Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä vaatteita pienille ja siroille lapsille?

24.07.2006 |

Meillä ongelmana kun housut tahtoo aina tippua, olisi kiva ettei aina tarvitsisi vyötä/ henkseleitä. Tarkkana saa olla vaateostoksien kanssa ja monet liian isot vyötäröstä on tullut ostettua...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut, minkä ikäinen lapsesi on. Me ostettu meidän pitkälle ja laihalle tytölle paljon vaatteita H & M:sta. Etenkin sen jälkeen kun vaipat jäivät pois, on ollut todella vaikea löytää sopivia housuja.

Vierailija
2/11 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttömme oli 1-vuotiaana 68,5 cm, 7170 g ja 2-vuotiaana 81 cm, 9,6 kg.

Onneksi tädit ovat innokkaita ompelemaan! H&M:llä on ollut aika kapoisia malleja, samoin Lindexillä. Ranskalaiset vaatteet tuppaavat olemaan mitoitukseltaan pienempiä, mutta Suomesta voi olla vaikea kohtuuhintaan saada. Monien housujen takasaumaan olen ommellut pienen vekin, jolla olen vetänyt kangasta vyötäröltä sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hoikkispojalle ei H&M vaateet sovi, liian isoja usein, mutta Stockman myy Name It merkkiä, ne ovat sopineen hyvin, samoin Benettonin vaatteet ovat aika hyvin käyneet. Mitoiltaan poika ei ole mitenkään hoikka (80 cm, noin 10kg) mutta ruumiin rakenne on pitkä ja hoikka.

M+Poika

Vierailija
4/11 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten iät ovat 3v ja 1,5v ja meillä myös H&M vaatteet usein liian isoja.

Name it, täytyypä kokeilla.

Vierailija
5/11 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vauvana noita aika paljon, mutta nyt isommalle en ole huomannut niitä olevan tuossa lähi lastenvaatekaupassa. Onko Stockalla yli 100 cm kokoja?

Vierailija
6/11 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen löytänyt Bogi-nimisen merkin! Tosi hyviä ja vyötäröstä kapeanmallisia! meillä pojalla monet 80-86cm housut hyviä, kun taas esim. Bamse (tai jokin sinnepäin olisko KappAhl:sta) tippuvat päältä...

Vierailija
7/11 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sellaiset vaatteet jossa leveyttä voi säätää, usein samalla tavalla kuin äitiysvaatteissakin. Meillä ainakin hoikalle 1 v 4 kk:n ikäiselle tytölle on löytynyt HenkkaMaukasta housuja jossa kuminauhasäädöt. Niitä ei tarvitse aukaista joka pottakäynnillä!

Kokoa tytöllä on arviolta noin 82-83 cm/12 kg, 1-vuotiaana 80cm/10kg.

Vierailija
8/11 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa Prismasta, Ciraf-merkkisiä. Ne on ollu kaikkein parhaita meidän sirppanalle neidille (täyttää huomenna 3v, 2v 9kk:n iässä oli 88cm ja 11,6kg)

Toinen on just H&M, jonka housut pysyy jalassa hyvin. Napero-merkkiset housut on jääny kokonaan pitämättä löysän vyötärön vuoksi.

Vierailija
9/11 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelet kaikissa merkeissä aika paljon. Minä esimerkiksi olen aina pitänyt ciraf-merkin mitoitusta leveänä. Samoin bogin housut ovat aina olleet liian reiluja hoikalle pojalleni.

Esprit on sellainen merkki, jolta olen ostanut monta kapeavyötäröistä housua.

Benettonilta olen ostanut vaihtelevasti.

Zaran mallistot ovat mielestäni myös usein aika pieniä.

En tykkää käyttää lapsella noita säädettävävyötäröisiä housuja kun jotenkin kuvittelen, että ne napit ja muut ovat epämukavia, kun jättävät ihoon jälkiä.

Vierailija
10/11 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gollege-/trikoohousuihin olen laittanut aina uuden(toisen) kuminauhan. Ratkon takasauman auki ja pujotan uuden kuminauhan sinne. Mittaan sopivan mittaiseksi ja ompelen kuminauhan päätyhteen ja sit housujen sauma takas kiinni.

Meillä joutuu kaventamaan niin paljon et mitkään vekit ei ole kivan näköisiä.

Farkuissa vyö tarpeen tai sit ostan vain sellaisia mis on säädettävä vyötärö.

Meillä ei pysy melkein mitkään (esim. saatiin kasa= n.8 gollege-/trikoo housut ja niistä vain yhdet oli sellaiset et pysy suoraan päällä)kaupan gollegehousut suoraan tytön yllä.

Kaupassa jo katson saako niihin pujotettua uuuden kuminauhan ja jos ei saa ne saavat jäädä kauppaan.

Vierailija
11/11 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on suht napakka kuminauha vyötäröllä, tosin nyt kun vaippaa käytetään harvemmin niin ongelma on tosiaan löytää housuja jotka pysyis ylhäällä. Tyttö on melk. 1v11kk ja 83cm/10,6kg, en kyllä itse asiassa oo ajattellu et ois mitenkään laiha, aika lyhyt kyllä on... Mekot on hyviä, koska ne nyt ainakin pysyy ylhäällä, mutta tässä tais enemmänkin olla kyse housuista.

Cirafin vaatteet mitä meillä on, on ainakin ihan hirveän leveitä ja isoja, ei tarvii 80cm housuja tytölle vielä edes ajatella, ehkä ens keväänä, ellei sit ole liian lyhyet jo