Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

221/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 11/29....ovista kohden....nyt paljon tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin❤💕💕💕

Ja Nuuskulle positiivista tuulta testiin. Mä toivon, että saat plussan kun testaat!👍😘💕💕

T. Tähti!☆

☆☆☆☆☆

Tähtitaivas☆

222/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

neilikka_3 kirjoitti:

Täällä mennään kp 25/27-29 ja jännitys kasvaa. Aamulla en malttanut ja tein testin mikä oli sit nega. Olo ollut tosi voimaton ja väsynyt. Noh vielä on toivoa eiks niin🤞🏽

Neilikka, miltä vaikuttaa? Oletko testannut uudelleen?

Mä toivon sinulle plussaa, muuta en voi toivoakaan, ja toivon sinulle sellaisen heti!!👍💕💕💕💕

Tule kertomaan miltä testi näyttää.

Jäädään odottelemaa.

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Springg, voit saada kysymykseesi lisäselvennystä nyt eteenpäin keskusteluja seuraamalla😋

Loppusuoralla siinä (vau:ssa) tilannetta väritti ymmärtämättömyys ja vallankäyttö, joka on toki usein nuorelle henkilölle ominaista, mikäli saa liian isot saappaat.

No nyt tästä kärsii toki kaksi osapuolta- kirjoittaja ja kuulija. Mutta onneksi täällä vauvassa on eri asia ja on ihanaa, että hyväksytään myös --45++ lasta yrittävät keskustelijat😘❤👍

Tähtitaivas☆

224/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähti ❤️ vastauksesta ja tsempeistäkin. Myös tärppituulia sinne sulle toivoisin kovasti ❤️ Ymmärrän mitä tarkoitat ja siirryin tänne erään palstan huonon ilmapiirin takia, sekä jatkuvien viestieni poistamisen vuoksi vaikka olin jopa liiankin asiallinen. Mutta hyvät neuvot kalliit eivät ole kaikille niitä.

Mutta juu. Täällä tallettelut osuneet ainakin kohdalleen tässä kierrossa.. nimittäin kp 6 alkaen joka päivä :D Tänään kp 10 ja ovulaatio, mulla se on aina ollukkin aikasin. Kiertokin kun on vaivaiset 25pv :)

Tämä on nyt yk 12 vuoden takaisen keskenmenon jälkeen. Kaksi lasta jo on 11v ja 9v joten iltatähteä tässä toivotaan

225/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen täältäkin.. Onko kokemusta Clearbluen halvemmasta +- puikkotestistä? Tuleeko niihin näkyvä viivanpaikka? Mulla on vähän erikoinen tilanne, kp vasta jotain alle 20 ja sain sellaiseen testiin näkyviin viivan paikan. Ovis pitäisi olla vasta tyyliin tänään, mutta terkkari kehotti mua tekemään testin koska kärsin tällä hetkellä oudosta välivuodosta. Koskaan ennen ei oo mitään vuotoja ollut kun menkat vaan ja kierto aina vähintään 29 tai 30 päivää, yleensä enemmänkin. Josko joku osaisi auttaa? 💕

226/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro, kädet ristissä sille, että testaisit plusssan!👍💕💕👍

Jäädään kuulolle.

Tähtitaivas☆

227/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille paljon plussaa!👍💕💕💕👍

En ole ehtinyt lukea täällä kaikkia viestejä, mutta ylläpidän jokaiselle onnea ja pikaista plussaa❤

Tasapuolisesti.

Tähtitaivas☆

228/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähti! Lähinnä hämmentävä tilanne kun ei tässä vaiheessa kiertoa pitäisi haamulaisia tahi plussia tulla. 🤔 Tarttee varmaan pian testailla uudestaan että saa selkoa tähän tilanteeseen.

229/1576 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka mittaatte aamuisin lämpöjä 🤔 kuinka reilusti teillä tippuu lämmöt ennen ovista? Mietin vaan kun itsellä normaalisti aamulämpö 36.2-36.5 mutta nyt aamulla 35.7 mikä tuntu vähän oudolta. Oon vähän uus tän lämmön mittaamisen kans ja en oo koskaan saanu ovulaatiota tikuttamalla kiinni 😂

230/1576 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Springg pistätkö mulle sähköpostia vauvauvauvauvau@hotmail.com mut on jo kertaalleen bännätty vaulta, joten en siellä uskalla kommentoida siellä tota A:n käytöstä yhtään.

231/1576 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitys: testasin tänään aamulla liuskatestillä ja nega oli, ja hyvä niin koska muuten tämä vuoto sais mut ahdistuneeksi!

232/1576 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, täälä edetään ovisviikkoa ja mietin pitäiskö käydä testejä vaiko ei. Vähän haluttais testata niitä hymynaama-testejä mutta joutuuko vaan pettymään jos ei hymyä tuu, toisaalta haluisin uskoa että ovis tapahtuu ja tiedän suurin piirtein milloin, gyne sanoi että siinä paikkeilla kun sekstailee niin pitäisi riittää, pakko kai se ois siihen luottaa 🤔

Hitto että repesin tuolle tähden teiniajan raskauspelolle 🙊 voi kun halauksesta voisikin tulla raskaaksi!

Mulla oli tosi raskas viime viikko henkisesti, menkat alkoi ja uusia raskaus uutisia tuli taas tosi paljon ja kauheesti taas itketti. No nyt vähän mieli tasaantui taas ja osaan ajatella että positiivista on et menkat oli nyt niinkuin pitikin ja mies on herännyt kunnolla tähän meiän hommaan ja piristynyt oikein 😊 ehkä se miettii et hitto eikö tässä tosiaan ala mitään tapahtumaan.

Yks juttu mitä mietin kun instassa näin tän erään selviytyjistä tutun Nooran raskausuutisen niin hän kertoi että onkin pidemmällä mitä ajatteli kun oli menkatkin tullu ihan normaalisti... oon aina ajatellut et toi on vähän sellanen legenda että voi menkat tulla,että se ois tosi harvinaista...mut toi Noora ainakin vähän niinkuin sivulauseessa mainitsi et näin oli. Onko se sittenkään niin harvinaista? Pitääkö tässä alkaa tehtaileen raskaustestejä menkoista huolimatta 🤔 itse haluaisin kyll tietää heti jos olen raskaana.

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

233/1576 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro kirjoitti:

Kyselen täältäkin.. Onko kokemusta Clearbluen halvemmasta +- puikkotestistä? Tuleeko niihin näkyvä viivanpaikka? Mulla on vähän erikoinen tilanne, kp vasta jotain alle 20 ja sain sellaiseen testiin näkyviin viivan paikan. Ovis pitäisi olla vasta tyyliin tänään, mutta terkkari kehotti mua tekemään testin koska kärsin tällä hetkellä oudosta välivuodosta. Koskaan ennen ei oo mitään vuotoja ollut kun menkat vaan ja kierto aina vähintään 29 tai 30 päivää, yleensä enemmänkin. Josko joku osaisi auttaa? 💕

Mannapuuro, en osaa vastata, mutta näyttäisi siltä, että kaksi viivaa on, joten varovaiset onnittelut!❤💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

234/1576 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muaki naurattaa tuo raskauspelottelu 😂 oon varmaan kokenut Tähden kaa samoja vainoharhoja teininä kun ollu menkat myöhässä vaikka hädin tuskin olin poikaan koskenu 😂 mutta samat pelot huomasin vielä aikuisiässä koska ollaan oltu keskeytetyllä yhdynnällä miehen kanssa varmaan 7v ja alkuun olin varma että varmasti siellä joku uimari touhutipan seassa on ja löytää maagisesti tiensä perille tahdonvoimalla 🙄😂 no eihän se niin mene 😅 (ja jos joku teini tätä lukee niin älä ota tätä neuvona 😄)

235/1576 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia kirjoitti:

Heippa, täälä edetään ovisviikkoa ja mietin pitäiskö käydä testejä vaiko ei. Vähän haluttais testata niitä hymynaama-testejä mutta joutuuko vaan pettymään jos ei hymyä tuu, toisaalta haluisin uskoa että ovis tapahtuu ja tiedän suurin piirtein milloin, gyne sanoi että siinä paikkeilla kun sekstailee niin pitäisi riittää, pakko kai se ois siihen luottaa 🤔

Hitto että repesin tuolle tähden teiniajan raskauspelolle 🙊 voi kun halauksesta voisikin tulla raskaaksi!

Mulla oli tosi raskas viime viikko henkisesti, menkat alkoi ja uusia raskaus uutisia tuli taas tosi paljon ja kauheesti taas itketti. No nyt vähän mieli tasaantui taas ja osaan ajatella että positiivista on et menkat oli nyt niinkuin pitikin ja mies on herännyt kunnolla tähän meiän hommaan ja piristynyt oikein 😊 ehkä se miettii et hitto eikö tässä tosiaan ala mitään tapahtumaan.

Yks juttu mitä mietin kun instassa näin tän erään selviytyjistä tutun Nooran raskausuutisen niin hän kertoi että onkin pidemmällä mitä ajatteli kun oli menkatkin tullu ihan normaalisti... oon aina ajatellut et toi on vähän sellanen legenda että voi menkat tulla,että se ois tosi harvinaista...mut toi Noora ainakin vähän niinkuin sivulauseessa mainitsi et näin oli. Onko se sittenkään niin harvinaista? Pitääkö tässä alkaa tehtaileen raskaustestejä menkoista huolimatta 🤔 itse haluaisin kyll tietää heti jos olen raskaana.

Voi Juulia, paljon tsemppiä eteenpäin!👍💕💕💕 Kyllä se plussa sieltä tulee👍💕💕💕... kauanko teillä olikaan yritystä takana?

Mä tunnen kaksi äitiä, jotka ovat saaneet kuukautiset raskauden aikana. Molemmille oli ylläri, että oli raskaana. Toiselle taskaus selvisi viikolla 9. ja tosiaan verikokeella, kun testit näytti negaa. Hän ei osannut epäillä mitään, kun kuukautiset tulivat ihan tavallisesti.

Nyt tuo ylläriplussa on jo aikuinen.

Toiselle tuntemalleni kävi vielä erikoisemmin, että hän ehti olla raskaana tietämättään lapsen syntymään saakka. Lapsi syntyi ylllärinä WC:ssä ja järkytys oli aikamoinen. Kuukautiset oli tulleet ihan normaalisti koko ajan, eikä hän tiennyt olevansa raskaana, hieman vain lihonnut. Ei siis testannut missään vaiheessa, kun ei epäillyt mitään. Oli harrastanut seksiä yhden kerran ja ilmeisesti kumista oli sitten livahtanut siittiöt jotenkin ulos. Tämä lapsonen on nyt kynmenvuotias.

Uskomattomia tarinoita!🤪💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

236/1576 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, uskaltaisko sitä itsekin liittyä keskusteluun 🙈 seuraillut oon jo pitkään mutta nyt alkuvuonna yrittäminen (jotenkin kamala sana 😅) alkoi olla meillä ajankohtaista. Ollaan siis kolmekymppinen pariskunta, mä oon kuumeillut jo vuosia ja mies vasta viime aikoina. Söin pillereitä vajaa 10 vuotta ja lopetin ne viime syksynä. Ekat kuukaudet kierto oli kaikkea 24-35 väliltä ja yhtäkkiä viime kierto oli megapitkä 74pv!! Jotenkin hirvittää ovuloinko ollenkaan, tähän kiertoon ostin ovistikkuja. Flon mukaan ovulaatio olis sunnuntai, kp 16 mutta saapa nähdä 🙈 Mitään selkeitä tuntemuksia ei oo ollut aiemmissa kierroissa, mutta ei kai se auta kuin testailla.. 😊 Plussatuulta kaikille!

237/1576 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä Tähti! Ja sinulle myös kaikkea hyvää, ihme nihkeilyltä kuulostaa meininki tuolla toisella palstalla. Onneksi täällä saa aika vapaasti ilmaista itseään ja kaikki ovat tervetulleita 😊

Lorna: Mulla ei tuu oviksen aikaan varsinaista pudotusta, vaan lämpö huitelee muuten matalalla ja sitten muutaman päivän aikana nousee portaittain ylös. Toki kaikilla omanlaisensa lämmöt. Koitan laittaa tänne aamulämpökäyrän kierrosta, josta raskauduin viime syksynä. Oon tykännyt kun nää tallentuu Flo:n tietoihin ja pääsee vertailemaan eri kiertojen käyriä. Koska valitettavasti näitä yrityskiertoja on takana jo useita 😬

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

238/1576 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuusku kirjoitti:

Kiitos tsempeistä Tähti! Ja sinulle myös kaikkea hyvää, ihme nihkeilyltä kuulostaa meininki tuolla toisella palstalla. Onneksi täällä saa aika vapaasti ilmaista itseään ja kaikki ovat tervetulleita 😊

Lorna: Mulla ei tuu oviksen aikaan varsinaista pudotusta, vaan lämpö huitelee muuten matalalla ja sitten muutaman päivän aikana nousee portaittain ylös. Toki kaikilla omanlaisensa lämmöt. Koitan laittaa tänne aamulämpökäyrän kierrosta, josta raskauduin viime syksynä. Oon tykännyt kun nää tallentuu Flo:n tietoihin ja pääsee vertailemaan eri kiertojen käyriä. Koska valitettavasti näitä yrityskiertoja on takana jo useita 😬

Hei kiitti tuosta kuvasta 😊 oon näköjään ihan turhaan yrittäny ettiä erillistä appia noille lämmöille kun Flohon saa merkattua noinki näppärästi 😅

Jotenkin ihmettelin kun eilen oli aamulämpö 36.5 ja tänään 35.7 että mistä moinen heitto mutta jos se on kerta noin yksilöllinen sullakin niin vaatii varmaan vielä pitemmän tarkastelujakson 😄

Vierailija
239/1576 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

binaari kirjoitti:

Lorna kirjoitti:

Ihanaa kuulla etten oo ainoa joka on päässään valmistautunu siihen ettei lapsia tuu 😂 ehkä mulla on toivoa.. 😅

Mutta tuntuu että yhä useammalla on ongelmia raskaaks tulemisen kans vai onko se vaan että ne joilla on ongelmia asian kanssa puhuu enemmän 🤔😅 nuorena sitä ajatteli että kaikki tapahtuu sormia napsauttamalla mutta nyt se kuulostaa ihan ydinfysiikalta 😄

Niin no, terveystiedon tunneilla yläasteelta lukioon astihan sitä annettiin sellainen kuva, että raskaaksi tulemiseen riittää suunnilleen pojan lähellä seisominen ja nyt sitä saa lukea, että vaikka ajoittaisikin yhdynnät ovulaation yhteyteen niin onnistuminen on silti jotain 1/3 todennäköistä. 😅

Binaari, samat sanat!😅 Luulin tosiaan olevani raskaana 17-vuotiaana, olin tavannut mieheni siis jo 16-vuotiaana, mutta pelkäsin raskautta niin paljon, että menin käymään neuvolaan ja siellä tehtiin raskaustesti!🤣🤪 No siis ei oltu edes vielä harrastettu sexiä, mutta oltiin halailtu.

Tuosta on aikaa yli 30-vuotta, mutta muistan sen raskauden pelon, koska kouluvalistus oli niin voimakasta🤪 No, meille tuli kuitenkin lapsi, kun sitä paljon toivottiin ja tuo lapsokainen on nyt 4-v. Ollaan oltu koko elämä yhdessä miehen kanssa ja mm. matkusteltu ympäri maailmaa ennen lapsen hankintaa.

Nyt on tosiaan edelleen toiveissa toinen lapsi❤

Mutta muistan sen, kun pelkäsin raskautta nuorena pelkästä halaamisesta🤪 Kiitos koulun ehkäisyvalistukselle🤣

Heh, vähän sama kokemus paitsi, että me kyllä oltiin harrastettu miehen kanssa seksiä ekaa kertaa ja ihan asiallisesti käytetty kumia ja kaikkea, mutta silti olin ihan varma, että sieltä jotain oli läpi päässyt ja olisin tuleva teiniäiti. 😅

240/1576 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti: Negaa näytti testit, joten kierto pysy samalla kaavalla eli kierto oli 27 päivää ja menkathan ne. Täällä meinaa usko loppua. Toisaalta tässä kierrossa tulee sitten yk6, josta oon innoissani. Kiitos kumminkin ihanista tsempeistä!