Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

561/1576 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro kirjoitti:

Uskon että siinä vaiheessa kun ajatukset harhailevat toistuvasti vauvaan, alkaa samalla valmistella itseään äitiyteen. Nykyään on niin tiukkaan pinttyneet kuvitelmat ihanneäitiydestä, että jos ei itse sovi siihen muottiin niin on epäonnistunut. Tämä on niin väärin. Äitejä ja lapsia on erilaisia ja tämän suvaitsevuuden aikakautena pitäisi antaa tilaa myös äitiydelle.

Itse havahduin vauva-ajatuksiin muutama vuosi sitten. Sitä ennen, ja vielä ennen oman lapsen syntymää jotkut lapset olivat musta niin.. Tuntui niin kaukaiselta ajatukselta että olisin äiti. Tai ainakaan sellaiselle sottapytylle joka huutaa voimasanoja keskellä toria.

Oma on nyt pian vuotias ja kauhulla ja huumorilla odotan mitä tuleman pitää. Ja niitä katseita muilta kun kauhistellaan ettenkö saa lastani kuriin. Ihan kuin itse tein vielä hetki sitten ja ajattelin että en kyllä lapsia tee.. Äitiyteen (ja isyyteen) kasvaa samalla kun lapsi kasvaa. Käärön kun saa syliin niin siitä se koko perheen yhteinen oppi ja kasvu alkaa. Kaikki ihan yhtä pihalla😄💕

Ihanan lohduttava kommentti, kiitos 😄❤️

562/1576 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorna, ihanaa kun on muitakin! 😅 mulla kans reilu vuosi sitten alkanut tää vauvakuume nousemaan.

Mannapuuro, kiitos ihanasta kommentista ❤ Ja ihan totta kyllä, nuo kuvitelmat ihanneäitiydestä. Jos itse miettii omaa lapsuuttaan ja vanhempia, niin ei he kyllä ollu "täydellisiä", mutta silti itsellä oli täydellinen lapsuus ja haluais, että oma lapsi kokis samallalailla aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
563/1576 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljin kehityksen niin että teininä ja nuorena aikuisena olin että ei ikinä lapsia - ei ole minun juttu, siihen että päädyin sattuman kautta työskentelemään lasten parissa ja sieltä siihen että haluan lapsia ja niin monta kuin vain aika ja keho sallii, valitettavasti aikoinaan oli myös päässä tuo ajatus että olisi joku tietty "hyvä" aika lapselle mutta ei sellaista ole sillain ole ja vaikka olin jo kuollakseni halunnut lapsia ja kuvittelin kaikkea millainen äiti olen niin silti kun lapsi syntyi niin siinä oli opettelua ja todellakin itse kasvaa vanhemmaksi lapsen kanssa. Ja se rakkaus omaa lasta kohtaan on mieletöntä ja tulee ihan itsestään ❤ omakin esikoinen on kohta vuoden ja tosiaan myös jännällä odotan mitä tuleva tuo, mutta jokaine päivä, jopa ne huonotkin on niin sen arvoista 💝

564/1576 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljin kehityksen niin että teininä ja nuorena aikuisena olin että ei ikinä lapsia - ei ole minun juttu, siihen että päädyin sattuman kautta työskentelemään lasten parissa ja sieltä siihen että haluan lapsia ja niin monta kuin vain aika ja keho sallii, valitettavasti aikoinaan oli myös päässä tuo ajatus että olisi joku tietty "hyvä" aika lapselle mutta ei sellaista ole sillain ole ja vaikka olin jo kuollakseni halunnut lapsia ja kuvittelin kaikkea millainen äiti olen niin silti kun lapsi syntyi niin siinä oli opettelua ja todellakin itse kasvaa vanhemmaksi lapsen kanssa. Ja se rakkaus omaa lasta kohtaan on mieletöntä ja tulee ihan itsestään ❤ omakin esikoinen on kohta vuoden ja tosiaan myös jännällä odotan mitä tuleva tuo, mutta jokaine päivä, jopa ne huonotkin on niin sen arvoista 💝

565/1576 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, tuli sama kommentti kahdesti, tsori! 😂

566/1576 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon useamman vuoden tosi paljon miettinyt, että haluanko lapsia. Välillä ajatukset on ollu suunnilleen 50/50, välillä vahvasti siihen suuntaan, että ei kiitos. Mies taas on koko ajan tiennyt, että haluaa lapsia. Se onkin ollut meijän suhteen isoin kysymysmerkki tulevaisuuden suhteen. Ollaan seurusteltu reilu neljä vuotta, vasta viime vuonna muutettiin yhteen kun mun opiskelut loppui. Nyt molemmilla on vakityöt ja elämä muutenkin tasaista. Lupasin jossain kohtaa, että katsotaan sitten loppuvuodesta 2022 kun ehkäisykapseli poistetaan. Pari kuukautta sitten sanoin, että no poistetaan se jo ensi syksynä, eihän meijän elämässä tuu tapahtuun mitään erikoista tällä välillä niin ruvetaan vaan koittaan jo aiemmin. Ja siitä se vielä aikaistui niin, että kapseli poistettiin 3 viikkoa sitten 😅 Nyt mennään siis ilman ehkäisyä ja toivotaan että tärppää.

Tuntuu että kasvoin siihen ajatukseen pikkuhiljaa, kun elämäntilanne tuli otollisemmaksi. Ja yhtenä päivänä vaan totesin, että taidankin haluta lapsia. Mä en mieti yhtään, mitä töissä oltaisiin mieltä. Itse asiassa odotan innolla sitä, että saisi töistä "lomaa" ja voisi jäädä hetkeksi lapsen kanssa kotiin.

N29
❤️ 1/2022

567/1576 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans odotan, et sais jäädä vauvan kanssa kotiin, eikä tarviis töitä miettiä hetkeen 😅

Mulla kävi vähän samantyylinen ajatuskasvun paikka tähän toiseen lapseen kuin Elfridalla nyt esikoiseen..

Ajattelin jossain vaiheessa, että kerran toista lasta en saa pienellä ikäerolla, niin sit nautitaan tästä yhdestä. Esikoisen eskarin kohdilla iloitsin, kun elämä alkoi olla helppoa ja sanoinkin, etten jaksaisi aloittaa samaa vauva-arkea alusta. Salaa huokailin useampi lapsisille kavereilleni, että huhhuh onpas noiden arki hässäkkää ja pyörittelin silmiäni..

Nyt kuitenkin ajan kuluessa jostain syystä (liekö oma ikä?!?) toinen lapsi ja vauva-arki houkuttelee niin paljon! Juuri tuo sama ajatus kuin Elfridalla jysähti tajuntaan, et eihän meidän elämässä nyt tapahdu oikein mitään erikoista ja esikoinenkin on jo niin iso...❣️ Nyt siis jännäillään, koska jotain tapahtuu 😇

Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21

Vierailija
568/1576 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana myös vähän 50/50 että haluanko lapsia vai en. Mitään erityistä vauvakuumetta en esikoisen kohdalla kokenut, enemmänkin tulin siihen lopputulokseen, ettei se aivan kamalan huono idea olisi. 😅

Nyt toiseen lapseen onkin sitten enemmän kuumetta. Tosin esikoisen ensimmäiset 3 vuotta sisälsi kaikenlaista murhetta, niin se on syntynyt vasta tässä ihan viimeisen vuoden aikana, kun asiat ovat helpottaneet.

Työnantajaa ei minusta kannata murehtia lapsihaaveiden kanssa, vanhempainvapaat ovat työntekijälle lakisääteinen oikeus. Toki ymmärrän jos jotkut ajattelevat asiaa uransa kannalta, itse kun olen työssä, jossa näin 8 vuoden jälkeen ei ole enää uralta odotettavissa kuin pari ekstra lomapäivää niin ei vaikuttanut juuri mitenkään. 😁

569/1576 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauva-asiassa kannattaa olla vähän itsekäskin. Itsekin miettinyt työnantajaa, kun jonkun aikaa vasta ollut vakituisessa paikassa. Mut ikää tulee koko ajan lisää, eikä se ainakaan helpota vauvansaantia.

Mulla nyt dpo 10 ja huomenna aattelin tehä ekan varhaisen testin. Ei kyllä yhtää tunnu, et ois raskaana... Taaskaan.

570/1576 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään kp 24. Ovis on pakko olla ollut jo, huomaan että olen väsyneempi ja nälkäisempi. Alavatsanippailut loppuneet ja tilalle tulleet tooodella lievät menkkatuntemukset. Veikkaan tän kierron pituudeksi jotain 36+ päivää. Pitää nyt ainakin yrittää olla testaamatta liian aikaisin. Jännää jännää! Yritän päivitellä tänne kuulumisia aina välillä. Kiva seurailla muidenkin tuntemuksia ja testailuja!

571/1576 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaaveilija345, mulla plussakierrossa selkein oire oli oireettomuus ja fiilis että en todellakaan voi olla raskaana😄 muistaakseni ennen plussaa olin kirjannut oireeksi alaselän jumin/kivun ja menkkatuntemukset. Pahoinvointi yms tuli vasta myöhemmillä viikoilla. Niin j näin unen että plussasin. Nyt taas nähnyt niitä unia❤️

572/1576 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro, meillä sama kp. Mulla kierto yleensä 29. Esikoisesta oli vahva fiilis, et oon raskaana. Nyt on ollu kp 6 ja 7 alavatsakipuja ja sit pari päivää taukoa ja nyt taas juilii. Alaselässä myös kipuja, mut se on ollut jumissa jo kauan.. Noh, huomenna teen ekan testin nii saa mielenrauhaa!

573/1576 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tänne mielummin kun plussa/nega/haamu-ryhmään 😄 nään ite hailuraisen mutta luulen että on viivanpaikka tai jotain 😄 yleensä ei tuu mitään ja joudun kuitenkin säännöllisin väliajoin testaamaan koska muuten oisin varmaan niitä naisia jotka synnyttää pönttöön kun ei tienny olevansa raskaana 😆 (koska menkat tulee miten sattuu)

Mulla on varmaan erityisvahvat viivalasit - eihän tuossa oo mitään? 🤔

Ja tsemppiä piinailijat! 💕

574/1576 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorna, kuva on vähän sumuinen, mutta viivan kohdalla näen kyllä jotain. Meinaatko testata milloin uudelleen?

575/1576 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 26 vaihtui juuri kp1 😞😞😞

Oudon lyhyt kiertokin tuli, mistä lie johtuu. Tympäsee! Jotenki on alkanut tuntuun et raskaus on asia mikä on mulle ihan täysin saavuttamaton, mulla ei oo yhtään hailuraakaan tullu raskaustestiin ikinä eikä oikeastaan mitään kunnon tuntemuksiakaan ikinä et oisin oikeasti ajatellut olevani raskaana.

Ja koko ajan tulee enemmän ja enemmän lapsettomuus kertomuksia vastaan, lehdissä,instassa,youtubessa...joka paikassa joko saadaan hulluna vauvoja tai sitten ollaan tahattomasti lapsettomia, kuinka masentavaa

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

576/1576 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro kirjoitti:

Lorna, kuva on vähän sumuinen, mutta viivan kohdalla näen kyllä jotain. Meinaatko testata milloin uudelleen?

Testasin tänään aamulla tavallisella (ei herkällä) liuskalla ja sain taas sellasen häilyväisen viivan taas mutta ajattelin että testaan viikon päästä uudestaan 😄

Todella epätodennäköistä että olisin raskaana koska työt ei ole jättänyt paljoa aikaa rakkaudelle ja muutenkin ollaan menty vielä toistaiseksi keskeytetyllä 😅 eli luulen että ei nuo oo haamuja 🙄😂

Ja luulen että kuva kärsi koska jouduin zoomaamaan ja lisäks tuo viiva näkyy tälle palstalle ladattuna vielä huonommin 😅 johtuisko kontrastista kun on valkonen tausta 🤷‍♀️

577/1576 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti täällä kp34/kp1. Aamuyölä alko vuoto ja kova kipu niin että oksensin. Negatestin tein jo muutamapv sitten.. yk13 meni siis siinä. Nyt on polille soiteltu apua ja odotellaan nyt postissa Kuopion jonkun klinikan yhteystietoja ja sinne asti pitäisi viedä sitten spermanäyte.... näytteen analysoinnin jälkeen meikäläisen pitäs varata aika munajohtimien aukiolotutkimukseen ja pelkään kovasti. Kohdunkaula tekee jyrkän mutkan joten kierukan laitto sattui pariv sitten hirveesti ja pelkään että saan paniikkikohtauksen kesken tutkimuksen..

578/1576 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen tauon jälkeen terveiset uusille, onnea plussanneille ja tsempit piinailuun ❤️

Täällä ootellaan menkkoja alkavaksi viikon päästä, mitään tuntemuksia ei oo mihinkään suuntaan... Greippimehu ekaa kertaa käytössä! 😅 Ehkä seuraavassa kierrossa se punkku sitten. YK5 taitaa olla menossa!

Mä ajattelin vielä reilu 5 vuotta sitten, etten koskaan tahdo lapsia. Olin epävarma siitä, olisinko hyvä äiti ja koin paljon suorituspainetta - olin aatellu, että äidin tulis olla täydellinen. Sitten tapasin oikean miehen ja pian olinkin yllättäen raskaana. Kaikki tuntui oikealta ja meni juuri kuten piti! 😍 Plussasta saakka en muuta miettinyt kuin miten voisin suojella pientä ihmistä ja nyt hän on jo 3 vuotta. Kolmannesta haaveillaan - en todellakaan olis ajatellu että haluaisin kolme lasta! 😄 Niin näitä oppii rakastaa ja kiintyy ❤️

579/1576 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja komppaan kyllä muita: vauvoja saadaan, ei tilata 🙈 Jos sellainen on toiveissa ja etenkin jos on jo vähän ikää sekä vakiintunut parisuhde, yrittämään vaan ❤️ Voi käydä niin, ettei vauva tulekaan sillon, kun kaikki elämässä olisi muuten ”valmista” ☺️

580/1576 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistikku ylin eilen, keskimmäinen tänään klo 12:00 ja alin myös tänään mutta klo 16:00. Oliskohan jo melkein ovisplussa? Viimeksi sain päivä pissasta haalean viivan, mutta illalla 20:00 oli ihan räikyvän punainen. Vielä tämä viimeisin ei niin räikyvä ole, mutta ehkä käy taas niin, että illasta jo muuttunut yhtä kirkuvan punaiseksi. Onko muille käynyt niin, että päivällä ovis tikku näyttää negaa / haaleaa viivaa, mutta illalla onkin ihan räikyvän punainen selkeä plussa? 🤔 Itse tupla testaan juuri tämän takia, kun ovis plussat ovat tulleet aina n. klo 20:00, vaikka pidätys aika olisi ollut sama ja nesteitä ei olisi tullut juotua juuri mitään!