Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

1541/1576 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se selittää lääkärin kommenttia, että mulla ovulaatio tapahtui aiemmissa kierroissa 14-15 pv. Varmaan se on se ongelma ennemminkin kuin kierron pituus. Tässä kierrossa LH-huippu tuli kp 12 joten ainakin vähän parempaan suuntaan..

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

1542/1576 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää Onestepin uudet liuskat on ärsyttävämmät kun edeltäjänsä 😅 ihan ku omaan silmään haaleanvaaleaa haamua erottaisi, mutta kai mun kamera on sitten niin skeida, ettei selkeää kuvaa saa 🤷🏻‍♀️ siks rupesin kattelemaan kontrastilla ja negatiivina. Toisaalta, kai se on viimeistään ylihuomenna testattava uudestaan muutenkin 🤭

Työvoitto sinänsä että dpo 12, eikä uusi kierto ole vielä alkanut 👌 vähän rusehtavan hentoa (yleensä silloin vanhaa verta) tuli eilen illalla pyyhkästessä. Mut ei muuten mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1543/1576 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-H- :lle, Minunkin silmä kyllä näkee tuossa haalean viivan! Toivotaan sen vahvistuvan. Itsellä myös DPO 12, ja toisesta viivasta ei tietoakaan.

Jotenkin kuitenkin rauhallinen fiilis, ei niin ylivoimaista ärsytystä mitä kuvittelin. Odotan siis menkkoja saapuvaksi tiistaina ja ei muuta kun uutta matoa koukkuun ensikuussa❤️

1544/1576 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään (sunnuntaina) alkoi jäätävät menkkakivut vaikka menkat pitäisi olla vasta tiistaina. Mietin voisko tässä olla kyse kemiallisesta raskaudesta, kun oli kuitenkin jonkun verran raskausoiretta?

Vielä ei ole verta näkynyt mutta kivut kyllä sen mukaiset että ei varmaan kauaa kestä että sekin tapahtuu.

1545/1576 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo oikeen luottanut pelkkään oireiluun ikinä. Välillä perus pms-oireisto niin klassisia raskausoireita täynnä tissikipuineen ja pahoinvointeineen, että raskaana olen katsonut olevani/olleeni vasta, jos hcg:tä löytyy raskaustestistä.

Tänään muuten alkoi sellainen vaaleanpunainen vuoto, saapi nähdä alkaako uusi kierto kohta kuitenkin ja tämä jää kemiallisesti.

Koira on ollut tänään ihan hassu, seuraa mua kaikkialle, tuijottaa ja nuolee mun mahaa. Ei asunut meillä vielä silloin kun odotin esikoista 🤭🐕

1546/1576 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon luteaalivaiheeseen pikainen kommentti; mulla on luteaalivaihe 10 päivää, mikä on riittävä, kunhan ei ole alle sen, niin alkio ehtii kiinnittyä ja keltarauhanen tehdä tehtävänsä. Lääkärin mukaan myös tämä ok, vaikka onkin ihan rajoilla. Todistettavasti yksi lapsi tällä tehty. 😊

Ihanaa villahuivi että mies on noin mukana! 😊

Mulla on menkkakipuja muttei vuotoa, tuntuu että oma kierto on hiljalleen käynnistymässä. Saa nähä. 🤷🏼‍♀️

♥️♥️♥️

1547/1576 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 13 = kp 1, uutta yritystä 👍

1548/1576 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Liitympä mukaan minäkin. Päätettiin miehen kanssa että nyt olisi pikkusisarukselle aika. 😊

Katsoin että olen tähän ketjuun melkein päivälleen vuosi sitten jo kirjoittanut että toivottavasti syksyllä jäisi pillerit pois. 😅 No ei jäänyt, mutta nyt on aika aloittaa yritys taas.

Odottelen menkkoja koska tämä kierto meni harakoille jo, ovis oli oireiden perusteella noin viikko sitten ja se nyt oli ja meni.

Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020

1549/1576 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, uutena tuun. Oon joskus aikasemmin kirjotellu eri nimimerkin takaa. Porukka on sen jälkeen näemmä vaihtunut 😄

Parin vuoden vauvakuumeen jälkeen mies näytti vihdoin vihreää valoa ja mennään ”tulee jos on tullakseen” - mentaliteetillä. En halua ovulaatiota tikuttaa tai muutenkaa stressata. Joskus kokeilin tikuttaa mutta en koskaan saanut positiivista, joskus vaan tosi lähelle. Itseä vaivannut epäsäännöllinen kierto joten saa nähdä miten tämä tästä lähtee 😄

Oon lähtökohtaisesti sillä mielellä että tässä saattaa kestää mutta koska luontoa ei aina voi ennustaa niin jännittää kovasti jos se plussa tuleekin jo todella aikaisin 😂

1550/1576 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa takaisin mukaan Haaveilija_90 ja MariAni_ ☺️🙌

Sitten omaa napaa, mulla on tässä meneillään dpo 8 joten periaatteessa huomenna voisi testailla. Taidan silti yrittää malttaa siihen saakka kun menkkojen pitäisi alkaa, saa nähdä pystynkö. Onneksi tässä on paljon muuta nyt meneillään, uuden asunnon etsintää ja kivoja työjuttuja jotka saa ajatukset muualle

N 39 M 39

1551/1576 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kävin hakemassa juuri kaappiin odottelemaan raskaustestejä. Lähikaupan valikoima oli lähinnä pregcheckin varhaisia ja normaaleja testejä 😄 muistan tehneeni noilla joskus ja panikoineen koska viivanpaikka on niissä muistaakseni aika hämäävä 😆

1552/1576 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi kirjoitti:

Tervetuloa takaisin mukaan Haaveilija_90 ja MariAni_ ☺️🙌

Sitten omaa napaa, mulla on tässä meneillään dpo 8 joten periaatteessa huomenna voisi testailla. Taidan silti yrittää malttaa siihen saakka kun menkkojen pitäisi alkaa, saa nähdä pystynkö. Onneksi tässä on paljon muuta nyt meneillään, uuden asunnon etsintää ja kivoja työjuttuja jotka saa ajatukset muualle

Kiitos 🥰

Pidän sulle peukkuja! Ihanaa jännittää teidän toisten kiertoja ja odottaa mitä testiin ilmestyy 😍

1553/1576 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi kierto alkoi perjantaina. Lääkäri soitteli ja sanoi että viime kierrossa ovulaatio kyllä tapahtui mutta ei ollut oikein kummoinen. Suositteli syömään letrozoleja nyt tuplamäärän tässä kierrossa. Meillä on elämässä nyt vähän liikaa meneillään kun muutetaan ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen eli eka kertaa yhteen muuton jälkeen uuteen kotiin. Lisäksi meillä on ens kierron aikana työkuvioita joissa 1v lapsi reissaa mukana, enkä nyt sitten raaski olla häntä imettämättä kun hän varmasti tulee stressaamaan siitä että maisemat kokoajan vaihtuu. Imetys tietenkin sekoittaa kiertoa ja en voi letrozolejakaan ottaa kun ne myrkyttää rintamaidon.. Tässä nyt toiveikkaana elämää eteenpäin sillä ajatuksella ettei yksi hukkaan heitetty kierto voi nyt koko hommaa kaataa. Samalla suru siitä että kaikkea (imetystä ja toista lasta alulle) ei vaan voi saada.

Täällä ketjussa on näköjään ollu vähän hiljasempaa nyt viimeaikoina, toki meidän huolet on nyt pieniä Ukrainalaisiin verrattuna. 😢

N 39 M 39

1554/1576 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Miten menee Marleena? Entä Alice?

Täällä olotila edelleen kummallinen. Ei varsinaisia oireita, mutta hyvin on jännä fiilis. Semmonen intuitiivinen. Olen alkanut miettiä, jos onkin kaksoset tulossa, jotenkin tuntuu erilaiselle kuin esikosta. Mutta fiilis on mahtava! Alkaa tuntua ihanalle ajatukselle vauva ja tuleva syksy ❤

Moikka taas pitkästä aikaa 😅 aina kierron alussa tuppaa tämä sivusto jäämään taka alalle kun harmittaa ja potuttaa.

Eli tosiaan menkat sitten alkoivat oli tosin normaalia niukemmat 🤔 edellinen sekava kierto vissiin sitten sekoitti tämän seuraavankin kun ovulaatio vissiin tuli viikkoa etuajassa. Tässä kierrossa tikuttelin. Sopivasti tosin juuri ovulaation aikaan sairastuin kovaan mahatautiin niin tiedä sitten vaikuttiko mihinkään mitenkään 😬 tässä kierrossa sentään rintatuntemukset ollut läsnä, mutta ei pahana. Viime kierrossa tosiaan ei ollut ollenkaan mikä oli tosi omituista.

Dpo 7 tosiaan menossa eikä oikein sen ihmeempiä oireiluja kuin lievät rintojen kipuilut ja naaman järkyttävä kukkiminen 😅 tämä taas on niitä kiertoja kun en oikein usko tärppiin, mutta saapi nähdä. Ovulaatiotestejä tässä joka aamu olen tehnyt lähinnä sen takia, että ihmetyttää ja epäilyttää tuo aikainen ovis, eikä ollut huutavan punainen plussa, mutta ihan vähintään yhtä vahva kuin kontrolli viiva 🤔

1555/1576 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi kirjoitti:

Täällä uusi kierto alkoi perjantaina. Lääkäri soitteli ja sanoi että viime kierrossa ovulaatio kyllä tapahtui mutta ei ollut oikein kummoinen. Suositteli syömään letrozoleja nyt tuplamäärän tässä kierrossa. Meillä on elämässä nyt vähän liikaa meneillään kun muutetaan ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen eli eka kertaa yhteen muuton jälkeen uuteen kotiin. Lisäksi meillä on ens kierron aikana työkuvioita joissa 1v lapsi reissaa mukana, enkä nyt sitten raaski olla häntä imettämättä kun hän varmasti tulee stressaamaan siitä että maisemat kokoajan vaihtuu. Imetys tietenkin sekoittaa kiertoa ja en voi letrozolejakaan ottaa kun ne myrkyttää rintamaidon.. Tässä nyt toiveikkaana elämää eteenpäin sillä ajatuksella ettei yksi hukkaan heitetty kierto voi nyt koko hommaa kaataa. Samalla suru siitä että kaikkea (imetystä ja toista lasta alulle) ei vaan voi saada.

Täällä ketjussa on näköjään ollu vähän hiljasempaa nyt viimeaikoina, toki meidän huolet on nyt pieniä Ukrainalaisiin verrattuna. 😢

Kiinnostaa tuo mitä tarkoittaa ovulaatio ei ollut kummoinen? 😅

1556/1576 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan Alicen laman kierron alusta. Sama innottomuus alkoi täällä välittömästi uuden kierron myötä. Nyt menossa kp10, eikö ovulaatio löydy tikkuun eikä tunnu oireitakaan. Kohta on jo liian myöhään, kun oma kierto on niin lyhyt. Meillä on ens viikolla suunnittelukäynti ja saadaan toivottavasti oikeasti jotain apuja. Tämä kierto menkööt vähän vähemmällä stressillä ja innolla.

Helville kärsivällisyyttä välikiertoon. Muutto toivottavasti siirtää ajatuksia johonkin muuhun ja tuo ehkä jotain uutta jännää arkeen.

Yritys aloitettu 1/21 N35 ja M36

1557/1576 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan täällä muuten sanoa ovulaatiotesteistä, että näyttääkö joka kierrossa ns. Samalla tavalla? 😅 Eli siis olen koittanut käyttää PC.n ovis testejä, koska niillä olen saanut selviä plussia. Mutta voiko sitten eri kuukausina näyttää plussan vahvempana tai heikompana? Tietty tässä kierrossa oletetut plussat tein aika laimeasta virtsasta 🤔 muut merkit myös kertoi kyllä että ovis tosiaan mahdollisesti oli juuri tuolloin. Mietin vaan voiko heikompi plussa tarkoittaa jotain? Esim. Piikki jäänyt vajaaksi tai muuta vastaavaa.

1558/1576 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alice87 ei mitään tietoa syystä, mutta mulla on kanssa ihan sama. Viime kierrossa raskauskeijun ne liuskat näytti ihan selvän vahvemman punaisen viivan kuin kontrolli enkä raaskinut siksi turhaan CB:n digitestiä edes tehdä. Tässä kuussa samat liuskat ja ihan haalea viiva just näkyvillä. Migreeni paljasti oviksen kuitenkin tulleen nyt kp11 ja tarkistin sitten digillä. Hermot menee noihin liuskoihin, mutta rahat taas digeihin. Ärsyttää. Tossa kuvassa samaan aikaan otetut testit.

No, täällä siis hedelmällisin hetki ja oksennetaan migreeniä. Mies nauroi, että ota nyt päiväunet ja vahvasti lääkkeet niin kyllä yhdet nopeat talletukset pystyy. Hitto miten romanttista :'D

Yritys aloitettu 1/21 N35 ja M36

1559/1576 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipiriina kirjoitti:

Alice87 ei mitään tietoa syystä, mutta mulla on kanssa ihan sama. Viime kierrossa raskauskeijun ne liuskat näytti ihan selvän vahvemman punaisen viivan kuin kontrolli enkä raaskinut siksi turhaan CB:n digitestiä edes tehdä. Tässä kuussa samat liuskat ja ihan haalea viiva just näkyvillä. Migreeni paljasti oviksen kuitenkin tulleen nyt kp11 ja tarkistin sitten digillä. Hermot menee noihin liuskoihin, mutta rahat taas digeihin. Ärsyttää. Tossa kuvassa samaan aikaan otetut testit.

No, täällä siis hedelmällisin hetki ja oksennetaan migreeniä. Mies nauroi, että ota nyt päiväunet ja vahvasti lääkkeet niin kyllä yhdet nopeat talletukset pystyy. Hitto miten romanttista :'D

Kiitos tiedosta 😁 toivon mukaan täällä ne omat testit sitten tosiaan oli ihan normi positiivisia 🤔 dpo 9 olisi sitten huomenna.

Täälläkin kyllä välillä on yhtä säätämistä noi tallettelut 🙈 voin sanoa että mahataudin aikaan vasta jännitti 😅

1560/1576 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 2 menossa. En tiedä onko mun kierto sekaisin vielä pillerien lopetuksesta vai mistä mutta ei ikinä ole ollut näin lyhyt. Edellinen 24pv ja nyt 23pv.

Menkatkin Kesti viimeksi vain 3pv mulle tyypillisen viiden sijasta ja nytkin heti alkoi sellaisella monsuunilla että kai nämä huomenna jo loppuu. Todella outoa.

Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020