Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Tänään verikoe ja jos sekin nega, niin alkaa yritykset 😇.
Molemmille kolmas ja ensimmäinen yhteinen lapsi haaveissa. Pillerit pois pääsiäisenä -21 ja Yk 1 virallisesti alkanut 5/21
Nuusku kirjoitti:
Muita piinapäiväilijöitä linjoilla? Itsellä kp 28/28, aamun testi nega ja odottelen aamulämpöjen putoamista huomiselle ja menkkoja siihen perään... On tääkin, joka kierron lopussa kääntelen sitä testiä ties missä valaistuksessa ja kulmassa, että edes jo haamun esiäiti tulisi näkyviin 😭 Vaan ei. Pitäisi näkyä itsellä jo näillä päivillä. Ensi kiertoon meinasin kaikenlaista dopingia, mutta ei sitä useiden kymppien nettitilausta viitsisi laittaa tulille ennen kuin menkat on oikeasti alkaneet... Greippimehukuuri on jo aloitettu. Pitää myös rauhoittaa elämä oviksen ympäriltä ja olla kutsumatta pitkän matkan vieraita kotiin hengaamaan parhaimpina päivinä 😅 Pari edellistä kiertoa saattoi kosahtaa tähän..
Täällä 👋 Tänään myöskin kp28/28. Testiä en viitti tehdä ennen kuin jos on menkat myöhässä, kun on ovis niin myöhään kierrossa, nyt siis dpo9. Vielä ei tunnu mitään, mutta yleensä mulla ainoa menkkoja ennustava oire onkin alaselkäkipu vasta puoli vuorokautta ennen vuodon alkamista. Eli jos illalla on selkä kipeä, tiedän odottaa menkkoja huomiseksi. Olen ollut harvinaisen itkuinen ja alakuloinen viime päivät, ehkä sekin vaan ennustaa menkkoja, vaikken tällaista muista aiemmin olleen 🤔
Minäkin ajattelin ottaa greippimehun mukaan ensi kierrossa, tai no on pitänyt jo aiemmin, mutta koskaan kaupassa en ole muistanut ostaa 😆 Täytyypä laittaa ostoslistalle saman tien.
N34+M34. Esikoisvauvan yritys 02-2021 alkaen
Täälä piinapäivät menossa, dpo 7. Vielä muutama päivä pitäis teroluteja syödä.. saapa nähdä kuinka käy, jos uuteen kiertoon mennään niin aloitan letrot sitten 👍🏻
Tsemppiä piinapäiväilijöille❣️🙏🏼
terveisin, omia tuntemuksiaan kyttäävä turhautuja 🙈
Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21
Heip, tsemiä piinailijoille ja uutta puhtia kaikille seuraavalla kierrolla yrittäjille 🙌 itse odottelen kp1 alkavaksi mutta ei vielä kuulu, taitaa sen verran epäsäännöllinen kierto olla vielä että vaikea sanoa mikä kierron pituus on, en usko että tärppiä olisi vielä käynyt 😁
Eilen lähti kuparikierukka ja moneen kertaan terkkari muistutti että ehkäisyteho loppuu samantien.
Tänään on kp 7, tästä se nyt lähtee.
Tsemppiä kaikille muillekin piinailijoille.
Korona rokote mietityttää, ottaakko vai ei..
37v. haaveilee iltatähdestä.
Verikokeen tukos myös negatiivinen oireista huolimatta 😮. Eli nyt siis virallisesti yk1 alkamassa 😇.
Minipillerit jätettiin siis pois ja nyt eilen/toissapäivänä pyyhkiessä tullut satunnaisesti pientä vaalenpubaista/punaista vuotoa paperiin. Menkkoja odotellessa että sais kierrosta kunnolla kiinni. Ja toivotaan vauvaa ensi vuodelle 💕.
Kolmas olisi kyseessä meille molemmille, mutta ensimmäinen yhteinen
Molemmille kolmas ja ensimmäinen yhteinen lapsi haaveissa. Pillerit pois pääsiäisenä -21 ja Yk 1 virallisesti alkanut 5/21
Stressaanko turhaan? Kierto 26 päivää. Vikat menkat alkaneet 20.3 ja clearbluen digi näytti raskaana 1-2 kiertopäivä 23. Näyttää samaa tänään 26/26. Pelkään etteivät viikot nouse, mutta olenko vain hätähousu?
Ellivelli, kuuluukin näyttää tänään vielä sen verran. Odottele vielä ainakin pari päivää tai vähän enemmän niin pitäis olla jo se 2-3. Mulla näytti 2-3 dpo15 vai 16. Halusin saada myös sen 3+ ni odottelin varmoille päiville et saan sen, juuri sen takia koska olisin stressannut samaa asiaa. 😄
Päivitystä vähän täältä.. Kierron puoliväli lähenee, tai siinä paikkeilla ollaan. Oviskipua ollut vaihtelevasti. Välillä tuikkii ja jomottemee mutta sitten saattaa olla päivä välissä ettei ole mitään oireita. Vaikea sanoa onko ovis ollut vai vasta tulossa - tuleeko ollenkaan. Nooh. Jos sitä tän kuun lopussa testailis oisko vauvasiemenet versonneet. Tilasin viikkonäytöllisen testin kaappiin talteen siltä varalta jos saan perinteiseen testiin plussan niin voin varmistella viikkoja jälkikäteen. Sikäli mikäli maltan testata vasta sitten kun aihetta olisi. 😄
Vaihteleeko teillä se, et onko rinnat kipeät oviksen jälkeen? Mistä se voi johtua, et toisinaan kipeytyy ja toisinaan ei? Mulla oletettavasti ma oli ovis (en testannu) ja nyt ei mitään tuntemuksia. Joskus taas heti kipeytyy.. 🤔
Pitkällisen yrittämisen jälkeen "viimetipassa" (aika lapsettomuusklinikalle olisi ollut ensi viikolla) selvä plussa 🤩. En meinaa edes uskoa todeksi, mutta oli kyllä niin selvät viivat että ei ole väärinkäsityksen vaaraa 🥰
Onnea Maaemo!❤🙏💕💕💕💕
Kaikille muillekin onnittelut plussasta, jos niitä on pärähtänyt❤❤💕💕💕
En ole kovin ehtinyt seurata, siitä johtuen, että olotila on nyt kyllä aika nolla....
Haluaisin kyllä saada plussan, mutta asia rupesi pelottaa liikaa, koska tajusin, että voinko selvitä kaikesta 48-vuotiaana, niin että myös vauvalla on kaikki hyvin??
Tää vaan yhtäkkiä jysähti mieleen....jostain.......🤪😥
Ovis lähellä, mutta......saa nähdä🙄?....
Tähtitaivas☆
Paljon onnea maaemo!
Meillä alkoi hoidot tässä kierrossa ja oon tosi tyytyväinen, miten nopeasti saatiin ovulaation induktio aloitettua. Viime viikon ke oli ensikäynti, joka oli kierron 3. päivä eli saatiin aloittaa letrozoli samana päivänä. Letrot väsyttivät, mut muuten ei sivuvaikutuksia.
Ma oli munanjohtimien aukiolotutkimus. Molemmat oli auki ja toimenpide meni hyvin. Olin ottanut 800 mg ibuprofeiinia etukäteen eikä kipuja ollut oikeastaan ollenkaan. Tosin edelleen tulee rusehtavaa valkovuotoa.. Haluaisinkin kysyä muilta aukkarin kokeneilta, että onko normaalia vai pitääkö ma soitella polille?
Ke ultrattiin taas j yksi folli oli lähtenyt hyvin kasvamaan, 17 mm! Mulla luomusti on tuon kokoinen ehkä kp 14 ja nyt oli kp 10! Kohdun limakalvo oli ohuehko, joten ensi kiertoon tulee gonal F-pistokset mukaan vahvistamaan limakalvoa. Sain irrotuspiikin, joka pistettiin eilen. Mies pisti eikä ollut kivuliasta tai pelottavaa. Tänään ja huomenna on kotitehtäviä.
Tämä sepustus ehkä sellaisena rohkaisuna, et ainakin meillä nämä kevyet hoidot ovat tuntuneet tosi hyvältä ja luoneet uutta toivoa. On ihanaa, että on lääkäri ja hoitaja, jotka auttavat meitä. Meillä on nyt kolme kertaa ovulaation induktiohoito, jotka näillä näkymin ehtivät just ennen kesäsulkua. Syksyllä sit pitää pohtia ivf:ää, jos ei sitä ennen tärppää.
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!
Oon jo pidempään seuraillut näitä keskusteluja mutta en ole vielä kertaakaan itse kommentoinut. Nyt pakko tulla itsekin langoille! Yritystä takana puolisen vuotta, ja tänään ensimmäinen kerta kun testi plussa 🤩 herkkä testi näytti haaleaa viivaa ja digi 1-2vko. Dpo 10-11, oviksen tikutin mutta en täysin varma silti päivästä kun näytti plussaa useampana... menkkojen alkuun siis vielä muutama päivä. Vaikka onkin tosi onnellinen olo, on myös super vaikeaa uskoa että nyt oltaisiin onnistuttu, pelko siitä että menee kesken on todella suuri 😥 varsinkin testasin niin ajoissa hätähousuna!
Onnea maaemo ja varovaiset onnittelut myös peachis! 🤩 Ihana kuulla onnistuneista yrityksistä!!
Täällä ehdin jo tuulettaa omasta puolestani, et menkat olis vihdoin alkamassa, kun su-ma yönä alavatsaa kouristeli menkkamaisesti, mut ei sit kuitenkaan mitään 🙄 sit jo mietin, et oisko voinu olla ovulaatiotuntemuksia.. näääh, otappa noista nyt sit selvää.. 😅
Taidanpa laittaa omalle ostoslistallekin tuon greippimehun, ihan vaan mielenrauhaksi..
Mites muuten TeeJenni; miten kävi? Onko menkkoja kuulunut?
Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21
Onnea plussanneille 🌹
Tulin vähän päivittämään tilannetta.
Muutama tuttu täällä vielä.
Yritystä takana nyt vuosi ja nyt on gynellä käyty tarkastuksessa.Kaikki näytti olevan kunnossa,limakalvo tähän kierron vaiheeseen sopiva ,samoin johto follikkeli oli sopivan kokoinen 😊👍
Fakta on se,että kroppa kyllä toimii,mutta kun ikää lähemmäs 40v niin raskauden alkamiseen voi mennä se 2 vuottakin. Pitkä on aika odotella.
Ovis ihan näinä päivinä, joten sitten taas jännätään tuleeko plussa 😊Toivoa on edelleen ❤
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Neiti Kesäheinä, hyvä että tulokset gyneltä hyvät ja vaikuttaisi siltä, että on hyvät mahdollisuuset raskautua😊🙏
Entä jos odottelemisen sijaan lähtisitte kevyisiin hoitoihin, kuten inseminaatio?🙄👍Plussa voi pärähtää ekasta samantien, niin kävi mulle...
Tähtitaivas☆
Moikka!
Liityn myös tänne keskusteluun, olen nyt parissa päivässä lukenut koko ketjun läpi.
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä nyt vähän yli 1,5 vuotta. Minä 32v. ja mies 3 vuotta vanhempi. Aluksi mies ei ollut kovin mukana vauva haaveilussa mutta nyt jätettiin ehkäisy kokonaan pois, joten vauva saa tulla jos on tullakseen. Itse lopetin pillerit jo hieman aikaisemmin. Nyt en malttaisi millään itse odottaa että tärppää.
Kierto alkoi melko nopeasti pillereiden lopetuksen jälkeen, mutta on ollut kovin pitkä, n. 39-49 päivää, on kuitenkin lyhentynyt koko ajan. Nyt tosin tuntuu että tulee taas pitkä kierto. Tässä kierrossa aloitin ovis testailun clean bluen dual hormon laitteella ja olin innoissani kun sain vilkkuvan hymynaaman. Mutta nyt vähän lannistaa, kun naama on vilkkunut jo 7 päivää mutta pysyvä naama loistaa poissaolollaan. Oon ajatellutkin että välttämättä ei ovulaatiota kun kierto on niin pitkä, toisaalta PMS oireet on ollut selkeitä. Huoh, todella turhauttavaa. Olen ajatellut varata ajan lääkärille jos sieltä saisi apua tai mielenrauhaa. Onko muilla ollut vastaavaa, että vilkkunaama tulee testiin mutta sitä pysyvää ei ilmesty ollenkaan?
Tsemppiä kaikille yritykseen, toivottavasti täällä ja muilla tärppäisi pian! <3
Vauvahaaveilija: Perusfoolihapon lisäksi otan käyttöön maca-jauheen, gelee royalen, vehnäalkioöljyn, iltaisin sit greippimehu ja rautalisä (mulla aina matala hemoglobiini). Meillä mies syö saman mikstuuran 😁
Muutkin saa antaa vinkkejä jos tiedossa on muita hyviä poppaskonsteja 😅 Läpi kierron aamulämmön mittaus, ovistestit kierron puolivälissä ja käytössä siittiöystävällinen liukkari. Tiedän et jotkut voi tuhahdella tälle, mutta tässä vaiheessa oon valmis kokeilemaan kaikki niksit, kun yritystä tulee kohta vuosi täyteen 😭 Ja mulle ei käy et "otat rennosti vaan, sitten tärppää", kivempi saada kokemus että yrittää 100%. Ekassa raskaudessa oltiin 6kk "tulee jos on tullakseen" ja kun ei tullut ja rupesin ottaa asioista selvää, niin tärppi tuli 6 kk:ssa. Kukin tyylillään ja tsemppiä kaikille omiin tilantesiin🤞
N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.