Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Miulla on dpo10 ja rinnat kipeet, eilen menkkamaisia kipuja alavatsalla.. Menkkoja ootellessa 😁 Ei uskalla oikeen ees toivoa mitään
Moi, täälä ollaan tosiaan metsästetty ovista ja olinkin jo ihan maani myynyt, kun ei ollut mitään tuntemuksia ja tikuista ei ollut mitään luettavissa hyvällä mielikuvituksellakaan 😅 eilen olin iltapäivällä havaitsevinani todella hailakkaa viivaa ovistestissä, mutta mietin sen olevan vaan toiveajattelua. Tänään hetki sitten tekemässä testissä oli kuin olikin myös toinen viiva, eikä nyt tarvinnut käännellä ja miettiä ollakko vai ei 🙈 Jes, eli jotain siis tapahtuu ja nyt toivotaan viivan vahvistumista eikä tärppääminen tästä kierrostakaan haittaisi.. toivotaan parasta 🙏
Dinlem,mie yritin kans metsästellä viime keväästä syksyyn ovista, en löytänyt. Syksyllä sit aloin tosissani testaamaan 3krt päivässä menkkojen alusta loppuun ja sieltähän se sitten on aina nyt löytynyt! Suosittelen easyhomen ovispaketteja siihen kuuluu myös sovellus premom joka tulkitsee ovistestit puolesta ja laskee lh pitoisuuden! :) ei tietenkään ihan voi luottaa siihen.
Yk5
Dpo 13 selvä plussa illalla
Dpo 14 eli tänään tein 2 clear bluen testiä
Eli raskaana ollaan! 😍 outoja vatsakipuja vaan.
Oonittelut N29!👍❤💕💕💕💕💕
Ihana kuulla raskausuutisia ja me muuthan tullaan kohta perässä😊
Tähtitaivas☆
Täällä alkoi toissapäivänä ekat luomumenkat pillereiden jälkeen 😕 Toisaalta aika ihme olisikin ollut, jos heti ekasta olisi tärpännyt, joten en kovin pettynyt ole. Positiivista kyllä se, että ovulaation tienoilla oli monia selkeitä oireita, joten jatkossakin varmaan melko helppo bongata ovis. Ei muuta kuin uusi kierto, uusi yritys 😊 Jos tästä kierrosta tärppäisi, ehtisi vauva vielä juuri ja juuri tälle vuodelle 🤔
N34+M34. Esikoisvauvan yritys 02-2021 alkaen
Onnea N29!
Täällä elellään dpo7 ja aika matelee. Tänään on ollut alavatsalla sellaista jomottelua, että luulen menkkojen alkavan parissa päivässä. Vähän kyllä huolettaa, että jääkö taas luteaalivaihe liian lyhyeksi. Mutta katsellaan nyt päivä kerrallaan eikä heitetä kirvestä kaivoon ennen kuin vuoto edes alkaa.
Kiitos kaikille. 🥰 toivotaan että kaikki menee hyvin. Ja toivon teille kaikille pikaisesti plussia. 😍🥰🥰
Heiiii, sanokaas onko hikoilu raskausoire?
Mulla alkoi tänään ihan kunma olo, hikoilu ja vilutus....pääasiassa hikoilu🤪
(voi johtua lähestyvistä vaihtareistakin), mutta olo ihmetyttää....siis alkoi tänään dpo 3.
Ovis tikutettu ja seksiä kaksi päivää ennen, sekä ovispäivänä.
Luin joltain palstalta, että hikoilu liittyisi tyttöraskauteen. Pojasta en ainakaan hikoillut, tai sitten olen vaan unohtanut oireet😅
No kokeilin jo kuumettakin ensihätään, kun hämmästyin olotilaa, mutta ihan normia näytti 36.6c.
Sitten juolahti mieleen ajatus, että voisiko hikoilu liittyä raskauteen(?)😊
T. Tähti☆
Dpo 3/29
Tähtitaivas☆
Tähti☆ kirjoitti:
Heiiii, sanokaas onko hikoilu raskausoire?
Mulla alkoi tänään ihan kunma olo, hikoilu ja vilutus....pääasiassa hikoilu🤪
(voi johtua lähestyvistä vaihtareistakin), mutta olo ihmetyttää....siis alkoi tänään dpo 3.
Ovis tikutettu ja seksiä kaksi päivää ennen, sekä ovispäivänä.Luin joltain palstalta, että hikoilu liittyisi tyttöraskauteen. Pojasta en ainakaan hikoillut, tai sitten olen vaan unohtanut oireet😅
No kokeilin jo kuumettakin ensihätään, kun hämmästyin olotilaa, mutta ihan normia näytti 36.6c.
Sitten juolahti mieleen ajatus, että voisiko hikoilu liittyä raskauteen(?)😊
T. Tähti☆
Dpo 3/29
Jee olet selvinnyt piinapäiville 😂 en kyllä hikoilusta tiiä mutta toivottavasti on hyvä merkki jos ei ennen oo ollu 🤔 jotaki siellä kropassa ainakin tapahtuu 😅
Saitko ovisplussan tikutettua vai oliko oletettu ovulaatio? 🥰
Peukut pystyyn että tärppäs! 👍👍
Lorna, tikutettu ovis kp 16😊
Seksiä ovispäivänä, sekä kaksi päivää aiemmin. Pitäis kai olla oikein otollinen ajoituksen suhteen🙏🙏🙏
Hikoilu ei mulla ole koskaan kuulunut normikiertoon ja ois aika "sattuma", että vaihtarihikoilu alkaisi nyt samalla hetkellä, kun ei ole ennen ollut vaihtareista oireitakaan.
Voi tätä piinaa, päivät menee kyllä niiiiin hitaasti🤪
Lorna, oot aivan ihana tsemppari❤👍 Kiitos sinulle😘, tuli toiveikas olo
Tähtitaivas☆
Hei Tähti, runsas hikoilu on kyllä raskausoirekkin, eritoten alkuraskaudessa ja ensimmäisellä kolmanneksella kun oma verenkierto lisääntyy ja aineenvaihdunta kiihtyy, toivotaan että sinulla johtuisi nimenomaan siitä!! 💞👍
Totoro ❤ kirjoitti:
Hei Tähti, runsas hikoilu on kyllä raskausoirekkin, eritoten alkuraskaudessa ja ensimmäisellä kolmanneksella kun oma verenkierto lisääntyy ja aineenvaihdunta kiihtyy, toivotaan että sinulla johtuisi nimenomaan siitä!! 💞👍
Totoro, oho....kiitos tiedosta😊
Mutta voisiko tämä oire tulla jo dpo3, ennen kuin alkio on edes kiinnittynyt?
Tähtitaivas☆
Moikka! Mäkin voisin liittyä tänne. Ollaan yritetty kolmatta lasta vuosia, ennestään meillä 9v ja 7v lapset. Viime vuoden alussa käytiin yksityisellä tutkimuksissa ja mitään vikaa ei löytynyt kummastakaan. Tällä hetkellä ei ole varaa esim inssiin (n.500e) koska mä lomautettuna ja mies opiskelee. Ja muutenkin mies on ollut sillä kannalla et jos ei luomusti tule ni sitten kolmatta lasta ei ole tarkoitettu tulla meille.
Tää koko yritys on ollut mulle todella vaikeata, jotenkin kun 2 ekaa lasta saatu alulle suht helposti on tää ollut todella shokki ja pistänyt miettimään. Pikkuhiljaa oon alkanut sisäistämään ajatusta että me ei enää jostain syystä saada lisää lapsia.
Ois helpompi jos ois löytyny joku syy, mut kun ei oo syytä se on hankala hyväksyä.
Tulipa valivali🤣🙈
Kiva kuitenkin päästä jutteleen tänne🥰
Jokohan sitä nyt uskaltautuisi tännekin kirjoittelemaan! Pyörin aiemmassa keskustelussa jonkin aikaa. Meillä yritys on alkanut loppukeväällä 2020 ja olin jo tässä kerran raskaanakin. Valitettavasti mulla todettiin alkuvuonna ensimmäisessä seulontaultrassa "rv" 13 keskeytynyt keskenmeno. Oltiin käyty varhaisultrassa rv9, ja meidän pikkuinen oli väsähtänyt vain muutama päivä sen jälkeen. Epäonnistuneen lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen jouduin kaavintaankin. Nyt vasta rohkaistuin liittymään takaisin vauvapalstoille, sillä tuolloin alkuvuotena poistin itseni joka paikasta sillä en kestänyt muiden onnea.
Mulla oli ehkä viime viikolla ovis. Ehkä, sen takia, että mun on ollut tosi vaikeaa saada ovistikkuihin plussaa. Luulin aikaisemmin olevani rikki kun en saanut koskaan ovisplussaa, paitsi sen yhden ainoan kerran, josta raskauduin. Silloin mulla oli ollut edellisenä iltana täysin blanco testi (ei siis haaleaakaan viivaa) ja seuraavana iltana testatessa sain todella vahvan viivan. Testi näytti hymyä vielä seuraavana aamuna, mutta plussan jälkeisenä iltana viiva oli jo ihan olematon. Tän perusteella olen järkeillyt, että ehkä mun lh-huiput ovat vain todella nopeita (käytännössä kävin tyhjästä testistä plussaan ja takaisin täysin tyhjään testiin noin 24-36h aikajänteellä). Josta päästään siihen, että viime viikolla sain eräänä iltana todella, todella haalean viivan ja edelliskerrasta viisastuneena tein aamulla uuden testin ja sain siihen vahvemman viivan (ei kuitenkaan plussa) ja illalla näytti jo tyhjää. Oletan valkovuodon laadusta johtuen ovuloineeni joskus tuolloin. Tallettelut osuivat näiden suhteen nappiin (jos siis edes ovuloin tuolloin), joten nyt liihotellaan taas hetki pää pilvissä ja romahdetaan ensi viikolla taas takaisin taivaasta. Nyt on dpo9, teen raskaustestin vasta seuraavana viikonloppuna mikäli menkat ei alka ensi viikon aikana. Olen olevinaan tuntenut tänään pientä nippailua vatsassa, tämä voi a) enteillä menkkoja b) enteillä raskautta tai c) tarkoittaa sitä, että mieleni tekee tepposet ja kuvittelen nämä oireilut, koska haluaisin niin kovasti olla raskaana.
Meillä taisi viimeksi tärpätä kuudella yrityskierrolla. Kerrottakoon, että olen henkisesti kuvitellut olevani raskaana jo varmaan tuon kuusi kertaa tai noh, nyt taitaa olla meneillään seitsemäs kerta 😅.
Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.
Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.
Tähti, nyt en osaakaan muuta sanoa kuin että hedelmöittynyt munasolu on kolmessa päivässä parhaimmillaan kerennyt kohdulle saakka ja siitä noin kolme päivää niin kiinnittyy, mutta olen joskus kyllä kuullut että herkempi keho voisi reagoida prosessiin jollain tavalla, voisikohan näin olla sinullakin jos näin on? ☺ Muutamassa yhdusvaltalaisessa lääketieteellisessä julkaisussa keho oireita oli havaittu pienellä osalla ihmisiä niinkin aikaisin kun dpo4 joihin kuului mielialavaihteluja, päänsärkyää, vilunväreitä, hikoilua ja vatsakramppeja, ennen alkion kiinnittymistä. En toki ole alan ammattilainen mutta toivon ainakin kovasti niin enteilet plussaa!!! 😍 ja se hikoilu asia pitää ainakin satavarmaan paikkaansa kiinnittymisen jälkeen raskausoireena monella ihmisellä 😊 Ja Third sekä Kiiko, tervetuloa joukkoon mukaan 😁
Heippa, täällä jälleen uusi palstalainen!
Haaveissa esikoinen, täytän pian 27, mies on vuoden vanhempi. Minulla muutama vuosi sitten diagnosoitu PCOS, kierto ollut aina hyvin epäsäännöllinen, käytännössä mitä tahansa n. 30-60 päivän välillä. Ehkäisykapseli ollut käytössä 4,5 vuotta, nyt jo toinen, näiden aikana menkkoja ollut max pari kertaa vuodessa. Tarkoitus oli antaa olla tämän kapselin vuoden 2022 loppuun, mutta nyt vauvakuumeilun myötä poistoaika on varattu maaliskuun vikalle päivälle, jännää! Aiomme ruveta heti yrittämään joka toinen päivä.
Mies on aina tiennyt haluavansa lapsia, mutta itse olin pitkään sitä mieltä, etten välttämättä halua lapsia koskaan. Mies kuitenkin ennusti, että kunhan saan opiskelut loppuun ja siirryn työelämään, muutan mieleni. Ja niinhän siinä kävi: nyt olen ollut vajaan vuoden vakityössä, asumme omakotitalossa lähellä "isovanhempia", ja ajatus lapsesta tuntuu ihanalta. Mies on ollut aivan onnessaan, kun vihdoinkin olen näyttänyt vihreää valoa.
PCOS:n lisäksi raskautumista voi vaikeuttaa minun ylipaino. Nyt olen karsinut ruokavaliosta herkut minimiin ja muutenkin katsonut tarkemmin, mitä tulee syötyä. Mikäpä sen parempi motivaattori, kuin toive lapsesta? Aloitin myös foolihappolisän syömisen. Olemme valmistautuneet siihen, ettei heti tärppää, mutta kuitenkin luottavaisin mielin, että ennen pitkää onnistuu. Saa nähdä, miten meidän käy! 🤞🏻
Tsemppiä kaikille! ❤
N29
❤️ 1/2022
Hei täällä edetään oviksen jälkeistä aikaa, sain ovisplussan testiin mut oikein mitään oireita ei ollut mikä aika outoa 😬 nyt tuli ainakin talletteluita aika kivasti mistä oon tosi onnellinen! Nyt vaan katsotaan et tärppäiskö...yritän nyt olla ajattelematta kauheesti ja en halua analysoida kaikkee mahollista 🙈
Mulla toisaalta tosi hyvä mieli, oli aika raskaat pari kuukautta niin nyt on ihanaa kun on vähän kevyempi mieli. Ja selvästi miehellä tuli nyt ehkä sitten se vauvakuume vasta...meillä on ollut tosi ihanaa yhdessä ❤️
36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.