Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

Vierailija
241/1576 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tulen minäkin tänne hakemaan vertaistukea. Meillä yritystä takana muutama kuukausi. Nyt tämä on toinen kierto, jossa käynnissä kunnon yritykset. Nyt elellään piinapäiviä. KP 28/29-31 tällä hetkellä. Hormonitoimintaa sotkemassa esikoisen imetys, jonka lopetin äskettäin.

Stressiä ja väsymystä meillä molemmilla. Esikoinen tärppäsi toisesta kierrosta, mutta nyt tunne, ettei ehkä olekaan niin helppo homma.

Mukavaa, kun täällä on tällainen vertaistukikeskustelu. Voin täysin samaistua tuohon, miten kurjalta menkkojen alkaessa tuntuu. Itsellä ehkä havaittavissa myös katkeruutta ja kateutta noita raskausilmoituksia kohtaan, vaikka yritän aina iloita toisten puolesta.

Kauhulla odotan nyt menkkoja alkavaksi, kun tiedossa on taas jonkinasteinen romahdus omaan mielialaan. Tähän mennessä olen seurannut kiertoa ja ovulaatiota Flo-sovelluksella, mutta ensi kuussa ajattelin ottaa ihan tikut käyttöön.

Tsemppiä kaikille! 💕

242/1576 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Juulia kirjoitti:

Heippa, täälä edetään ovisviikkoa ja mietin pitäiskö käydä testejä vaiko ei. Vähän haluttais testata niitä hymynaama-testejä mutta joutuuko vaan pettymään jos ei hymyä tuu, toisaalta haluisin uskoa että ovis tapahtuu ja tiedän suurin piirtein milloin, gyne sanoi että siinä paikkeilla kun sekstailee niin pitäisi riittää, pakko kai se ois siihen luottaa 🤔

Hitto että repesin tuolle tähden teiniajan raskauspelolle 🙊 voi kun halauksesta voisikin tulla raskaaksi!

Mulla oli tosi raskas viime viikko henkisesti, menkat alkoi ja uusia raskaus uutisia tuli taas tosi paljon ja kauheesti taas itketti. No nyt vähän mieli tasaantui taas ja osaan ajatella että positiivista on et menkat oli nyt niinkuin pitikin ja mies on herännyt kunnolla tähän meiän hommaan ja piristynyt oikein 😊 ehkä se miettii et hitto eikö tässä tosiaan ala mitään tapahtumaan.

Yks juttu mitä mietin kun instassa näin tän erään selviytyjistä tutun Nooran raskausuutisen niin hän kertoi että onkin pidemmällä mitä ajatteli kun oli menkatkin tullu ihan normaalisti... oon aina ajatellut et toi on vähän sellanen legenda että voi menkat tulla,että se ois tosi harvinaista...mut toi Noora ainakin vähän niinkuin sivulauseessa mainitsi et näin oli. Onko se sittenkään niin harvinaista? Pitääkö tässä alkaa tehtaileen raskaustestejä menkoista huolimatta 🤔 itse haluaisin kyll tietää heti jos olen raskaana.

Voi Juulia, paljon tsemppiä eteenpäin!👍💕💕💕 Kyllä se plussa sieltä tulee👍💕💕💕... kauanko teillä olikaan yritystä takana?

Mä tunnen kaksi äitiä, jotka ovat saaneet kuukautiset raskauden aikana. Molemmille oli ylläri, että oli raskaana. Toiselle taskaus selvisi viikolla 9. ja tosiaan verikokeella, kun testit näytti negaa. Hän ei osannut epäillä mitään, kun kuukautiset tulivat ihan tavallisesti.

Nyt tuo ylläriplussa on jo aikuinen.

Toiselle tuntemalleni kävi vielä erikoisemmin, että hän ehti olla raskaana tietämättään lapsen syntymään saakka. Lapsi syntyi ylllärinä WC:ssä ja järkytys oli aikamoinen. Kuukautiset oli tulleet ihan normaalisti koko ajan, eikä hän tiennyt olevansa raskaana, hieman vain lihonnut. Ei siis testannut missään vaiheessa, kun ei epäillyt mitään. Oli harrastanut seksiä yhden kerran ja ilmeisesti kumista oli sitten livahtanut siittiöt jotenkin ulos. Tämä lapsonen on nyt kynmenvuotias.

Uskomattomia tarinoita!🤪💕💕💕💕

No on kyllä melkosia tarinoita 😄 kyllä tuo raskautuminen alkaa vaikuttaa enemmän ja enemmän ihmeeltä, toisaalta ei sitten millään tärppää vaikka kaikki pitäisi olla kunnossa ja sitten taas joskus se näyttää tapahtuvan aivan uskomattomissa tilanteissa..huhhuh 🤪

Me ollaan yritetty nyt vuosi, minun vauvakuume kestänyt jo useita 😫

Ostin clearbluen hymynaama ovistestejä, oli muuten saakeli kalliita, niiden pitäis näyttää vähintään neljä hedelmällisintä päivää ja sitten lopulta se huippupäivä. Flon mukaan huomenna olisi ovis, mutta testi näytti negatiivista eli ei siis vielä sitä vilkkuvaa ees. Saas nähä milloin se nyt sitten tulee.

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/1576 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on nyt siemennestenäyte analysoitu ja mulla verikokeet otettu. Verikokeissa kaikki muuten ok, paitsi fsh oli 10,2. Se tuntuu vähän korkealta, kun mä oon ”vasta” 30-vuotias. Progesteroni on mulla kans matala (13), joten nyt alkoi ekaa kertaa oikeasti ahdistamaan lapsettomuusjutut.. Mut onneksi on näitä onnellisiakin tarinoita ja suoranaisia ihmeitä!

Vierailija
244/1576 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoikin tänään tuhruvuoto 😔 Eli kunnon menkat alkaa parin päivän sisään. Harmittaa aivan älyttömästi, vaikka osasin tätä odottaa. Seuraava kierto siis yk3. Tässä tulee jo vaikka mitä ajatuksia päähän.

245/1576 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitäs tänä viikonloppuna olla ovis, Flon mukaan sunnuntaina. Nyt mennään joka toisen päivän taktiikalla, ku aiemmin pupuiltu joka päivä. Katsotaan, mitenkä nyt sit menee.

Onko teillä limoja monta päivää ennen varsinaista ovista? Miten muut ajoitatte pupuilut oviksen aikaan? Ajattelin tänään testailla digitikulla viel, et tuleeko hymynaamaa.

Vierailija
246/1576 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaaveilija345 kirjoitti:

Täällä pitäs tänä viikonloppuna olla ovis, Flon mukaan sunnuntaina. Nyt mennään joka toisen päivän taktiikalla, ku aiemmin pupuiltu joka päivä. Katsotaan, mitenkä nyt sit menee.

Onko teillä limoja monta päivää ennen varsinaista ovista? Miten muut ajoitatte pupuilut oviksen aikaan? Ajattelin tänään testailla digitikulla viel, et tuleeko hymynaamaa.

En osaa itse noista limoista sanoa, mutta me yritetään pupuilla flown merkkaamalla viikolla joka toinen päivä. Tässä kierrossa otan tikut käyttöön, kun ei tämä systeemi tuota tulosta 😁 Menkat heittelee, niin oviksen ajankohtakin sovelluksessa muuttuu.

247/1576 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin toivottamaan tsempit kaikille! Meillä on mun koronarokotteen takia nyt yritys tauolla 5 kuukautta. Yritän keskittyä omaan hyvinvointiin tämän ajan ja mieheni kanssa löysimme tarpeeksi edullista seksuaalineuvontaa niin sitä tässä nyt muutama kerta edessä.

Hyvää kevättä kaikille! Toivon kaikille paljon tärppejä!

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

248/1576 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Tuun kanssa tähän ketjuun kirjoittelemaan. Minulla (28v) ja miehellä (29v) on nyt parin viikon päästä 1v täyttävä esikoistyttö. Olimme ajatelleet, että alamme ns yrittämään toista vauvaa vasta kesällä. Nyt kuitenkin viime ovulaation aikaan (flow sovelluksen mukaan 1päivä ennen ovulaatiota) olimme huumassa suojaamattomassa yhdynnässä. Esikoisen tärppäämiseen meni n.4-6kk ja sitä ennen minulla oli ollut käytössä yaydess kierukka jotain 7-vuotta. Nyt flo sovelluksen mukaan kuukautisiin on 6pvä aikaa ja en muista, että esikoisesta olisi vielä tässä kohtaa tullut mitään oireita.. Nyt kuitenkin tuntuu hiukan siltä ettei ruoka maistu, vatsa on kokoajan löysällä ja kohdun kohdalla tuntuu arkuutta.. Jännä juttu jos oikeasti tärppäisi kertalaakista. Olen kuitenkin taitava myös kuvittelemaan oireita. Hitsi kun haluaisi jo tehdä testin!!

Nyt siis ei väliä koska vaavi tulee. Jännitys ennen testin tekoa on parasta ja se pettymys testin teon jälkeen on niin ärsyttävää. :D

249/1576 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä alkoi menkat! Vihdoin uuteen kiertoon, kierron pituudeksi tuli 56 päivää.. Ilman lugeja menkat ei olisivat varmasti edes alkaneet.

Tässä kierrossa ajattelin kokeilla royal geleetä ja akupunktiota, voi olla ihan humpuukia mutta, ei siinä mitään häviä jos kokeilee

250/1576 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona Eloisa kirjoitti:

Mä tulin toivottamaan tsempit kaikille! Meillä on mun koronarokotteen takia nyt yritys tauolla 5 kuukautta. Yritän keskittyä omaan hyvinvointiin tämän ajan ja mieheni kanssa löysimme tarpeeksi edullista seksuaalineuvontaa niin sitä tässä nyt muutama kerta edessä.

Hyvää kevättä kaikille! Toivon kaikille paljon tärppejä!

Hei ihana eloisa (luen ton sun nimen aina jostain syystä noin 😅) tosi paljon tsemppiä sinne, tosi ihana että oot hyvillä fiiliksillä tauolla...ite oon miettinyt kauhulla että koska minun pitää ottaa se rokote ku en missään nimessä halua tauolle 😭 mutta riskiryhmäläisenä ei oikein muuta vaihtoehtoa ole. Tosi mielenkiinnolla kuulisin sitten onko neuvonnasta ollut apua!

Tuossa kysyttiinkin tuosta et kuinka usein toihuilla oviksen aikoihin, meillä on ollut sitä suorituspainetta ja aina ei ole niin helppoa joten meillä on tullut keskimäärin pari kertaa siinä ennen ovista/oviksen aikoihin. Nyt hommat on piristynyt onneksi ja sormet ristissä tässä toivon että tää meno jatkuu!

Sain muuten digi ovistestillä nyt sen hymynaaman..ihmettelen vaan kun siinä oli että yleensä se tunnistaa noin neljä hedelmällisintä päivää et siinä tulee se vilkkuva hymynaama ennen tuota huippupäivää. No mulla oli eilen negatiivinen ja tänään oli jo se postiviivinen

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

251/1576 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja valtavasti plussapuhuria!❤💕💕💕💕

Mä en ole ottamassa äkkiseltään rokotetta, mutta se johtuu lähinnä siitä, että olen "luultavasti' sairastanut taudin.

Niin kamala tauti se keväällä oli 2020, oireet kesti parantumisen jälkeen vähintään puolivuotta. Tauti tuli ulkomailta (etelän lomalta) ja koko perhe sairastettiin se. Lapsella tauti oli lievempi, mutta sairasti ainakin pari kuukautta. Oireet lapsella ailti oli ihan samat.

Oireita oli siis kova ensinnäkin kova ja melkein 3kk kestänyt yskä, keuhkot täynnä räkää, että hengittäminen oli vaikeaa, hengenahdistus, voimattomuus, särky jokapaikassa, sekä epämääräinen hammassärky. Ripuli ja vatsa oli sekaisin pitkään. Lopuksi jälkitautina keuhkoputken tulehdus ja ylivoimaiselta tuntuva voimattomuus ylipäänsä kaikkeen, edes olla pystyssä.

Onneksi tästä selvittiin, eikä tiedetty edes epäillä koronaa, kun taufista ja sen oireista ei Suomessa tiedetty oikein mitään, eikä sitä vielä testattu mitenkään.

Jospa olen immuuni, niin uskoisin😊

Eikä tästä taudista tiedetä vielä riittävästi ja käsitykset immuniteetin kestostakin ovat olleet liukuvia.

Toki rokote on hyvä ja kaikkien tulisi se ottaa (saatan muuttaa mieleni, mutta katsotaan).

Tähtitaivas☆

252/1576 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin vahingossa edelliseen ketjuun, mutta lautampa tännekin.

Huhhuh, ompa tänään ollu melkoinen olo. Pahoinvointia, jopa maha vähän sekaisin. Flo ennusti oviksen tälle päivää ja epäilen sen olevan syynä näille oireille. Nyt sitten vain piinailemaan.. Pe ja tänään pupuiltu, joten mahkuja kai on taas. Mut koko ajan menkat tullu niin jotenki ei oo kovin toiveikas olo nytkään. Mut parin viikon päästä selviää!

253/1576 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kyllä jos koronarokote tarkoittaa noin pitkää taukoa yrittämiseen (ainakin nykytiedon mukaan). Pääseekö tässä itse ikinä piikille, kun tuntuu tää yritys aina vaan jatkuvan. Enkä halua sitä tauolle kun ei tässä nuorruta enää. Mutta onneksi tai "onneksi" olen muutenkin varmasti viimeisintä rokotettavaa ryhmää.

Tänään 28/29 ja nega testattu, myös aamulämpö tippui 36,8=>36,6, joka indikoi menkkojen alkua tälle päivälle tai huomiselle. Juuri mietiskelin, että ollaan oltu ilman ehkäisyä vuodesta 2017, ja tuloksena vain yksi lapsi. Alkaa tuntua, että hän oli pieni ihme ja tapahtuuko meille sitä onnenpotkua enää uudelleen 💔

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

254/1576 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ymmärtänyt, että koronarokotteen jälkeen ei enää tarvitse pitää taukoa yrityksestä/käyttää ehkäisyä. Se ohje on ymmärtääkseni poistunut.

Omaa tilannettani voisin myös tänne päivitellä. Täällä siis meneillään nyt yk2 ja piinaviikot menossa. Tänään taitaa olla dpo3 ja aika menee kyllä ihan uskomattoman hitaasti. Tässä kierrossa ei tallettelut mennyt ihan nappiin, mutta ajoitus pitäisi silti olla ihan ok. Oviksen aikoihin velloin jossain ihme negatiivisuudessa. En oikein tiedä mistä sekin kumpusi. Edellisessä kierrossa luteaalivaihe olo vain 9 päivää ja sen jälkeiset menkat oli tosi lyhyet ja niukat. Varmasti siis oma hormonitoiminta pillereiden jälkeen vähän sekaisin, mutta ehkä se siitä pikkuhiljaa.

255/1576 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tsemppiä ja plussapuhuria!👍💕💕💕💕💕

Ovis on jo ihan ovella, kp 16/29😋

Eilen tilanne hyödynnetty ja tänään vielä uusitaan.

Että toiveet on korkeella!🤗🙏🙏🙏

Parasta onnea kaikille ja tsemppiä omiin tilanteisiin❤

Tähtitaivas☆

256/1576 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oletettavasti dpo 11.🤩

Aika menee niin hitaasti.😶

La tein testin dpo 9 (liian ajoissa🙄) ja negaa näytti. Nyt en uskalla vielä testata. Mitään raskausoireita ei ole ollut.. finneja tullut ja tänään alavatsalla "menkat tulossa" olo. 😬

Kp 29/29-35.

257/1576 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täälläkin vauvakuumeilija. Oon 21v ja mies 24v. Ollaan yritetty nyt 11kk.. Aika ei vielä hirveen pitkä oo mutta toivo alkaa loppumaan jo. Ensi kuussa varataan aikaa miehen sperma tutkimuksiin. Asutaan omassa talossa maalla ja kummallakin vakityöt. En malta odottaa että joskus pääsisin sisustamana vauvanhuonetta...

258/1576 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä käyttäjä37518. Toiv. Pian tärppää.. 🥰

Onko sut tutkittu?

Meillä tämä vasta 5 yk.. ja menkat pitäisi alkaa huomenna ja menkkakivut on jo alkaneet 😔 mutta aika tuntuu loputtoman pitkältä ja kohta ollaan jo 30v. 😬🙄

259/1576 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, hyppään mukaan joukkoonne luettuani kaikki 13 sivua kommentteja ☺ lyhyesti, olen 30 vuotias ja mieheni vuotta nuorempi, meille syntyi ihana poikalapsi 5/20 josta raskauduin tosi nopeasti, minulla oli mirena kierukka 8 vuotta ja ei kuukautisia koko sinä aikana, kierukka poistettiin 6/19 ja raskaaksi tulin kaksi kuukautta myöhemmin ensimmäisen kunnon kierron jälkeen. Nyt olisi palavasti toiveissa poitsulle sisarus pienellä ikäerolla, ensimmäinen ovis synnytyksen jälkeen bongattu tikuttelulla alkukuusta ja myös hyödynnetty, tänään valitettavasti alkoi kuukautiset eli yk1 ei natsannut ja vähän pettynyt olen vaikka veikkasinkin että ei varmasti ekasta nappaa ja kaiken päälle vielä imetän pikkuista. Mut ei muuta kun seuraaval oviksel taas kokeilemaan, olin ahkera tikuttaja jo ekan lapsen kohdalla ja bongasin oviksen kummallakin kerralla kun se tapahtui ennen raskautta ja hyvin vahvasti nyt myös testissä näkyi 👍😁 tsemppiä ja toivon plussaa sydämeni pohjasta ihan jokaiselle sitä yrittävälle!! 💞

260/1576 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun uusia löytää tänne. 👍

Mulla dpo3 (oletettavasti) ja tylsän hitaasti menee aika. Oviksen jälkeen alamaha oli melko kipeä. Nyt rintoja aristaa. Onko muilla loppukierto menossa, mitkä fiilikset?