Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

• ylös 32
  • alas 33

Sivut

Kommentit (1372)

Mä voisin hypätä tähän ketjuun heti mukaan, olen uusi kirjoittelija tällä foorumilla muutenkin!
Minä olen 28 ja mies 30. Jätin ehkäisyn (minipillerit) pois syyskuussa, ja sehän laukaisi mullekin järjettömän vauvakuumeen heti! Ja vauvakuumetta poden lähinnä minä, mies nyt ei niinkään vielä. Nyt on ensimmäisen yrityksen kp 20 ja olen ihan varma että mä vaan toivon niin kovasti raskautta että tulkitsen kaiken raskausoireiksi heti.. Kierron pituudesta ja muustahan mulla ei ole kuitenkaan mitään havaintoa koska pillerien aikana menkkoja ei tullut käytännös ollenkaan ja nuo yhdet kunnon menkat vasta tullut! Tämä on niin jännittävää, joten ehkä tekee hyvää jakaa näitä ajatuksia tänne.

N28

Enemmän ja vähemmän täällä keskusteluita lukenut ja seuraillut. Itselläni vielä kyleena kierukka paikallaan, mutta ajatuksena poistattaa ensi vuoden puolella. Kovasti jo vauvakuumeiltu molemmat miehen kanssa hyvän tovi :D Minä olen 23 ja mies 27 vuotta. Ennen kyleenaa 8 vuotta söin yhdistelmäpillereitä ja nuorena yhden abortin tehnyt.. Kyleenan kanssa aivan olemattomat menkat olleet, toivottavasti poiston jälkeen kroppa ei mene aivan sekaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

bubbu kirjoitti:
Enemmän ja vähemmän täällä keskusteluita lukenut ja seuraillut. Itselläni vielä kyleena kierukka paikallaan, mutta ajatuksena poistattaa ensi vuoden puolella. Kovasti jo vauvakuumeiltu molemmat miehen kanssa hyvän tovi :D Minä olen 23 ja mies 27 vuotta. Ennen kyleenaa 8 vuotta söin yhdistelmäpillereitä ja nuorena yhden abortin tehnyt.. Kyleenan kanssa aivan olemattomat menkat olleet, toivottavasti poiston jälkeen kroppa ei mene aivan sekaisin. 

Mulla oli 3 vuotta menkat kokonaan pois kierukan vuoksi, ja kun otettiin pois niin alko heti vuoto ja 2kk niin kierto oli tasottunu. Oon pois oton jälkeen huomannu vaan kropassa hyviä asioita!

• ylös 10
  • alas 0

Heippa!

Olen jo jonkin aikaa seuraillut palstalla näitä keskusteluja. Itselläni vauvakuumeilua on ollut enemmän tai vähemmän noin vuoden verran ja nyt syksyllä vaan enemmän vahvistunut. Minipillerit jätin nyt syksyllä pois 5 vuoden jälkeen ja vauvakuume senkuin on kasvanut😅
Minä olen 24v ja mies vuoden vanhempi. Nyt olen saanut miehenkin varovaisesti innostumaan tästä vauva-asiasta ja ollaan puhuttu että yritys aloitettaisiin ensi keväänä tai alkukeväästä😊

Nyt on kyllä jännitys ja innostus päällä kun sai miehen kanssa puhuttua asiasta kun pitkään olin näitä asioita itse pyöritellyt😌

Tsemppiä kaikille ja mukava hypätä tähän mukaan!

Hep!

Täällä eräs ruuhkavuosiarkeen hajoileva ja siltikin kolmannesta lapsesta haaveileva 30+ rouva ilmoittautuu! Tämä vauvakuume on sikäli jotain käsittämätöntä, että järki sanoo EI, mutta sydän kaipaa kipeästi kolmatta. Työtilanne ja arjen kuormitus on juuri nyt sellaista, että kolmonen olisi tervetullut aikaisintaan ensi vuoden lopulla, esikoinen olisi silloin 5,5v ja kuopus 3,5v ja pahimmat uhmailuvaiheet ohitettu.

Ehkäisyä ei ole ollut käytössä vuoden 2015 jälkeen, mutta koska en ole erityisen helposti raskautuvaa sorttia, niin ehkäisynsä toimii (kiireen, väsymyksen ja vähäisen kahdenkeskiseen ajan lisäksi) kierron seuranta ja varmojen päivien hyödyntäminen. Toisen raskauden jälkeen kierto on lyhentynyt ja muuttunut epäsäännölliseksi, joten epäilen, että en raskaudu ilman apuja. Ja koska 35 rajapyykki lähestyy uhkaavasi, niin ensimmäiseksi pitäisi marssia gynekologin vastaanotolle.

Ensimmäinen raskauteni meni kesken, toisesta syntyi esikoinen, joten täytyy henkisesti varautua myös keskenmenon mahdollisuuteen jos ja kun, ensi kevään/ kesän aikana tärppäisi.

Tsemppiä kaikille kuumeilun! Ja muistakaa foolihappolisä! Suositus taitaa olla, että 6kk ennen yrittämisen aloitusta olisi jo hyvä aloittaa foolihapon syöminen.

• ylös 16
  • alas 2

Kauhea vauvakuume täälläkin! Esikoinen on nyt 1,5-vuotias ja takana on paljon isoja elämänmuutoksia muutenkin viime vuoden ajalta. Nyt alkaa elämä asettua raiteilleen, ja toinen lapsi tuntuu ihanalta idealta.

Olen 29 ja avopuoliso 34 vuotta vanha. Aloitin juuri uuden työn, joka jatkuu ensi vuoden loppupuolelle. Miehellä on vakityö. Meillä on myös koira ja ihana, edullinen vuokrakämppä. Kaikki rullaa just nyt tosi hyvin!

Kavereista suuri osa on nyt raskaana tai mammalomalla, mäki haluun!! Tarkoitus olisi aloittaa yrittäminen tammikuussa. Raskausvitamiineja tankkaan kyllä jo.

Kiitos, jos saan täällä osallistua keskusteluun! Esikoista odottaessa olin "omillani" ja olisi mukavaa tällä kertaa nauttia vertaistuesta.

Onnea kaikille yritykseen <3

• ylös 7
  • alas 13

Moi!

Myös täällä kauhea vauvakuume, josta en kuitenkaan oo vielä ääneen uskaltanut sanoa. Asia mietityttää kuitenkin kovasti ja aihe pyörii päivittäin päässä, kun ympärillä niin ystävät kuin sukulaiset saavat jälkikasvua. Miehen kanssa ollaan seurusteltu reilu 2v ja asutaan omakotitalossa. Molemmilla vakityö ja ikää +-25. Jotenkin kuitenkin mietityttää ollaanko ”valmiita” vanhemmuuteen ja johtuuko tämä oma vauvakuume ympärillä pyörivästä vauvabuumista.

Ajatuksia ja vertaistukea kaipaan siis. Mikäli yrittämään päädytään niin ajatuksena vauva loppuvuodelle -21 tai alkuvuoteen -22. :)

Roeoj, itsellänikin vähän sama juttu tuon "valmiina" olemisen suhteen. Vielä jokin aika sitten ajattelin että pitäisi olla opiskellut enemmän tai edennyt työssä ennen kun voi lapsen hankintaa ajatella. Nyt syksyllä kuitenkin kypsyi ajatus että meillä on asiat oikeastaan aika hyvin kun molemmilla työpaikat ja asunto valmiina.

Oltiin miehen kanssa aina välillä puhuttu vauvasta ja itse olin vain itsekseni vauvakuumeillut. Otin asian vihdoin yksi päivä puheeksi miehen kanssa ja alustavasti sovittiin että yritys alkaisi ensi keväällä niin kuin tuossa aiemmin jo kerroin. Jännitti kyllä ääneen sanoa miehelle vauva haaveista, mutta kyllä helpotti kun sai jaettua ajatuksia toiselle. Itsellä vauvakuume on sen kuin kasvanut päätöksen jälkeen ja innostusta olisi minulla aloittaa yritys jo aeimmin, miehestä en tiedä :)

Ja tosiaan, ekoja menkkoja vielä odotellaa pillereiden lopettamisen jälkeen ja mietin pitäisikö menkkoja odotella ja sitten aloittaa yritys? Onko muilla tästä kokemuksia ym.?

Täällä virallisesti ollaan päätetty aloittaa vauvan yrittäminen huhtikuussa 2021. Mutta ilman varsinaista ehkäisyä jo nyt kuitenkin mennään.

Eilen sain testiin hailakkaankin hailakamman toisen viivan, jota en edes saanut kameralla todistettua. Tänään pelkkiä puhtaita negoja, mutta rinnoista ikäänkuin nipistää ja alavatsalla juilintaa. Voikohan olla, että vielä on liian aikaista saada plussaa? Tänään DPO10 ja menkkojen pitäisi alkaa perjantaina.

Moikka! Meillä oikeestaan täysin samanlainen tilanne. Virallisesti alotetaan yrittämään siinä maalis-huhtikuussa viimeistään ja nyt käytössä vain keskeytetty yhdyntä/ei sitäkään jos ei ole juuri ovulaatio. Eilen oli kp 6 ja voi että ku toivon että ovis olis nyt sattumalta viikkoa aiemmin 😆 ihan hirmu vauvakuume 🤭 edellisessä kierrossa kuvittelin kaikki raskausoireet mutta menkat alko yllättäen kp 26, normisti kp 28 ja kesti vain 3 niukkaa pvää. Kolmannen vuoto päivän kohdalla tein illalla testin, joka oli puhdas nega, vaikka niin toivoin :( voiskohan se vielä muuttua plussaksi 🤭
Mitäs jos perustettais wa ryhmä halukkaille, jotka tähtäävät loppuvuoteen 21 tai alkuvuoteen 22? :)

Sasekara kirjoitti:
Moikka! Meillä oikeestaan täysin samanlainen tilanne. Virallisesti alotetaan yrittämään siinä maalis-huhtikuussa viimeistään ja nyt käytössä vain keskeytetty yhdyntä/ei sitäkään jos ei ole juuri ovulaatio. Eilen oli kp 6 ja voi että ku toivon että ovis olis nyt sattumalta viikkoa aiemmin 😆 ihan hirmu vauvakuume 🤭 edellisessä kierrossa kuvittelin kaikki raskausoireet mutta menkat alko yllättäen kp 26, normisti kp 28 ja kesti vain 3 niukkaa pvää. Kolmannen vuoto päivän kohdalla tein illalla testin, joka oli puhdas nega, vaikka niin toivoin :( voiskohan se vielä muuttua plussaksi 🤭
Mitäs jos perustettais wa ryhmä halukkaille, jotka tähtäävät loppuvuoteen 21 tai alkuvuoteen 22? :)

Mulle ainakin sopisi Whatsapp ryhmä aiheesta. Olis kiva vaihtaa ajatuksia ja kuulumisia.

Hei,

Meillä mies toivonut lasta ennen, kuin koin itse, että olen/olemme valmiita lapselle. Miehellä lapsia edellisestä liitosta, minulla ei. En ole vauvakuumeita juurikaan potenut ja ikää alkaa meillä molemmilla jo olla. Tultiin tulokseen, että antaa lapsen tulla ja minulla viimein se kova vauvakuume. Ehkäisy jätetty pois joulukuun alussa. Käytin kuparikierukkaa ja kyllä on nyt mukavampi sekä helpompi olla ilman kierukkaa.

Piakkoin tulossa ensimmäinen ovulaatio kierukan poiston jälkeen. En muista oliko seksiä viikon sisään kierukan poistamisesta eli mahdollisuus raskautua jos on ollut. Tämän myös terveydenhoitaja huomioi, kun poisti kierukan.

Kuukautiset alkoivat kuten kuuluukin, mutta vuoto erittäin niukkaa (joskus on) ja väriltään ruskeaa. Myöhemmin vaaleanpunaista. Pientä tiputtelua ja pyyhkiessä jää paperiin. Kolmantena päivänä nämäkin melkein ohi.

Oireita rintojen (etenkin nännien) arkuus, paine alamahalla, pahoinvointi, huimaus, eriaiset militieot, pääkipu, nippailu ja muu uusi tuntemus alamahalla sekä toispuoleisesti alamahalla ja parempi hajuaisti. 

Toki voin kuumeissani kuvitella oireeni ja olisihan se erityistä jos olisikin raskaus jo nyt! Tai ilman kierukkaa olo tekee tämän. Katselen rauhassa tulevaa :)

Tulen tänne varovaisesti kurkkimaan. Meillä ihana esikoinen 5/2020 ja kovasti molemmilla toive pikkusisaruksesta pienellä ikäerolla on nyt nostanut päätään. Ollaan hieman alta 30v pariskunta. Esikoista yrittäessä tikuttelin ovulaatiota, join greippimehua ja käytin vehnänalkioöljyä mutta nyt ei käydä ainakaan tässä vaiheessa vielä varsinaisesti yrittämään. Imetän vielä ja kuukautiset tulleet vasta kaksi kertaa täysin omia aikojaan, joten ovulaation mahdollisuuskin on aika olematon. Haaveissa kuitenkin on, että ensi vuoden aikana saataisiin pikkusisarus matkaan 😍 ajattelin varata gynelle alkuvuoteen ajan, lähinnä tsekkaus miltä siellä kohdussa näyttää kun toukokuisen synnytyksen jälkeen tuli ongelmia ja kohtutulehdus.

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

Huh, jospa täälläki vihdoin uskaltaisin sanoa (tai kirjottaa) asiasta: vauvakuume on ihan järjetön. Oikeastaan se alkoi kunnolla vuosi sitten, mutta nyt se on vaan vahvistunut entisestään. Asiaan varmaan auttoi valmistuminen, oman asunnon osto ja vakituisen työpaikan saaminen. Mulla on ikää 23v, mies suunnilleen saman ikäinen.

Oon lapsesta asti tottunu touhuilemaan vauvojen kanssa, ekan vaipanki vaihoin varmaan 10-veenä. Silti jännittää koska onhan oma nyt ihan eri asia. Tänään jätin pillerit poissa, nyt ootellaan että kroppa palautuu niistä ku usemman vuoden kuitenki niitä syöny. 😌

Heippa!

Täällä yksi kolmatta kuumeileva. Järki sanoo ei, sydän sanoo kyllä. Meillä tilanne on sikäli hankala, että elämäntilanne on entuudestaan jo raskas. Tai siis raskas erityisesti miehelle ja hän on koko ajan hyvin väsynyt ja rasittunut. En tiedä, kuinka suhde kestäisi vauvavuoden vai kestäisikö. Jo pelkkä raskausaika kuormittaisi aika paljon extraa, sillä edellisten kokemusten perusteella se tulisi olemaan hyvin väsynyt ja pahoinvoiva.

Toisaalta minulla alkaa olla jo ikää sen verran paljon, että saattaa lapsi jäädä haaveeksi, jos ei pian ryhdy toimiin. Itselläni ikää on 35 ja miehellä vähän enemmän. Niin suuria ja vaikeita päätöksiä nämä tällaiset. Toisaalta enemmän pelkäisin, että katuisin jälkeenpäin, jos kolmas jäisi tekemättä. Tai yrittämättä. Mistäpä sitä tietää, tulisiko sitä edes koskaan, vaikka kuinka yrittäisi.

• ylös 15
  • alas 4

Me jätettiin ehkäisy vuoden vaihtumisen kunniaksi pois (: Ollaan reilu kolmekymppinen pariskunta ja esikoistamme toivotaan. Ulkoiset puitteet on kaikki niin kunnossa kuin vain mahdollista, opiskelut on opiskelut, on vakiduunit ja omistusasunnot ja suhdekin vakaalla pohjalla ja hyvä. Vauvakuumetta ei niinkään ole, kun kaikki on niin hyvin elämässä näinkin. Kuitenkin olisi kiva saada se yksi lapsikin tätä kaikkea entisestään rikastuttamaan, mutta jos niin ei ole tarkoitettu ei sekään ole maailmanloppu. Kuitenkin koen, että katuisin jos ei edes yritettäisi. Olen ehkä liian pessimistinen, mutta kun tätä ikääkin jo alkaa olemaan enkä ole huolettomasta ehkäisynkäytöstä huolimatta aiemminkaan raskautunut niin en ihan huikeita odotuksia jaksa ylläpitää. 

Mutta onhan tämä kaikki nyt aika jännittävää, yk1!

• ylös 11
  • alas 2

Heippa kaikille!

Meillä myös toiveena vauva.  E-pillerit lopetettu vasta alle kuukausi sitten, joten toive tärppäämisestä ei ole hetkeen korkealla. Söin e-pillereitä yli 10-vuotta.  Viimeisen ajan söin minipillereitä (Slinda) jotka veivät kuukautiset kokonaan pois.  Pillereiden lopettamisen jälkeen viikon verran tuli verta pieniä määriä nyt ei mitään. Saa nähdä milloin keho lähtee käyntiin ja pääsee tosi toimiin..

Ja tosiaan esikoisen yrittämistä N28 ja M33

Sivut