kannabista ja valmistaa siitä lääkettä yrittääkseen pelastaa henkensä, ilman että yhteiskunta pitäisi sitä kiellettynä ja rangaistavana.
[/quote]
Kyllähän se Bob Marleykin imi kukkaa koko elämänsä mutta silti, syöpä vei kun kieltäytyi amputaatiosta.
Eri ihmisillä se vaikuttaa eri tavalla. Eikä sinun ole pakko käyttää sitä, vaikka kyseinen aine laillistettaisiinkin.